• Motor: 1597 cc, 4 silindirli 16 v turbo benzinli
• Güç: 180 hp / 134 kW
• Tork: 240 Nm
• Şanzıman: 6-ileri, Tork konvertörlü tam otomatik
• 0-100 km/s: 9,7 sn
• Son hız: 200 km/s
• Ağırlık: 1682 kg / ruhsattaki değer : 1752 kg
• Bagaj hacmi: 406 litre
Kompakt SUV sınıfında yer alan Ford Kuga tam otomatik 6 ileri oranlı şanzımanı, 4 tekerden çekiş sistemi ve 180 bg gücündeki ecoboost motoru ilgiyi üzerine çekiyor, makyajla beraber dış tasarım daha güncel ve hırçın duruyor, test aracımızdaki opsiyonel olarak alınan tavan rayları da dış görünüme katkı sağlamış.
İç mekân diğer Ford modelleri, özellikle focus ile benzerlik göstermekte, kullanılan malzeme kalitesi tatminkâr. Test aracımız giriş model olan trend-x olmasından dolayı orta kısımda multimedya sistemi yerine basit hesap makinesi karakterleri ile tarih ve saat bulunan basit bir ekran yer almakta, ancak gösterge tablosundaki yüksek çözünürlüklü ekran takdire şayan. Gösterge paneli gayet okunaklı ve şık, ortasında yer alan ekrandan araç ile ilgili her türlü bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Çoklu bilgiyi aynı anda görebildiğiniz bir seçeneği bulunmakta, burada; ortalama tüketim, menzil, ortalama hız, kat edilen mesafe gibi bilgileri aynı anda görebiliyorsunuz. Ayrıca aracımızda bulunan akıllı 4 çeker sisteminin de nasıl çalıştığını bu ekran üzerinden görebiliyorsunuz, bu gerçekten eğlenceli, araç ilk kalkış anında 4 çeker çalışırken, daha sonra gücü ön tekerleklere aktarıyor.
Eşya gözleri bakımından sınırlı olan araçta el freninin yanında iki adet bardaklık bulunmakta ancak üzeri kapanamıyor. Soğutmalı kol dayama geniş ve soğutma özelliği gayet güzel çalışıyor, en azından soğuk olan içeceğinizi ılımadan muhafaza edebilirsiniz. Arka sıradaki yolcular için kol dayama arkasında klima ızgarası yer alıyor ve 4 çeker bir araç için gayet düşük olan şaft tüneli sayesinde arkada 3 kişi rahatlıkla yolculuk yapabilir. Baş ve diz mesafesi olarak da gayet tatminkâr. Tam açılabilen arka camlar arkadaki yolcuları memnun ediyor. USB ve AUX girişi bulunmayan araçta müzik sistemi daha iyi olabilirdi. Koltuklar rahat ve yanal destekler yeterli.
Araçta anahtarsız çalıştırma sistemi var ancak anahtarsız giriş sistemi bulunmuyor, kumanda üzerinden kilidi açıp aracı çalıştırmak için anahtarın cebinizde olması yeterli, power tuşuna bastığınızda aracı çalıştırabiliyorsunuz.
Dış mekânda geniş ve kaslı yapılı, dikkat çekici, yerden yüksek yapısı ile arazi koşulları için de uygun oluğunu gösteriyor. 17” jantları ve bahsettiğimiz tavan barları ile oldukça şık. Üçüncü sıra geniş camları araca iç mekân için ferahlık sağlarken görüş açısı içinde fayda sağlamakta.
Sürüş özelliklerinde bu büyüklükteki ve ağırlıktaki bir araç, Tork konvertörlü vites ile birleşince motor için söylenen ecoboost’taki ‘eco’ yu size çok fazla sunamıyor, ancak aracı çok rahat taşıyor ve gaza yüklendiğinizde hızlanması yeterli, zaten 9,7 sn olan 0 -100 km değeri bunu göz önüne seriyor, sadece şanzıman biraz yavaş kalabiliyor, bunun için s konumunun haricinde vites üzerinde artı ve eksi tuşları bulunmakta, ben bunların direksiyon arkasında olmasını beklerdim, daha ergonomik olurdu, ancak ihtiyaç duyulduğunda bu tuşlar imdadınıza yetişiyor, herhangi bir oynama yapmadığınızda kısa bir süre sonra otomatik olarak vites D konumuna geçiyor. Frenler çok iyi çalışıyor ve sürüş sırasında araç size güven veriyor. Tüketim olarak yüksek performans istediğinizde size cevap verirken, tüketim 15 lt üzerine kolaylıkla çıkabiliyor. Ortalama bir kullanıcı 10 litre civarında tüketim elde edebilir. 4 çeker bir araç olmasından dolayı hafif arazi koşullarında sizi hiç üzmüyor hatta ufaktan araziye çıkıp eğlenebilirsiniz bile. Her türlü yolda yol tutuş olarak beğendiğim araç, kabin yalıtımı bakımından yüksek hızlarda biraz zayıf kalıyor.
Sonuç olarak bu sınıfta 4 çeker ve otomatik vites ile istenen özellikleri barındıran Kuga, ülkemiz için 1.6 dizel ünite ile gelse çok güzel işler yapacaktır. Geniş iç hacmi arazi koşullarında gösterdiği başarıları ile yakıtı çok fazla dert etmeyecek kişiler için güzel bir alternatif, zaten bu boyut ve performansta olan Kuga, çok yakmıyor, ne yazık ki ülkemizde benzin çok pahalı. Selam ve sevgilerimle.