Uzun yol sonrası yanık kokusu


mcgyver

Üye
Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
65
Tepkime puanı
43
İsim
OĞUZ
Selamlar, bayram dolayısıyla 150-200 km lik yol yaptım. Varacağım yere sıkıntısız vardım. 4-5 saat sonra araca bindiğimde yanık kokusu hissettim. Sebebi ne olabilir? Oldukça yokuşlu ve bi o kadar inişli yollardı. Yolculuk boyunca klima açıktı ve yokuşlarda tıkanmamak adına sıkıştırarak çıktım. İnişlerde de eğimden dolayı çok kolay ivmelenen aracı yavaşlatmak için oldukça çok fren kullandım. Yollar kimi yerlerde virajlıydı ancak genel anlamda düzdü.

hayırlı bayramlar..

edit: bi ara yağ sıcaklığı yolculugun başları sayılabilecek kısmında yokuş kısmında 109 dereceydi ama bunun hemen sonrasında sakin kullanıma geçtim ve o an ve yolculuk boyunca koku yoktu

Bölge antalya

araç benzinli, yağ 0-30 shell

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İlk aklıma gelen yoğun fren kullanımı sonucu balata kokusu oldu. Uzun rampa inişlerinde fren sisteminin sağlığı açısından her zaman 1-2 vites düşürüp motor freni ile hızlanmayı engellerim. Motorun bağırması herhangi bir sorun yaratmaz fakat ihtiyaç olduğu anda gereken fren gücünü bulamamak sıkıntı.

 
Bende inişlerde aksine motoru kasmayayım diye manuele çekip 7ye almıştım hep bu seferde inişin başından sonuna kadar ayak frenden ayrılmıyor.

@Mugzy, @emrekk

Görüşünüz için teşekkürler

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mcgyver balataların yanması problem değil de aracı yakarsınız dikkatli olmak lazım 

 
@mcgyver Hoca yokuş aşağı giderken motor freni kullanmanızı tavsiye ederim 3000 3500 civarı gaza basmadan.

 
@emrekk  Bundan sonra o şekilde yapacağım benzer güzergahlarda, ben yağ sıcaklığını yüksek gördükten sonra tekrar yükselmesin,araç bağırmasın diye böyle bi yol izledim ama motor freninden de faydalanmak dediğiniz gibi daha mantıklı gibi en başında güvenlik açısından. Hali hazırda asfalt zaten bu pürüzsüz olanlardan değildi baya sesli bi asfalttı yanında motorda bağırınca motora çok yüklenmişim gibi anlık bi düşünce oldu bende motoru üzmeyeyim demiştim ama frenleri üzdük galiba 😀

 
@mcgyver araç 1000-2000km’yi geçtiyse hiç sorun değil hocam. 100-110 derece gayet normal yağ sıcaklıkları. Keza devirdaim sistemi daha yüksek sıcaklıklara çıkmasına izin vermeyecektir zaten. Sentetik motor yağlarının kaynama sıcaklıkları da bir hayli yüksek.

 
@Mugzy Hocamın dediği gibi 100-110 normal yağ sıcaklıklarıdır bu tarz normal  araçlar için. Durum müsait olduğu sürece frene basmadan arabanın randımanlı şekilde yavaşlaması en iyisi.

 
Hareket halinde balatalari yanan bir aracta ne yapmak lazim ?

 
@mcgyver Yokuş aşağı 7 ye almakla boşta inmek pek farklı değil! Prensip olarak yokuş, çıkışta kullanılan viteste inilmelidir. DSG yokuşta fren baskısına bağlı olarak vitesi düşürür. Zaten yeni teknoloji motorlarda yokuş aşağı inişlerde cut-off denen sistemle belli devirde yakıt tamamen kesildiği için anlık sarfiyat yol bilgisayarından izlenebileceği üzere sıfırdır.

 
@Golf835 yanma öncesi beyaz duman yükselir kesinlikle su vs dökmeyin diskleri mahvedersiniz en güzeli sağa çekip beklemek alev görürseniz yangın söndürme tüpü başka çare yok clio ile bir arkadaşın başına geldi dağ yolu inişinde durduğunda dumandan araba görünmüyormuş belli bir süre sonra kendisi soğur ama bu dediklerim için baya zorlamanız lazım o kadar fren kullanılmamalı.

 

Geri
Üst Alt