Devir daim pompası mı arızalı elektronik bir hata mı var ?


akoc19

Yeni Üye
Katılım
5 Ağu 2019
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
İsim
Adnan
Merhaba sevgili golf sevenler,

2013 model tdi dsg aracımı 3 ay önce 84000 km de satın aldım. 3500 km kullandım hiç bir sıkıntısı yokken havaların iyice ısınmasından sonra şehir içi kullanımımın ardından evin önüne park ederken hararet göstergesinin 110-115 derecelere çıktığını fark ettim. Fan  devreye girdi ve normale döndü. Su eksiltme ya da ekranda uyarı almadım. Ertesi günlerde arabayı zaman zaman zorlamama rağmen yapmadı. Fakat geçen gün çevre yolunda seyrederken birden hararetin 110 dereceye kadar yükseldiğini fark ettim ve yavaşladım. Durmak üzereyken tekrar düşüşe geçti ve 90 a sabitlendi. Ve tekrar aynı şeyle şu ana kadar karşılaşmadım. 

Servise götürdüm açıp bakmadan devir daim pompası değişecek kronik arıza diyorlar. Direkt değişime yönlendiriyorlar. Acaba sorun gerçekten devir daim pompası mı ? Belki elektronik temassızlık yapıyor bir yerden ? Değişim şart mı? Değiştirmeden denemek büyük risk midir?

 
Devir daim olasılığı%90 hocam. 

Bir de rica etsem motor soğutma suyu kapağını (radyatör değil) açıp su veya antifrize yağ karışmış mı bakar mısınız? Conta hususunu aklıma getirmek dahi istemiyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
öncelikle aramıza hoşgeldiniz

kendinizi tanıtsaydınız daha iyi olurmuş

normal şartlarda ne kadar sıcak olsa da ve zor şartlarda kullanılsa da ibrenin 90 ın üzerine çıktığını görmedim

hatta milim kımıldamaz

fakat sizin durumda araç haddinden fazla ısınıyor ve motor suyu sıcaklığı kaynama derecesini bile geçiyor (tabi ki ibreye göre)

akabinde fan açtığını ve normale düşüyor diyorsunuz, ibreden kaynaklı bir durum olduğunu düşünmüyorum

benim 99 model bir tipo aracım vardı onda da sürekli bir kıpırdama oluyordu

60 bine kadar herşey normal gitti

sonrasında ise

herşeyini değiştirdim fan motorundan fan müşürü devir daim

aklınıza gelen herşeyi

sıfır aldığım bu aracın hararetini bir türlü 90 a sabitleyemedim

fanı geç açıyordu

hatta bir ara ibreye göre 130 u buldu

sattım da

o kilometrede bir aracın devir daimin arızası olacağını ihtimal vermemekle birlikte öncelikle fan müşürünü kontrol ettirin

zamanında açamıyor olabilir

sonrasında termostat

devir daim diye gider bu aşamalar

 
@doganersin değerli yorumunuz için teşekkürler öncelikle. sanayiye gidip sorduğumda ustalar antibiyotik yazan doktorlar gibi olmuş hepsi değiştircez onu diyor hiç olasılıklar üzerinden gözlem ve araştırma göremedim. adamlar kaputu açmadan bana fiyat veriyorlar anlayamadığım nokta o oldu.

 
@akoc19 

rica ederim

zaten forumumuzun amacı bu

elbetteki ustalar bilirkişi ama 

yeri geliyor biz ustalara yol gösteriyoruz

 

Geri
Üst Alt