Golf 6 1.4 TSI 122 HP Silkeleme Sorunu


aniltrzi

Yeni Üye
Katılım
19 Kas 2022
Mesajlar
7
Tepkime puanı
1
Konum
Nevşehir
İsim
Anıl Terzioğlu
Araç
Golf 6
Öncelikle herkese merhabalar aranıza yeni katıldım. 2010 model Golf 6 1.4 TSI manuel araca sahibim. 149 bin km'de yüksek basınç pompasından dolayı yağa benzin karıştırmasıyla araca motor yaptırdım. Triger seti, buji, yağ pompası, yağ soğutucusu, yüksek basınç pompası, benzin pompası, gibi parçalar değişti, turbo da revize edildi. Aracımda motor yapıldığından beri sadece 3. Viteste 3 bin devir üzeri, 4. Viteste de çok hafif tekleme hissettiriyor. Normal kullanımda veya rölantide hiç bir sıkıntı yok. 3. Vites 5 bin devire doğru sıkıştırdığımda EPC ve motor arıza lambası yaktı. Arıza kodları P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 aralıklı ve sürekli olarak tekleme var. Arızaları sildirdim. 2 kere buji ve bobin değişimi yapıldı. İlk takıldığında düzelir gibi olup ertesi gün kullanımlarda arıza tekrar baş gösterdi. Turboya bakıldı sorun yok. Daha sonra araca kompresyon testi yapıldı, hiçbir sıkıntı yok. Rölantide canlı veri bağlantısında tekleme algılamıyor, ancak bilgisayarı bağlayıp yola çıktık 3. Ve 4. Viteslerde 2. Ve 3. Gözlerde tekleme algılıyor. Ustalar sorunun kaynağını bulamıyor ve bu arıza bazen oluyor bazen olmuyor, daha önce tecrübe edinen sorunu çözen var mı? Yapılması gereken bir çok şeyi yaptım aslında ama deneyimleyip çözen olduysa ve yardımcı olursanız çok sevinirim.
 

Muhtemelen emme manifoldu içerisinde yoğun kurum nedeni ile ateşleme kesintisi yaşıyorsunuz.
 
Muhtemelen emme manifoldu içerisinde yoğun kurum nedeni ile ateşleme kesintisi yaşıyorsunuz.
Aracımda son susturucu iptal düz boru var. Motor yaptırmadan önce de vardı egzoz ve bagaj kapağı ve tampona kurum yapmıyordu. ustaya bunu söyledim kurum olabilir mi diye verdiği cevap tekleme esnasında yakamadığı çiğ yakıttır dedi. Ama bir de dediğim gibi motor yapıldğı ilk günden beri var. Ustanın ilk aracı denemesinde kendi ağzıyla dedi o teklemeyi hissettim diye. O zaman en azından manifold vs her şey daha tertemizdi.
 
Öncelikle geçmiş olsun, motor yapan ustadan aracı bu şekilde teslim almamanız gerekirdi, yine bir usta mağduru malesef, belli ki işlem hatası var, motor yapıldığından beri tekleme sorunu varsa sizin araç cax motor 122'lik ise buda zincirli yapıyor doğal olarak. Sente hatası olabilir kurmayı pek bilmiyorlar arka kitleme aparatını el ile sıkınca bile bizde hafif kayık duruyor sente, usta değiştik sorun yok der bu normal, bobin buji denedik der taktıkları yan sanayidir ( yan sanayilerden çok çektik ), manifold ve sübapları bilmiyoruz yeni yapılan motordan 2 ay sonra full kurum dolan araç gördük tabi dizeldi ( yazılım atılmış ), Ama sizinki muhtemelen usta hatası. Ve ateşleme sorunu genellikle ya kurum, ya sente, ya ateşlemenin kendisinden çıkıyor. Nadir de olsa beyin çıkar 1000'de 1.
 
Sente hatası olabilir kurmayı pek bilmiyorlar arka kitleme aparatını el ile sıkınca bile bizde hafif kayık duruyor sente, usta değiştik sorun yok der bu normal, bobin buji denedik der taktıkları yan sanayidir ( yan sanayilerden çok çektik ), manifold ve sübapları bilmiyoruz yeni yapılan motordan 2 ay sonra full kurum dolan araç gördük tabi dizeldi ( yazılım atılmış ), Ama sizinki muhtemelen usta hatası. Ve ateşleme sorunu genellikle ya kurum, ya sente, ya ateşlemenin kendisinden çıkıyor. Nadir de olsa beyin çıkar 1000'de 1.
+1 katılıyorum.

Saat gibi çalışan aracım, triger kayışının değişiminden sonra tekleme yapıyordu. Özel servislerde ustalara kabul ettiremedik, sente ayarını tekrar yapmaya yanaşmadılar. En son yetkili serviste sökülüp doğru bir şekilde senteye alınınca düzeldi.
 
+1 katılıyorum.

Saat gibi çalışan aracım, triger kayışının değişiminden sonra tekleme yapıyordu. Özel servislerde ustalara kabul ettiremedik, sente ayarını tekrar yapmaya yanaşmadılar. En son yetkili serviste sökülüp doğru bir şekilde senteye alınınca düzeldi.
Evet okumuştum forumda sizin aracı. Ama benimki sadece 3. Viteste net hissettiriyor 4. Viteste hafif ve bir de bunu yüksek devirlerde anı yüklenmede yapıyor. Çarşamba günü Kayseri'de Motorlab performansa götürdüm. Güzelce bilgisayara bağladı yola çıktık hiç bir sorun bulamadı, en son elektrikçiye yönlendirdi.
 
Öncelikle geçmiş olsun, motor yapan ustadan aracı bu şekilde teslim almamanız gerekirdi, yine bir usta mağduru malesef, belli ki işlem hatası var, motor yapıldığından beri tekleme sorunu varsa sizin araç cax motor 122'lik ise buda zincirli yapıyor doğal olarak. Sente hatası olabilir kurmayı pek bilmiyorlar arka kitleme aparatını el ile sıkınca bile bizde hafif kayık duruyor sente, usta değiştik sorun yok der bu normal, bobin buji denedik der taktıkları yan sanayidir ( yan sanayilerden çok çektik ), manifold ve sübapları bilmiyoruz yeni yapılan motordan 2 ay sonra full kurum dolan araç gördük tabi dizeldi ( yazılım atılmış ), Ama sizinki muhtemelen usta hatası. Ve ateşleme sorunu genellikle ya kurum, ya sente, ya ateşlemenin kendisinden çıkıyor. Nadir de olsa beyin çıkar 1000'de 1.
Ustam bugün dip gaz yapmadan aracı denedim hızlanmasında veya çekişinde en ufak tekleme hissettirmedi. Bu nasıl iş ben anlamadım. Acaba bobinlerin hepsini orijinale mi çevirsem 2si orijinal 1i Bosch 1i Bremi 4ü de sorunsuz çalışan bir araçtan sökülme. Yine de bi yerde yetiştiremiyor mu ne. Kurumdan veya senteden olsa devamlı yapmaz mı
 
Ustam bugün dip gaz yapmadan aracı denedim hızlanmasında veya çekişinde en ufak tekleme hissettirmedi. Bu nasıl iş ben anlamadım. Acaba bobinlerin hepsini orijinale mi çevirsem 2si orijinal 1i Bosch 1i Bremi 4ü de sorunsuz çalışan bir araçtan sökülme. Yine de bi yerde yetiştiremiyor mu ne. Kurumdan veya senteden olsa devamlı yapmaz mı
Şöyle anlatayım araçtaki çoğu komponent sürekli arıza halinde olmayabiliyor, Zaten bir arıza sürekli verir halde olursa onu bulmamamız 10dk sürmezdi zaten. Fakat ben böyle bir işin içine girmem halinde aşama aşama giderdim. İlk işiniz mekanik kontroller, 2. aşama log almak, vagcom, odis veya herhangi log veren bir pc alıp yakıt basınçları ateşleme kesintilerini döngüsel çıktıya alıp yola çıkıp her koşulda sürüp değerlendirme almam gerek, bununla beraber kütle ölçer üzerinde mg/strok değerleri neyi veriyor kontrol ederdim. Parça değiştirmek değilde öncelik değerler bana ne söylüyor ona bakardım.
 
Şöyle anlatayım araçtaki çoğu komponent sürekli arıza halinde olmayabiliyor, Zaten bir arıza sürekli verir halde olursa onu bulmamamız 10dk sürmezdi zaten. Fakat ben böyle bir işin içine girmem halinde aşama aşama giderdim. İlk işiniz mekanik kontroller, 2. aşama log almak, vagcom, odis veya herhangi log veren bir pc alıp yakıt basınçları ateşleme kesintilerini döngüsel çıktıya alıp yola çıkıp her koşulda sürüp değerlendirme almam gerek, bununla beraber kütle ölçer üzerinde mg/strok değerleri neyi veriyor kontrol ederdim. Parça değiştirmek değilde öncelik değerler bana ne söylüyor ona bakardım.
Ustam onu yapacak ustayı da Nevşehir'de bulamıyoruz işte. Kayseri'de ki usta bilgisayara bağladı yola çıktı bir şeylere baktı ama o da bulamadı. İlginiz için teşekkür ederim. 2 gündür belli bir gaz seviyesine kadar cikiyorum, dip gaz veya ani yüklenme yapmıyorum. En ufak tekleme yapmıyor.
 
Ustam onu yapacak ustayı da Nevşehir'de bulamıyoruz işte. Kayseri'de ki usta bilgisayara bağladı yola çıktı bir şeylere baktı ama o da bulamadı. İlginiz için teşekkür ederim. 2 gündür belli bir gaz seviyesine kadar cikiyorum, dip gaz veya ani yüklenme yapmıyorum. En ufak tekleme yapmıyor.
Bir vcds cihazı alıp log almanız lazım. Log alırken hatayı tekrar ederseniz çözüme çok yaklaşılır.
 
Arkadaşlar arıza bulundu. Yüksek basınç pompası kaynaklı bir sorunmuş. Daha önce Pierburg marka ile değiştirmiştik. Bugün Volkswagen servisten sipariş verdim.
 
2012 model tiguan 1.4tsi 122bg 104binde aracım 2 hafta önce 2000-2500 devirde 3-4-5 ve 6. Viteste silkeleme titreme yapıyordu sanayiye gidip danıştığımda buji ve bobinlerden kaynaklanır dediler bende 4buji 4 bobin değiştirdim. 1 hafta kadar bindim silkeleme çok minimale düştü ama hala vardı bir hafta sonra araç epc arızası ve motor ışığı yaktı tekrar gittim cihaza bağladılar 1. Göz ateşleme yanma hatası verdi motor indirmek gerek dediler tabi bunu kompresyon testi yapıp 3. Gözden olduğunu söylediler daha aonra tatmin olmayıp bosch servise götürdüm oradada komresyon testi yaptılar tüm gözler de problem var dediler aracın gidişinde bir problem yok 2200 devir altında kullanımda titreme yapmıyor yada 2500 üstü devirde agresif kullanımda da titreme yapmıyor ilk problem olduğunda su eksiltmişti araba ama yeniden antifiriz koydurup baktığımda halen eksiltme yok görüşleriniz nelerdir bu konuda birçok yazı kkudum yüksek basınç sensörü map sensörü diyen olmuş elektrik kablolarında diyen olmuş beyinde diyen olmuş ama çözüm yok pek araç zincirli triger zincirinde esneme diyenler bile var bu hafta yetkili
 
Forumdan usta tavsiyesi alıp bir de oraya gidin 104 binde araçta kompresyon kaybı olması ilginç geldi bana zincir de bu km'de esnemez
Araç ateşleme hatası verdiyse aldığınız buji ya da bobinde sıkıntı olabilir servis harici parçacılara pek güven olmuyor
 

Öncelikle herkese merhabalar aranıza yeni katıldım. 2010 model Golf 6 1.4 TSI manuel araca sahibim. 149 bin km'de yüksek basınç pompasından dolayı yağa benzin karıştırmasıyla araca motor yaptırdım. Triger seti, buji, yağ pompası, yağ soğutucusu, yüksek basınç pompası, benzin pompası, gibi parçalar değişti, turbo da revize edildi. Aracımda motor yapıldığından beri sadece 3. Viteste 3 bin devir üzeri, 4. Viteste de çok hafif tekleme hissettiriyor. Normal kullanımda veya rölantide hiç bir sıkıntı yok. 3. Vites 5 bin devire doğru sıkıştırdığımda EPC ve motor arıza lambası yaktı. Arıza kodları P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 aralıklı ve sürekli olarak tekleme var. Arızaları sildirdim. 2 kere buji ve bobin değişimi yapıldı. İlk takıldığında düzelir gibi olup ertesi gün kullanımlarda arıza tekrar baş gösterdi. Turboya bakıldı sorun yok. Daha sonra araca kompresyon testi yapıldı, hiçbir sıkıntı yok. Rölantide canlı veri bağlantısında tekleme algılamıyor, ancak bilgisayarı bağlayıp yola çıktık 3. Ve 4. Viteslerde 2. Ve 3. Gözlerde tekleme algılıyor. Ustalar sorunun kaynağını bulamıyor ve bu arıza bazen oluyor bazen olmuyor, daha önce tecrübe edinen sorunu çözen var mı? Yapılması gereken bir çok şeyi yaptım aslında ama deneyimleyip çözen olduysa ve yardımcı olursanız çok sevinirim.
Sorunu cozebildinizmi 545402 0653 bilgi alabilirmiyim
 

Geri
Üst Alt