Dsg şanzıman yağı değişmeli mi?


@Kaaan95.ky Merhaba ;

Aracınızdaki şanzıman DQ200 ve ne yazık ki videosunu paylaştığınız şanzıman değil , bu sebeple müdahale etmeyeceklerdir,bilginize sunarım..

Servis manuelindeki açıklamada da kaçak olmadığı sürece ekleme -değiştirme vs önermiyor..

image.png

 
@DoğanARABACI 



Müdahale ederler hocam takılmayın siz bunlara, istedikten sonra yapılır. Mesele iş yaptırabilme yeteneğine kalıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kaaan95.ky Cevabınız için teşekkür ederim lakin ben teknik dökuman üzerinden size bilgilendirme yapmak istedim , saygılarımla..

 
@DoğanARABACI döküman hususunda da güncellemeleri değerlendirmek yerinde olur, yabancı bir forumda dq200 için değişim öngörüldüğünü içeren yeni dökümanlardan görmüştüm. Kaldı ki benzer durum ford’un 1.0 ecoboost motorunda da oldu, ilk baştan motorun içinde olan trigerin değişimi öngörülmedi daha sonra değişim gerektiği kanaatine varıldı. 

Bir şanzıman yağının değişiminin öngörülmemesi mantık dışı bir yaklaşım, her yağ er ya da geç viskozitesini kaybeder, şanzıman yağı değişimi ve özellikle de filtre değilimi ile metal parçacıklarından daha arınmış bir yağ elde edileceği hususuna girmiyorum bile.

velhasılı eskiden öngörülen içeriklerde değişim gereksinimi belirtilip belirtilmediğini bilmiyorum, ancak dq200’e dair son içeriklerde bu mecburiyetin varlığını biliyorum. 

Bu hususu teyit amaçlı sorduğum kişilerden birisi de Almanya’da vw’de çalışmış bir mühendisti. 

 
@Kaaan95.ky Çok mantıklı doğuş bir yerlerde hata yapıyor yada kasıtlı yapıyor...

Sonuçta dsg mükemmel hızlı sarsıntı neredeyse 0 çalışan bir mekanizma ve sürekli demir sonuçta metaller balataları birbirlerine sürüyor nasıl olurda yağa dokunmayin denir bence dsg düşmanlığı belki her 20 bin yada 30 binde değişse hiçbir dsg gereğinden fazla ısınmaz ve arıza çıkarmaz sonuçta motor yağı gibi düşünmek lazım tmm motor farklı işi çok fakat dsg de iyi ısınıyor ve piston hareketlerimden pekte altta kalır yani yok daha karmaşık bence ve profosyenel iş çıkarıyor kimse önermez sanzuman yağı değsimi ni anlamadım gitti ama her dsg bir gün patlıyor tmm illaki evladiyelik değil de almanyada 600 binde dsg var yani bişeyler yılda gitmiyor ya bizim kanımızı emmek amaçlı yapılan uygulama yağı flitreyı değiştirme dsg gümlesin sonra gel yarı fiyatta değiştirelim onda bile kaar edelim gibi bu filitre manuel de de varmı acaba ben yağını değiştirdim 60 binde manuel ama aracım filtre değiştirmedim disarda yaptitdim ustalarımiz çok bilmiş olduğu için beni uyarmadilar ama muhtemel filtre vardır arastiricam varsa hemen degistircem bilgisi olan varsa benimle paylaşırsa çok sevinirim saygılarımla 

 
@Kaaan95.ky Çok mantıklı doğuş bir yerlerde hata yapıyor yada kasıtlı yapıyor...

Sonuçta dsg mükemmel hızlı sarsıntı neredeyse 0 çalışan bir mekanizma ve sürekli demir sonuçta metaller balataları birbirlerine sürüyor nasıl olurda yağa dokunmayin denir bence dsg düşmanlığı belki her 20 bin yada 30 binde değişse hiçbir dsg gereğinden fazla ısınmaz ve arıza çıkarmaz sonuçta motor yağı gibi düşünmek lazım tmm motor farklı işi çok fakat dsg de iyi ısınıyor ve piston hareketlerimden pekte altta kalır yani yok daha karmaşık bence ve profosyenel iş çıkarıyor kimse önermez sanzuman yağı değsimi ni anlamadım gitti ama her dsg bir gün patlıyor tmm illaki evladiyelik değil de almanyada 600 binde dsg var yani bişeyler yılda gitmiyor ya bizim kanımızı emmek amaçlı yapılan uygulama yağı flitreyı değiştirme dsg gümlesin sonra gel yarı fiyatta değiştirelim onda bile kaar edelim gibi bu filitre manuel de de varmı acaba ben yağını değiştirdim 60 binde manuel ama aracım filtre değiştirmedim disarda yaptitdim ustalarımiz çok bilmiş olduğu için beni uyarmadilar ama muhtemel filtre vardır arastiricam varsa hemen degistircem bilgisi olan varsa benimle paylaşırsa çok sevinirim saygılarımla 
iyi de dq200 kuru tip, yani kavrama yapan parçalarının yağ ile teması yok, sadece mekatronik ünitenin parçalarının(actuator) olduğu kısımda yağ var, o kısımda da sürtme aşınma v.s. olan bir yer değil.

 
iyi de dq200 kuru tip, yani kavrama yapan parçalarının yağ ile teması yok, sadece mekatronik ünitenin parçalarının(actuator) olduğu kısımda yağ var, o kısımda da sürtme aşınma v.s. olan bir yer değil.
Öyle birşey söz konusu değil., kuru tip olsada şanzıman yağı olmadan o araç milim kıpırdamaz., kuru tip denilmesinin sebebi ıslak tip olanlara göre daha az seviyede yağ kapasitesi olmasıdır., mekatronik için kullanılan yağ ise tamamen farklı bir yağ..

 
@ahmet306 yazarken onu da düşündüm kuru kavrama sonuçta fakat içindeki disliler kuru değil hocam o dislilierde yag olmasın bakın bakalım ne oluyor normalde sanzuman da 3 litre yag olur dsg de de 3 litre vardır ve duz mantık yag varsa kullanıyor kullaniliyorsa eskir eskiyen yag değişir ama bizde değişmez sanzuman yağıyla oynama der dururlar anlamış degilim....

Tmm hava su toz toprak yakıt gibi Daha hızlı yipratacak nesnelerle işi yok ilgisi yok fakat şu bi gerçek demir orasi sürekli calışıyor ısınıyor soğuyor para çık illaki olacak bence değişmeli mantıken ki ben değiştiririm manuel bile o değilde dsg mi korkudan sattım dsg alıp değiştirsek filtre yag korkulacak birşey kalmaz mi die aklıma soru işareti geldi sonuçta mükemmel dsg ama yorumlar başa gelenler korkutyor insanı.... saygılarimla 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar 7 ileri Dsg için VW şanzıman yağı değişim vb önermiyor. 2016 model Audi A4’üm vardı, 60.000 km’de yetkili serviste şanzıman yağı değişimi yapıldı. 6 ileri Dsg için şanzıman değişimi her 60.000 km’de bir, 7 ileri Dsg için ise böyle bir servis bildirimi yok.

 

Konuyu hortlatayım. Arkadaşlar aracım 2014 Golf 1.2 tsi dsg 7 ileri 85.000km de ve şanzıman yağı hiç değişmedi. 3-5 gün önce yetkili serviste yağ(Liqui Moly), filtre değişimleri yapıldı. Servis danışmanına sorduğumda şanzıman yağının ömürlük olduğunu ve değişmesi gerekmediğini bize söylüyorlar bizde müşterilerimize bu şekilde iletiyoruz dedi. Ama galiba belli bir süre sonra bu yağı ve filtreyi değiştirmek gerekiyor. Genel olarak bilgili arkadaşlar bizi aydınlatabilirlerse sevinirim. 

 

Geri
Üst Alt