40 Yanaktan 45 yanağa geçmek


Ali89

Yeni Üye
Katılım
3 Haz 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
İsim
Ali
Arkadaşlar herkese selamlar.. Öncelikle şunu belirteyim ki sayfanıza yeni üye oldum acemilik yaşayabilirim..Büyük sorunum da şu: Bir buçuk yıldır canımı inanılmaz derecede sıkan bir konu var yardımcı olursanız çok sevinirim.. Aracımı 2017 yılında sıfır aldım golf 1.6tdı highline model yalnız alırken satış temsilsicisinin ikna edici sözlerine kandım ki şöyle aracın üzerinde 18 inç durbon jant var konfor kaybı yanak yapma olayı şu bu her şeyden bahsetmeme rağmen bayinin sözlerine bir şekilde ikna olduk aracı aldık ki aradan üç  ay geçmedi iki teker balon yaptı.. Konfor anlamında 17 ile ne kadar fark var bilmiyorum ama 17 taktırmak istedim bayilere sordum aracın süspansiyonu fabrika orijinal ekipman  spor süspansiyon olduğu için uymaz aracın bazı aksamlarına zarar verebilirsiniz  dediler bu da ayrı bir stres..Bildiğiniz  çözüm arıyorum bulamıyorum  altımda güzel araç var ama kullanamıyorum türkiyenin bozuk yol şartlarından ötürü inanmayacaksınız işe bazen dolmuşla gidiyorum 😔en sonda çözüm olarak şu aklıma geldi benim teker ölçüleri 225/40/18 ben de 225/45/18 e geçersem yani teker yanağını 40tan 45e çekersem konfor anlamında değişim olur mu önerir misiniz? Birkaç vw bayisini aradım bazıları bana uygun olmaz dediler yakıt anlamında olsun aksam olsun zarar verebilirmiş bazıları sıkıntı olmaz dedi hatta bir tanesi gösterge panelinde 100 gidiyorsan 90 gösterir gibi bir şey dedi onu da anlamadım ne demek istedi diye.. Lastik ölçüm hesaplamaya girdim internetten bendeki ebatlar ile istenilen ebatları yazdım. 3.5 üstü çıktı normalde bu  3 ila - 3 oranında  olmalıymış.. Ne yapmalıyım bu sıkıntıdan kurtulmam için yardımcı olursanız çok sevinrim şimdiden teşekkürler 

 
Hoşgeldiniz. 

40 yanaktan 45’e geçmek bence çok farkettirmeyecektir. Söylediğinize göre bu durum size fazlasıyla sorun yaratıyor ve bundan dolayı bence 17 janta geçip daha belirgin bir sonuç elde edebilirsiniz. Sonuçta lastik seçiminde tavsiye edilen değişim sınırları az çok belli ve hiçbiri 1 inç küçültmek kadar etki etmeyecektir. 18 jant olsun gösterişli olsun diye takıntınız da yoksa Highline paket ile standart gelen 17 inç Dijon janta veya Madrid’e geçiş yapabilirsiniz. 

Şuan 5-10 bin km’de temiz Dijon jant lastik set şeklinde 3200 tl civarı ikinci el piyasasında.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Ali89 merhaba hocam 18 sebring jantlarımdan 17 dijona geçtim inan hiç bir fark olmadı tekrar 18 sebringlere döndüm konfor aynı çok az bi fark var ama 17 geçmeye degecek kadar degil bence 18 de devam edin konfor arıyorsanız 205/55/16 geçebilirsiniz 

 
@Ali89 Öyle birsey olabilir mi ya ciddi insanlar bir konuyla ilgilenmekten muzdarip olmuş.Hangi vw bayisi böyle saçma sapan bir açıklama yapar ki 🤔17 janta cok guzel gecersiniz 225 45 17 ye gecebilirsiniz.Hic bir sorun olmaz.Hatta 225_205 55 16 da olabilir.Jant capi küçüldükçe lastik yanagini artirmanizdir onemli olan...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@fanajal vw bayisi sacmalamis diyeceğim ama bu durum sacmalamak değilde cahilliğe işaret, 18 jant alabilmek için spor süspansiyon zorunlu bu bir gerçek lakin spor süspansiyonu her jantta alabilirsiniz bu da ayrı bir gerçek, yani isterseniz 15"lyon jant bile takarsınız, asıl 40 tan 45 e direkt geçerseniz hız göstergeniz az da olsa sapabilir bunun olmaması içinde jant lastik değişimi lazım, 40/18 yerine 45/17 alırsanız hız göstergenizde sapma olmayacaktır.

225*0.45: 90

225*0.40: 101.25

yani aracın yanağı yaklaşık 1 cm daha kalın bu da tur esnasında sizin km bilginizi etkiler çünkü km bilgisi mil vasıtasıyla ölçülür yani jant merkezinden, bu sebeple yanak artacaksa mutlaka jant küçülmeli.

Lakin 17 dijon standart süspansiyondan 18 durban spor süspansiyona geçen biri olarak fark sizin farkedeceginiz kadar olmayacak bunun bilgisini vereyim, 16/55 yada 15/60 yanağa geçerseniz bir nebze konfor artabilir.

 
@Kemalkapaklı benim de düşündüğüm bu eğer fark aman aman değilse içim rahat kalır.. Ama forumda yorumlara bakıyorum çoğu kişi bariz fark diyor anlamadım

 
Bu tablodan da anlaşılacağı üzere siz 100 km/h ile gideken aracınız aslında 103,61 km/h hızında gidecek ve farkında olmadan radar vs gibi durumlarda ceza yiyebilirsiniz.

8E88B64F-200E-46D1-A611-55CEBA5ADE81.jpeg

 
Ama mesela 40/18 den 45/17 ye geçerseniz göstergeniz 100 km/h gösterirken 99.53 km/h ile gittiğiniz anlamına geli ki bu da farkin yaklaşık olarak 7 de 1'e indiğini gösterir, %1 den fazla sapma olacak değişimler aracınızın sıhhati için pek önerilmez.

9E42D07D-262A-473C-B326-E0D2CBA9DAB4.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arabayı sakin kullanıyorsanız virajlarda vs limitleri zorlamıyorsanız sadece konfor odaklı 16 hatta 15 jant önerebilirim, hita yada lyon, ama bu durumda aracınız highline ise o jantlari da satmamaniz lazım alıcı kişi illaki nerde dijon yada durban diye soracaktır.

 
Yada durbanlari satışa çıkarıp dijon+Lyon yada hita almanız lazım en uç ihtimalle dijonla arabayı satar lyon yada hita jantlari da kışlık olarak sonraki araçlarınızda kullanabilirsiniz.

 
@Ali89 şimdi hocam aracın üzerinde spor süspansiyon olduğundan 17 jant çok fark ettirmeyecektir kanaatimce,ha geçebilir misin elbette ki geçersin bayiler tamamen saçmalamış fakat belirgin bi fark olmayacak spor süspansiyondan ötürü.

 

Arkadaslarinda dedigi gibi spor suspansiyona 15 jant dahi takabilirsiniz. Bayiler istisnalar haric cok bilgi sahibi degiller. Sizin esas sorununuz spor süspansiyon. Konfor odakli normal suspansiyona gecip spor amortisor ve yaylari satabilirsiniz. 2. Olarak 17 jant 18 e gore biraz daha konforlu olacaktir ama lastik secimini mutlaka konforlu bi lastikten yana kullanin yoksa aradaki farki anlamakta zorlanirsiniz.  

 

Geri
Üst Alt