Merhaba. Yeni araç almak isteyenlere faydalı olacağını düşünerek, yeni aldığım Golf hakkındaki izlenimlerimi, eski aracımla kıyaslayarak yazacağım.
Daha önce 3 yıl boyunca sıfır dizel 2012 model Toyota Auris manuel kullandım. Auristen aslında çok memnundum ama model yılı biraz eskidiği için, biraz da yol tutuşunu beğenmediğim için değiştirdim. Yol tutuşu konusunda bir kaç kez sorun yaşadım. Çok ciddi şeyler değildi aslında ama özellikle virajlara girerken biraz tedirgin oluyordum.
Golftutkusunda yazan yorumlardan da faydalanarak, 1 ay önce bayinin elinde hazırda bulunan 1.4 tsi comfortline golfu satın aldım. Araç alım sürecim biraz ani gelişti, o sebeple bir kaç bayiye sorup, ellerindeki araçlardan birini aldım. Aslında highline düşünüyordum ama diğer aracımı sattıktan sonra, üzerine verdiğim miktar, zaten bütçemi biraz aşıyordu. comfortline ve highline arasında 8000 lira gibi bir fark olduğundan comfortline da karar kıldık.
1.2 ve 1.4 konusuna gelecek olursak, hem sorduğum bayilerin elinde 1.2 yoktu, hem de az önce bahsettiğim yol tutuşu konusundaki tecrübelerime dayanarak bağımsız süspansiyonun daha iyi olacağını düşünerek 1.4 te karar kıldım. gerçi yol tutuşu,konfor v.s konularda 1.2 ile 1.4 arasında normal kullanıcının farkedeceği kadar bir fark yok deniyor...
aracın artı ve eksi yönlerini eski aracımla kıyaslayarak yazacak olursam
1. Auris dizeldi, toyotanın dizeli diğer dizellere göre daha sessiz çalışır. Ancak aurisin yalıtımı çok iyi olmadığından özellikle yüksek hızda motor sesi içeri geliyordu. Golfü teslim alıp yola çıktığımda beklediğimden çok daha sessizdi diyebilirim.
2. Malzeme kalitesi, baktığımız bir çok araçtan daha iyi. Yeni auris, focus, astradan daha iyi diyebirim.
3. Tsi motoru daha önce uzun süreli kullanmamıştım. Özellikle sakin kullanımdaki tüketim değerlerini görünce araca daha bi hayran oldum Şöyle ki aracı aldıktan sonra 500 km lik inişli çıkışlı yol gittikten sonra ortalama tüketim 5.1 litreydi. Aynı yolu önceki auris ile gitseydim, en iyi ihtimalle 4.9 olurdu. güncel yakıt fiyatlarıyla kıyaslarsak km'de 5 kuruşluk bir fark ediyor.
4. Uzun yolda, 120-130 ile giderken araç hissettirmiyor. 150 den sonra motor sesi, rüzgar sesi gibi sesler duyulmaya başlıyor. Auris ile 120 km hızla giderken bir miktar rüzgar+motor sesi gelirdi. 130-140 da ister istemez bir tedirginlik olurdu.
5. Vites dişli oranları aurise göre kesinlikle çok daha iyi. Şöyle ki, auris 6 vitesliydi. dişli oranları tam istediğim gibi değildi. 110-120 ile giderken 6. vitesi isterdi. 6 ya aldıktan sonra, az bir rampa olsa araç devirden düşerdi. mecbur vites küçültmek gerekirdi. golfte, vites önerilerine dikkat ettikten sonra, optimal yakıt tüketimi yakalanabiliyor.
aracın eksi yönlerine bakacak olursak
1. ufak tefek döşemelerde, plastik aksamda v.s işçilik hataları var. aracı aldıktan sonra iç mekanı incelerken, sol tavan direğini kapatan plastiğin bir tırnağı hafif yerinden çıkmış gibi duruyordu. Üzerine biraz bastırınca yerine oturdu. Koltuk kumaşının plastik kısımlara bağlandığı yerlerde dikişler çok muntazam değil. Ayrıca benim aracı yıkayıp teslim ettiler ama cam kenarlarında ve kapı kollarının oralarda koruma bantlarının izleri çıkmadı. araç tozlandığı zaman o lekeler daha bir sırıtıyor.
2. basınca yakıt tüketimi baya artıyor.
3. highline alsanız bile bazı donanımlar opsiyonel oluyor. haliyle şu da olsaydı bu da olsaydı düşüncesi geliyor insanın aklına. ben comfortline ın yeterli olacağını düşünerek comfortline aldım fakat aldıktan sonra, led stop-xenon far, v.s v.s araştırmalara girdim.
4. euronun tavan yaptığı zamanda zamlı fiyatlar üzerinden aracı aldım. aldığım dönemde bayilerde boşta araç yoktu. aslında tam istediğim gibi bir kombinasyon olmadı. aldıktan sonra farklı fiyatlar olduğunu öğrendim. şöyleki, bana şu fiyattan aşağı olmaz diyen bayi, 1 hafta sonra ek paketli aracı aynı fiyata veriyordu. ister istemez can sıkıcı bir durum.
5. ek donanım almaya çalıştığınız zaman astarı yüzünden pahalıya geliyor.
genel olarak değerlendirdiğimde aracı 1 ay önce aldığımdan uzun süreli deneyimlerim yok fakat ilk izlenimler bu şekilde.
Daha önce 3 yıl boyunca sıfır dizel 2012 model Toyota Auris manuel kullandım. Auristen aslında çok memnundum ama model yılı biraz eskidiği için, biraz da yol tutuşunu beğenmediğim için değiştirdim. Yol tutuşu konusunda bir kaç kez sorun yaşadım. Çok ciddi şeyler değildi aslında ama özellikle virajlara girerken biraz tedirgin oluyordum.
Golftutkusunda yazan yorumlardan da faydalanarak, 1 ay önce bayinin elinde hazırda bulunan 1.4 tsi comfortline golfu satın aldım. Araç alım sürecim biraz ani gelişti, o sebeple bir kaç bayiye sorup, ellerindeki araçlardan birini aldım. Aslında highline düşünüyordum ama diğer aracımı sattıktan sonra, üzerine verdiğim miktar, zaten bütçemi biraz aşıyordu. comfortline ve highline arasında 8000 lira gibi bir fark olduğundan comfortline da karar kıldık.
1.2 ve 1.4 konusuna gelecek olursak, hem sorduğum bayilerin elinde 1.2 yoktu, hem de az önce bahsettiğim yol tutuşu konusundaki tecrübelerime dayanarak bağımsız süspansiyonun daha iyi olacağını düşünerek 1.4 te karar kıldım. gerçi yol tutuşu,konfor v.s konularda 1.2 ile 1.4 arasında normal kullanıcının farkedeceği kadar bir fark yok deniyor...
aracın artı ve eksi yönlerini eski aracımla kıyaslayarak yazacak olursam
1. Auris dizeldi, toyotanın dizeli diğer dizellere göre daha sessiz çalışır. Ancak aurisin yalıtımı çok iyi olmadığından özellikle yüksek hızda motor sesi içeri geliyordu. Golfü teslim alıp yola çıktığımda beklediğimden çok daha sessizdi diyebilirim.
2. Malzeme kalitesi, baktığımız bir çok araçtan daha iyi. Yeni auris, focus, astradan daha iyi diyebirim.
3. Tsi motoru daha önce uzun süreli kullanmamıştım. Özellikle sakin kullanımdaki tüketim değerlerini görünce araca daha bi hayran oldum Şöyle ki aracı aldıktan sonra 500 km lik inişli çıkışlı yol gittikten sonra ortalama tüketim 5.1 litreydi. Aynı yolu önceki auris ile gitseydim, en iyi ihtimalle 4.9 olurdu. güncel yakıt fiyatlarıyla kıyaslarsak km'de 5 kuruşluk bir fark ediyor.
4. Uzun yolda, 120-130 ile giderken araç hissettirmiyor. 150 den sonra motor sesi, rüzgar sesi gibi sesler duyulmaya başlıyor. Auris ile 120 km hızla giderken bir miktar rüzgar+motor sesi gelirdi. 130-140 da ister istemez bir tedirginlik olurdu.
5. Vites dişli oranları aurise göre kesinlikle çok daha iyi. Şöyle ki, auris 6 vitesliydi. dişli oranları tam istediğim gibi değildi. 110-120 ile giderken 6. vitesi isterdi. 6 ya aldıktan sonra, az bir rampa olsa araç devirden düşerdi. mecbur vites küçültmek gerekirdi. golfte, vites önerilerine dikkat ettikten sonra, optimal yakıt tüketimi yakalanabiliyor.
aracın eksi yönlerine bakacak olursak
1. ufak tefek döşemelerde, plastik aksamda v.s işçilik hataları var. aracı aldıktan sonra iç mekanı incelerken, sol tavan direğini kapatan plastiğin bir tırnağı hafif yerinden çıkmış gibi duruyordu. Üzerine biraz bastırınca yerine oturdu. Koltuk kumaşının plastik kısımlara bağlandığı yerlerde dikişler çok muntazam değil. Ayrıca benim aracı yıkayıp teslim ettiler ama cam kenarlarında ve kapı kollarının oralarda koruma bantlarının izleri çıkmadı. araç tozlandığı zaman o lekeler daha bir sırıtıyor.
2. basınca yakıt tüketimi baya artıyor.
3. highline alsanız bile bazı donanımlar opsiyonel oluyor. haliyle şu da olsaydı bu da olsaydı düşüncesi geliyor insanın aklına. ben comfortline ın yeterli olacağını düşünerek comfortline aldım fakat aldıktan sonra, led stop-xenon far, v.s v.s araştırmalara girdim.
4. euronun tavan yaptığı zamanda zamlı fiyatlar üzerinden aracı aldım. aldığım dönemde bayilerde boşta araç yoktu. aslında tam istediğim gibi bir kombinasyon olmadı. aldıktan sonra farklı fiyatlar olduğunu öğrendim. şöyleki, bana şu fiyattan aşağı olmaz diyen bayi, 1 hafta sonra ek paketli aracı aynı fiyata veriyordu. ister istemez can sıkıcı bir durum.
5. ek donanım almaya çalıştığınız zaman astarı yüzünden pahalıya geliyor.
genel olarak değerlendirdiğimde aracı 1 ay önce aldığımdan uzun süreli deneyimlerim yok fakat ilk izlenimler bu şekilde.