Rodaj süresi


emrzemrz

Yeni Üye
Katılım
21 Eki 2015
Mesajlar
12
Tepkime puanı
0
Arkadaşlar ;;

1.2 tsi 110 bg manuel aracımı yaklaşık 1 aydır kullanıyorum.1000 km oldu fakat dikkatimi çeken bir nokta var araç da düşük devirlerde bir cansızlık var 4 kişi ile binince hızlanmalar sanki biraz sakin gibi ,daha önce 98 model toyota carolla 1.6 tüplü kullanıyordum araça süper seriydi.İlk defa 0 km bir araç kullanıyorum motor rodajdan sonra açılır mı yoksa bilmediğim başka bir şey mi var vites uyarılarına da uyuyorum..çözemedim bir türlü

 
@emrzemrz  Hocam 1.4 TSI motorlar da düşük devirlerde cansız. Korkmayın basın gaza 3.500 devirden sonra çılgına dönüyor araba :D
 
@emrzemrz

Değerli Hocam;

Rodajınız bana kalırsa halen devam ediyor.

Çünkü fabrika 1000 km.den sonra kademeli olarak devir yükseltmekten bahsediyor. ve bu süreç 1500 km.de sona erecektir.

Bizim gaz pedalımız drive by vire yani telli mekanik olanlardan değil de kablolu olanlardan.

Toyota'da gaza basınca gerilen karbüratörlü ise gaz teli  gaz kelebeğini mekanik olarak doğrudan açar ve zengin yakıt karışımını emme manifolduna gönderir, enjektörlü ise bu işlem elektronik bir merkez tarafından kontrol edilir. Dolayısıyla gaza basınca Toyota'da 95 veya 114 beygirlik gücü derhal yere aktarmaya başlar.

Bizdeki turbolu araçlardaki motor pek gaza basınca anlayanlardan değil.

Çünkü sizi gaza daha az basmak ve daha az yakıt tüketmek üzere programlanmış bir paketle kullanır standart kullanıcı. Siz gaza basınca ilk saniye duymamazlıktan gelir, ikinci saniye kararlı biçimde basıyorsanız ve aracın koşulları müsaitse gazı isteyerek bastığınıza karar verirse de motor sıcaklığı ortalama nem ve ısı gibi konulara bağlı olarak bir zahmet araç hızlanmaya başlar.

Fakat o esnada 1550 devrin altındaysanız, bu devir sayısına ulaşana dek.  o bir iki saniye size yıl kadar uzun gelecektir.

Ayrıca motorun çalışma ısısı arttıysa ve belirli bir süre belirli bir devrin üzerinde kullandıysanız araç sizin şehirler arası yolda olduğunuzu varsayarak ara hızlanmalarınızı daha canlı ve istekli biçimde yapmaya başlar.

Motor açma, Karbüratörlü araçlarda ise ısınan motorun daha verimli enerji tüketmesi ve güç üretmesi mantığına bağlıdır.

İnsanlar da sanar ki aracın motoru açıldı. Yok öyle bir şey

Bu at misali antrenman yaptıkça kasları gelişen veya optimal gücü minimum enerji tüketimi ile açığa çıkartan tecrübi kas hafızasının eseri olacak bir performans artışına bağlanabilecek bir organizma değildir.

İstediğiniz kadar sakin kullanın (canlı örneği ben  &: ) yeri geldiğinde o sakin motor bir canavara dönüşüverir.

 
emrzemrz dedi:
Arkadaşlar ;;

1.2 tsi 110 bg manuel aracımı yaklaşık 1 aydır kullanıyorum.1000 km oldu fakat dikkatimi çeken bir nokta var araç da düşük devirlerde bir cansızlık var 4 kişi ile binince hızlanmalar sanki biraz sakin gibi ,daha önce 98 model toyota carolla 1.6 tüplü kullanıyordum araça süper seriydi.İlk defa 0 km bir araç kullanıyorum motor rodajdan sonra açılır mı yoksa bilmediğim başka bir şey mi var vites uyarılarına da uyuyorum..çözemedim bir türlü
Hocam doğru devirlerde kullanırsanız aracınız 1.6 tüplüden kat kat seri olacaktır ;) Araçta ağırlık arttıkca illaki performans düşüşü olur. Özellikle 1.2 de bu biraz daha fazla oluyor. Ben araç full dolu uzun yol yaptım defalarca. Aracın seriliğinde hiç problem yok. Yeter ki araca alışın. İlk viteslerde serilik arıyorsanız gazı esirgemeyin ve vites uyarılarına dikkat etmeyin ;)

 
silvershadow dedi:
@emrzemrz

Değerli Hocam;

Rodajınız bana kalırsa halen devam ediyor.

Çünkü fabrika 1000 km.den sonra kademeli olarak devir yükseltmekten bahsediyor. ve bu süreç 1500 km.de sona erecektir.

Bizim gaz pedalımız drive by vire yani telli mekanik olanlardan değil de kablolu olanlardan.

Toyota'da gaza basınca gerilen karbüratörlü ise gaz teli  gaz kelebeğini mekanik olarak doğrudan açar ve zengin yakıt karışımını emme manifolduna gönderir, enjektörlü ise bu işlem elektronik bir merkez tarafından kontrol edilir. Dolayısıyla gaza basınca Toyota'da 95 veya 114 beygirlik gücü derhal yere aktarmaya başlar.

Bizdeki turbolu araçlardaki motor pek gaza basınca anlayanlardan değil.

Çünkü sizi gaza daha az basmak ve daha az yakıt tüketmek üzere programlanmış bir paketle kullanır standart kullanıcı. Siz gaza basınca ilk saniye duymamazlıktan gelir, ikinci saniye kararlı biçimde basıyorsanız ve aracın koşulları müsaitse gazı isteyerek bastığınıza karar verirse de motor sıcaklığı ortalama nem ve ısı gibi konulara bağlı olarak bir zahmet araç hızlanmaya başlar.

Fakat o esnada 1550 devrin altındaysanız, bu devir sayısına ulaşana dek.  o bir iki saniye size yıl kadar uzun gelecektir.

Ayrıca motorun çalışma ısısı arttıysa ve belirli bir süre belirli bir devrin üzerinde kullandıysanız araç sizin şehirler arası yolda olduğunuzu varsayarak ara hızlanmalarınızı daha canlı ve istekli biçimde yapmaya başlar.

Motor açma, Karbüratörlü araçlarda ise ısınan motorun daha verimli enerji tüketmesi ve güç üretmesi mantığına bağlıdır.

İnsanlar da sanar ki aracın motoru açıldı. Yok öyle bir şey

Bu at misali antrenman yaptıkça kasları gelişen veya optimal gücü minimum enerji tüketimi ile açığa çıkartan tecrübi kas hafızasının eseri olacak bir performans artışına bağlanabilecek bir organizma değildir.

İstediğiniz kadar sakin kullanın (canlı örneği ben  &: ) yeri geldiğinde o sakin motor bir canavara dönüşüverir.
Açıklama için çok teşekkürler.

Aynen sizin dediğiniz gibi oluyor,düşük devirlerden hızlanmak baya bir can sıkıcı oldu benim için acaba 1.2 almakla hatamı ettim dedim kendi kendime

Sizin açıklamanıza göre 1500 km den sonra bu olay bir nebze olsun daha akıcı bir hal alacak die bir sonuç çıkardım yanlışsam düzeltin lütfen

 
@emrzemrz

Hocam siz eğer performans istiyorsanız aracı 1500 devir altında tutmamaya çalışın. Murat hocam rodaj süresinden bahsetti.

İlk 1500 km rodaj için araç çok devirli kullanılmamalı.

Sakin kullanımda tüketim rekorları kırarken basmak istediğimde de gayet iyi performans alıyorum aracımdan. ;)

 
yusuf dedi:
@emrzemrz

Hocam siz eğer performans istiyorsanız aracı 1500 devir altında tutmamaya çalışın. Murat hocam rodaj süresinden bahsetti.

İlk 1500 km rodaj için araç çok devirli kullanılmamalı.

Sakin kullanımda tüketim rekorları kırarken basmak istediğimde de gayet iyi performans alıyorum aracımdan. ;)
Devirli Kullanılmalı mı ?Kullanılmamalımı?

 
emrzemrz dedi:
@emrzemrz

Hocam siz eğer performans istiyorsanız aracı 1500 devir altında tutmamaya çalışın. Murat hocam rodaj süresinden bahsetti.

İlk 1500 km rodaj için araç çok devirli kullanılmamalı.

Sakin kullanımda tüketim rekorları kırarken basmak istediğimde de gayet iyi performans alıyorum aracımdan. ;)
Devirli Kullanılmalı mı ?Kullanılmamalımı?
Araç daha yeni olduğu için şuanda fazla yüklenmeyin, 1500 km'den sonra ufak ufak basın, 3000'den sonra bol bol basın ama yine de abartmayın diyor hocalarımız hocam :)

 
Benim gibi daha araba 120km de iken kesiciye girmeyin diyorlar :)

Gerçi topuğum döşemeye takılmıştı benimde , ne mutlu ki yağ eksiltmem yok .

 
@emrzemrz

hocam 1.4 le de 4 kişi hiç keyifli olmuyor canınızı sıkmayın.  :D highline olsa 1.2 alacaktım ben. piyasadaki en güzel turbo benzinliler tsi'ler bence şu anda.

 
@maniax @emrzemrz

Benzinli motorların hiçbiri ağırlığı sevmez. Ağırlık arttıkça hem çok yakar hem de az kaçar. Ama tek başına nasıl zevkli  :'(

 
Kitapçık der ki;

68e49eac1b3afe94df192ea15dd49246.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Vites uyarilari da kullanim sekline gore farkli hizlarda veya farkli devirlerde degiskenlik gosterebiliyor. Mesela sakin kullanimda genellikle 2000 devirde  vites yukseltme uyarisi verirken agresif kalkislarda bu 2500 un ustunde bile olabiliyor. Misal sakin bir hizlanma ile vites uyarilari dikkate alinarak 60 kmh da 6. Vitese takarken agresif kalkista 60 kmh da vites uyarilarina uyarak 3. Viteste olabiliyoruz.

 

Geri
Üst Alt