yokuşta zorlanma


Cem Orçun

Yeni Üye
Katılım
22 Ağu 2015
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
İsim
CEM ORÇUN
iyi geceler arkadaşlar. arabamı alalı 800 km oldu. 2 tane sorunum var yardımcı olursanız fikir verirseniz çok sevinirim. 1. sorunum İstanbul trafiğinde kullanıyorum acayip yakıyor gibi. yanı bilgilendirme ekranı 25 ya da 26 litreler ile  başladı şuan 11 ile 14 civarında seyrediyor sanki yavaş yavaş düşüyor gibi.

2. sorunum ise dik bir yokuşta aynı düzlükte kalkar gibi davrandığımda araba resmen tekliyor ardından gaz miktarını artırsam da faydası olmuyor hatta bir kere stop etti ama debyaja basınca hemen çalıştı. yani yokuş ta çekmiyor. özellikle yokuşta durursam kalkarken bu problemi yaşıyorum. taktaktak gibi bayılma sesi geliyor. sonra kendimce bir yöntem geliştirmek zorunda kaldım, debyajdan geç çekiyorum yani devir yükseltiyorum ozaman kalkıyor ama bu durum korkutuyor beni sanki balatalara zarar verecem yada uzun dönemde farklı bir sorun olacak gibi.

tekrardan iyi geceler

 
@Cem Orçun

Hocam yokuşta zorlanmaz siz az gaz veriyorsunuzdur kesinlikle. Gaz vermekten cekinmeyin. Trafikte kalirsaniz 10 litre üzeri olabilir. Gittiğiniz yolları başka bir araç ile aynı anda giderek tüketim karşılaştırın derim. ;)

 
ilginiz için teşekkür ediyorum öncelikle. ne kadar dik olursa olsun yokuş belli bir devirde isem kesinlikle acayip tırmanıyor sorun durup kaldırmaya çalıştığımda ortaya çıkıyor. rodajda hassas kullanmaya devam edeceğim ama yokuşta biraz sert kullanacağız gaza basmaktan çekinmiyeceğiz anlaşılan.iyi geceler

 
@Cem Orçun

Debriyaj kavrama noktasını alışınca, hiç bip proplem kalmayacaktır. Yokuş ve yük durumuna göre gaz pedalına basılması :'(

 
Cem Orçun dedi:
iyi geceler arkadaşlar. arabamı alalı 800 km oldu. 2 tane sorunum var yardımcı olursanız fikir verirseniz çok sevinirim. 1. sorunum İstanbul trafiğinde kullanıyorum acayip yakıyor gibi. yanı bilgilendirme ekranı 25 ya da 26 litreler ile  başladı şuan 11 ile 14 civarında seyrediyor sanki yavaş yavaş düşüyor gibi.

2. sorunum ise dik bir yokuşta aynı düzlükte kalkar gibi davrandığımda araba resmen tekliyor ardından gaz miktarını artırsam da faydası olmuyor hatta bir kere stop etti ama debyaja basınca hemen çalıştı. yani yokuş ta çekmiyor. özellikle yokuşta durursam kalkarken bu problemi yaşıyorum. taktaktak gibi bayılma sesi geliyor. sonra kendimce bir yöntem geliştirmek zorunda kaldım, debyajdan geç çekiyorum yani devir yükseltiyorum ozaman kalkıyor ama bu durum korkutuyor beni sanki balatalara zarar verecem yada uzun dönemde farklı bir sorun olacak gibi.

tekrardan iyi geceler
Hocam öncelikle hayırlı olsun aracınız. Kazasız belasız günlerde kullanırsınız inşallah. İlk sorununuzla ilgili olarak tüketim değerleri vakit geçtikçe yerine oturuyor. İlk değerler hiç stabil kalmadı bende. İlk başta şehirler arası 6-6.5 arası yakarken şimdi 4.8-5.2 arası yakıyor. Şehir içindeyse yoğun ve dik yokuşlu trafikte 7.5 civarı yakmakta. İkinci sorununuzla ilgili olarak 1.6 TDI Dsg kullanıyorum. Araç yokuşlarda gaza azıcık dokunmamla kalkıyor. Kavrama noktası na tam olarak alışamadığınızdan dolayı kaynaklanıyor olabilir bu problem. Golf benim ilk aracım. Aracımı alana kadar sayısız araç kullandım. İnanın golf kadar yokuş kalkışlarında rahat ettiğim araç nadir oldu. Hiç dert etmeyin bunları. Belirli bir süre sonra iki probleminiz de çözülecektir.

 
Turbo 1600 devir sonrası devreye giriyor girene kadar da güç pasif kalıyor fakat bana göre 1.2 tsi ler 1.6 dizel yerine tercih edilebilecek  az nüfuslu araç sahiplerinin düz şehir aracı.misal trabzon için 1.2 gitmez fakat konya için biçilmez kaftan

 
@radiation

Hocam trabzonda hiç sıkıntı yaşamadım. Genel tüketimim istanbuldan da düşük oldu trabzonda. 15bin on altı yapan için heryerde 1.2 iyidir ;)

 
@radiation  hocam yeni euro 6 motorlarda turbo bildigim kadariyla 1400 devirde devreye.giriyo. gerci benim hissettigim turbo iki kademeliymis gibi.1400 de devreye giriyo 1600 den itibaren  yardiriyo.  8D
 
yusuf dedi:
@radiation

Hocam trabzonda hiç sıkıntı yaşamadım. Genel tüketimim istanbuldan da düşük oldu trabzonda. 15bin on altı yapan için heryerde 1.2 iyidir ;)
Doğrudur ama trabzon coğrafyasını gördükten sonra böyle bi kanıya vardım. Ayrıca trabzonda skoda octavia dizeller yok satmış gibi her yerdeler :)

 
osmanturev dedi:
@radiation  hocam yeni euro 6 motorlarda turbo bildigim kadariyla 1400 devirde devreye.giriyo. gerci benim hissettigim turbo iki kademeliymis gibi.1400 de devreye giriyo 1600 den itibaren  yardiriyo.  8D
O vakit 110lukları 105liklerden ayıran en önemli fark bu olur sanırım değil mi? :)

 
Cem Orçun dedi:
2. sorunum ise dik bir yokuşta aynı düzlükte kalkar gibi davrandığımda araba resmen tekliyor
Hocam yaptığınız Hatayı kendiniz yazmışsınız zaten hiç bir araba yokuşta düz yoldaki şekilde kalkamaz bu kesin yani.

 
Sanırım "gitmez" yerine "tercih edilmesi ekonomik olmaz" deseydim daha uygun olurmuş :) gayette çeker (gider) ama benzini içer

 


Geri
Üst Alt