Golf'ünüz nerede üretilmiş? -Şasi Numarası Çözümleme-


Herkese merhabalar, yabancı menşeli bir Volkswagen kulübünün sitesinden çeviri yaparak ve biraz yorum katarak araçlarımızın Şasi Numaralarının ne anlam taşıdığını açıklamaya çalıştım, eksik ve kusurlu yerler görürseniz istişare edip düzeltebiliriz. Faydalı olması temennisiyle...

VIN (Vehicle Identification Number/Araç Kimlik Numarası), daha çok şasi numarası olarak bildiğimiz 17 haneli bir numaradır ve otomotiv endüstrisinin ürettiği araçları tanımlamak için kullandığı ve benzersiz bir koddur. Resmiyetten biraz sıyrılırsak, şasi numarası için aracımızın parmak izi diyebiliriz aslında.

1980 yılı için yürürlüğe giren bir ISO (International Organization for Standardization / Uluslararası Standartlar Teşkilatı) standardı ile tüm üreticiler tarafından kabul gören 17 haneli şasi numaraları ile dünyanın herhangi bir yerinde üretilen herhangi bir otomobil tanımlanabilmektedir.

Volkswagen,  1 Ağustos 1979 tarihinden itibaren 1980 model araçları ile bu şasi numaralarını araçlarına uygulamaya başlamıştır.

DSC05988 Medium.JPG

Tipik bir Volkswagen şasi numarası, WVWF10804AT004437 şeklindedir. Bu numaradaki tüm karakterler bir şey ifade etmektedir. Kodu anlamak ve 1980'den bu yana yapılan herhangi bir Volkswagen'i tanımlayabilmek için bu harf ve rakamların ne anlama geldiğini beraber öğrenelim; 

Şasi numarası, araç ruhsatında yazılı olduğu gibi ön camda şoför tarafında alt kısımda da dışardan görünebilecek şekilde yazmaktadır.

17 haneli şasi numarası üç bölüme ayrılmıştır;

1. - 3. Haneler: Dünya Üretici Tanımlayıcısı

4. - 9. Haneler: Araç Açıklayıcı Bölümü

10. - 17. Haneler: Araç Tanımlayıcı Bölümü (Kimlik)

1-3 Dünya Üretici Tanımlayıcısı

İlk üç hane aracın üreticisini tanımlamaktadır.

1. hane aracın yapıldığı bölgeyi temsil etmektedir.

A - H : Afrika
J - R : Asya
S - Z : Avrupa
1 - 5 : Kuzey Amerika
6 - 7 : Okyanusya
8 - 0 : Güney Amerika
'dır.

2. hane genel olarak araç üreticisini tanımlar. Volkswagen için bu genellikle "V" dir, ancak bazen değildir. 1. ve 3. Hane ile birlikte değerlendirilmesi gerekmektedir.

3. hane genel olarak araç tipini tanımlar. Bu bir binek otomobil, ticari araç, pikap, SUV, kamyon, motosiklet vb. olabilir.

Volkswagenler için görebileceğimiz en yaygın 3 basamaklı kısımlar şöyledir;

WVW : Volkswagen Otomobilleri
WVG : Volkswagen SUV'lar (G Gelände (arazi)’yi temsil etmektedir.)
WV1 : Volkswagen Reklamları (Bunu anlamadım, yorumu olan varsa istişare edelim.)
WV2 : Volkswagen Otobüs, Van
WV3 : Volkswagen Kamyonları
VWV : Volkswagen İspanya
AAV : Volkswagen Güney Afrika
1VW : Volkswagen USA (otomobiller)
1V1 : Volkswagen ABD (reklamlar)
3VW : Volkswagen Meksika
8AW : Volkswagen Arjantin
9BW : Volkswagen Brezilya
WAU : Audi
TRU : Audi Macaristan
93V : Audi Brezilya

4 - 9 Araç Açıklayıcı Bölümü

6 haneli bu bölüm, model platformu ve gövde stili hakkında bilgi veren tam araç tipini tanımlamaktadır. Her üretici bu altı haneye kendi anlamını vermektedir. Örneğin Amerikalı üreticiler 9. haneyi "kontrol hanesi" olarak kullanırlar, ancak Volkswagen gibi Avrupalı üreticiler kullanmazlar. 

4. - 6. haneler Avrupa ülkeleri ve Avustralya dahil diğer birçok ülkede satılan Volkswagen'ler için ZZZ şeklindedir. ABD pazarındaki Volkswagen'ler için bu rakamlar gövde ve döşeme stilleri, motor özellikleri ve emniyet sistemleri hakkında bilgi vermek için kullanılır.

7. ve 8. haneler Volkswagen’in Araç Açıklayıcı Bölümüdür. Birçoğu, Volkswagen’in eski şasi numarası sistemiyle tutarlıdır, bu yüzden bazı tanıdık numaraları burada görebilirsiniz. En yaygın Volkswagen kombinasyonları aşağıdaki gibidir:

11  -  Beetle (Brezilya, Meksika, Nijerya)
13  -  Scirocco 3
14  -  Caddy Mk 1 (Avrupa’da Golf 1 pikap)
15  -  Cabriolet (1980 Beetle, Golf 1)
16  -  Jetta 1 and 2 (ilk)
16  -  Beetle (2012-on)
17  -  Golf 1
18  -  Iltis
19  -  Golf 2 (ilk)
1C  -  New Beetle (Amerika Pazarı)
1E  -  Golf 3 Cabriolet
1F  -  Eos
1G  -  Golf and Jetta 2 (yeni)
1H  -  Golf and Vento 3
1J  -  Golf and Bora 4
1K  -  Golf and Jetta 5, 6
1T  -  Touran
1Y  -  New Beetle Cabriolet
24  -  T3 Transporter Single/Double Cab Pickup
25  -  T3 Transporter Van, Kombi, Bus, Caravelle
28  -  LT Transporter 1
2D  -  LT Transporter 2
2E  -  Crafter
2H  -  Amarok
2K  -  Caddy, Caddy Maxi 3
30  -  Fox (US model ex-Brazil)
31  -  Passat 2
32  -  Santana sedan
33  -  Passat 2 Variant
3A  -  Passat 3, 4
3B  -  Passat 5
3C  -  Passat 6, 7, 8, CC
3D  -  Phaeton
3H  -  Arteon
50  -  Corrado (early)
53  -  Scirocco 1, 2
5K  -  Golf and Jetta 6
5M  -  Golf Plus
5N  -  Tiguan 1, 2, Tiguan Allspace
5Z  -  Fox (Europe)
60  -  Corrado (late)
6K  -  Polo Classic, Variant 3
6N  -  Polo 3
6R  -  Polo 5
6X  -  Lupo
70  -  T4 Transporter Vans and Pickups
74  -  Taro
7H  -  T5 Transporter
7J  -  T6 Transporter
7L  -  Touareg 1
7M  -  Sharan
7P  -  Touareg 2
86  -  Polo and Derby 1 and 2
87  -  Polo Coupe
9C  -  New Beetle
9K  -  Caddy 2 Van (ex-SEAT Ibiza)
9N  -  Polo 4
9U  -  Caddy 2 Pickup (ex-Skoda Felicia)
AA  -  Up!
AU  -  Golf 7
AW  -  Polo 6
SY  -  Crafter 2

9. hane: Z şasi numarasını doldurmak için kullanılır, anlam taşımamaktadır.

10 - 17 Araç Tanımlayıcı Bölümü (Kimlik)

10. - 17. haneler söz konusu aracı tanımlamaktadır. Model yılını, aracın yapıldığı yeri temsil ederek 17 haneli şasi numarasını tamamlamaktadır.

10. hane model yılını temsil etmektedir. Volkswagen için bu, (1 Ağustos'tan, bir sonraki yılın 31 Temmuz gününe kadar) 1980 yılı ile başlar ve her yıl için ardışık bir harf veya sayı ile temsil edilir.  1(bir) ile I, 2(iki) ile Z, O ile Q ve 0(sıfır) karışmaması için I, O, Q, U, Z ve 0 kullanılmaz. Model yılı için kodlar:

1980 - A            2000 - Y               2020 - L
1981 - B            2001 - 1               2021 - M
1982 - C            2002 - 2               2022 - N
1983 - D            2003 - 3               2023 - P
1984 - E            2004 - 4               2024 - R
1985 - F            2005 - 5               2025 - S
1986 - G           2006 - 6                2026 - T
1987 - H           2007 - 7                2027 - V
1988 - J            2008 - 8               2028 - W
1989 - K           2009 - 9                2029 – X
1990 - L           2010 - A
1991 - M          2011 - B
1992 - N          2012 - C
1993 - P          2013 - D
1994 - R          2014 - E
1995 - S          2015 - F
1996 - T          2016 - G
1997 - V          2017 - H
1998 - W         2018 - J
1999 - X          2019 - K

Karakterler, diziyi her 30 yılda bir tekrarlar, 1980, 2010, 2040 vb. başa dönüp “A” ile başlar.

11. hane Volkswagen’inizin yapıldığı yeri temsil etmektedir. Volkswagen, fabrikalarının her biri için özel karakterler atamaya çalışmıştır. Şüphe durumunda, bölgeyi veren 1.haneye bakılmalıdır.

Kodlar:

A - Ingolstadt, Almanya
B - Brüksel, Belçika
C - Chattanooga, ABD
D - Bratislava, Slovakya
E - Emden, Almanya
F - Ipiranga / Resende, Brezilya
G - Graz, Avusturya
H - Hannover, Almanya
K - Osnabrück, Almanya
L - Lagos, Nijerya
M - Puebla, Meksika
N - Neckarsulm, Almanya
P - Mosel, Almanya
P - Anchieta, Brezilya
R - Martorell, İspanya
S - Salzgitter, Almanya
T - Saraybosna, Yugoslavya (1994'e kadar)
T - Taubaté, Brezilya
U - Uitenhage, Güney Afrika
V - Westmoreland, ABD (1994'e kadar)
V - Palmela, Portekiz (1994'den itibaren)
W - Wolfsburg, Almanya
X - Poznan, Polonya
Y - Pamplona, İspanya
1 - Győr, Macaristan
2 - Anting, Çin
3 - Changchun, Çin
4 - Curitiba, Brezilya
6 - Düsseldorf, Almanya (Mercedes-Benz)
7 - Ludwigsfelde, Almanya (Mercedes-Benz)
8 - Dresden, Almanya
8 - Genel Pacheco, Arjantin
9 - Wrzesnia, Polonya

12. - 17. haneler tanımlanan marka, model, yıl ve fabrikadaki her araç için 000001 ile başlayan altı basamaklı sayıdır. Bu, araç için benzersiz tanımlayıcı numaradır.

Keyifli forumlar, keyifli sürüşler...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkese merhabalar, yabancı menşeli bir Volkswagen kulübünün sitesinden çeviri yaparak ve biraz yorum katarak araçlarımızın Şasi Numaralarının ne anlam taşıdığını açıklamaya çalıştım, eksik ve kusurlu yerler görürseniz istişare edip düzeltebiliriz. Faydalı olması temennisiyle...

VIN (Vehicle Identification Number/Araç Kimlik Numarası), daha çok şasi numarası olarak bildiğimiz 17 haneli bir numaradır ve otomotiv endüstrisinin ürettiği araçları tanımlamak için kullandığı ve benzersiz bir koddur. Resmiyetten biraz sıyrılırsak, şasi numarası için aracımızın parmak izi diyebiliriz aslında.

1980 yılı için yürürlüğe giren bir ISO (International Organization for Standardization / Uluslararası Standartlar Teşkilatı) standardı ile tüm üreticiler tarafından kabul gören 17 haneli şasi numaraları ile dünyanın herhangi bir yerinde üretilen herhangi bir otomobil tanımlanabilmektedir.

Volkswagen,  1 Ağustos 1979 tarihinden itibaren 1980 model araçları ile bu şasi numaralarını araçlarına uygulamaya başlamıştır.

Ekli dosyayı görüntüle 25854

Tipik bir Volkswagen şasi numarası, WVWF10804AT004437 şeklindedir. Bu numaradaki tüm karakterler bir şey ifade etmektedir. Kodu anlamak ve 1980'den bu yana yapılan herhangi bir Volkswagen'i tanımlayabilmek için bu harf ve rakamların ne anlama geldiğini beraber öğrenelim; 

Şasi numarası, araç ruhsatında yazılı olduğu gibi ön camda şoför tarafında alt kısımda da dışardan görünebilecek şekilde yazmaktadır.

17 haneli şasi numarası üç bölüme ayrılmıştır;

1. - 3. Haneler: Dünya Üretici Tanımlayıcısı

4. - 9. Haneler: Araç Açıklayıcı Bölümü

10. - 17. Haneler: Araç Tanımlayıcı Bölümü (Kimlik)

1-3 Dünya Üretici Tanımlayıcısı

İlk üç hane aracın üreticisini tanımlamaktadır.

1. hane aracın yapıldığı bölgeyi temsil etmektedir.

A - H : Afrika
J - R : Asya
S - Z : Avrupa
1 - 5 : Kuzey Amerika
6 - 7 : Okyanusya
8 - 0 : Güney Amerika
'dır.

2. hane genel olarak araç üreticisini tanımlar. Volkswagen için bu genellikle "V" dir, ancak bazen değildir. 1. ve 3. Hane ile birlikte değerlendirilmesi gerekmektedir.

3. hane genel olarak araç tipini tanımlar. Bu bir binek otomobil, ticari araç, pikap, SUV, kamyon, motosiklet vb. olabilir.

Volkswagenler için görebileceğimiz en yaygın 3 basamaklı kısımlar şöyledir;

WVW : Volkswagen Otomobilleri
WVG : Volkswagen SUV'lar (G Gelände (arazi)’yi temsil etmektedir.)
WV1 : Volkswagen Reklamları (Bunu anlamadım, yorumu olan varsa istişare edelim.)
WV2 : Volkswagen Otobüs, Van
WV3 : Volkswagen Kamyonları
VWV : Volkswagen İspanya
AAV : Volkswagen Güney Afrika
1VW : Volkswagen USA (otomobiller)
1V1 : Volkswagen ABD (reklamlar)
3VW : Volkswagen Meksika
8AW : Volkswagen Arjantin
9BW : Volkswagen Brezilya
WAU : Audi
TRU : Audi Macaristan
93V : Audi Brezilya

4 - 9 Araç Açıklayıcı Bölümü

6 haneli bu bölüm, model platformu ve gövde stili hakkında bilgi veren tam araç tipini tanımlamaktadır. Her üretici bu altı haneye kendi anlamını vermektedir. Örneğin Amerikalı üreticiler 9. haneyi "kontrol hanesi" olarak kullanırlar, ancak VW gibi Avrupalı üreticiler kullanmazlar. 

4. - 6. haneler Avrupa ülkeleri ve Avustralya dahil diğer birçok ülkede satılan Volkswagen'ler için ZZZ şeklindedir. ABD pazarındaki Volkswagen'ler için bu rakamlar gövde ve döşeme stilleri, motor özellikleri ve emniyet sistemleri hakkında bilgi vermek için kullanılır.

7. ve 8. haneler Volkswagen’in Araç Açıklayıcı Bölümüdür. Birçoğu, Volkswagen’in eski şasi numarası sistemiyle tutarlıdır, bu yüzden bazı tanıdık numaraları burada görebilirsiniz. En yaygın Volkswagen kombinasyonları aşağıdaki gibidir:

11  -  Beetle (Brezilya, Meksika, Nijerya)
13  -  Scirocco 3
14  -  Caddy Mk 1 (Avrupa’da Golf 1 pikap)
15  -  Cabriolet (1980 Beetle, Golf 1)
16  -  Jetta 1 and 2 (ilk)
16  -  Beetle (2012-on)
17  -  Golf 1
18  -  Iltis
19  -  Golf 2 (ilk)
1C  -  New Beetle (Amerika Pazarı)
1E  -  Golf 3 Cabriolet
1F  -  Eos
1G  -  Golf and Jetta 2 (yeni)
1H  -  Golf and Vento 3
1J  -  Golf and Bora 4
1K  -  Golf and Jetta 5, 6
1T  -  Touran
1Y  -  New Beetle Cabriolet
24  -  T3 Transporter Single/Double Cab Pickup
25  -  T3 Transporter Van, Kombi, Bus, Caravelle
28  -  LT Transporter 1
2D  -  LT Transporter 2
2E  -  Crafter
2H  -  Amarok
2K  -  Caddy, Caddy Maxi 3
30  -  Fox (US model ex-Brazil)
31  -  Passat 2
32  -  Santana sedan
33  -  Passat 2 Variant
3A  -  Passat 3, 4
3B  -  Passat 5
3C  -  Passat 6, 7, 8, CC
3D  -  Phaeton
3H  -  Arteon
50  -  Corrado (early)
53  -  Scirocco 1, 2
5K  -  Golf and Jetta 6
5M  -  Golf Plus
5N  -  Tiguan 1, 2, Tiguan Allspace
5Z  -  Fox (Europe)
60  -  Corrado (late)
6K  -  Polo Classic, Variant 3
6N  -  Polo 3
6R  -  Polo 5
6X  -  Lupo
70  -  T4 Transporter Vans and Pickups
74  -  Taro
7H  -  T5 Transporter
7J  -  T6 Transporter
7L  -  Touareg 1
7M  -  Sharan
7P  -  Touareg 2
86  -  Polo and Derby 1 and 2
87  -  Polo Coupe
9C  -  New Beetle
9K  -  Caddy 2 Van (ex-SEAT Ibiza)
9N  -  Polo 4
9U  -  Caddy 2 Pickup (ex-Skoda Felicia)
AA  -  Up!
AU  -  Golf 7
AW  -  Polo 6
SY  -  Crafter 2

9. hane: Z şasi numarasını doldurmak için kullanılır, anlam taşımamaktadır.

10 - 17 Araç Tanımlayıcı Bölümü (Kimlik)

10. - 17. haneler söz konusu aracı tanımlamaktadır. Model yılını, aracın yapıldığı yeri temsil ederek 17 haneli şasi numarasını tamamlamaktadır.

10. hane model yılını temsil etmektedir. Volkswagen için bu, (1 Ağustos'tan, bir sonraki yılın 31 Temmuz gününe kadar) 1980 yılı ile başlar ve her yıl için ardışık bir harf veya sayı ile temsil edilir.  1(bir) ile I, 2(iki) ile Z, O ile Q ve 0(sıfır) karışmaması için I, O, Q, U, Z ve 0 kullanılmaz. Model yılı için kodlar:

 1980 - A               1990 - L               2000 - Y              2010 - A               2020 - L
 1981 - B               1991 - M              2001 - 1              2011 - B               2021 - M
 1982 - C               1992 - N              2002 - 2              2012 - C               2022 - N
 1983 - D               1993 - P               2003 - 3              2013 - D              2023 - P
 1984 - E               1994 - R               2004 - 4              2014 - E               2024 - R
 1985 - F               1995 - S               2005 - 5              2015 - F               2025 - S
 1986 - G              1996 - T               2006 - 6              2016 - G               2026 - T
 1987 - H              1997 - V               2007 - 7              2017 - H              2027 - V
 1988 - J              1998 - W              2008 - 8              2018 - J               2028 - W
 1989 - K              1999 - X               2009 - 9              2019 - K               2029 – X

Karakterler, diziyi her 30 yılda bir tekrarlar, 1980, 2010, 2040 vb. başa dönüp “A” ile başlar.

11. hane Volkswagen’inizin yapıldığı yeri temsil etmektedir. Volkswagen, fabrikalarının her biri için özel karakterler atamaya çalışmıştır. Şüphe durumunda, bölgeyi veren 1.haneye bakılmalıdır.

Kodlar:

A - Ingolstadt, Almanya
B - Brüksel, Belçika
C - Chattanooga, ABD
D - Bratislava, Slovakya
E - Emden, Almanya
F - Ipiranga / Resende, Brezilya
G - Graz, Avusturya
H - Hannover, Almanya
K - Osnabrück, Almanya
L - Lagos, Nijerya
M - Puebla, Meksika
N - Neckarsulm, Almanya
P - Mosel, Almanya
P - Anchieta, Brezilya
R - Martorell, İspanya
S - Salzgitter, Almanya
T - Saraybosna, Yugoslavya (1994'e kadar)
T - Taubaté, Brezilya
U - Uitenhage, Güney Afrika
V - Westmoreland, ABD (1994'e kadar)
V - Palmela, Portekiz (1994'den itibaren)
K - Wolfsburg, Almanya
X - Poznan, Polonya
Y - Pamplona, İspanya
1 - Győr, Macaristan
2 - Anting, Çin
3 - Changchun, Çin
4 - Curitiba, Brezilya
6 - Düsseldorf, Almanya (Mercedes-Benz)
7 - Ludwigsfelde, Almanya (Mercedes-Benz)
8 - Dresden, Almanya
8 - Genel Pacheco, Arjantin
9 - Wrzesnia, Polonya

12. - 17. haneler tanımlanan marka, model, yıl ve fabrikadaki her araç için 000001 ile başlayan altı basamaklı sayıdır. Bu, araç için benzersiz tanımlayıcı numaradır.

Keyifli forumlar, keyifli sürüşler...
Hocam merhaba benim şase nosunda 11. harf ''W'' olarak görünmekte fakat sizin listede üretim yerinde böyle bir harf karşılığı yok sanırım K - Wolsburg yerine W - Wolsburg olması lazım nitekim zaten öncesinde K - Osnabrück olarak belirtilmiş. Yada benim Golf merdiven altı üretim olabilir :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam merhaba benim şase nosunda 11. harf ''W'' olarak görünmekte fakat sizin listede üretim yerinde böyle bir harf karşılığı yok sanırım K - Wolsburg yerine W - Wolsburg olması lazım nitekim zaten öncesinde K - Osnabrück olarak belirtilmiş. Yada benim Golf merdiven altı üretim olabilir :)
@mehmettopuz  En önemli kısım klavye kurbanı olmuş, hemen düzelttim teşekkürler.  :)

 
Elinize sağlık. Aslında forumumuzda buna dair bir sürü konu var ama derli toplu hali olmuş. Merak edenler için güzel bir bilgi. :)  

 
evet bilgilendirme için teşekkürler..
elinize sağlık..


hep merak ettiğim bir durum var..
eski araçlarda Şasi numarası gizli biryerde idi..
ancak bizim araçlardai alenen açık bir yerde duruyor..

aracın kimlik bilgisinin apaçık şekilde görünür olmasının riskli olduğunu düşünüyorum..
 

niçin açıkça camın önünde? 

 
evet bilgilendirme için teşekkürler..
elinize sağlık..


hep merak ettiğim bir durum var..
eski araçlarda Şasi numarası gizli biryerde idi..
ancak bizim araçlardai alenen açık bir yerde duruyor..

aracın kimlik bilgisinin apaçık şekilde görünür olmasının riskli olduğunu düşünüyorum..
 

niçin açıkça camın önünde? 
@doganersin  Bunun bir güvenlik açığı olduğunu düşünmüyorum, riskli bir durum olsaydı görünür bir yere yazmazlardı bence. Bugüne kadar da bu konuda mağduriyet yaşayan kimse duymadım.
Konu hakkında teknik ve hukuki bilgiye sahip olan varsa yorumlarını bekleriz tabi.

 
@doganersin @frknyldrm  Güvenlik açığı olduğu bazı markalar için makalelerle belirtiliyor. Biraz uzun ama okuyacak olursan aşağıya bırakıyorum açıklamayı (ALINTI)

Son zamanlarda Facebook ve Twitter başta olmak üzere yerel televizyonlarımızda geniş yankı bulan ” HIRSIZLARIN ŞASE NUMARASINDAN ARAÇ ANAHTARI YAPARAK ARABALARI ÇALMA ” konunusuna nokta koyarak aydınlatmak gerektiğini düşünerek ve üyesi olduğum otomobil gruplarında paylaşmak adına bu yazıyı kaleme aldım. ” Öncelikle bu işlemi yapmak için bütün donanımları bünyesinde katmış olan hırsız gözüne sadece ” CİTROEN – PEUGEOT – HYUNDAİ – KİA – OPEL ” modellerini kestirir çünkü onların gerek elektronik gerekse mekanik kodları evet online platformlarda erişilebilir durumdarı, Hyundai & Kia modellerinin kod ulaşımı 1.000 $ değerinde satılan programla görülebildiği için hırsızların 1. seçtiği modeldir ancak Citroen & Peugeot kodlarına sadece ve sadece yetkili servislerden şase numarası verilerek istenir hatır gönül muhabbetine servisten alınır o nedenle burada anlattıklarım dışında söylenenlere itibar etmeyin.

Şase numarasından araba anahtarı kopyalama aşaması

Hırsızlar camın önünden şase numarasının fotoğrafını çekerek mekanik ve elektronik kodlarına ulaştıkları aracın kapı anahtarını ( demir kısmını ) lazer yani CNC anahtar kopyalama makinesinde keserek kapıyı elleriyle açıyor sonra zaten aynı anahtar kontağı açtığı için arabanın immobilizer anahtar çipini kopyalayıp basıp gidiyorlar o nedenle tekrar söylüyorum CİTROEN – PEUGEOT – KİA VE HYUNDAİ sahipleri kapalı garaj önlemi hatta eski nesil yaşlı amcalar diye tabir ettiğimiz kişilerin önlemi olan direksiyon baston kilit sistemi ile arabayı mahafaza altına alabilirsiniz. Sözünü ettiğim hırsızlık basıt bir yöntem olmayıp donanımlı, araçların sistemini iyi bilen elektronik ve mekanik bilgisi iyi olan kişiler tarafından yapılabilmektedir.

OPEL ARAÇLARDA ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR YAPIMI

şase numarası üzerinden araba anahtarı yapılır mı

Opel araçların şase numaralarından hırsızlar anahtar yapamazlar lakin eğer Opel yetkili servislerinde tanıdıkları olursa aracın ön camında şasi numarası yazıyor mu bilmiyorum lakin dünyadaki bütün Opel marka araçların yine kapı, kontak ve radyo şifreleri kayıtlıdır hatta Opel kullananlar bilir aracın belgelerinin içerisinde KOD KARTI bulunmaktadır işte bu karttaki bilgilerle önce yine mekanik anahtar üretilerek arabanın kapısı açılır ardından kodlanır ve araba götürülebilir. O nedenle şase numarasını yetkili servislerde tanıdığı olan art niyetli kişi arabanızın bütün bilgilerine ulaşacağından arabanızı kollamanızı öneririm.

KEYLESS GO ÖZELLİKLİ ARABALARDA HIRSIZLIK

Çalınması en kolay araçlardan bir kaç tanesine örnek vereyim NİSSAN – RENAULT modelleridir. Seneler önce otomobil üreticilerinin neden kontak yani mekanik sistemi geri plana attıklarını eleştirdim bugün kontaklı bir Fiat Linea veya Renault Clio 3 aracı çalmak 2013 -2014 – 2015 – 2016 – 2017 hatta 2018 model gerek Nissan Qashqai gerekse Nissan Xt2rail modellerini çalmaktan çok daha zordur o nedenle start stoplu arabaların2 önümüzdeki yıllara göre çalınma oranları benim görüşüme göre söylüyorum artacaktır.

KESİNLİKLE ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR KOPYALAMA İŞLEMİ HER MARKA İÇİN GEÇERLİ DEĞİLDİR. Örneğin hangi marka ve model olursa olsun dünyanın neresinde olursanız olun BMW`nin hiç bir modeline şase ( şasi ) numarasından anahtar çıkartmak mümkün değildir mutlaka kodlama ve programlama aşamalarını internet üzerinden lisanslı cihazlarla yapmak zorundasınız zaten örnek veriyorum ” Bmw 520 f10 anahtar kopyalama yaptıracaksınız bütün işlemleri bitirseniz dahi program bana kendi anahtarımı göster yoksa bu işlemi yapamazsın kopyalamaya izin vermem “ uyarısı verir.

MERCEDES – BMW – PORSCHE – SEAT – SKODA – AUDİ – VOLKSWAGEN MODELLERİNDE ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR BİLGİLERİNE ULAŞMAK MÜMKÜN DEĞİLDİR.

Söz konusu bilgiler Almanya`nın muhafaza ettiği sunucularda barınmakta olup bunlara yetkili servisler dahil olmak üzere Türkiye dahil dünyanın hiç bir ülkesi Almanya suncularına erim sağlayıp araç kişisel verilerine ulaşamaz. Biz dahi oto anahtarcısı olarak kopyalama işlemini yaptığımızda aracın sol kapısındaki kilidini söküyor oradan mekanik ucunu oluşturduktan sonra kodlama ve programlama yapıyoruz ortalama süresi minimum 2 saattir o nedenle söz konusu araçlara şase numarasından immobilizer anahtar kopyalama yapılması dünyada mümkün değildir.

RENAULT – DACİA – MODELLERİNDE ŞASE NUMARASINDAN ARABA ANAHTAR ÇIKARTMAK MÜMKÜN DEĞİL!!!

Reneault ve Dacia modellerininde şase numarasından elektronik ve mekanik bilgilerine ulaşamazsınız Renault Mais A.Ş dahi verileri göremiyor yetkililer ç Fransa`da kayıtlı hepsi, yetkililer sistemleri servislerine açmamışlar o nedenle ulaşamazlar 2006 dan sonra tamamen kapattılar sadece radyo kodu v.s görünüyor ancak RENAULT FLUENCE, RENAULT CLİO 4, RENAULT CAPTUR, RENAULT MEGANE 4, RENAULT LATİTUDE, RENAULT MEGANE 3 – RENAULT MEGANE 2, RENAULT LAGUNA 2, RENAULT LAGUNA 3, RENAULT SCENİC 2, RENAULT SCENİC 3 ve son olarak RENAULT SCENİC 4 araç sahipleri arabınızın kartlarını kopyalayıp götürmek 15 dakikadır şase numarasından işlem yapılamaz ancak kapısı açıldığında kontak olmadığından dolayı kartlı anahtar kopyalamanın zamanı oldukça kısadır dikkatli olmalısınız ama araç olmadan kartlarında bilgilerini çekip kumanda oluşturabilecek cihaz veya yazılım teknolojisi dünya piyasasına düşmedi.

HONDA-TOYOTA-SUBARU VE FORD MODELLERİNE ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR ÇOĞALTMA YAPILAMAZ!!!

Verileri yok mutlaka çoğaltma için yedek immobilizer anahtar olmalı veya arabanın kapısı hatta kontağı sökülmelidir aksi halde şase numarasından işlem mümkün değildir. Televizyon haberlerine konu ettiler ülkenin bütün insanları tedirgin oldu şimdi konuyu her yerde paylaşarak insanların bilgilenmesine vesile olmak için ele almadığım bir tane araba markası bırakmayacağım diyerek devam edeyim hemen Volvo V40 anahtar veya Volvo S60 yedek anahtar modelinden bahsedeyim daha bir çok oto anahtarı işiyle uğraşan kişilerin yedek olarak hizmetini veremediği araca hırsızlar nasıl anahtar yaparak çalsın tabi ki çalamaz diyerek farklı modellere geçerek devam edeyim burada Volvo`larında şase numarasından işlem yapılmadığını anladığınızı düşünüyorum.

FİAT ARAÇLARDA ŞASE NUMARASINDAN DEĞİL CODE KARTI ÜZERİNDEN ANAHTAR KOPYALANIR

Fiat Grande Punto, Fiat Punto Evo, Fiat Linea ve Fiat Albea modellerinde mavi renkli kod kartı bulunmaktadır yetkili servisin bilgisayarında kod kartındaki bilgiler bulunmaz onlar Bursa`daki fabrikadan kartı istiyorlar geldikten sonra mühürlü zarf içinde olan bilgiler ruhsat sahibine teslim edilir ve ruhsat sahibi kartı açıp servis yetkilisine verir işlemler bittikten sonra kart muhafaza edilmesi için ruhsat sahibine geri iade yapılması zorunludur. Sözünü ettiğim güvenlik kartı araç sıfır üretilirken yetkili bayi tarafından aracın faturasıyla beraber ilk sahibine teslim edildiğinden araba satış gördükçe önemini yitirdiğinden çoğu arabalarda kayıp durumundadır. Kod kartındaki bilgiler olmadan bırakın hırsızı yetkili servisler dahi araca uzaktan kumanda ve yedek anahtar kopyalaması işlemini başaramaz.

LAND ROVER – RANGE ROVER VE MİNİ COOPER ARAÇLARA ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR KOPYALAMAK İMKANSIZ

Yurt dışından araçlara işlenmiş vaziyette gelir ülkemizdeki yetkili servisler mesela Borusan arabanın şasi bilgilerini yurt dışına verir onlar kendi sunuculardaki bilgiler üzerinden iş yapar yani kendi yetkili servislerine pencere açarak onların kendilerinden habersiz anahtar, kilit ve kumanda işlemlerine iş emri açıp kapatmasına imkan vermemektedirler.

NOT: Kopyalama, çoğaltma, çıkartma ve yaptırma terimlerini kullanırken son noktayı koyarak konuyu kapatıyorum. Arabalara bilgisayar bağlayıp elektronik olarak eşleşme işlemini yapmadan arabanın çalışması mümkün değildir arabaların kodlarından sadece ön hazırlıktır yani belli bir zaman HIRSIZ arabanın içerisinde bilgisayar veya farklı diagnostik cihazla işlem yapılması zorunda olup aksi halde aracın içerisine biner lakin götüremez.

 
@doganersin @frknyldrm  Güvenlik açığı olduğu bazı markalar için makalelerle belirtiliyor. Biraz uzun ama okuyacak olursan aşağıya bırakıyorum açıklamayı (ALINTI)

Son zamanlarda Facebook ve Twitter başta olmak üzere yerel televizyonlarımızda geniş yankı bulan ” HIRSIZLARIN ŞASE NUMARASINDAN ARAÇ ANAHTARI YAPARAK ARABALARI ÇALMA ” konunusuna nokta koyarak aydınlatmak gerektiğini düşünerek ve üyesi olduğum otomobil gruplarında paylaşmak adına bu yazıyı kaleme aldım. ” Öncelikle bu işlemi yapmak için bütün donanımları bünyesinde katmış olan hırsız gözüne sadece ” CİTROEN – PEUGEOT – HYUNDAİ – KİA – OPEL ” modellerini kestirir çünkü onların gerek elektronik gerekse mekanik kodları evet online platformlarda erişilebilir durumdarı, Hyundai & Kia modellerinin kod ulaşımı 1.000 $ değerinde satılan programla görülebildiği için hırsızların 1. seçtiği modeldir ancak Citroen & Peugeot kodlarına sadece ve sadece yetkili servislerden şase numarası verilerek istenir hatır gönül muhabbetine servisten alınır o nedenle burada anlattıklarım dışında söylenenlere itibar etmeyin.

Şase numarasından araba anahtarı kopyalama aşaması

Hırsızlar camın önünden şase numarasının fotoğrafını çekerek mekanik ve elektronik kodlarına ulaştıkları aracın kapı anahtarını ( demir kısmını ) lazer yani CNC anahtar kopyalama makinesinde keserek kapıyı elleriyle açıyor sonra zaten aynı anahtar kontağı açtığı için arabanın immobilizer anahtar çipini kopyalayıp basıp gidiyorlar o nedenle tekrar söylüyorum CİTROEN – PEUGEOT – KİA VE HYUNDAİ sahipleri kapalı garaj önlemi hatta eski nesil yaşlı amcalar diye tabir ettiğimiz kişilerin önlemi olan direksiyon baston kilit sistemi ile arabayı mahafaza altına alabilirsiniz. Sözünü ettiğim hırsızlık basıt bir yöntem olmayıp donanımlı, araçların sistemini iyi bilen elektronik ve mekanik bilgisi iyi olan kişiler tarafından yapılabilmektedir.

OPEL ARAÇLARDA ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR YAPIMI

şase numarası üzerinden araba anahtarı yapılır mı

Opel araçların şase numaralarından hırsızlar anahtar yapamazlar lakin eğer Opel yetkili servislerinde tanıdıkları olursa aracın ön camında şasi numarası yazıyor mu bilmiyorum lakin dünyadaki bütün Opel marka araçların yine kapı, kontak ve radyo şifreleri kayıtlıdır hatta Opel kullananlar bilir aracın belgelerinin içerisinde KOD KARTI bulunmaktadır işte bu karttaki bilgilerle önce yine mekanik anahtar üretilerek arabanın kapısı açılır ardından kodlanır ve araba götürülebilir. O nedenle şase numarasını yetkili servislerde tanıdığı olan art niyetli kişi arabanızın bütün bilgilerine ulaşacağından arabanızı kollamanızı öneririm.

KEYLESS GO ÖZELLİKLİ ARABALARDA HIRSIZLIK

Çalınması en kolay araçlardan bir kaç tanesine örnek vereyim NİSSAN – RENAULT modelleridir. Seneler önce otomobil üreticilerinin neden kontak yani mekanik sistemi geri plana attıklarını eleştirdim bugün kontaklı bir Fiat Linea veya Renault Clio 3 aracı çalmak 2013 -2014 – 2015 – 2016 – 2017 hatta 2018 model gerek Nissan Qashqai gerekse Nissan Xt2rail modellerini çalmaktan çok daha zordur o nedenle start stoplu arabaların2 önümüzdeki yıllara göre çalınma oranları benim görüşüme göre söylüyorum artacaktır.

KESİNLİKLE ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR KOPYALAMA İŞLEMİ HER MARKA İÇİN GEÇERLİ DEĞİLDİR. Örneğin hangi marka ve model olursa olsun dünyanın neresinde olursanız olun BMW`nin hiç bir modeline şase ( şasi ) numarasından anahtar çıkartmak mümkün değildir mutlaka kodlama ve programlama aşamalarını internet üzerinden lisanslı cihazlarla yapmak zorundasınız zaten örnek veriyorum ” Bmw 520 f10 anahtar kopyalama yaptıracaksınız bütün işlemleri bitirseniz dahi program bana kendi anahtarımı göster yoksa bu işlemi yapamazsın kopyalamaya izin vermem “ uyarısı verir.

MERCEDES – BMW – PORSCHE – SEAT – SKODA – AUDİ – VOLKSWAGEN MODELLERİNDE ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR BİLGİLERİNE ULAŞMAK MÜMKÜN DEĞİLDİR.

Söz konusu bilgiler Almanya`nın muhafaza ettiği sunucularda barınmakta olup bunlara yetkili servisler dahil olmak üzere Türkiye dahil dünyanın hiç bir ülkesi Almanya suncularına erim sağlayıp araç kişisel verilerine ulaşamaz. Biz dahi oto anahtarcısı olarak kopyalama işlemini yaptığımızda aracın sol kapısındaki kilidini söküyor oradan mekanik ucunu oluşturduktan sonra kodlama ve programlama yapıyoruz ortalama süresi minimum 2 saattir o nedenle söz konusu araçlara şase numarasından immobilizer anahtar kopyalama yapılması dünyada mümkün değildir.

RENAULT – DACİA – MODELLERİNDE ŞASE NUMARASINDAN ARABA ANAHTAR ÇIKARTMAK MÜMKÜN DEĞİL!!!

Reneault ve Dacia modellerininde şase numarasından elektronik ve mekanik bilgilerine ulaşamazsınız Renault Mais A.Ş dahi verileri göremiyor yetkililer ç Fransa`da kayıtlı hepsi, yetkililer sistemleri servislerine açmamışlar o nedenle ulaşamazlar 2006 dan sonra tamamen kapattılar sadece radyo kodu v.s görünüyor ancak RENAULT FLUENCE, RENAULT CLİO 4, RENAULT CAPTUR, RENAULT MEGANE 4, RENAULT LATİTUDE, RENAULT MEGANE 3 – RENAULT MEGANE 2, RENAULT LAGUNA 2, RENAULT LAGUNA 3, RENAULT SCENİC 2, RENAULT SCENİC 3 ve son olarak RENAULT SCENİC 4 araç sahipleri arabınızın kartlarını kopyalayıp götürmek 15 dakikadır şase numarasından işlem yapılamaz ancak kapısı açıldığında kontak olmadığından dolayı kartlı anahtar kopyalamanın zamanı oldukça kısadır dikkatli olmalısınız ama araç olmadan kartlarında bilgilerini çekip kumanda oluşturabilecek cihaz veya yazılım teknolojisi dünya piyasasına düşmedi.

HONDA-TOYOTA-SUBARU VE FORD MODELLERİNE ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR ÇOĞALTMA YAPILAMAZ!!!

Verileri yok mutlaka çoğaltma için yedek immobilizer anahtar olmalı veya arabanın kapısı hatta kontağı sökülmelidir aksi halde şase numarasından işlem mümkün değildir. Televizyon haberlerine konu ettiler ülkenin bütün insanları tedirgin oldu şimdi konuyu her yerde paylaşarak insanların bilgilenmesine vesile olmak için ele almadığım bir tane araba markası bırakmayacağım diyerek devam edeyim hemen Volvo V40 anahtar veya Volvo S60 yedek anahtar modelinden bahsedeyim daha bir çok oto anahtarı işiyle uğraşan kişilerin yedek olarak hizmetini veremediği araca hırsızlar nasıl anahtar yaparak çalsın tabi ki çalamaz diyerek farklı modellere geçerek devam edeyim burada Volvo`larında şase numarasından işlem yapılmadığını anladığınızı düşünüyorum.

FİAT ARAÇLARDA ŞASE NUMARASINDAN DEĞİL CODE KARTI ÜZERİNDEN ANAHTAR KOPYALANIR

Fiat Grande Punto, Fiat Punto Evo, Fiat Linea ve Fiat Albea modellerinde mavi renkli kod kartı bulunmaktadır yetkili servisin bilgisayarında kod kartındaki bilgiler bulunmaz onlar Bursa`daki fabrikadan kartı istiyorlar geldikten sonra mühürlü zarf içinde olan bilgiler ruhsat sahibine teslim edilir ve ruhsat sahibi kartı açıp servis yetkilisine verir işlemler bittikten sonra kart muhafaza edilmesi için ruhsat sahibine geri iade yapılması zorunludur. Sözünü ettiğim güvenlik kartı araç sıfır üretilirken yetkili bayi tarafından aracın faturasıyla beraber ilk sahibine teslim edildiğinden araba satış gördükçe önemini yitirdiğinden çoğu arabalarda kayıp durumundadır. Kod kartındaki bilgiler olmadan bırakın hırsızı yetkili servisler dahi araca uzaktan kumanda ve yedek anahtar kopyalaması işlemini başaramaz.

LAND ROVER – RANGE ROVER VE MİNİ COOPER ARAÇLARA ŞASE NUMARASINDAN ANAHTAR KOPYALAMAK İMKANSIZ

Yurt dışından araçlara işlenmiş vaziyette gelir ülkemizdeki yetkili servisler mesela Borusan arabanın şasi bilgilerini yurt dışına verir onlar kendi sunuculardaki bilgiler üzerinden iş yapar yani kendi yetkili servislerine pencere açarak onların kendilerinden habersiz anahtar, kilit ve kumanda işlemlerine iş emri açıp kapatmasına imkan vermemektedirler.

NOT: Kopyalama, çoğaltma, çıkartma ve yaptırma terimlerini kullanırken son noktayı koyarak konuyu kapatıyorum. Arabalara bilgisayar bağlayıp elektronik olarak eşleşme işlemini yapmadan arabanın çalışması mümkün değildir arabaların kodlarından sadece ön hazırlıktır yani belli bir zaman HIRSIZ arabanın içerisinde bilgisayar veya farklı diagnostik cihazla işlem yapılması zorunda olup aksi halde aracın içerisine biner lakin götüremez.
@Conti Volkswagen için tedirgin olunacak bir durum yok demek ki.
Yalnız Opel için yazılan şu cümle biraz garip olmuş; "O nedenle şase numarasını yetkili servislerde tanıdığı olan art niyetli kişi arabanızın bütün bilgilerine ulaşacağından arabanızı kollamanızı öneririm."
Yetkili serviste tanıdığı olana ne gerek var, yetkili servis personelinin kendisi bir şey yapmak istese zaten yapar. Opel sahipleri arabalarını servise götürmesinler mi yani, böyle mantıksız bir tavsiye olabilir mi? :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Conti 

bilgilendirme için teşekkür ederim.. 

ben yine de (kendimce) sağlam kazık hesabı kapatmayı uygun gördüm.. :rolleyes:

 
Konuyu açan arkadaşa teşekkürler, arabanın soyağacına bakmış gibi oldum :)

 
Benim 11. harf (P) ancak listede iki yer var biri birezilya diğeri almanya buradakilerin hangisi acaba.
 
Avrupa versiyon Golf sadece Almanya'da üretiliyor diye biliyorum @tuncer_2632 , yanlışım varsa bilenler düzeltir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@frknyldrm bazı golfler wolsburg üretimi onlar daha iyi diyorlar. Ne kadar doğrudur bilmem ancak önceki golfüm wolsbur üretimiydi sanki o daha tok gibi gelidi bana montaj yeri fark ediyormu bu kadar.
 

@frknyldrm bazı golfler wolsburg üretimi onlar daha iyi diyorlar. Ne kadar doğrudur bilmem ancak önceki golfüm wolsbur üretimiydi sanki o daha tok gibi gelidi bana montaj yeri fark ediyormu bu kadar.
Aynı modelde aynı standardı yakalarlar/yakalamaları lazım ama bilemiyorum.
 

Geri
Üst Alt