DSG ŞANZIMAN DÜZ YOLDA GİDERKEN GERİ VİTES GEÇME HATASI UYARISI


Conti

Üye
Katılım
23 Mar 2019
Mesajlar
43
Tepkime puanı
35
İsim
Erdem
Merhaba,

Dün Denizli'den Afyon'akardeşimi üniversiteye bırakmak için gittim. Giderken hiçbir sorun yoktu ama dönüşte düz yolda giderken araba sarsıldı ve geri vites geçme hatası uyarısını verip ünlem işaretini yaktı. Aracı kenara çektim stop edip tekrar çalıştırdım ünlemişareti sönmüştü. Yola devam ettim ama arada araç sarsılma yaptı. Bugün sabah işe gelirken iş yerine kadar problem çıkarmadı en sonunda park alanına giriş yaparken sarstı. Bu sorunu yaşayan veya konu hakkında bilgisi olan biri var mı?

 
Merhaba,

Dün Denizli'den Afyon'akardeşimi üniversiteye bırakmak için gittim. Giderken hiçbir sorun yoktu ama dönüşte düz yolda giderken araba sarsıldı ve geri vites geçme hatası uyarısını verip ünlem işaretini yaktı. Aracı kenara çektim stop edip tekrar çalıştırdım ünlemişareti sönmüştü. Yola devam ettim ama arada araç sarsılma yaptı. Bugün sabah işe gelirken iş yerine kadar problem çıkarmadı en sonunda park alanına giriş yaparken sarstı. Bu sorunu yaşayan veya konu hakkında bilgisi olan biri var mı?
Hocam öncelikle geçmiş olsun. Ama DSG arızası için en bulunulması gereken yerdesiniz :)  

Arıza hakkında bilgim yok ancak aracınızın garantisi devam etmiyorsa Oto Tekniker Şeref Usta ile görüşebilirsiniz. Şahsen ben Konya'dayım ama Şeref Ustama güvenerek DSG aldım :)   Numarasını özelden size yazıyorum. 

 
Upvote 0
@MSE Sağol üstadım. Görüştüm yarın gideceğim yanına kontrol edecek.

@sertan üstad batıya en son gittiğimde sanayide sıkıntısız 500 TL ye hallettiğim soruna batı 2300TL fiyat çıkartmıştı. Oda oraya son uğrayışım oldu.

 
Upvote 0
Evet sorun bulundu ve araç bakıma alındı. Sorun çıkaran şanzımanın elektronik beyni. Değişimi yapılacak. Şanzıman inmişken kavrama ve volanıda değiştirecekler baya sıkıntılı oldu ama bir sorun daha çıkaracağını sanmıyorum (tabi ki ömür boyu değil illa ki sorun çıkar)  :D

 
Upvote 0
Gecmis olsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Upvote 0
Herkese merhabalar,

Aracım 27500 km'de, haftasonu aracımı çalıştırdığımda şanzıman arızası ve geri vitese geçme arızası verdi. Ayrıca vitesi D'ye aldığımda da araç yürümedi. Yol yardım çağırdım aracı alıp Maslak Doğuş'a çektirdim. Şimdi serviste, şanzıman elektronik beyni (Mekatronik kart mı ne dediler ama bulunduğum yer sesliydi, tam anlayamadım) değişimi yapılacak. Uzatılmış garantisi vardı o yüzden işlemlerin tamamı garantiden yapılacak. İnşallah yarın akşam üzeri de teslim edecekler. Uzatılmış garantisi de Aralık 2019'da sona eriyor. Düşük km'de sorun yaşamak da beni biraz tedirgin etti.

Aklıma şu takıldı; Örneğin aracın 5. ya da 6. yılında bu veya benzer bir sorun olduğunda, araç da daimi yetkili servis bakımlı ise, iyi niyet garantisi mutlaka uygulanıyor mu? Yoksa o an denk geldiğin servis danışmanına ya da bulunduğun lokasyondaki yetkili servisin inisiyatifine göre değişkenlik gösteriyor mu?

 
Upvote 0
Evet sorun bulundu ve araç bakıma alındı. Sorun çıkaran şanzımanın elektronik beyni. Değişimi yapılacak. Şanzıman inmişken kavrama ve volanıda değiştirecekler baya sıkıntılı oldu ama bir sorun daha çıkaracağını sanmıyorum (tabi ki ömür boyu değil illa ki sorun çıkar)  :D
@Conti Geçmiş olsun aracınızın km si nedir?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Herkese merhabalar,

Aracım 27500 km'de, haftasonu aracımı çalıştırdığımda şanzıman arızası ve geri vitese geçme arızası verdi. Ayrıca vitesi D'ye aldığımda da araç yürümedi. Yol yardım çağırdım aracı alıp Maslak Doğuş'a çektirdim. Şimdi serviste, şanzıman elektronik beyni (Mekatronik kart mı ne dediler ama bulunduğum yer sesliydi, tam anlayamadım) değişimi yapılacak. Uzatılmış garantisi vardı o yüzden işlemlerin tamamı garantiden yapılacak. İnşallah yarın akşam üzeri de teslim edecekler. Uzatılmış garantisi de Aralık 2019'da sona eriyor. Düşük km'de sorun yaşamak da beni biraz tedirgin etti.

Aklıma şu takıldı; Örneğin aracın 5. ya da 6. yılında bu veya benzer bir sorun olduğunda, araç da daimi yetkili servis bakımlı ise, iyi niyet garantisi mutlaka uygulanıyor mu? Yoksa o an denk geldiğin servis danışmanına ya da bulunduğun lokasyondaki yetkili servisin inisiyatifine göre değişkenlik gösteriyor mu?
@OnurJZ389 Ben daimi servis bakımının bu gibi durumlarda avantaj sağlayacağını düşünüyorum ama hazır yarın akşama teslim edicekler diyorsunuz onlara sorup bu konunun altına da ne dediklerini bahsedersiniz iyi olur

 
Upvote 0
@onurmat Şu anda 92.000 km'de.@OnurJZ389 üstadım benim araç normalde garantiye girermiş DSG şanzıman 2015 yılına kadar olan araçlarda 7 yıl sonrasında üretilen araçlarda revize edildiği için 2 yıl garanti varmış ancak benim aracı ben 2. el aldım ve önceki sahibi son 3 yıldır yetkili servise götürmediği için sanayiden yaptırdığı için herşeyini, garantiye girmedi. Bu sebeple yetkili servisten şaşmayacaksın. Biraz fazla istiyor olabilirler ancak böyle büyük meblalı arızalarda karşılığını alıyorsun.

 
Upvote 0
@onurmat Şu anda 92.000 km'de.@OnurJZ389 üstadım benim araç normalde garantiye girermiş DSG şanzıman 2015 yılına kadar olan araçlarda 7 yıl sonrasında üretilen araçlarda revize edildiği için 2 yıl garanti varmış ancak benim aracı ben 2. el aldım ve önceki sahibi son 3 yıldır yetkili servise götürmediği için sanayiden yaptırdığı için herşeyini, garantiye girmedi. Bu sebeple yetkili servisten şaşmayacaksın. Biraz fazla istiyor olabilirler ancak böyle büyük meblalı arızalarda karşılığını alıyorsun.
@Conti abi zaten lanet olsun bu mantilesine bende de aynı durum söz konusu 2.el aldığım için. 2013 Golf 7 DSG kullanıyorum aracımı çok seviyorum ama iş bu konuya gelince şunu söylemem gerek DSG mekatronik kartı değişen biri olarak; arge mühendisleri tasarlayıp yapıp piyasaya yeni model ile ürünü sürüyor hiç lafım yok örnek veriyorum bu DSG gibi ama sonra test kobayı gibi düzeltme feedbacklerini müşteriden gelen şikayetlerle topluyor ardında sonraki jenerasyonda bunların iyileştirmesini yapıyor bakın parça kodlarına örnek veriyorum son harfi A olarak çıkarmış sonra B, C gidiyor durmadan. Bunu hatanın geri dönüşünün olmadığını da bildiği için diyor ki Servise düzenli getiren müşteriye iyi niyetten değişimini yapın para almayın işçilik dışında. Hatalı olduğunu kabul etmenin bu da başka bir yolu. :(

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Conti abi zaten lanet olsun bu mantilesine bende de aynı durum söz konusu 2.el aldığım için. 2013 Golf 7 DSG kullanıyorum aracımı çok seviyorum ama iş bu konuya gelince şunu söylemem gerek DSG mekatronik kartı değişen biri olarak; arge mühendisleri tasarlayıp yapıp piyasaya yeni model ile ürünü sürüyor hiç lafım örnek veriyorum bu DSG gibi ama sonra test kobayı gibi düzeltme feedbacklerini müşteriden gelen şikayetlerle topluyor ardında sonraki jenerasyonda bunların iyileştirmesini yapıyor bakın parça kodlarına örnek veriyorum son harfi A olarak çıkarmış sonra B, C gidiyor durmadan. Bunu hatanın geri dönüşünün olmadığını da bildiği için diyor ki Servise düzenli getiren müşteriye iyi niyetten değişimini yapın para almayın işçilik dışında. Hatalı olduğunu kabul etmenin bu da başka bir yolu. :(
Bu bişey değil dediğin gibi o son harfe göre parça fiyatı da değişiyor. Benim değişim yaparken o son harf inşallah şu harf olmaz dedi usta (hangi harf hatırlayamadım şimdi) en ucuzu ile o harf arasında 1.000TL fark var. Bu bizim en dandik parçamız tabiki arıza verecek bundan para almayalım demek yerine bu parça bizim en dandik parça yenisinide iyileştirdik farkı ödeyin bakalım deyip Onuda senden benden alıyorlar. Bu biraz da Doğuş grubun ayıbı çünkü avrupada böyle şeyler hemen çözüme kavuşuyor prestije b.k sürdürmeme namına. Ama burda kanunlar biraz da firmalardan yana ve dava sonuçlanana kadar üstüne 2 araba daha değiştirecek vakitte bittiği için böyle sorunları fazla sallamıyor firmalar. Olan müşteriye oluyor arada sen ben gibi kişiler kaynıyor.

 
Upvote 0

Tekrar herkese merhaba, 

Dün aracımı teslim aldım. Mekatronik değişimi yapıldı. Toplam masraf 12000 TL civarı, bunun 11000 TL 'si parça 1000 TL 'si de işçilik olarak yazılmış. Parça ücretinin tamamı iyi niyet garantisinden, işçiliğin de %50'si iyi niyet garantisinden karşılanmış. İşçiliğin kalan %50'si de aracımdaki uzatılmış garantiden karşılanmış. İyi niyet garantisi uygulamasının devam edip etmeyeceğini sorduğumda servis danışmanı bu uygulamanın süresinin olmadığını, aracın daimi olarak yetkili serviste işlem görmesi halinde bu uygulamanın sürekli devam edeceğini söyledi. Ben de Aralık ayında 1 senelik daha garanti uzatmayı düşünüyordum. Bu durumda iyi niyet garantisi uygulaması varken, normal garantiyi uzatmanın mantıklı olmayacağını düşünüyorum.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt