Benzer bir konuya yazdığım uzun mesajı buraya kopyalayıp yapıştırıyorum:
----------------------
2015'den beri aracımı kullanıyorum. İlk zamanlarda yine kaput filmi ile ilgili negatif yorumlar kafamı biraz karıştırmış olacak, aracı alır almaz kaput koruma filmi yaptırmadım. İlk bayram tatili İzmir - Ödemiş yolunda kaputuma taş geldi, ve küçük olsada derin bir hasar yaptı. Sonra Rütuş boyası attırttım ama geçmiş olsun artık, ne zaman baksam gözüme görünüyor. Ne kadar küçük olsada insan görmek istediğini görüyor gibi oluyor.
Kaput filmi için UV geçirgenliğinin önemi çok büyük, malzeme kalitesinin önemi çok büyük. Yapışkan izlerinin kalmaması, güneş ışığını eş zamanlı geçirip, diğer parçalar ile aynı renk solamsını yaratması çok önemli. Aktif olarak takip ettiğim detailing forumlarında şu anda en aktif kullanılan ürün "STEK Dynoshield" Pahalı ama kimisi komple arabasını kaplatıyor. Ben hiç kullanmadım ama keşke zamanı vaktinde bu ürün yada üst kalite muadilini yaptırtsaydım diyorum her zaman.
-----------------
Seramik kaplama için ise, Genellikle tüm sıvı yada katı cilalar kabaca Bal mumu katkısı ile aracınızda bir yağmur iticiliği ve parlaklık yaratıyor. Tabili kimyasal katkılar mevcuttur ama bu sektörde bilinen en iyi cilalardan biri mesela "Collinite" bal mumu bazlı ciladır. Seramik kaplamada ise aracınızın düzeltilmiş yüzeyine (pastası yapılmış, harelerden giderilmiş yüzeyine) Silika oksit (SiO2) bazlı bir solüsyon sürersiniz. Bu solüsyon aracınızın dışında donar, kürleşir diğer bir deyiş ile sertleşerek fazladan bir tabaka oluşturur. İkinci katı sürerler kürleşme tamamlandıktan sonra vs. Ne kadar çok sürerseniz o kadar iyi olmaz. Çünkü kalınlık ayrıca parlaklık etkisinide azaltır. Bu nedenle 2 bilemedin 3 ince kat ile kürleşmesini tamamlayıp bir ek bir koruma tabakası oluşturur. SiO sert bir malzeme, (jeolojide kuvars minerali, camı rahat rahat çizer mesela) dolayısı ile standart clear coat denilen vernikten çok daha sert ve çizilmelere karşı dayanıklı. Normal ciladan tam olarak farkları bu sert bir malzeme, daha zor çizilir çok daha az kir tutar, daha uzun süre kalır, çünkü bal mumuna hiç bir ilaç sürmeyip yalnızca su ile yıkasanız bile belli bir ömrü var.
Gelelim eksi kısmına. SiO çözeltileri özellikle asitlere karşı çok dayanıklıdır. Asit kolay kolay seramik kaplamayı aracınızdan çözemez. Fakat baz çok rahat söker. Bazik temizleme solüsyonu kullanırsanız, bu aracınızın üzerine sürdüğünüz katman çok kısa süre içinde yok olur. peki ne bu bazik yıkama ürünü. "KOSTİK". Özellikle benzin istasyonlarındaki beyaz temizlik köpükleri. Hepsi kostik bazlı, ucuz olan çoğu temizleyici gibi. Yani düzgün bakılan seramik kaplama 2 yılda gider, sürekli benzin istasyonu köpüğü ile yıkanan seramik 3 ayda da gider.
Benim kendi arabamda seramik yok çünkü kir tutma ile ilgili problemim yok (haftada iki kere yıkıyorum bazen üç), çizikler için ekstra dikkat ediyorum (otoparkta 2 saat yer aradığımı bilirim
) ve sürekli parlaması için her yıkama sonunda katı yada sıvı cila kullanıyorum. Ama ben bu kadar hassas davranamıyorum, aracım az kir tutsun, çizilmelere karşı dayanıklı olsun istiyorsanız seramik kaplamayı öneriyorum (doğru ellerde yapılmış) tek bir şart ile Seramik kaplama sonrası dikkatli olunması kuralı ile. Bazik yıkamalardan uzak durulması kuralı ile.
Biraz uzun oldu ama, genel bir bilgi amacı ile yazmak istedim. Yine sorunuz varsa dilim döndüğünce cevaplarım.
------------
Ayrıca bu bilgilere ek olarak Stek Dynoshield, Venture shield gerçek kaput filmidir. Aslında PPF'dir yani Paint Protection Film (Boya Koruma Filmi). Başka PPF markalarıda olabilir tabiki. Diğer ürünler folyo pvc bazlıdır. oracle, kpmf, 3m in şeffaf folyoları kaput filmi olarak da kaplanıyor, uygulaması çok daha kolay ve ucuz. ama asla bir kaput filmi korumaz, ve sararır ve UV yi geçirmez. Premium PPF ürettilerse sonradan bilemiyorum, yakalayamıyorum güncellemeleri. Bu nedenle kaput koruma filmini PPF olmak kaydı ile net tavsiye ediyorum.