Yanan EPC Işığı


burak_

Üye
Katılım
11 Eki 2015
Mesajlar
94
Tepkime puanı
1
İsim
burak
Anahtarı takıp ikinci konumuna getirdiğimde birçok uyarı ışığı yanıyor.

Resimde görünen motor yağı ve EPC ikaz lambası uyarı ışıkları  söndüğünde göstergede yanar şekilde kalıyor.

Marşa bastığımda o ikisi de sönüyor.

Sizce bir sorun mu bu?

EPC ışığı yandığında servise gitmem gerektiği yazıyor kitapçıkta

l9Pg7k.jpg


 
EPC = Engine power control

benim bildiğim kontak açıkken yanması zaten normal , araba çalıştıktan sonra motorda arıza yoksa söner.

 
endişelenecek birşey yok, bizde de öyle  :'(

eğer marşa basıp motoru çalıştırdıktan sonra sönmüyorlarsa problem vardır. s=s16

 
Anahtarı takıp ikinci konumuna getirdiğimde birçok uyarı ışığı yanıyor.

Resimde görünen motor yağı ve EPC ikaz lambası uyarı ışıkları  söndüğünde göstergede yanar şekilde kalıyor.

Marşa bastığımda o ikisi de sönüyor.

Sizce bir sorun mu bu?

EPC ışığı yandığında servise gitmem gerektiği yazıyor kitapçıkta

l9Pg7k.jpg
Aynı durum az önce bende de oldu, marş basınca kayboluyor bu 2 uyarı, servislik bir durum yok mudur? (Araç daha 150 km'de :)

Bugün İstanbul trafiğinde auto start özelliğini kullanayım dedim, onunla alakası var mıdır?

 
huseyint dedi:
Anahtarı takıp ikinci konumuna getirdiğimde birçok uyarı ışığı yanıyor.

Resimde görünen motor yağı ve EPC ikaz lambası uyarı ışıkları  söndüğünde göstergede yanar şekilde kalıyor.

Marşa bastığımda o ikisi de sönüyor.

Sizce bir sorun mu bu?

EPC ışığı yandığında servise gitmem gerektiği yazıyor kitapçıkta

l9Pg7k.jpg
Aynı durum az önce bende de oldu, marş basınca kayboluyor bu 2 uyarı, servislik bir durum yok mudur? (Araç daha 150 km'de :)

Bugün İstanbul trafiğinde auto start özelliğini kullanayım dedim, onunla alakası var mıdır?
Servislik bir durum yok Hocam, marşa bastığınızda sönüyorsa sıkıntı yoktur :)

 
Anahtarı takıp ikinci konumuna getirdiğimde birçok uyarı ışığı yanıyor.

Resimde görünen motor yağı ve EPC ikaz lambası uyarı ışıkları  söndüğünde göstergede yanar şekilde kalıyor.

Marşa bastığımda o ikisi de sönüyor.

Sizce bir sorun mu bu?

EPC ışığı yandığında servise gitmem gerektiği yazıyor kitapçıkta

l9Pg7k.jpg
Değerli Hocam;

Aracın kontağını her yarım kontak yaptığımızda aracın bütün elektronik aksamları sistemli biçimde kontrol edilir.

Tüm ışıklar sırasıyla söner.

Fakat bu ışık marş basana kadar yanmaya devam eder.

Çünkü; O uyarı motorun ateşleme sistemine elektrik gittiği ancak motun çalışır vaziyette olmadığını da gösterir.

Dolayısıyla araç hareket halindeyken o ışık yanarsa bilin ki motor ya stop etmiştir ya da etmek üzere teklemektedir.

Bir keresinde yol ortasında yanmıştı bir dostumuzun. Hemen sağa çekip kontağı kapatıp tekrar  açtığında ışık sönmüş ve motor çalışmıştı.

Sönmezse en uygun yerde imkan olursa sağa çekilir,kontak kapatılır ve Vw'in yol yardımı aranır.

 

Sarı/Turuncu ışıklar yandığında çok fazla paniklemenize gerek yok, rengi KIRMIZI değil.



EPC, Gaz pedalı (servo motoru, potansiyometresi) - Hava Debimetresi - Emme Hattındaki Kelebekler - Aşırı Doldurma (Turbo) ve sistemleri vb. birçok elemandan oluşan Motor Besleme ve Yük Ayar Sistemini genel olarak denetler.



Bu nedenle sönebilmesi için önce motorun çalışması, her şeyin yolunda olduğunun doğrulanması gerek. Biz her motoru çalıştırdığımızda bu kontroller yapılıyor ve sönüyor.



Diyelim ki sönmedi veya durup dururken yandı. İlle de yolda kalacaksınız diye bir durum yok. Bir keresinde benim arkadaşın turbo üzerindeki bir valfi arızalandı ve EPC yandı. Motor çalışıyor ama güç üretmiyordu aracı yürütemediler, evde garajda kaldı. Arıza turbo vb. çok önemli bir elemanda değil ise muhtemelen servise gidebilirsiniz.





 
@silvershadow Hocam ben de bu sabah motoru çalıştırdım sarı ışık yandı motor stop etti tekrar kapatıp çalıştırdım motoru araç çalıştı. Servise gitmem gerekiyor mu ? 

 
@silvershadow Hocam ben de bu sabah motoru çalıştırdım sarı ışık yandı motor stop etti tekrar kapatıp çalıştırdım motoru araç çalıştı. Servise gitmem gerekiyor mu ? 
Değerli Hocam 

Normal koşullarda Arızanın tekrar etmesi önemlidir. 

Birden fazla olması ciddi olduğunu gösterir. 

Zaman zaman sensörler hata verebiliyor.

Mutlaka gitmelisiniz diyemem Fakat yolunuz üzerindeyse arızanın kaynağı araştırılarak size bilgi verilirse iyi olur elbette. 

 
Değerli Hocam 

Normal koşullarda Arızanın tekrar etmesi önemlidir. 

Birden fazla olması ciddi olduğunu gösterir. 

Zaman zaman sensörler hata verebiliyor.

Mutlaka gitmelisiniz diyemem Fakat yolunuz üzerindeyse arızanın kaynağı araştırılarak size bilgi verilirse iyi olur elbette. 
Servise gittim. Aracımı cihaza bağladılar ve bir problem olmadığını söylediler.Daha sonra da hiç tekrar etmedi.

 

Hocam benim sarı motor ışığı yandı. Servise gittim Doğuş oto egr ölçümü yapacağız dedi ve randevu verdi. Söylediklerine göre egr valfi pahalıya mal oluyormuş. Aracım 2013 1.6 tdi golf 70000 km de ancak bugüne kadar yetkili servis dışında bakım görmedi. Bu iyi niyet indirimi bana işler mi? Gitmişken dsg şanzımanı da kontrol ettireceğiz.

 

Geri
Üst Alt