Lastik değişimi sırasında basınç sensörü ve başka parçalar zarar görebilir mi ?


dtkorkmaz

Üye
Katılım
10 Tem 2015
Mesajlar
278
Tepkime puanı
1
Malumunuz Türkiye'de çoğu usta işi hızlı bitirmek için baştan savma iş yapıyor. Daha önce sensörlerin kırılabileceğini duymuştum. Bu konuda nelere dikkat etmeliyiz?

 
Hocam benim bildiğim kadarıyla lastik basınç sensörü dediğimiz şey tekerleğin çevresinde olan bir şey değil yani değişim tamir gibi durumlarda zarar görebilecek bir şey değil (bildiğim kadarıyla). Yani bahsettiğimiz şey tekerlerdeki basıncı algılayan bir şey değil, tekerin dönmesinde azalma gibi olayları algılıyor basınçta değişimi bu şekilde anlıyor.

Şu linkte de ufak bir açıklama mevcut; http://binekarac.vw.com.tr/volkswagen-sozluk.aspx?ComponentID=16171

Bu arada, yeri gelmişken sormak isterim, tekerlerin hepsini tam 1 ay önce 29 dan 33 e yükseltmiştim, geçen gün acelem vardı sadece birini kontrol etme şansım oldu tekrar 33 e bastım, 27 den başladı basmaya.

Bu şekilde 33den 27 ye düşmesi normal midir 1 ayda? Ve sensörler herhangi bir uyarı vermedi bu konuda

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ErsinEsk dedi:
Hocam benim bildiğim kadarıyla lastik basınç sensörü dediğimiz şey tekerleğin çevresinde olan bir şey değil yani değişim tamir gibi durumlarda zarar görebilecek bir şey değil (bildiğim kadarıyla). Yani bahsettiğimiz şey tekerlerdeki basıncı algılayan bir şey değil, tekerin dönmesinde azalma gibi olayları algılıyor basınçta değişimi bu şekilde anlıyor.

Şu linkte de ufak bir açıklama mevcut; http://binekarac.vw.com.tr/volkswagen-sozluk.aspx?ComponentID=16171

Bu arada, yeri gelmişken sormak isterim, tekerlerin hepsini tam 1 ay önce 29 dan 33 e yükseltmiştim, geçen gün acelem vardı sadece birini kontrol etme şansım oldu tekrar 33 e bastım, 27 den başladı basmaya.

Bu şekilde 33den 27 ye düşmesi normal midir 1 ayda? Ve sensörler herhangi bir uyarı vermedi bu konuda
Değerli Ersin Hocam;

Bizdeki sistem ABS ile ASR sistemi temelli olarak dolaylı ölçüm yapan bir lastik izleme sistemidir.

Sizin sorunuzun yanıtını da içeren detaylı açıklamalar burada mevcut.

Buyrun;

http://www.golftutkusu.com/teknik-ozellikler-ve-detayli-aciklamalari/vw'de-ve-golf'te-lastik-basinc-izleme-sistemleri/msg14559/#msg14559

 
ErsinEsk dedi:
Hocam benim bildiğim kadarıyla lastik basınç sensörü dediğimiz şey tekerleğin çevresinde olan bir şey değil yani değişim tamir gibi durumlarda zarar görebilecek bir şey değil (bildiğim kadarıyla). Yani bahsettiğimiz şey tekerlerdeki basıncı algılayan bir şey değil, tekerin dönmesinde azalma gibi olayları algılıyor basınçta değişimi bu şekilde anlıyor.

Şu linkte de ufak bir açıklama mevcut; http://binekarac.vw.com.tr/volkswagen-sozluk.aspx?ComponentID=16171

Bu arada, yeri gelmişken sormak isterim, tekerlerin hepsini tam 1 ay önce 29 dan 33 e yükseltmiştim, geçen gün acelem vardı sadece birini kontrol etme şansım oldu tekrar 33 e bastım, 27 den başladı basmaya.

Bu şekilde 33den 27 ye düşmesi normal midir 1 ayda? Ve sensörler herhangi bir uyarı vermedi bu konuda
Ben ne yapıyorumla açıklayayım...

En geç ayda bir lastik basınçlarını kontrol ederim,güvenilir bir petrol veya lastikçide (önce kendi basınç ölçer cihazımla kontrol ederim) basınca bakarım, birbirleriyle uyumlu ise sorun yok(ben ve petrol)..

4 lastiği 33 yapıyorsanız ve biri sürekli 27 gibi oluyor ise(hatta 27 de de kalır aşağı düşmez) iyi bir lastikçi sorunu çözer...

Ekrandan lastik basınç uyarlama unutulmamalı...

Özet:yanımızda bir lastik basınç ölçer taşımak iyidir.Hatta şu an piyasada eli düzgün  ne var bununla ilgili bir araştırma yapıp forum olarak temin edebiliriz...

@yusuf

 
@silvershadow Bir çok kez lastik basınç gibi aramalarıma rağmen bu konudaki yorumunuzu gözden kaçırmışım, çok açıklayıcı ve cevaplayıcı olmuş çok teşekkür ederim.

@Umut Bende o halde şimdi tanıdığım bir lastikçiye gidiyorum durum neymiş bir bakalım, daha önce hiç dikkat etmezdim bu konulara önceki araçlarımda. 1 yıl boyunca kontrol etmediğimi hatırlıyorum  :( '  s=s16 Lastik basınç ölçerini de hep birlikte bir bakalım, benim çok eskiden vardı küçükken motora merakım vardı diye dedem vermişti böyle metal mekanik bir şeydi değerliydi biliyorum ama artık ne yazık ki bulamıyorum  s=ebebe

Çok teşekkürler tekrar değerli cevaplarınız için...

 
ErsinEsk dedi:
Hocam benim bildiğim kadarıyla lastik basınç sensörü dediğimiz şey tekerleğin çevresinde olan bir şey değil yani değişim tamir gibi durumlarda zarar görebilecek bir şey değil (bildiğim kadarıyla). Yani bahsettiğimiz şey tekerlerdeki basıncı algılayan bir şey değil, tekerin dönmesinde azalma gibi olayları algılıyor basınçta değişimi bu şekilde anlıyor.

Şu linkte de ufak bir açıklama mevcut; http://binekarac.vw.com.tr/volkswagen-sozluk.aspx?ComponentID=16171

Bu arada, yeri gelmişken sormak isterim, tekerlerin hepsini tam 1 ay önce 29 dan 33 e yükseltmiştim, geçen gün acelem vardı sadece birini kontrol etme şansım oldu tekrar 33 e bastım, 27 den başladı basmaya.

Bu şekilde 33den 27 ye düşmesi normal midir 1 ayda? Ve sensörler herhangi bir uyarı vermedi bu konuda
Değerli Hocam;

Sorunuzun ikinci kısmını atladığımı fark ederek yeniden yanıtlayayım.

Lastikleriniz sandığınız gibi hava geçirimsiz değiller.

Çok yavaş da olsa hava lastiğin molekülleri arasından geçip dışarı kaçıyor.

Tıpkı hava dolu bir balonun zamanla sönmesi gibi.

Elimde bilimsel bir çalışma yok ama tecrübelerime dayalı olarak söylüyorum;

Lastikler yeniyken hava kaybetme hızı daha yüksek.

Haftada ilk zamanlar 5-6 psi ve hatta daha fazla olurken 20. ayın sonunda ayda 1 veya 2 psi.'a düşüyor hava kaybetme hızı.

Dolayısıyla dört lastiğin aynı anda basınç kaybedişi normal ama sadece biri basınç kaybediyorsa o halde

1. Lastiği sürterseniz veya yıkarken çarparsanız Sibop dibinden

2. Zamanla arıza yapan siboptan(özellikle kapağı yoksa)

3. Lastiğe batan ama çok da uzun olmayan vidadan ötürü

basınç kaybediyor olabilir.

 

Geri
Üst Alt