Golf 1.2 tsi Özel Servis 60.000 bakımı öneri ve tavsiyeleriniz


Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
52
Tepkime puanı
6
İsim
Mehmet Alper
Arkadaşlar merhaba. Bu günlerde 2015 golf 1,2 tsi 110 hp comfortline manuel aracımı özel serviste bakıma götürmeyi planlıyorum. 60.000 km'de. Manuel araç olduğu için yetkili servis düşünmüyorum. Zaten garantisi de bitti. Parçaları kendim alacam. Sizin de görüşlerinizi almak istedim. Benim gibi özel serviste veya kendi değişim yapacak 1,2 tsi sahibi arkadaşlar için de faydalı olur. Aracı kullanıyorum ancak bu tür konularda çok bilgili değilim. Bakım ve diğer konularda forumda çok bilgili arkadaşlar var. Onların tecrübesine ihtiyacım var.

Man filtre seti (Hava filtresi kodu: C 27 009, Yağ Filtresi:W 712/95, Polen Filtresi: CUK 26 009)

Motor Yağı:Motul 8100 X- Clean+ 5w-30

Motul engine clean

NGK Laser Platinum Buji (Model Kodu: PZKER7A8EGS)

Arka Balata Ferodo ( Ferodo FDB 4434 olması gerekiyor ferodonun sitesine göre ancak n11'deki satıcı piyasada kalmadığından fdb 4697 yollamış. Birebir aynı iki ürün diyor bakalım sıkıntı çekmeyiz inşallah.)

Radyatör Antifirizi (g13 antifiriz, ben Motul INUGEL G13  5 Litre almayı düşünüyorum. Hazır karışım.Yanlış hesaplamaları ekarte etmek için hazır karışım almak istedim. -37,5 dereceye kadar dayanıklıymış.)

Fren Hidroliği ( Motul dot 5.1 break fluid 0,5L. Dot 5.1 ancak dot 4 ve dot 3'ü de destekliyor. Kitapçıkta yazan iso numarasını da aynı zamanda destekliyor.)

Yani özetleyecek olursak normal bakıma ek olarak buji değişimi, antifriz değişimi ve fren hidroliği değişimi. Balata azaldığı için sonradan uğraşmamak adına gitmişken değişmek istiyorum. Önleri değişmiştim zaten.

Şimdi benim sormak istediklerim.

1-Direksiyon hidroliği değişecek mi ?

2-Manuel şanzımanın yağı oluyor mu, varsa değişecek mi?

3-Antifiriz 5 litrelik. Bu 5 litre radyatöre yeter mi? Forumdan bir arkadaş 6-7 litre gerektiğini söyledi. Bugün parçacı da en fazla 3 litre alır dedi. Kafam karıştı.

4-Radyatör temizliği gerekli mi, radyatör temizleme sıvısı almalı mıyım?

5- Benim bilmediğim yapılması gereken 60,000 bakımı için sizlerin önereceğiniz şeyler var mı?

 
1- Elektrikli direksiyon olduğu için değişmicek

2-Her şanzımanın yağı olur ne kadar ömür boyu yağ değişimi gerekmez deselerde 100 binde bir değiştirmek şanzımanın sağlığı için faydalı olur . 

3-Antifiriz önceden sulandırılmadıysa sulandırılması gerekir . Arkasında nasıl sulandıracağı yazar ona göre sulandırma yapıp değişim yapmalısınız. Sulandırma distile su ile yapılmalı.

4-Aracınız çok eski değil bunun için radyatör temizliğine gerek yok .

Engine clean e yağ bakımlarını zamanında yaptıysanız bence pek gerek yok ama yapılmasında fayda var. Kullandığınız markaların piyasada çakması çok bulunuyor onun için dikkat etmelisiniz. Özellikle bujiyi servisten almanızı öneririm. Motul ürünleri içinde 2cr ankarayı tercih edebilirsiniz. Balata işide şöyle satıcıyla konuşun eğer değişim sonrası balata ses yaparsa yeni balata gönderecekse o satıcıdan alın . 

 
@Mehmetalper24 Ön balatlara sözüm yok. Arka balatalar kolay kolay değişmez neden değiştiriyorsun hocam. ayrıca arka balataların değişimi sonrası araca kalibrasyon yapılması gerekir. yakın arkadaşım başına geldi; 120 binde değiştirdi. yolda diskeri kitledi ve fren mekanizmasında bir parça patladı. sonrasında komple arka fren mekatroniği değişti. değişti ama çılgın rakamlara o zaman için 7-8 bin civarı tuttu diye hatırlıyorum. bu araçların bazı kısımlarını serviste yaptırın size tavsiyem her ustaya gidip bu araçlar tamir ettirilmez. dikkatli olun.

 
@tuncer_2632 Önleri değiştim fişli balatayla. 1ay sonra fişli yeni balata olmasına rağmen fren ışığı yandı. Herhalde bu sefer de arkalar bitti diye düşündüm. Arka balatayı aldım o sebeple. Arkalarda fiş olmadığını yeni öğrendim. Almışken de değişeyim dedim. Önler yeni değişmiş olmama rağmen niye ışık yandı hala çözemedim. Ustaya soracam. 

Arkaların Mayıs ayındayken lastik değişiminde fotoğrafını çekmiştim.1.5 önceki hali buydu. 

20190502_133700.jpg

 
@tuncer_2632 

Bütün fren yükünü çeken ön frenlerde yapılmayan ama arkada yapılan nasıl bir kalibrasyonmuş bu?  Arkadaşına ta yanlış balata takmışlar ya da değişim sırasında kalipere zarar verdiler. 

 
@Mehmetalper24

Hocam senin balata hiç azalmamış gibi duruyor. Hiç boşuna değiştirme. Arkalar daha gider

Buji ve fren hidroliği için servisten de fiyat alın. 

Standart bakımı malzemeleri dışardan alıp kendiniz yaptırın. Polen ve hava filtresini kendiniz değiştirin. Değişimleri basit

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkalar baya götürür , onun dışında fren balataların değişimi çok basit işçilik verdiğinize değicek şeyler değil . Eliniz yatkınsa kendinizde yapabilirsiniz .

 
@ognemir Fren mekatroniği elektromekanik park freniolduğu için değişim sonrası aracı par ediyor aracı stop edince arka balataların yüksekliği fazla olduğu için olması gerekenden daha fazla sıkmaya çalışmış. Orada flim kopmuş zaten.. bende bu kadarını biliyorum. belkide yapan usta içine etmiştir. bizim sanayideki ustalar her dalda oskar ödüllük çünkü.

 
Hocam wd-40 yağlama özelliğide var fren diski ve balatanın temas ettiği alana gelirse.  Disk ve balata arasında yeterli sürtünme olamayacağı için fren performasında düşme yaşanır. Ne kadar paslı yüzeyede sıksanız dönmenin etkisiyle etrafa sıçrayacaktır . O paslar büyük ihtimal wd-40 la çözülmeyecektir . Pasların geçmesi isteniyorsa , jantı söküp zımpara sonrası boya yapılmalı .  

 

Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bujileri çok uyguna aldım. 4 tanesi 220 lira. Serviste ngk takılıyormuş diye okudum . Sanayide bir yerden tanesine 120 demişlerdi. Balatayı da almıştım zaten ama bitmediğine göre  zamanı gelince değişiriz ozaman. 

Bir de önceden arabanın altına taş girdiğinde alttaki plastik korumayı kırmıştı. Bakım sırasında da usta onu tamamen çıkardı kırılıp sallandığı için. Yani benim araçta o plastik koruma şu an yok. Çıkmacılar 150 fiyat verdi. Bu verdiğim sitede 125 lira. Sizce alıyım mı? Olmaması ilerde sıkıntı oluşturur mu? 

https://www.onlineyedekparca.com/urun/volkswagen-golf-7-2013-2017-model-arasi-plastik-karter-muhafazasi-ithal-marka?gclid=Cj0KCQjwrpLoBRD_ARIsAJd0BIUFPyxCYGilNCzfF4TIzDe61lIftGOTmxl9VRgWH9AoeZzpIofNow4aAlqREALw_wcB

 

Geri
Üst Alt