BAKIM İÇİN TERCİHLER: SERVİS Mİ? SANAYİ Mİ?


Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
84
Tepkime puanı
59
İsim
Evren
Sevgili dostlar merhaba,

Bakım tercihinde yetkili servis mi sanayi mi sorunsalıyla her daim boğuştuğunuzu biliyorum. Aynı konuyu açıp değerli vaktinizi aldığım için de kusura bakmayın. Ancak ben de ciddi şekilde arada kalmış vaziyetteyim. Aracım 2017 model GOLF 7 1.2 benzinli. Benim için yetkili servis her zaman Türkiye gibi bir yerde hesap sorma ve yapılan işin arkasında durma babında önemli bir emniyet sübabıydı. Ancak hem aracımın garantisinin sona ermesi hem de serviste yapılan bakımın yalnızca yağ ve filtre değiştirmekten ibaret olması buna karşılık ödenecek parayı gözümde ciddi anlamda büyütmeye başladı. Gerçekten kendi imkanlarımızla 400 tl gibi bir rakama bu bakım işi hallolacaksa 1041 TL (dün fiyat aldım ZİBİZU indirimli haliyle) neden ödeyeyim?

Servisin artıları:

1- iyi niyet garantisi (keza düz vites araç için pek gerekli olmadığı kanısı yaygın) 

2- Herhangi bir sorunda hesap sorabilme hakkınızın baki olması 

3- Aracın her noktasının kontrol edilmesi (veyahut edildiğine inandırılmamız)

4- Parça ve yağ gibi malzemelerin orjinal olması 

5- Aracı satarken ciddi avantaj sağlaması (bu da tartışılır sanırım)

Servisin eksileri:

1- Yapılan işe göre yüksek fiyat çekilmesi

2- Oldukça kısa sürecek bir bakım işinin tüm gün sizi bağlaması

3- Araca yapılanları hiç bir surette görememeniz 

Bu arada hayatım boyunca sıfır aldığım araçları hep yetkili servise götürmüşümdür. Ancak ekonomik krizin bu denli hissedilmeye başlandığı bir zamanda açıkçası 1041 TL fazla geliyor. Bir yanım paraya bakma ver servise kafan rahat olsun diyor. Diğer yanım ise ne servise bayılacaksın arta kalan parayla trafik sigortasını ödersin diyor. Sizce ne yapmalıyım? Yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim. @silvershadow @Ender @yusuf @forzaGilles @AhmetCakmak

 
şu ankı kullandıgım  dsg 2013 tdı   sıfır alsaydım yetkılı servise götürürdüm  iyi niyetın devam etmesı ve dsg den dolayı

 
DSG için şart ancak benim Golf manuel vites. 

 
@tahtelbahir Şimdi olaya farklı bir yönden bakıyorum aslında 100+ bir değerde arabaya binen adam servis sanayi arasında fiyat kıyaslaması yapmaz yapan kişinin 100 bini bankaya koyup ayda 1700 faiz alıp taksiye binmesi onu zaten kasko trafik sigortası vergi yakıt bakım gibi dertlerden kurtardığı gibi daha uyguna da gelebilir, problem aslında şu yetkili servisler distribütörlüğün vermiş olduğu rahatlıkla belkide hayatında araç bile kullanmamış adama master teknisyen adı altında baş ustalık yaptırmakta ve sizi de gerçekten buna inandırmaktadır, şey gibi düşünün adı sanı duyulmamış bir lokanta açılır ve 1900 dan beri yazar sizde neymiş diye gider bi bakarsınız ve vay canına 120 yıllık lokantaya bak dersiniz işte bunun gibi, servisin gücü de şurdan gelir ustanın parçanın fiyatı yada tedariği ile ilgili sorunu olmadığı için birşeyi yanlış yapsada sizin için 20-30 bin tl değerindeki parçayı sipariş verebilir ve size parça 1 ay sonra gelecek için ister bekle istemezsen dükkanın önünü kapatma der, ama allah var bu kadar sabırlı nezaketli iseniz bir ay bekler ve devam eden iyi niyet garantisi kapsamında aracınızı yaptırmış olursunuz, aslında bozuk olmayan ama ustanın bozarak parçası neyse takarız anlayışı ile yarım saatte yapılacak mesele size 1 ay beklemek olarak sunulur tabi şanslı iseniz ve milyonda bir ihtimal dahilinde aracınıza doğru teşhis konulmuşsa, vw nin dünya üzerindeki en kapsamlı arıza teşhis ve yazılım sistemine sahip olan servisleri olan ama kullanmasını beceremeyen ustaları olan yerlerdir vw servisleri.

 
2016 yılı sonrası dsg lı araçlar için almanya artık iyi niyet garantisi vermiyor arkadaşlar....

Örnek 2016 model bir dsg li golf suanda bir arıza verirde aracınız yetkili servis bakımlı dahi olsa iyi niyet garantisi yok artık..sadece dogus oto ve bayi desteği sağlanacağı bilgisi verildi oda ne kadarini karşılar oluşabilecek bir arizanin muamma....

 
2016 yılı sonrası dsg lı araçlar için almanya artık iyi niyet garantisi vermiyor arkadaşlar....
Örnek 2016 model bir dsg li golf suanda bir arıza verirde aracınız yetkili servis bakımlı dahi olsa iyi niyet garantisi yok artık..sadece dogus oto ve bayi desteği sağlanacağı bilgisi verildi oda ne kadarini karşılar oluşabilecek bir arizanin muamma....
Benim 2017 model dsg 1.6 tdi comf var.3gün önce 2 yıl uzattım garantiyi.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Değerli Hocam,
Benim tercihim son defa dahi olsa bu bakınıza serviste yaptırmanız. Kafanız rahat olsun isterim. Her ne kadar fiyat farkı gözükse de dışardaki yapılanlar inanın servisten daha kaliteli değiller. Kaldı ki aracinizinniyi niyet garantisi devam edecek olması başlı başına bir tercih sebebi olabilir. Aracınız Dsg olmasa dahi bunun günümüzde ne kada onemlimoldugunu farklı konularda görmekteyiz. Tahminimce dışarıda yapılacak bir işlem için En az 400 -500 Tl harcanacak olup serviste 1041 tl vermeyi yeğlerdim kendim. Farklı düşüncede olab arkadaşlarımız illaki olacaktır ama Aracınız daha yeni ve olası satılma durumunda servis bakımlı olması bile size enaz ödemek istemediğiniz servis farkını rahatlıkla karşılar pazarlıkta veya aracın satış bedelinde. Keyifli Forumlar Dilerim

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Ben 2017 model aracımın garanti bitmemesine rağmen yetkili serviste bakımını yaptırmadım . Manuel araç için gereksiz olduğunu düşünüyorum dsg muhabbetti olmasa çoğu insanında o fiyatlara yetkili servise gideceğini sanmıyorum . Onaylı yağ bakımı yapan yerler var bosch car service gibi buralarda yaptırabilirsiniz aracınız garantisi devam eder faturayıda saklarsınız . Satarken alıcıya gösterirsiniz . Periyodik bakımda ustalık isteyen birşey yok filtreleri kendiniz değiştirsiniz yağınızı ve yağ filtrenizide herhangi biryerde değiştitirsiniz.

 
Bu bakım olayı bizde çok abartılıyor, castrol shell mobil gibi yağ markalarının reklamlarını izleyince fark ediliyor bu durum reklamlarda araç sahiplerinin yağlarını kendilerinin değiştirdiği açıkça görülmekte, arabasını kendisi okşayarak yıkayan adamın bakımı serviste gözlerden uzak yaptırıp birde içi rahat şekilde kullanabilmesi tam bir paradoks, sanayi daha pahalı da olsa gözümün önünde yapılması için yine de sanayide yaptırmayı tercih ederim, meselenin fiyat farkıyla bir alakası yok.

 
Düne kadar 500 TL fark için sanayiye gitme derdim. Ama ne zaman ki yetkili servis balata değişimi için isterseniz ikinci kalite (yine almanyadan geliyor abi...) ürünümüz var dedi. aha dedim servisler de ekonomik krize girdi. Yahu servisin açıklaması piyasa ile rekabet gereği ikinci kalite ürün de takıyoruz. altını çiziyor almanyadan geliyor. 

Yani servissin lan sen ikinci kaliteliyi merkel kendisi yapsa banane. İkinici kalite. Ben sana birinci kalitesin diye geliyordum. Ne artın kaldı bana ! Satarken servis bakımlı araç yazabilmek mi ? Geçiniz...

garanti bitmiş , dsg değil, yağı filtresi değişecek içilik dahil herhangi bir bosh servis 400 TL alır. sanayiye gitsen 300'e çıkarsın. Dediğin gibi şartlar zor benzin 6,82 ülkemizde (30.06.2019) giderleri kısaltabileceğiniz  kadar kısın derim.

 
Valla Ben  mezun olduğumdan beri bu mühendislik eğitimlerine harcadığım paraların hakkını veriyor , kendi bakımımı kendim yapıyorum .

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Periyodik bakım için Filtre Markaları Mann-Mahle-Hengst _ Yağ Markası Mobil ESP olduğu sürece Yetkili servise ihtiyacınız yok. Tabii bu saydıkları manuel TSi araçlar için...

 

@tahtelbahir hocam benim aracım da manuel 1.4 tsi, bakımlatı hep serviste yapıldı. Lastiğine aküsüne kadar hep serviste yaptırdım. Bundan sonrası için bakımları dışarda kendi istediğim parçalar ile yaptırmayı planlıyordum. Lakin yakın bir arkadaşımın başına gelen olay ile vazgeçtim. Araç 2014 model ve servis bakımlı. Turbo arızası ile servise girdi ve kuruş ödemeden değişimi yapıldı. Dışarıda dahi orjinal parçalar ile bu işlem 7-8 bine çıkıyor. Araç manuel diye servisten vazgeçmeyi önermiyorum. 500 lira için o riske değmez. Hem de satarken sorun yaşamazsınız, herşeyi belli olur.

 

Geri
Üst Alt