Ford Kuga Test İnceleme


enpisagor

Katılımcı Üye
 
Katılım
24 Tem 2015
Mesajlar
1,479
Tepkime puanı
11
İsim
Can
Ford Kuga 1.6 Trend-x

• Motor: 1597 cc, 4 silindirli 16 v  turbo benzinli

• Güç: 180 hp / 134 kW

• Tork: 240 Nm

• Şanzıman: 6-ileri, Tork konvertörlü tam otomatik

• 0-100 km/s: 9,7 sn

• Son hız: 200 km/s

• Ağırlık: 1682 kg / ruhsattaki değer : 1752 kg

• Bagaj hacmi: 406 litre

Kompakt SUV sınıfında yer alan Ford Kuga tam otomatik 6 ileri oranlı şanzımanı, 4 tekerden çekiş sistemi ve 180 bg gücündeki ecoboost motoru ilgiyi üzerine çekiyor, makyajla beraber dış tasarım daha güncel ve hırçın duruyor, test aracımızdaki opsiyonel olarak alınan tavan rayları da dış görünüme katkı sağlamış.

İç mekân diğer Ford modelleri, özellikle focus ile benzerlik göstermekte, kullanılan malzeme kalitesi tatminkâr. Test aracımız giriş model olan trend-x olmasından dolayı orta kısımda multimedya sistemi yerine basit hesap makinesi karakterleri ile tarih ve saat bulunan basit bir ekran yer almakta, ancak gösterge tablosundaki yüksek çözünürlüklü ekran takdire şayan. Gösterge paneli gayet okunaklı ve şık, ortasında yer alan ekrandan araç ile ilgili her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Çoklu bilgiyi aynı anda görebildiğiniz bir seçeneği bulunmakta, burada; ortalama tüketim, menzil, ortalama hız, kat edilen mesafe gibi bilgileri aynı anda görebiliyorsunuz. Ayrıca aracımızda bulunan akıllı 4 çeker sisteminin de nasıl çalıştığını bu ekran üzerinden görebiliyorsunuz, bu gerçekten eğlenceli, araç ilk kalkış anında 4 çeker çalışırken, daha sonra gücü ön tekerleklere aktarıyor.

Eşya gözleri bakımından sınırlı olan araçta el freninin yanında iki adet bardaklık bulunmakta ancak üzeri kapanamıyor. Soğutmalı kol dayama geniş ve soğutma özelliği gayet güzel çalışıyor, en azından soğuk olan içeceğinizi ılımadan muhafaza edebilirsiniz. Arka sıradaki yolcular için kol dayama arkasında klima ızgarası yer alıyor ve 4 çeker bir araç için gayet düşük olan şaft tüneli sayesinde arkada 3 kişi rahatlıkla yolculuk yapabilir. Baş ve diz mesafesi olarak da gayet tatminkâr. Tam açılabilen arka camlar arkadaki yolcuları memnun ediyor. USB ve AUX girişi bulunmayan araçta müzik sistemi daha iyi olabilirdi. Koltuklar rahat ve yanal destekler yeterli.

Araçta anahtarsız çalıştırma sistemi var ancak anahtarsız giriş sistemi bulunmuyor, kumanda üzerinden kilidi açıp aracı çalıştırmak için anahtarın cebinizde olması yeterli, power tuşuna bastığınızda aracı çalıştırabiliyorsunuz.

Dış mekânda geniş ve kaslı yapılı, dikkat çekici, yerden yüksek yapısı ile arazi koşulları için de uygun oluğunu gösteriyor. 17” jantları ve bahsettiğimiz tavan barları ile oldukça şık. Üçüncü sıra geniş camları araca iç mekân için ferahlık sağlarken görüş açısı içinde fayda sağlamakta.

Sürüş özelliklerinde bu büyüklükteki ve ağırlıktaki bir araç, Tork konvertörlü vites ile birleşince motor için söylenen ecoboost’taki ‘eco’ yu size çok fazla sunamıyor, ancak aracı çok rahat taşıyor ve gaza yüklendiğinizde hızlanması yeterli, zaten 9,7 sn olan 0 -100 km değeri bunu göz önüne seriyor, sadece şanzıman biraz yavaş kalabiliyor, bunun için s konumunun haricinde vites üzerinde artı ve eksi tuşları bulunmakta, ben bunların direksiyon arkasında olmasını beklerdim, daha ergonomik olurdu, ancak ihtiyaç duyulduğunda bu tuşlar imdadınıza yetişiyor, herhangi bir oynama yapmadığınızda kısa bir süre sonra otomatik olarak vites D konumuna geçiyor. Frenler çok iyi çalışıyor ve sürüş sırasında araç size güven veriyor. Tüketim olarak yüksek performans istediğinizde size cevap verirken, tüketim 15 lt üzerine kolaylıkla çıkabiliyor. Ortalama bir kullanıcı 10 litre civarında tüketim elde edebilir. 4 çeker bir araç olmasından dolayı hafif arazi koşullarında sizi hiç üzmüyor hatta ufaktan araziye çıkıp eğlenebilirsiniz bile. Her türlü yolda yol tutuş olarak beğendiğim araç, kabin yalıtımı bakımından yüksek hızlarda biraz zayıf kalıyor.

Sonuç olarak bu sınıfta 4 çeker ve otomatik vites ile istenen özellikleri barındıran Kuga, ülkemiz için 1.6 dizel ünite ile gelse çok güzel işler yapacaktır. Geniş iç hacmi arazi koşullarında gösterdiği başarıları ile yakıtı çok fazla dert etmeyecek kişiler için güzel bir alternatif, zaten bu boyut ve performansta olan Kuga,  çok yakmıyor, ne yazık ki ülkemizde benzin çok pahalı. Selam ve sevgilerimle.

 
Araç dış görünüş olarak tümüyle "OUT"

ÖNDEN FAUL, ARKADAN OFSAYT  falan diyelim.....bana eurovisionda sıfır çeken 80 lerin turkish parçalarını hatırlattı......

inceleme-emek OK!!! İN !!

Ama aracın kendisi,,, başta dediğim gibi üstten out!!!!

 
fcsrn dedi:
@enpisagor Emeğine sağlık Abi, gayet güzel bi inceleme olmuş  :'(

Focus dizel otomatik incelemesini istekler listesine ekleyebilir miyiz :D
Çok teşekkür ederim, valla bulabilirsem, inşallah bende merak ediyorum, focus otomatiği [emoji5]️

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Orhan Hoca dedi:
hocamıza ve sana teşekkürler can.  :'(

el freni halen mekanik cümlesiyle başlamak işi bitirmiş gerçekten.  :)
Cok saol Orhan Abi, artık istem dışı hangi arac olsa insan golf ile kıyaslıyor [emoji5]️ ve o konforu Arıyor.

Cok yakında golf 5 testi gelecek , araç 2006 model ama buram buram kalite kokuyor [emoji106][emoji5]️

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
golfstream dedi:
Araç dış görünüş olarak tümüyle "OUT"

ÖNDEN FAUL, ARKADAN OFSAYT  falan diyelim.....bana eurovisionda sıfır çeken 80 lerin turkish parçalarını hatırlattı......

inceleme-emek OK!!! İN !!

Ama aracın kendisi,,, başta dediğim gibi üstten out!!!!
Teşekkürler, tasarım görecelidir tabii, güncel tiguan karşısında 4 çeker olduğu icin tercih ediliyor ama yeni tiguan Sınıfı cok zorlayacak bence [emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@enpisagor

Eline sağlık Can,1:36 da el viteste,seni manuel kullanıcısı seni... :)

Bu arada Can ile golf  R incelemesini yaparken(yıllarca manuel kullanıp sadece 3 aylık dsg kullanıcısı olarak) Can ın manuel vites golfunde debriyaja basmadan vites atmaya çalıştım ve karizma yerlerde... s=ohmygod

 
Umut dedi:
@enpisagor

Eline sağlık Can,1:36 da el viteste,seni manuel kullanıcısı seni... :)

Bu arada Can ile golf  R incelemesini yaparken(yıllarca manuel kullanıp sadece 3 aylık dsg kullanıcısı olarak) Can ın manuel vites golfunde debriyaja basmadan vites atmaya çalıştım ve karizma yerlerde... s=ohmygod
Manuel candır :) bunu annemde yaptı, dsg ye alışan debriyajı unutuyor yahu :)

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 
fcsrn dedi:
@enpisagor Emeğine sağlık Abi, gayet güzel bi inceleme olmuş  :'(

Focus dizel otomatik incelemesini istekler listesine ekleyebilir miyiz :D
Ne Focus sevdasıymış bu arkadaş..  8D

 
İnceleme için çok teşekkürler  :'( Ford - Volvo bayiine uğradım geçenler (O harkulade Focus u görmeye @fcsrn  8D ) Focus konusunda ciddi değilim  8D Gözüm arkalarda XC90 a takıldı. Heybetinden gözümü alamadım. Hayran kaldım araca, gerek dış tasarımı gerek iç tasarımı olsun harika. Fazlasıyla büyük tabi  :) Allah sahibine bağışlasın dedim ayrıldık bayiden  s=s15

 
Skoda superb in activ versiyonunu inceleyebilirse çok iyi olur.71600 lük fiyatıyla ulaşılabilir gibi.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
enpisagor dedi:
hocamıza ve sana teşekkürler can.  :'(

el freni halen mekanik cümlesiyle başlamak işi bitirmiş gerçekten.  :)
Cok saol Orhan Abi, artık istem dışı hangi arac olsa insan golf ile kıyaslıyor [emoji5]️ ve o konforu Arıyor.

Cok yakında golf 5 testi gelecek , araç 2006 model ama buram buram kalite kokuyor [emoji106][emoji5]️

Sent from my iPhone using Tapatalk
Gerçektende  her  otomobili  ilk  önce  Golfle kıyaslıyorum  .

Arabamı  değiştirmeye  neyetlendiğimde  Golfün  o  muhteşem  Müzik sistemi  ve  klima  bölgesine  hayran kalmıştım  ve  piyasada  hangi  otomobili araştırsam  önce  Müzik sisteminin olduğu  bölgeye  bakıyordum  hepsi  itici  geliyordu :D

 

gdervisoglu dedi:
@enpisagor Emeğine sağlık Abi, gayet güzel bi inceleme olmuş  :'(

Focus dizel otomatik incelemesini istekler listesine ekleyebilir miyiz :D
Ne Focus sevdasıymış bu arkadaş..  8D
&: &: :( ' :( '

Focus candır :D Bir Galatasaray birde Focus(aslında Ford  8D ) vazgeçemem bu ikisinden :D

XC90 hakikaten baya heybetli olmuş, tasarımını da ilk defa beğendim bu sefer :)

Gitmişken Focusa da baksaydın, birde bakmışsın octiyi bırakıp titanium Focus alıp çıkmışsın  8D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt