Klima - devir saati sorunu


onr

Üye
Katılım
24 Ağu 2019
Mesajlar
64
Tepkime puanı
47
İsim
ONUR
Selamlar,

(Araç benzinli)

Sorunum şöyle ki,

Aracı kullandım işim bitti park edicem yolculuk boyunca hiç klimayı çalıştırmadım veya diğer konfor tüketicileri vs. her şey normal yağ sıcaklığı motor sıcaklığı vs. park ettikten sonra motoru kapatmadan araç rolantideyken 650 olan devir saati yavaş yavaş 900 1000 civarlarına yükseliyor, sanki klima çalışır gibi hafif bir titreme efekti baş gösteriyor ama klima kapalı sanki araç bişey için uğraşıyor. Gaz veriyorum 2-3 bin devire kadar bırakıyorum 650ye düşüyor biraz bekleyince yine 900 1000lere çıkıyor.  
Bunların haricinde mesela devir 650 civarlarında normalken klimayı açıyorum gayet güzel çalışıyor ama devir hala 650. 
Son olarak klimanın seviyesini arttırken devir anlık olarak 600 650 civarlarından 400 civarına inip çıkıyor.

Sorun bunlardan ibaret geçen aylarda aracımın bakımını yaptırdım, yıkattım motor&klima temizliği yaptırdım bunlarla bir ilgisi olabilir mi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Araç dizel ise partikül filtresi temizleme işlemi yapıyor olabilir. 

 
Merhaba Hocam;

ilk çalıştırmada düşük devir olup sonradan yükselmesi çok da problem gibi gelmedi bana. Şayet sürekli olarak Düşük yada yüksek devir rolantisi varsa o zaman bir problem olduğu düşünülmesi daha doğru olacaktır. 

* Araç bakımı ( Yakıt ve yanma noktaları bağlantılı tüm parçalar özellikle) 

*yakıt kalitesi ,Karışım Yanma değerleri.

* Bulunduğunuz şehirde ki yükselti ve Hava Şartları bu duruma neden olabilir.

Bahsettiğiniz 650 -750 değer bandı sonrası 900/1000 devirlere gelmesi pek sorun değil şahsi, görüşüm olarak.

 
Selamlar,

(Araç benzinli)

Sorunum şöyle ki,

Aracı kullandım işim bitti park edicem yolculuk boyunca hiç klimayı çalıştırmadım veya diğer konfor tüketicileri vs. her şey normal yağ sıcaklığı motor sıcaklığı vs. park ettikten sonra motoru kapatmadan araç rolantideyken 650 olan devir saati yavaş yavaş 900 1000 civarlarına yükseliyor, sanki klima çalışır gibi hafif bir titreme efekti baş gösteriyor ama klima kapalı sanki araç bişey için uğraşıyor. Gaz veriyorum 2-3 bin devire kadar bırakıyorum 650ye düşüyor biraz bekleyince yine 900 1000lere çıkıyor.  
Bunların haricinde mesela devir 650 civarlarında normalken klimayı açıyorum gayet güzel çalışıyor ama devir hala 650. 
Son olarak klimanın seviyesini arttırken devir anlık olarak 600 650 civarlarından 400 civarına inip çıkıyor.

Sorun bunlardan ibaret geçen aylarda aracımın bakımını yaptırdım, yıkattım motor&klima temizliği yaptırdım bunlarla bir ilgisi olabilir mi?
Tam emin olmamakla birlikte sadece yorum yapıyorum. Akü zayıf ise şarj etmek adına devri yükseltiyor olabilir. Bir de gaz kelebeği olayı var galiba, onun üzerine de bi araştırma yapılabilir. Kolay gelsin..

 
@ogzogz bakımla birlikte akü de değişmişti. Akü bittiği için değişti. Yeni akü takıldığında tam dolu olması mı gerekiyor. Yoksa yeni aküyü bi yere kadar şarj edip gerisi arabada şarj olur diye doğrudan takıyorlar mı?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Ender ilk çalıştırmam araba soğukken sabahlar oluyor, motor çalışır çalışmaz 1000in üstünde başlıyor 1000 oluyor sonra 650 civarlarına inip sabitleniyor. Araç sıcakken ilk çalıştırmada 650 ile başlıyor. İlk çalıştırmalarımda sıkıntı yok. Benim bahsettiğim sorun bu ilk çalıştırmadan sonra aracı gün içinde kullanıyorum.  İşim bitti park edicem. Durdum devir 650, Vites N, El freni çek, P ye al uygulamasından sonra biraz beklersem araba önceleri klima açtığımda oldugu gibi titreyerek 900 1000 civarlarında çalışıyor.

önceleri bu devir yükselmesi ancak klima açtığımda olurdu. Şimdi aksine klimayı açınca yükselmeyip kapalıyken yükseliyor. Klima gücünü artırken devir anlık 650den 400e düşüyor.

Aracı aldığımdan beri deneyimlediğim ilk çalıştırmada 1000in üstünde motor kendi yağlama ihtiyaçlarını falan giderip ilk yanmalat gerçekleştikten sonra 650 civarlarına düşer, ancak ben ne zaman klimayı açarsam o zaman devir yükselmesi olurdu. Araç sıcak sürece 650 700 civarı benim normal çalışma devirimdi.

 
@doganersin Ben aracı aldığımdan beri, ısındıktan sonra aracı 650 civarlarında görürdüğüm ben normal kabul ettim bi sıkıntıda yaşatmadı😁

 
@ogzogz bakımla birlikte akü de değişmişti. Akü bittiği için değişti. Yeni akü takıldığında tam dolu olması mı gerekiyor. Yoksa yeni aküyü bi yere kadar şarj edip gerisi arabada şarj olur diye doğrudan takıyorlar mı?
Aküyü nerede değiştirdiniz..? Takılan akünün markası ve amper değeri kaçtır..? 

 
Normalde benzinli 1.2 1.4 tsi araçlarda takılan akü 59, 60, veya çok nadir 65ah oluyor., çoğunlukla dizellerin aküleri 70ah oluyor., çünkü dizelde ilk çalışma anında daha fazla güce ihtiyaç duyuyor., düşük bir ihtimal ama şayet aracın orjinal aküsü 60ah ise ve size yüksek kapasiteli 70ah akü takılmış ise., aracın şarj dinamosu 59-60ah gibi daha düşük kapasiteli akü için uyumlu olduğundan, 70ah gibi daha yüksek kapasiteli aküyü şarj etmekte zorlanıyor olabilir, Bu söylediğim düşük bir ihtimal ama böyle bir olasılıkta yok diyemeyiz.. Aracın şasi numarasını mesaj ile paylaşabilirseniz., orjinal akünün kaç ah olduğunu öğrenip size haber verebilirim.. İşallah sorun bunun gibi basit bir şeydir de gider aracın takılması gereken orjinal ah değerinde ki akü ile değişim yaparlar., Normal şartlarda 3-5ah fazladan bişey olmaz ama 10ah ciddi yüksek bir fark.,  umarım sorununuz çözülür..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: onr

@ogzogz Akü yüzdesini benim ekranım göstermiyor. Trip tuşuna basılı tutarken sadece Saat, Servis ekranları geliyor.

 

Geri
Üst Alt