@Bomber4660.000 bakımında bujilerin değişmesi lazım.
Ama bujilerde 4 yıl yada 60.000 km hangisi önce dolarda kuralı işliyor
2018 deki bir önceki bakımınızda değişseydi iyi olurdu. Kayıp değil !!
İlk bakımda bujiler değişsin (araç 5 yaşına gelmiş)
Triger kayış +set TSI için 180 bin (devirdaim için bu kadar km sonrası değişme faydalı olacaktır. Ona dokunmayan usta hata yapAr)
Yalnız birde V kayışı denen bir olay var . Bunun için kesin bir değişim periyodu yok . Her 30 binde bir gergi/aşınma durumu kontrol edilmeli. Varsa aşınma yıpranma o zaman değişiyor. Bu set değil sadece kayış . Değişimi triger set gibi zahmetli ve masraflı değildir. Ayrıca kopması triger kopması gibi arabayı nakavt etmez (masrafı daha düşük olur)
Aracınız 5 yaşına gelmış
Vw in dediği 3 yıl bitiminde fren hidroliği değişecek, sonrası 2 yılda bir değişecek??
Benim burda kullanıcı istatistiklerinden gözlemlediğim vw servisleri bile araçları 3 yıl sonunda kontrol edip fren hidroliğini ölçtük nem durumu ve seviyesi iyi devam edin değişime gerek yok dediği!!
Bu nedenle +1 yıl ekleyerek ilk 4 yıl sonunda fren hidroliği değişmesi sonrası 3 yılda bir yine değişmesi gerekmekte
4 yıl sonunda değişim sonrası 3 yılda biri bence geçirmeyiniz!!
Motor soğutma sıvısı?
Ömürlük değil diye yazdı çizdi arkadaşlar forumdaşlar.
Çok yoğun bir eksilmeme durumunda bu bu antifiriz 6-7 yıl ömründedir.
Ama siz motor kaputunu açtınız . Baktınız motor su haznesi azalmış? Bu şekilde her seferinde saf su ekleyerek tamamladığınızda seviyeyi tamamlamış olursunuz ama motor soğutma suyunun her seferinde optimal kimyasal fiziksel özelliğinden eksilme olur. Bu 6-7 yıllık ömür kısalır.
Not: genel toparlamadır(kaynak Golf tutkusu arşiv kayıtları )