AhmetCakmak
Yönetici
TÜİK verilerine göre 2019’un ilk altı ayında sektörün yaklaşık yüzde 6 daraldığını ifade eden Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Emre Ayyıldız, Ocak-Haziran ayları arasında ikinci el fiyatlarında toplam yüzde 10 artış gözlemlendiğinin altını çizdi.
Ayyıldız, aynı dönemde sıfır otomobil fiyatlarına bakıldığında bazı markaların yüzde 6-7 civarında zam yaparken, bazılarının hiç değişim yapmadığını belirterek; “Ortalama bir oran vermek gerekirse yaklaşık yüzde 4 civarında bir değişim oldu. İkinci el pazarında gerçekleşen satışlara baktığımızda ise Türkiye’de 2017 yılında piyasadaki otomobillerin yaş ortalaması yüzde 11,7’di. 2018 yılında açıklanan verilere göre bu oran yüzde 12,6 olarak gerçekleşti. Bu durumda tüketicilerin alım gücünden dolayı yaş ortalaması daha yüksek araçları tercih etme eğiliminde olduğunu söyleyebiliriz. Segment olarak baktığımızda ise ekonomi sınıfı B ve C segment araçların daha fazla satıldığını görüyoruz” dedi.
Ayyıldız, aynı dönemde sıfır otomobil fiyatlarına bakıldığında bazı markaların yüzde 6-7 civarında zam yaparken, bazılarının hiç değişim yapmadığını belirterek; “Ortalama bir oran vermek gerekirse yaklaşık yüzde 4 civarında bir değişim oldu. İkinci el pazarında gerçekleşen satışlara baktığımızda ise Türkiye’de 2017 yılında piyasadaki otomobillerin yaş ortalaması yüzde 11,7’di. 2018 yılında açıklanan verilere göre bu oran yüzde 12,6 olarak gerçekleşti. Bu durumda tüketicilerin alım gücünden dolayı yaş ortalaması daha yüksek araçları tercih etme eğiliminde olduğunu söyleyebiliriz. Segment olarak baktığımızda ise ekonomi sınıfı B ve C segment araçların daha fazla satıldığını görüyoruz” dedi.