silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
1.2 TSI Manuel rekor Tüketim ( Uzun Mesafe )
Turbonun devreye girdiği 1500 devir ile 1000 devir arasında bir yerlerde yumuşak ve ağırbaşlı olan motor
Gaz pedalının tepkisiz dediğiniz kısmı burasıdır ve asıl amacı ekonomidir.
1500 ila 1750 devir arası karakteri değişir
vites 1750 -2000 devir aralığında değiştirmek uygundur.
Ben elbette yol durumuna bağlı olmak kaydıyla normal koşullarda 1750 devir civarında değiştiririm.
CC ile rekoruma daha yaklaşan dahi olmadı...
Yalnız bir konuda dikkat çekmek isterim.
Düşük devirli veya devirsiz araç kullanmak, yüksek devirli kullanmaktan daha fazla zarar verir motor ve yürüyen aksam parçalarına.
Aman dikkat...
5000 km'yi devirdikten ve Cruise Controlü layıkıyla kullanmaya başladıktan kısacası Haydar Hocamın eşsiz tabiriyle "aracın dilini çözdükten sonra" mümkün...
Benim ilk aldığım günden beri ECO önerilerim kapalı. Fakat kapalı olsa da vites değiştirme önerileri devam eder.
"kapattım çünkü bildiğim şeyi bana söylenmesinden hoşlanmıyorum herkes gibi"...[sm=evillol.gif]
Lastik ve jant daha küçük olduğundan iddia ediyorum Midline Plus ile daha iyi değerler yakalanabilir.
Klima ve birden fazla yolcu ile her 25 kg için 0.5 ila 1 litre her 100 km'de fark edecektir.
Haydar Hocam ile de defalarca bu konuyu görüşmüşüzdür.
Hiç kimseyi kandırmaya çalışmıyoruz burada... Gayemiz doğru bilgi ve yorum... Sürç-i lisan edersem mutlaka düzeltsinler beni mutluluk duyarım...
Ama özel durumlara ait tüketimleri de yine açıklama yaparak paylaşmışlığım da oldukça fazla.
Haydar Hocamın bilgi görgü ve tecrübesine saygımızı sunarak kendisinin iyi niyetinden şüphe etmediğim için müsaade ederse hakkımdaki ifadesini incelterek şu biçimde ifade etmek mümkündür belki de?
"Paylaşılan değerler elbette geneli yansıtacak her defasında tutturulacak değerler değildir.
Genellikle yükselti, rakım farkı çok fazla olmayan, bagajsız ya da çok az bagajla, maksimum iki kişi elde edilmiş değerlerdir."
TDI ile bu değerlerin altına elbette inilir ama aradaki fark 12 bin liralık farka değmeyecek kadar düşüktür. TDI ekonomik gücüm olsa benim de almayı isteyeceğim araçtır.
Ama çekirdek aile modelinde hafta sonları kullanmak için genelde şehir içi ara sıra şehir dışı güzergahta kullanılacaksa kesinlikle 1.2 TSI yeterli...
Bu değerlerin baştaki deneyim ve araç durum donanımıyla ve tamamen ideal yol ve araç koşullarında gerçekleştiğini mutlaka söylemeliyim.
Söz gelimi Bagajımda bir kağıt havlu, 1lt camsil, 2-3 parça bezden başka tamamen boş olduğunu...
Yakıt tüketimine etkileri kesinleşen lastik havalarına özellikle dikkat ettiğimi (29 psi şehir içinde şehir dışında ise 33 psi olduğunu belirtmeliyim.
Uzun süreli tüketimim 6 litre.. Çok uzun sürede daha aşağılara da inecektir.
İlk başlarda 7.5 larda geziniyordu... Zamanla aracın parçaları alıştıkça ve ben araca alıştıkça artık bu "özel durumlar haricinde" ortalamaları hiç görmüyorum.
Olmaz dediler ama kaçkar dağlarından falan inmediğim kesin olan Muğla - İzmir arası güzergahı belli olan 204 km'lik mesafede 3.9 litre yaklaşık 16 kuruş ortalamayı tutturdum
İster Highline ister Confortline isterse Midline Plus olsun ama yeter ki Golf olsun...
Donanımına bağlı olmaksızın kalite ve güvenliği donanıma bağlı olmaksızın standart olarak sunması beni ilk cezbeden konulardı...
Aracınızı kullandıkça yeni yeni özelliklerinin varlığını keşfedecek, bu özellikleri kullanma yetileri geliştireceksiniz.
Ben neredeyse 11 aydır kullanıyorum ama daha bir kaç gün önce bile yeni bir şey keşfettim...
Galiba keşfetmeye de devam edeceğim...
Cruise Control ile ilgili çok şey var aslında...
Söz gelimi erteleme tuşu veya frene basarak stand by durumuna geçer.
Kayıtlı olan hız silinmez Res tuşuna basarak tekrar aktive olur.
Rekora geri dönersem...
Yolculuğumuz gündüz saatlerinde olsaydı rekorumu 0,1-0,2 lt aşağılara çekmek mümkün olabilirdi.
İlk başta en büyük güçlük 6 ileri vitese alışmaktır. Zamanla oluyor.
Sonra aracın belli bir kilometreye gelmesi, parçalarının birbirlerine alışmış olması gerekli.
Motor sesini hiç duymadığınız için kulak vererek devirlendiğini anlamak imkansız.
Ancak ve ancak yol, gaza basış kuvvetiniz, yük/yolcu durumun abağlı olarak devir göstergesini takip ede ede vites değiştirme yetiniz gelişiyor.
Sonra yolun durumuna göre vites düşürmeniz gereken yer ve zamanları tayin etmek lazım. Şöyle ki eğer yokuş çıkmaya başladıysanız 1750-1850 devir aralığı 6. viteste korumak zor bu nedenle eğer uzun bir yokuşsa yokuşa girişte 5'e çekerim. kısa bir yokuşsa biraz hızlanır sonra hafif hafif ayağımı gazdan çekerek motoru zorlamadan yokuşu çıkarım.
Cruise control en büyük yardımcımdı elbette, ama doğru kullanmazsanız yakıt tüketimini arttırabilir.
Yukarıdaki mesajda Cruise control kullanma ilkelerini aktarmıştım bunlar ek olsun..
Değerli Hocam;Orijinalden alıntı: alos2000ancak bu tüketimi düşürmek için önerileriniz var mı?
klima kapalı
camlar kapalı
start stop aktif (( aktif olmalı mı?))
start stopun çok kısa aralıklarla aracı durdurup gitmek araca zara verir mi?
saygılarımla,
Cruise Control var, nasıl daha etkin ve verimli kullanılabilir. bu konuda fikrim yok
auto hold tam olarak ne yapıyor? DSG yi koruduğu doğru mudur?
Start stop için gerekli 10 saniyeyi bulamıyorum genelde , trafik tam olarak durmuyor.
bu nedenle kullanmamak mantıklı o zaman.
bir fren enerjisini kullanma sisteminin mantığı nedir? nasıl çalışır?
şimdiden teşekkürler
Turbonun devreye girdiği 1500 devir ile 1000 devir arasında bir yerlerde yumuşak ve ağırbaşlı olan motor
Gaz pedalının tepkisiz dediğiniz kısmı burasıdır ve asıl amacı ekonomidir.
1500 ila 1750 devir arası karakteri değişir
vites 1750 -2000 devir aralığında değiştirmek uygundur.
Ben elbette yol durumuna bağlı olmak kaydıyla normal koşullarda 1750 devir civarında değiştiririm.
CC ile rekoruma daha yaklaşan dahi olmadı...
Yalnız bir konuda dikkat çekmek isterim.
Düşük devirli veya devirsiz araç kullanmak, yüksek devirli kullanmaktan daha fazla zarar verir motor ve yürüyen aksam parçalarına.
Aman dikkat...
O yukarıda gördüğünüz yakıt değerleri bana ait...
5000 km'yi devirdikten ve Cruise Controlü layıkıyla kullanmaya başladıktan kısacası Haydar Hocamın eşsiz tabiriyle "aracın dilini çözdükten sonra" mümkün...
Benim ilk aldığım günden beri ECO önerilerim kapalı. Fakat kapalı olsa da vites değiştirme önerileri devam eder.
"kapattım çünkü bildiğim şeyi bana söylenmesinden hoşlanmıyorum herkes gibi"...[sm=evillol.gif]
Lastik ve jant daha küçük olduğundan iddia ediyorum Midline Plus ile daha iyi değerler yakalanabilir.
Klima ve birden fazla yolcu ile her 25 kg için 0.5 ila 1 litre her 100 km'de fark edecektir.
Haydar Hocam ile de defalarca bu konuyu görüşmüşüzdür.
Hiç kimseyi kandırmaya çalışmıyoruz burada... Gayemiz doğru bilgi ve yorum... Sürç-i lisan edersem mutlaka düzeltsinler beni mutluluk duyarım...
Ama özel durumlara ait tüketimleri de yine açıklama yaparak paylaşmışlığım da oldukça fazla.
Haydar Hocamın bilgi görgü ve tecrübesine saygımızı sunarak kendisinin iyi niyetinden şüphe etmediğim için müsaade ederse hakkımdaki ifadesini incelterek şu biçimde ifade etmek mümkündür belki de?
"Paylaşılan değerler elbette geneli yansıtacak her defasında tutturulacak değerler değildir.
Genellikle yükselti, rakım farkı çok fazla olmayan, bagajsız ya da çok az bagajla, maksimum iki kişi elde edilmiş değerlerdir."
TDI ile bu değerlerin altına elbette inilir ama aradaki fark 12 bin liralık farka değmeyecek kadar düşüktür. TDI ekonomik gücüm olsa benim de almayı isteyeceğim araçtır.
Ama çekirdek aile modelinde hafta sonları kullanmak için genelde şehir içi ara sıra şehir dışı güzergahta kullanılacaksa kesinlikle 1.2 TSI yeterli...
Bu değerlerin baştaki deneyim ve araç durum donanımıyla ve tamamen ideal yol ve araç koşullarında gerçekleştiğini mutlaka söylemeliyim.
Söz gelimi Bagajımda bir kağıt havlu, 1lt camsil, 2-3 parça bezden başka tamamen boş olduğunu...
Yakıt tüketimine etkileri kesinleşen lastik havalarına özellikle dikkat ettiğimi (29 psi şehir içinde şehir dışında ise 33 psi olduğunu belirtmeliyim.
Uzun süreli tüketimim 6 litre.. Çok uzun sürede daha aşağılara da inecektir.
İlk başlarda 7.5 larda geziniyordu... Zamanla aracın parçaları alıştıkça ve ben araca alıştıkça artık bu "özel durumlar haricinde" ortalamaları hiç görmüyorum.
Olmaz dediler ama kaçkar dağlarından falan inmediğim kesin olan Muğla - İzmir arası güzergahı belli olan 204 km'lik mesafede 3.9 litre yaklaşık 16 kuruş ortalamayı tutturdum
İster Highline ister Confortline isterse Midline Plus olsun ama yeter ki Golf olsun...
Donanımına bağlı olmaksızın kalite ve güvenliği donanıma bağlı olmaksızın standart olarak sunması beni ilk cezbeden konulardı...
Aracınızı kullandıkça yeni yeni özelliklerinin varlığını keşfedecek, bu özellikleri kullanma yetileri geliştireceksiniz.
Ben neredeyse 11 aydır kullanıyorum ama daha bir kaç gün önce bile yeni bir şey keşfettim...
Galiba keşfetmeye de devam edeceğim...
Cruise Control ile ilgili çok şey var aslında...
Söz gelimi erteleme tuşu veya frene basarak stand by durumuna geçer.
Kayıtlı olan hız silinmez Res tuşuna basarak tekrar aktive olur.
Rekora geri dönersem...
Yolculuğumuz gündüz saatlerinde olsaydı rekorumu 0,1-0,2 lt aşağılara çekmek mümkün olabilirdi.
İlk başta en büyük güçlük 6 ileri vitese alışmaktır. Zamanla oluyor.
Sonra aracın belli bir kilometreye gelmesi, parçalarının birbirlerine alışmış olması gerekli.
Motor sesini hiç duymadığınız için kulak vererek devirlendiğini anlamak imkansız.
Ancak ve ancak yol, gaza basış kuvvetiniz, yük/yolcu durumun abağlı olarak devir göstergesini takip ede ede vites değiştirme yetiniz gelişiyor.
Sonra yolun durumuna göre vites düşürmeniz gereken yer ve zamanları tayin etmek lazım. Şöyle ki eğer yokuş çıkmaya başladıysanız 1750-1850 devir aralığı 6. viteste korumak zor bu nedenle eğer uzun bir yokuşsa yokuşa girişte 5'e çekerim. kısa bir yokuşsa biraz hızlanır sonra hafif hafif ayağımı gazdan çekerek motoru zorlamadan yokuşu çıkarım.
Cruise control en büyük yardımcımdı elbette, ama doğru kullanmazsanız yakıt tüketimini arttırabilir.
Yukarıdaki mesajda Cruise control kullanma ilkelerini aktarmıştım bunlar ek olsun..
Moderatör tarafında düzenlendi: