Akü gösterge %0 ne demek?


attractive_x

Yeni Üye
Katılım
3 Ağu 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
İsim
Akif
Arkadaşlar iki gün önce biten akümü değiştirdim. Nerdeyse 4 yıl olmasına rağmen akü kontrol paneli olduğunu yeni öğrendim. 

Az önce sıfır akümün doluluk oranını öğrenmek için kontak takılıyken baktığımda % 0 ibaresini gördüm. Eski forumlara baktım farklı bilgiler var. 

Daha sonra kontağı çıkarip tekrar denedim. Bunu forumda yazan arkadaşlar vardı. Bu defa --- % işareti çıktı. Genelde yeni araç alanlar ve aküyü degiştirenler de bu çıkıyormuş. Bu akünün tam dolu olduğunu mu gösterir.

20191221_113851.jpg

20191221_114735.jpg

 
Akü dolu olunca %100 yazıyor. Ancak araç kendini %80lerde tutuyor. Tam seviye okuması yapamamış ya da araç üzerindeki amper değeri farklı bir akü takılmış ise olmuş olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
acilen servise özel servise yada bir elektrikçiye gitmende fayda var en azından bi bilgisayara bağlasınlar akımdaki dalgalanmalar beyine veya tesisata zarar verebilir önemsiz bir uyarı olmayabilir.

 
Upvote 0
Servisle falan alakası yok, bendeki göstergedede bu şekilde çıkıyor. 2 yıl oldu aracı alalı. Her aracın göstergesinde akü doluluk oranını göstermiyor. Bende kaç defa denedim resimlerdeki gibi şeyler çıktı bir türlü bakamadım. 

 
Upvote 0
Aracı TDI olup aküsü efb olan ne kadar kullanıcı var acaba ?

Geçen benim akücüye uğradım ....bu TDI golfler agm ile geliyor...efb olması garip dedi

Hatta fabrikadan agm ile gelmiştir....aracı ben satın almadan önce doğuş bayisinde agm yi söküp efb bile takmış olabilirler dedi....

Varmı TDI /efb li aracı olan?

 
Upvote 0
Arkadaşlar iki gün önce biten akümü değiştirdim. Nerdeyse 4 yıl olmasına rağmen akü kontrol paneli olduğunu yeni öğrendim. 

Az önce sıfır akümün doluluk oranını öğrenmek için kontak takılıyken baktığımda % 0 ibaresini gördüm. Eski forumlara baktım farklı bilgiler var. 

Daha sonra kontağı çıkarip tekrar denedim. Bunu forumda yazan arkadaşlar vardı. Bu defa --- % işareti çıktı. Genelde yeni araç alanlar ve aküyü degiştirenler de bu çıkıyormuş. Bu akünün tam dolu olduğunu mu gösterir.

Ekli dosyayı görüntüle 26165

Ekli dosyayı görüntüle 26166
Aynı durumu bende yaşıyorum @Savatage efb nedir hocam bilmediğimden soruyorum belki bende de vardır aynı sorun 

 
Upvote 0
Aracı TDI olup aküsü efb olan ne kadar kullanıcı var acaba ?

Geçen benim akücüye uğradım ....bu TDI golfler agm ile geliyor...efb olması garip dedi

Hatta fabrikadan agm ile gelmiştir....aracı ben satın almadan önce doğuş bayisinde agm yi söküp efb bile takmış olabilirler dedi....

Varmı TDI /efb li aracı olan?
https://batteryworld.varta-automotive.com/en-gb/car-battery-start-stop

Burada epey mantıklı açıklamalar var. Özelliğe göre tercih edilmiş olabilir aküler. Araçlarda dsg ya da sunroof olma özelliğinde bile üretici tarafından tercihin değişebileceği, agm ile agm, efb ise efb ya da agm ile değişimin tercih edilebileceği gibi birçok durumdan bahsediyor.

 
Upvote 0
Aracı TDI olup aküsü efb olan ne kadar kullanıcı var acaba ?

Geçen benim akücüye uğradım ....bu TDI golfler agm ile geliyor...efb olması garip dedi

Hatta fabrikadan agm ile gelmiştir....aracı ben satın almadan önce doğuş bayisinde agm yi söküp efb bile takmış olabilirler dedi....

Varmı TDI /efb li aracı olan?
Ben Golf ‘te hiç denk gelmedim ama bir 1-2 kez sıfır km dizel Tigiuan ‘da gördüm EFB+ takılı idi., 

Koca doğuş sizin aracınızın aküsünü söküp böyle şeyler ile uğraşmaz., 

Zaten bunu anlamanın çok kolay bir yolu var; araçta takılı olan akünün eksi (-) kutup başında üretim tarihi yazar., ruhsatı açın ruhsatta yazan ilk muhayene geçerlilik tarihi yazar, bu tarihinden 3 yıl öncesi aracın üretim tarihidir., Aynı bilgiyi aracı teslim aldığınız zaman size verilen (araç tescil belgesinde) de görebilirsiniz., bu iki tarihi karşılaştırıp sonuca kolayca ulaşabilirsiniz., 

Örneğin kendi aracımdan örnek vereyim; araçta takılı olan akü ile aracın üretim tarihi arasında 1 ay fark var.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@forzaGilles

İşin kötü tarafı bu araç üzerindeki efb yi kaldırıp atacağımız zaman  (8-9 ay daha start stop devreye girmeme durumunu kabullenerek idare ederek) 

Gel Agm takmanız lazım dedi.

Niye dedim ?

Aynı sonuç olacak ...efb takarsak yine 1,5 -2 yılda start stopun cortlar!! Varta Agm takarsak 4 yıl start stop dahil randıman alırsın diyor.

Çakallık yapmıyor aslında !

Yapsa aküyü hemen değiştirelim der..

8-9 ay sonra gel şimdilik böyle idare et diyen kendisi...(8-9 aya biter saptamasını kendi tecrübelerine göre söyledi zaten)

500 e efb değiştiririz derken 1050 liraya Agm külfetli olacak bize

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Savatage varta derki:

[Araçta kapsamlı elektronik ekipman var mı?

Araçta ilave, sonradan donatılan elektronik cihazlar var mı?

Cep telefonları gibi cihazlar sıklıkla araçta şarj ediliyor mu?

Aşırı hava koşullarında sık sık araba kullanıyor musunuz?

Sık sık kısa mesafeler mi kullanıyorsunuz veya sık sık trafik kuyruğunda mısınız?

Daha uzun vadeli faydası daha iyi olan bir ürün için daha fazla ödeme yapmaya hazır mısınız?

Bu sorulardan herhangi birini “evet” ile cevapladıysanız, AGM'ye geçmeniz önerilir.]

Reçete sizin ustayla tutuyor.

 
Upvote 0
@forzaGilles

İşin kötü tarafı bu araç üzerindeki efb yi kaldırıp atacağımız zaman  (8-9 ay daha start stop devreye girmeme durumunu kabullenerek idare ederek) 

Gel Agm takmanız lazım dedi.

Niye dedim ?

Aynı sonuç olacak ...efb takarsak yine 1,5 -2 yılda start stopun cortlar!! Varta Agm takarsak 4 yıl start stop dahil randıman alırsın diyor.

Çakallık yapmıyor aslında !

Yapsa aküyü hemen değiştirelim der..

8-9 ay sonra gel şimdilik böyle idare et diyen kendisi...(8-9 aya biter saptamasını kendi tecrübelerine göre söyledi zaten)

500 e efb değiştiririz derken 1050 liraya Agm külfetli olacak bize
Önce akü ve ruhsatı kontrol edin içiniz rahat etsin hiç merak etmiyor musunuz anlamadım :)  ben olsam çoktan bakmıştım., 

Aküyü değiştirmeden önce; ben olsam ilk önce serviste şansımı denerdim., isteyenin bir yüzü vermeyenin 2 yüzü., kaybedeceğiniz bişey yok.. 

Birde merak ettim şimdi; araç 1.6 tdi ve EFB akü takmışlar bunu biliyoruz (muhtemelen EFB+ takılıdır) Peki takılı olan akü kaç amper? 

Dışardan almaya karar verirseniz, akü takılmadan önce mutlaka Varta distribütörü olan Karat Güç firmasını arayıp., akünün üzerine yapıştırılmış olan garanti kartı üzerindeki 14 haneli numarayı sorgulatıp üretim tarihini öğrenin., ben aradım gün/ay/yıl hepsini söylüyorlar.. 

Bu 14 haneli seri no garanti kartında ve aynı seri no aynı zamanda akü üzerine de kazınmıştır.! 1.000 küsür lira masraf edip bayat akü amann diyim.. akü 3 aydan eski ise montaj öncesi şarj edilmesi gerekir işim doğrusu budur.,  4-5 aydan eski tarihli akü almayın hocam., 

Örnek resim; 

34DE3843-1DAC-4F3B-AB4E-97B50C9ED227.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Ruhsat ; muayene geçerlilik

Tarihi 23.10.2020

Yani araç 23.10.2017 de gümrük işlemi görmüş izmit limanda (TR ye giriş)

Akü de üretim 4117 yazıyor

Yani Ekim ayı başı 2017 üretimli 

IMG_20191222_200722.jpg

 
Upvote 0

Ruhsat ; muayene geçerlilik

Tarihi 23.10.2020

Yani araç 23.10.2017 de gümrük işlemi görmüş izmit limanda (TR ye giriş)

Akü de üretim 4117 yazıyor

Yani Ekim ayı başı 2017 üretimli 

Ekli dosyayı görüntüle 26175
23 Ekim 2017 aracın fabrikada üretiminin tamamlandığı tarihtir. Yani aracın doğum tarihi  :)  

Akü üretim tarihi: 9-15 Ekim 2017 

Yani akla gelen kötü senaryo sizin için böyle bir durum yok., Bence burdaki sıkıntı  adını daha önce duymadığımız bir akü markası olması., diğer ihtimal araç size satılmadan önce çok beklediyse belki dicem ama satış öncesi gerekli kontrolleri yapıp şarj ediyorlar diye duymuştum..

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt