Volkswagen'in tamamen elektrikli ilk modeli ID.3'ün üretimine bugün başlandı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Volkswagen'in tamamen elektrikli ilk modeli olma ünvanına sahip ID.3'ün üretimine bugün Almanya başbakanı Angela Merkel'in de katıldığı etkinlikle birlikte resmi olarak başladı.

Volkswagen, otomotiv endüstrisinde eski yıllarda Beetle ve Golf modellerinin ilk jenerasyonlarıyla çok büyük yankı uyandırmıştı. Hatta bu araçlar zamanında hatchback denilince akla gelen ilk modeller oluyordu.  Firma aynı yankıyı şimdi de geçtiğimiz ay resmi olarak tanıtıp, bugün itibariyle üretime geçirdiği ID.3 adlı elektrikli hatchback modelinden de bekliyor. Frankfurt Otomobil Fuarı 2019 kapsamında dünyaya tanıtılan bu araç aynı zamanda Volkswagen'in ilk tamamen elektrikli otomobili olması ile de ön plana çıkıyor.

ID.3'ün detaylı videolarını izlediğimiz zaman, aracın sıfırdan geliştirilmiş tamamen yeni bir model olduğunu da öğreniyoruz. Volkswagen, ID.3 adlı bu elektrikli hatchback'e ileride dahil olacak I.D. Crozz vb. birçok daha farklı elektrikli konsept aracı da geçtiğimiz yıllarda ortaya koydu. Firma bu yeni elektrikli otomobil serisindeki araçlarla sıfır emisyon sunuyor. Bu sayede de "Dieselgate" adlı emisyon skandalının zararlarını hızlı bir şekilde kapatmaya ve marka imajını da tekrardan düzeltmeye çalışıyor. Bu hedefte atılan ilk adım olan ID.3'ün detaylı görüntülerini incelediğimizde aracın hem tasarım hem de teknik özellikler bakımından çok başarılı olduğunu itiraf edebiliriz.

Satılacak çoğu ülkede lansmanı çoktan yapılan ID.3'ün ilk teslimatlarının 2020'nin yaz aylarında olacağını ve aracın Almanya başlangıç fiyatının da 40.000 Euro'nun altında olduğu belirtiliyor. 

Volkswagen ID.3'ün bugün başlanan seri üretiminden kareler ve araca dair detaylı fotoğraflar:

vw-id3-3.jpg vw-id3-10.jpg

vw-id3-1.jpg vw-id3-2.jpg

vw-id3-2.jpg vw-id3--8.jpg 

vw-id3-9.jpg vw-id3-4.jpg

Üretim videosu:



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Gerçek otomobil üreticileri elektrikli araç konusunda sahaya indikçe tesla sanırım tarihteki yerini alacak yada niş bir firma olarak kalacak..ben id3 ü begendim ah ülkemizede uygun gelse alınabilir..benim  düşüncem tr için 2025 den sonra satılacak her 10 aractan 3 ü elektrkli olacak 2030 da ise neredeyse tamamı gelecek elektrikte..

 
Fosil yakıttan kurtulacağımız günleri sabırsızlıkla bekliyorum.

Yalnız endişem devletimizin elektrik tüketimine ekstra vergiler koyması. 

Evlerimizde kullandığımız elektrik faturaları 3 - 4 katına çıkabilir. 

 
Elektrikli arabalarin gelecegi yok, bu da  ellerinde patlar, Bosch yeni dizel filtresi gelistirdi, EU 2030 emisyon standardina simdiden ulasti, yani dizeller daha temiz olur ve sistem kaldigi yerden devam eder.

Edit: Elektrikli araclar sanilanin aksine cevreci degildir, önemli olan elektrigin-enerjinin yenilenebilir kaynaklardan üretilmesidir, yoksa mazotu arabanda yaksan ne olur, elektrik santralinde yakip elektrik üretip arabanin pilini sarj etsen ne olur, ikiside ayni kapiya cikar, arti olarak Bataryalarin cevreye verdigi zarar.

Yani TDI'a devam.

 
Elektrikli arabalarin gelecegi yok, bu da  ellerinde patlar, Bosch yeni dizel filtresi gelistirdi, EU 2030 emisyon standardina simdiden ulasti, yani dizeller daha temiz olur ve sistem kaldigi yerden devam eder.

Edit: Elektrikli araclar sanilanin aksine cevreci degildir, önemli olan elektrigin-enerjinin yenilenebilir kaynaklardan üretilmesidir, yoksa mazotu arabanda yaksan ne olur, elektrik santralinde yakip elektrik üretip arabanin pilini sarj etsen ne olur, ikiside ayni kapiya cikar, arti olarak Bataryalarin cevreye verdigi zarar.

Yani TDI'a devam.
En az 10 yıl daha devam ancak kaçınılmaz son elektirik motorlarının zaferiyle sonuçlanacak, performansı ile içten yanmalı motorları şu an bile alt üst etti 10 yıllık süreçte kimse devir çevirmeyi bekleyen sesli çalışan araçları tercih etmeyecek ve sessiz konforlu ve koltuklara yapıştıran torku kuvvetli elektrikli araçlara yönelecek. Çevre açısından bakıldığında işin içine bir sürü parametre girer, almanya tüm nükleer tesislerini kapatıyor fosil yakıttan elektrik üretim payını her geçen gün azaltıyor, batarya ise zaten maliyetli olduğu için doğrudan geri dönüşüme tabii, anlıcanız kaçınılmaz son geliyor. Bir ara yerli otomotivde sadece elektrikli modeller olacak denildiğinde şaşırmıştım ama çok mantıklı karar can çekişen bir teknolojiye onca yatırımı yapmak delilik. Son olarak tesla ile vw kulvarları her ne kadar kesişse de çok ayrı kulvarlarda şirketler birisi uzay sanayi diğeri 19.yy otomotiv sanayisi, tesla ile kimse bu şartlarda yarışamaz, eğer bir gün bilimkurgu filmlerinde gördüğümüz uçan arabaları birisi yapacak olursa o da şu an için tesla dır. Gelecekte ne olur bilinmez tabi.

 
 Yani arabayi  yapmak tamam da, bunun altyapisi hic kolay degil, 90'larda hidrojen arabalar vardi, 2000 basinda ticarilesti, kac tane hidrojen araba gördünüz hayatinizda? Ben Londra'da görmüstüm toyotanin, Tükiye'de hic görmedim, altyapi sorunu yüzünden ilerlemedi, elektrikli araclarinda sorunuda altyapi, ve hic kolaya, ucuza cözülecek sorun degil.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Fosil yakıttan kurtulacağımız günleri sabırsızlıkla bekliyorum.

Yalnız endişem devletimizin elektrik tüketimine ekstra vergiler koyması. 

Evlerimizde kullandığımız elektrik faturaları 3 - 4 katına çıkabilir. 
@Kysr038 Dostum bence ülkemizde sunulması için devlet ciddi anlamda üstüne düşer mi emin değilim akaryakıt/elektrik vergi dağılımına bakıp hangisi işlerine geliyorsa orada ısrarcı olacaklarını düşünüyorum malum akaryakıt üzerindeki kılçıksız vergi %60-70 arasında.  :'(

 

Böyle bir oyuncağım olsa fena olmaz :)

 
@ogzogz Oğuz hocam araba hoşuma gitti.
Ancak elektrikli araçlarda şöyle bir durum var.

Aynı cep telefonları gibi hemen hemen her gün kullanmayanlar için iyi bir seçenek değil.

Komşunun yaris hibriti var ve pandemi döneminde iki defa bataryalar yenilendi garantiden. Araç genellikle yatıyorsa batarya çabuk ölüyor.

Elektrikli aracın her gün kullanılması ve şarj döngüsü yapılması gerekiyor.

Umarım tamamen elektrikliler yaygınlaştığ zaman bu konuya çözüm de bulmuş olurlar.

 
@ogzogz  5:33 acaba buna obd yapıp kodlasak nasıl olur?😀

8:33 ne üzdü ya biliyor musunuz? Cam tavan yok yaaa!😞

 
@Terms evet bir de o tarafı var. Elbette ki her pilin bir ömrü olduğu gibi, bu da kullanıma kullanım koşuluna göre değişiklik gösterecektir.

Yani elektrik ilk duyunca akaryakıttan ucuz geliyor ama pilleri bir değiştirelim dediğinizde de garantisi yoksa ne kadar masraf çıkacak orası az çok tahmin edilebiliyor.

 

Geri
Üst Alt