Park asistanı "Park Assist", aracınızı otomatik şekilde yola paralel ya da dik olarak park etmenize yardımcı olur.
Ayrıca paralel olarak park ettiğiniz yerden bu sistem sayesinde otomatik olarak çıkabilirsiniz. Sistem sürücüye, uygun park alanına ideal çizgide park edebilmek için kendi kendine optimum direksiyon hareketlerini gerçekleştirerek destek sunar. Bu esnada park boşluğun ölçümü, start pozisyonunun belirlenmesini ve direksiyon hareketlerinin kumandasını otomatik olarak "Park Assist" kontrol eder. Sürücüye ise sadece gaz vermek ve fren yapmak görevleri kalır. Bu esnada sürücü her zaman araç hâkimiyetine sahiptir ve istediği an sistemi devreden çıkartabilir.
Sürücü park asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmeli ve sonra azami 40 km/h hızla ve 0,5 ile 1,5 m arasında kalan bir mesafeyle yol kenarında ilerlemelidir. Park asistanı"Park Assist", geçiş esnasında (örneğin tek yönlü bir yolda) hem sağ hem sol yol kenarıda kalan mevcut park yerleri konusunda tarama yapar. Sürücü, park etmek istediği yöne doğru sinyal vererek yolun hangi tarafına park etmek istediğini sisteme bildirebilir. Park asistanı, araçtan en az 1,1 m daha uzun olan bir park boşluğu algıladığında, çok fonksiyonlu göstergede "Park yeri algılandı" mesajını gösterir. Ardından sürücü doğru başlangıç konumuna yönlendirilir ve sürücüden geri vitese geçmesi talep edilir. Bu adımdan sonra geri vitese geçildiği an, park asistanı devreye girer ve otomatik olarak direksiyon manevralarını gerçekleştirir. Bu esnada çok fonksiyonlu göstergede sistemin devrede olduğuna ve otomatik park esnasında ters yönden gelen araç ya da cisimlere dikkat edilmesi gerektiği hususunda bir metin belirir.
Sistem hassas bir şekilde aracın hızını ayarlayarak aracı park yerine yönlendirilir ve park etme işlemi bittiğinde görsel park desteği sistemini aktifleştirerek radyo ve radyo navigasyon sistemi üzerinde aracın ön ve arkaya olan uzaklıkları gösterilir. Otomatik park esnasında yapılan manevraların adedi, park boşluğun uzunluğuna bağlıdır. Park boşluğu ne kadar kısa ise, o kadar çok park manevrası gerekli olur. Paralel park için aktivasyon butonuna bir kere, dikine park için iki kere basılması gerekmektedir.
Park asistanı "Park Assist 3.0" özelliğine sahip modeller, normal park asistanının özelliklerine ilave olarak sürücünün aracı ileri doğru ön kısımdan yola dik olarak boylamasına park etme işlemi gerçekleştirilemediğinde otomatik olarak park edilmesine yardımcı olur. Sistemin çalışması için boylamasına park işleminin önce sürücü tarafından denenmesi gerekmektedir. Park işlemi gerçekleştirilemediğinde sürücü park asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmelidir. Sistem boylamasına park işlemi için araç uzunluğundan 80 cm daha fazla boş alana ihtiyaç duymaktadır.
Gerçekten mükemmel bir opsiyon. Ben kendim video çektim ama fazlaca amatör oldu. Daha iyi bir video çekip ekleyeceğim yakın zamanda.
Ayrıca paralel olarak park ettiğiniz yerden bu sistem sayesinde otomatik olarak çıkabilirsiniz. Sistem sürücüye, uygun park alanına ideal çizgide park edebilmek için kendi kendine optimum direksiyon hareketlerini gerçekleştirerek destek sunar. Bu esnada park boşluğun ölçümü, start pozisyonunun belirlenmesini ve direksiyon hareketlerinin kumandasını otomatik olarak "Park Assist" kontrol eder. Sürücüye ise sadece gaz vermek ve fren yapmak görevleri kalır. Bu esnada sürücü her zaman araç hâkimiyetine sahiptir ve istediği an sistemi devreden çıkartabilir.
Sürücü park asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmeli ve sonra azami 40 km/h hızla ve 0,5 ile 1,5 m arasında kalan bir mesafeyle yol kenarında ilerlemelidir. Park asistanı"Park Assist", geçiş esnasında (örneğin tek yönlü bir yolda) hem sağ hem sol yol kenarıda kalan mevcut park yerleri konusunda tarama yapar. Sürücü, park etmek istediği yöne doğru sinyal vererek yolun hangi tarafına park etmek istediğini sisteme bildirebilir. Park asistanı, araçtan en az 1,1 m daha uzun olan bir park boşluğu algıladığında, çok fonksiyonlu göstergede "Park yeri algılandı" mesajını gösterir. Ardından sürücü doğru başlangıç konumuna yönlendirilir ve sürücüden geri vitese geçmesi talep edilir. Bu adımdan sonra geri vitese geçildiği an, park asistanı devreye girer ve otomatik olarak direksiyon manevralarını gerçekleştirir. Bu esnada çok fonksiyonlu göstergede sistemin devrede olduğuna ve otomatik park esnasında ters yönden gelen araç ya da cisimlere dikkat edilmesi gerektiği hususunda bir metin belirir.
Sistem hassas bir şekilde aracın hızını ayarlayarak aracı park yerine yönlendirilir ve park etme işlemi bittiğinde görsel park desteği sistemini aktifleştirerek radyo ve radyo navigasyon sistemi üzerinde aracın ön ve arkaya olan uzaklıkları gösterilir. Otomatik park esnasında yapılan manevraların adedi, park boşluğun uzunluğuna bağlıdır. Park boşluğu ne kadar kısa ise, o kadar çok park manevrası gerekli olur. Paralel park için aktivasyon butonuna bir kere, dikine park için iki kere basılması gerekmektedir.
Park asistanı "Park Assist 3.0" özelliğine sahip modeller, normal park asistanının özelliklerine ilave olarak sürücünün aracı ileri doğru ön kısımdan yola dik olarak boylamasına park etme işlemi gerçekleştirilemediğinde otomatik olarak park edilmesine yardımcı olur. Sistemin çalışması için boylamasına park işleminin önce sürücü tarafından denenmesi gerekmektedir. Park işlemi gerçekleştirilemediğinde sürücü park asistanını, orta konsolda bulunan "Park Assist" butonu üzerinden etkinleştirmelidir. Sistem boylamasına park işlemi için araç uzunluğundan 80 cm daha fazla boş alana ihtiyaç duymaktadır.
Gerçekten mükemmel bir opsiyon. Ben kendim video çektim ama fazlaca amatör oldu. Daha iyi bir video çekip ekleyeceğim yakın zamanda.