1.0 DSG Calistirirken Titreme Sorunu


smtklc

Yeni Üye
Katılım
12 Kas 2019
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
İsim
Samet
Merhaba arkadaslar,

2017 Golf 1.0 Comfortline DSG kullanicisiyim.Aracimi calistirirken tabiri caizse dizel araclar kadar titreme yaparak calisiyor.Bunun sebebini arastiriyorum fakat net bir bilgi elde edemedim. 1.2 TSI Polo DSG lan aracimda golf'deki kadar titreme yapmiyor fakat yine de ilk calistirirken titreme yapiyor.Bi konu da bilgisi olaniniz var ve paylasirsanir sevinirim.

Tesekkurler

 
Hocam ilk calistirmada otomatik jigle olduğu için araç biraz yüksek devirde çalışıyor.30 sn sonra normal çalışma başlıyor devir düşüyor.Yani bende öyle oluyor 1.0 dsg.Normal bir durum.

 
Upvote 0
Aynisi benim 2 tane 1.0 TSI DSG aracimda da vardi, hepsi ayni sekilde calisiyor, sorun yok.

 
Upvote 0
1.0 aracınız 3 silindir olduğu için daha titreşimli çalışıyor hatta rölenti devri bile 4 silindir 1.2 aracınızdan yüksek


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Upvote 0
Arkadaslar benimde aracimda dikkatimi ceken nokta bu oldu. Özellikle sabahları marşa ilk bastığımda motor sert bir şekilde sallanıp çalışıyor. Bazen marş süresi 1,2 saniye uzuyor. Sonraki çalışmalarda veya rölantide beklerken hicbir sorun yok.

 
Upvote 0
Hocam motor küçük.3 silindir ve turbo beslemeli.Sıkıştırması yüksek bir motor.Titreşimli çalışması doğal.Ekonomik,çevreci ve görece güçlü bir motor tek handikapı titreşimli çalışması.

 
Upvote 0
@Beyransever sizde de aynı arac var sanırım benim söylemek istediğim ilk marş sırasındaki sarsıntı yoksa çalıştığında bir titreşim olmuyor. Ikincisi de sabahları marş suresinin biraz uzaması. Benzer durum var sizde var mı?

 
Upvote 0
@Akif Nalca özellikle soğuk havalarda marş uzayabiliyor o da doğal hocam.Motor sıcakken bastığım andan çalışıyor.İlk çalıştığındaki sarsıntıya çok dikkat etmedim.Eski aracım da 1.0 ecoboost fiestaydı.Motorlar birbirine çok benzediği için alışmışım sanırım.

 
Upvote 0
@Beyransever Teşekkür ederim hocam ben daha önce 1.2 tsi kullanıyordum ona göre farkları var  sanırım 3 silindir olmasindan ama genel olarak memnunum. Hazır sizi yakalamışken sorayım. Örneğin 1.2 ye göre rolantisi daha yüksek motor sogukken 1400lerde baslayıp ısınınca 900e düşüyor benim iş mesafem 3km gidiyor kontak kapatiyorum dönüşte aynisi  o yüzden ortalama tüketim 8,9lara variyor biraz mesafe uzayip trafik akmaya baslarsa 7lere iniyor. Sehir ici tuketiminiz nasıl?

 
Upvote 0
1.0 tsi 3 silindir olduğu için, siz birde 1.4 tdi 3 silindiri görün arabadan soğursunuz. 1.2 tsi yağ gibi çalışır 😊

 
Upvote 0
Normal calismasinda bir sorun yok trafikte isiklarda falan beklerken gayet sakin sadece ilk marşta öyle.  1.0 tsi larda guclendirilmis motor kulakları oldugundan titreşimi kasaya iletmiyor

 
Upvote 0
@Akif Nalca hocam benim evim ve işim arası yarı yarıya şehiriçi ve şehirlerarası yoldan oluşuyor.12 kmlik soğuk çalıştırmalı parkurda evimden işime giderken 900 metrelerden 1000li rakımlara tırmanıyorum.Yokuş yukarı güzergahta 5.5-5.8lerde.Dönüşte yokuş aşağı 4.3-4.7lerde oluyor.Tabi gaz pedalıyla aram yok yani kıymıyorum basmaya.sizin mesafe çok kısa olduğu için yakıt tüketiminiz yüksek görünüyor.

 
Upvote 0

1.0 tsi golf'üm ilk marşa bastığımda ve  stop ederken, ayrıca start-stop devreye girdiğinde ve tekrar çalışırken baya bir silkeliyor insanı.. Can sıkıyor açıkcası bu kadar silkeleme hoş olmuyor.. 😞 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt