@emrzemrz
Değerli Hocam;
Rodajınız bana kalırsa halen devam ediyor.
Çünkü fabrika 1000 km.den sonra kademeli olarak devir yükseltmekten bahsediyor. ve bu süreç 1500 km.de sona erecektir.
Bizim gaz pedalımız drive by vire yani telli mekanik olanlardan değil de kablolu olanlardan.
Toyota'da gaza basınca gerilen karbüratörlü ise gaz teli gaz kelebeğini mekanik olarak doğrudan açar ve zengin yakıt karışımını emme manifolduna gönderir, enjektörlü ise bu işlem elektronik bir merkez tarafından kontrol edilir. Dolayısıyla gaza basınca Toyota'da 95 veya 114 beygirlik gücü derhal yere aktarmaya başlar.
Bizdeki turbolu araçlardaki motor pek gaza basınca anlayanlardan değil.
Çünkü sizi gaza daha az basmak ve daha az yakıt tüketmek üzere programlanmış bir paketle kullanır standart kullanıcı. Siz gaza basınca ilk saniye duymamazlıktan gelir, ikinci saniye kararlı biçimde basıyorsanız ve aracın koşulları müsaitse gazı isteyerek bastığınıza karar verirse de motor sıcaklığı ortalama nem ve ısı gibi konulara bağlı olarak bir zahmet araç hızlanmaya başlar.
Fakat o esnada 1550 devrin altındaysanız, bu devir sayısına ulaşana dek. o bir iki saniye size yıl kadar uzun gelecektir.
Ayrıca motorun çalışma ısısı arttıysa ve belirli bir süre belirli bir devrin üzerinde kullandıysanız araç sizin şehirler arası yolda olduğunuzu varsayarak ara hızlanmalarınızı daha canlı ve istekli biçimde yapmaya başlar.
Motor açma, Karbüratörlü araçlarda ise ısınan motorun daha verimli enerji tüketmesi ve güç üretmesi mantığına bağlıdır.
İnsanlar da sanar ki aracın motoru açıldı. Yok öyle bir şey
Bu at misali antrenman yaptıkça kasları gelişen veya optimal gücü minimum enerji tüketimi ile açığa çıkartan tecrübi kas hafızasının eseri olacak bir performans artışına bağlanabilecek bir organizma değildir.
İstediğiniz kadar sakin kullanın (canlı örneği ben &: ) yeri geldiğinde o sakin motor bir canavara dönüşüverir.