Spor yay


Falcata01

Üye
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
52
Tepkime puanı
7
İsim
Mucahit
Herkese merhaba arkadaslar aracimda 4 cm lik bir spor yay 225/40/18 olculerinde lastiklerim var sizce spor yay zararli midir arabayi doker miyiz aracim yeni 2018 goruntusu cok tatmin ediyo harika kullanimimda incitmem yavas sekilde cukurdan korurum kotu yollarda yavas giderim kasisden yavas gecerim yani tüm bunlara ragmen araba şahin dogan gibi dökulur mü

tesekkur ederim🙏🏻

 
Merhaba. Dikkat ettiğiniz sürece tabiki sorun olmaz. Spor yay araca alçaklık kazandırdığı için örneğin viraja vs girerken aracın daha az esnemesini sağlar ve böylece normal bir yaya göre  aracın dengesi daha fazla korunur. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@AhmetCakmak peki hocam 16 dan 18 janta geçince performans kaybı olurmu araçta 0-100 ve ivmelenmede? 

 
@Duhansahin bende cok seviyorum gercekten goruntusu harika oluyor ne biliyim kafamda soru isaretleri oldu bir kac kere korktum dökermiyiz lakkur lukkur ses gelir mi felan diye ama gercekten direksiyon tepkisi degisti virajlari daha iyi kavrar oldu ve tabikide burda lastiginde cok onemli bir rolu var 

aracim golf 7.5 highline asagidaki resimler benim aracim 

E87BEE51-5314-4267-93C7-B734C63C3EA6.jpeg

A5419471-C3CE-442E-908F-D00124B771BB.jpeg

 
orjinal spor yaylar benimde ilgilmi çekiyor. 1.4. tsı aracıma düşünüyorum acaba orjinal spor yaylarda konforda bariz düşüş oluyormu ?. bide serviten başka yerden lamayacağız sanırım, fiyatı neydi serviste ?.. bide orjinal spor yay takdırdık diyelim illa 18" taktırmak durumundamıyız. yani üzerindeki dijonlarla iş görmüyormu , fabrika çıkışı  yaylarla fark olmuyormu ?..

 
7.5 comfortline dsg 18 jant için hangi marka yay önerirsiniz dostlar

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Selamlar.Oncelikle aracinizi alcalttiginizda araciniziniz agirlik merkezi yere daha fazla yakin olacagindan yol tutuşu artacak yüksek suratlerde altina daha az ruzgar gireceğinden yine pozitif etki olacaktir.Fakat agirlik merkezinin alcalmasindan dolayi aracininizin sasesine binen yük artacaktir.Atiyorum normale 3 birim esneyen araciniz sert ve alcaltilmis yaylardan mütevellit 1.5 birim esneyecektir bu durumda aracin uretilirken gövdesine atilan puntolara daha fazla yük binmesi demek.İlerleyen zamalarda citirti gacirti duymaniza sebep olabilir.Tabiki bu durum tercih meselesi yol tutuş görüntü bunlara deger diye dusunebilirsiniz.Ayrica 18 jant motorun dondurme kuvvetine negatif etki edip motorun yorulmasina daha fazla yakit sarfetmenize sebebiyet verebilir.Tum bunlar şahsi görüşüm olup katilip katilmamak size kalmıştır.Saygilar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
merhaba arkadaşlar

3 hafta önce durban jant 3,5cm Eibach Prokit e geçtim. deneyimlerim şöyle. aracın yakıt konusunda hiç bir fark yok. test ettim fark edemedim varsada çok az vardır oda bir önceki lsatik izi 205 ike şimdiki 225 olduğu için sürtünme katsayısı arttı haliyle. belki 0,5litrelik bir fark oluştura bilir. açıkçası motora yük biner söylemi de ise aradaki yere basan lastiğin 2cm lik bir fark ile sürtünmesi daha fazla olduğu için tutunma oranı daha fazla size sanki performans hissiyatı düşmüş gibi hissettirebilir. jant ve lastik ağırlığı ortalama 3,5-4kg arttı yuvarlanma direnci bu kilo artışıyla ne kadar düşer onuda bilmiyorum. Yakıt ve performans değerlendirmem 0,5litre yakıt arttı %5 performans kaybı yaşandı diyebilirim. bir diğer husus @fanajal arkadaşımızın dediği şase gövde birleşim punta meselesi; bu araçların şaseleri oldukça sağlamdır. çünkü her modelinde aynı şaseyi kullanır bunun için mühendislik çalışması yapılmıştır. örnek veriyorum GTİ yada R bir golfün gövdesi ve şasesi aynıdır. üzerine süspansiyon ve gövdeyi güçlendirmek için opsiyonlar takılır. ki bu dediğim araçların sürüş profillerinde spor modda ike bizim yaylardan daha sert olurlar. Buradaki tek fark bizim süspansiyonumuz bu yaylara uygun olup olmaması. 5cm ve üzeri düşüşlerde kesinlikle kaldırmaz ve süspansiyonun ömrünü kısaltır diye düşünüyorum. hissiyat konusunda ise golf zaten çok sert araba. ben ilk değiştirirken dedim ki ya zaten sert içinde paldur küldür gidiyoruz. ne kadar fark edebilir dedim. Burada yayların kalitesi ortaya çıkıyor. lastiklerim michelin pilot spor 3 yaylar eibach olunca inanın konforda zerre fark yok sadece yayların çalışma aralığı amasörlerin çalışma aralığını kısalttığı için yüksek tümseklerden ve derin çukurlardan geçerken biraz sönümlemesi düşüyor. ama bunu ilk defa golfe binen biri asla farkedemez. ben bu aracı 3 yıldrı biniyorum. yol tutuşu meselesi ise evet yol tutuşu harika ancak kaliteli lastikle harika. biliyorsunuz ki golf 7 ler keskin virajlarda ve ani manevralarda arkasını bırakıp yanlıyan bir araba. yayları takıp lastik yanak ölçüsüde 40mm olunca (lastiğin esnemesi azalacak) Haliyle esneme ve savrulma azalacağı için aracın arkası daha çabuk gelecektir. Ancak aracın güvenlik donanımı yüksek olduğu için ilk kaymada hemen toparlar. Lastikler keliteli ve düzgünse her viraj eğlenceli hale geliyor. araca güveniyorsunuz istediğiniz viraja giriyorsunuz. ve sizin girdiğiniz viraja diğer araçlar aynı hızda giremiyor :)  Ben çok memnun kaldım takmadan önce baya korktum. yakıt ve konfor söylemleri şehir efsanesi bence. siz düzgün bir şey takarsanız araca hiç bir problem olmaz. ben orjinal 16" lik olan halinden her anlamda çok çok mutluyum her konuda. öndeki araç benim arkadaki ise komşumuzun. daha önce arkadaki gibiydi. umarım açıklayıcı olmuştur yazdıklarım.

IMG_9053.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Fikirleriniz için teşekkürler beyler.Aracım 7.5 golf 1.6 tdi dsg 140 ps. 25 ps soft yazılım var.şuan üstünde 16 hita jant ve 205 55 16 dunlop blue response var.yeni olarak 18 inch durban jant 225 40 18 michelin pilot sport 4 ve eibach 3.5 prokit takmayı düşünüyorum.umarım herşey gönlümüzce olur.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Çok üzmez hocam bahsettiğiniz kombinasyon en ideal ollani. Keyifli Forumlar


SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt