Zor anlatırsın, hele ki yakıt sorununu.Merhabalar.
Arkadaşımda 2015 1.2 dsg tsi araç var. Yaklaşık 60.000'de. Araç servis bakımlı ve bu hafta tekrar yıllık bakıma girecek. Bende de hemen hemen aynı araç var, yaşadığı sorunları bana sordu ancak yanlış yönlendirme olmaması için forma bir danışalım dedim.
Sorunlar
- 1 yıl önceki bakımdan sonra yakıt tüketiminde artış var (uzun yolda yaklaşık 1 lt şehir içi 1.5 lt civarı artış)
- Hafif rampada araçta yolcular varken (yani yüklü iken) 1.2.3. vites geçişlerinde (özellikle 1.2. vites geçişinde) araçta hafif titreme ve ileri doğru atılma eğilimi var. Sanki arkadan başka bir araç hafif hafif dokunuyor gibi...
- Eski performansına göre çekişte düşme var. Özellikle 120-130 km hız sonrasında araçta 1-2 yolcu varsa orta halli rampalarda araç bayılıyor, gaz yemiyor. Dip gazda bir alt vitese geçip toparlıyor kendini.
* Tüm bakımları serviste yapılmış,
* Şuana kadar dsg, kavrama vs. herhangi bir arızası yok,
* Buji değişimi bu bakımda yapılacak,
* Lastik basınçlarını vs kontrol ettik sorun yoktur, yakıt olarak ta her zaman aynı yerden shell alıyor. (bir depo normal, bir depo v-power şeklinde)
Servise gittiğinde bu sorunu en sade ve net şekilde nasıl tarif etmeli ve Normal bakım haricinde özellikle nelerin kontrol edilmesini talep etmeli ?
Benim aklıma ilk gelenler; viteslerde ki geçiş sırasındaki titreme ve ileri atılma "kavrama" kaynaklı olabilir. Diğer gaz yememe aracın bayılması konusunda pek bir fikrim yok. Gaz kelebeği, kurum birikmesi vs. bir şeyler okudum ama emin değilim.
NOT: Normal seyir halinde vites geçişlerinde bir sıkıntı görünmüyor. Yol, sürüş modu (d/s) ve hız durumuna göre, doğru zamanda vitesler düşüyor yada yükseliyor.
Buji bu bakımda değişecek hocam ancak bu sorunlar pek buji kaynaklı gibi gelmedi bana... Çalıştırmada sorun yok, normal seyir halinde de araçta herhangi bir tekleme yok. Buji genelde bu şekilde kendini belli ediyor diye biliyorum... Umarım dediğiniz gibi bujidir ve zaten değişeceği için bakım sonrası her şey normale döner...Bujinin değişmesi lazım
işimiz zor o zaman desenize...Zor anlatırsın, hele ki yakıt sorununu.
Çok zor hem de, ben bi türlü anlatamadım veya işlerine gelmedi salağa yattılar. anlayamadım 4.5-6 arası yakan araba ilk bakımından sonra nasıl 8-9 litrelere çıkar. izahatını yapamadılar araçta da bir şey yok dediler. sıfır aldığım da Ankara'dan Mersin'e geldim ortalamam 5,7, araç 22,000 km de 8,9 litre yaktı ve haala izahı yok. ve gelen trim sesleri de cabası. onu da duymuyorlar. ya onlar sağır veya bizim kulaklar ultrasonik.Buji bu bakımda değişecek hocam ancak bu sorunlar pek buji kaynaklı gibi gelmedi bana... Çalıştırmada sorun yok, normal seyir halinde de araçta herhangi bir tekleme yok. Buji genelde bu şekilde kendini belli ediyor diye biliyorum... Umarım dediğiniz gibi bujidir ve zaten değişeceği için bakım sonrası her şey normale döner...
işimiz zor o zaman desenize...
Walla abim ben yazlılımdan şüpheleniyorum ama söylemiyorlar diye düşünüyorum.@Culture33 sonraki servislerde başka bir noktaya götürmeyi deneyin bence.
Bakalım biz arkadaşın araçta ne cevap alırız.
Bu sorunlara neden olabilecek parçalar şunlardır diyebilen varmı diye konu açtım. En azından servise gittiğimizde şu parçayıda kontrol edin vs. diyebiliriz. Arkadaş şehir dışından geliyor servise, yani sürekli git gel yapamaz. Gitmişken sorunu tek seferde anlatıp çözebilmek amacımız
Kafalarına göre emisyon yazılım güncellemesi vs. de atıyor olabilirler. 2 lt fazla yaptırıp emisyonu düşürürler belki :/Walla abim ben yazlılımdan şüpheleniyorum ama söylemiyorlar diye düşünüyorum.