Kaput koruma filmi mi seramik Kaplama mı?


@krym hocam yıl oldu 2020 Allah aşkına kaput maskesi mi kaldı? Hadi varsayalım ki kaldı da golfe takan kaldı mı 😂 golf e biniyoruz hocam yapmayın Allah aşkına ya mitsubishi l200 değil bu araç 😁 

 

Yakıştırma meselesi ayrı fakat kaput maskesi en ekonomik ve en dertsiz yöntem gibi görünüyor.

 
Benzer bir konuya yazdığım uzun mesajı buraya kopyalayıp yapıştırıyorum: 

----------------------

2015'den beri aracımı kullanıyorum. İlk zamanlarda yine kaput filmi ile ilgili negatif yorumlar kafamı biraz karıştırmış olacak, aracı alır almaz kaput koruma filmi yaptırmadım. İlk bayram tatili İzmir - Ödemiş yolunda kaputuma taş geldi, ve küçük olsada derin bir hasar yaptı. Sonra Rütuş boyası attırttım ama geçmiş olsun artık, ne zaman baksam gözüme görünüyor. Ne kadar küçük olsada insan görmek istediğini görüyor gibi oluyor. 

Kaput filmi için UV geçirgenliğinin önemi çok büyük, malzeme kalitesinin önemi çok büyük. Yapışkan izlerinin kalmaması, güneş ışığını eş zamanlı geçirip, diğer parçalar ile aynı renk solamsını yaratması çok önemli. Aktif olarak takip ettiğim detailing forumlarında şu anda en aktif kullanılan ürün "STEK Dynoshield" Pahalı ama kimisi komple arabasını kaplatıyor. Ben hiç kullanmadım ama keşke zamanı vaktinde bu ürün yada üst kalite muadilini yaptırtsaydım diyorum her zaman. 

-----------------

Seramik kaplama için ise, Genellikle tüm sıvı yada katı cilalar kabaca Bal mumu katkısı ile aracınızda bir yağmur iticiliği ve parlaklık yaratıyor. Tabili kimyasal katkılar mevcuttur ama bu sektörde bilinen en iyi cilalardan biri mesela "Collinite" bal mumu bazlı ciladır. Seramik kaplamada ise aracınızın düzeltilmiş yüzeyine (pastası yapılmış, harelerden giderilmiş yüzeyine) Silika oksit (SiO2) bazlı bir solüsyon sürersiniz. Bu solüsyon aracınızın dışında donar, kürleşir diğer bir deyiş ile sertleşerek fazladan bir tabaka oluşturur. İkinci katı sürerler kürleşme tamamlandıktan sonra vs. Ne kadar çok sürerseniz o kadar iyi olmaz. Çünkü kalınlık ayrıca parlaklık etkisinide azaltır. Bu nedenle 2 bilemedin 3 ince kat ile kürleşmesini tamamlayıp bir ek bir koruma tabakası oluşturur. SiO sert bir malzeme, (jeolojide kuvars minerali, camı rahat rahat çizer mesela) dolayısı ile standart clear coat denilen vernikten çok daha sert ve çizilmelere karşı dayanıklı. Normal ciladan tam olarak farkları bu sert bir malzeme, daha zor çizilir çok daha az kir tutar, daha uzun süre kalır,  çünkü bal mumuna hiç bir ilaç sürmeyip yalnızca su ile yıkasanız bile belli bir ömrü var.

Gelelim eksi kısmına. SiO çözeltileri özellikle asitlere karşı çok dayanıklıdır. Asit kolay kolay seramik kaplamayı aracınızdan çözemez. Fakat baz çok rahat söker. Bazik temizleme solüsyonu kullanırsanız, bu aracınızın üzerine sürdüğünüz katman çok kısa süre içinde yok olur. peki ne bu bazik yıkama ürünü. "KOSTİK". Özellikle benzin istasyonlarındaki beyaz temizlik köpükleri. Hepsi kostik bazlı, ucuz olan çoğu temizleyici gibi. Yani düzgün bakılan seramik kaplama 2 yılda gider, sürekli benzin istasyonu köpüğü ile yıkanan seramik 3 ayda da gider. 

Benim kendi arabamda seramik yok çünkü kir tutma ile ilgili problemim yok (haftada iki kere yıkıyorum bazen üç), çizikler için ekstra dikkat ediyorum (otoparkta 2 saat yer aradığımı bilirim :)) ve sürekli parlaması için her yıkama sonunda katı yada sıvı cila kullanıyorum. Ama ben bu kadar hassas davranamıyorum, aracım az kir tutsun, çizilmelere karşı dayanıklı olsun istiyorsanız seramik kaplamayı öneriyorum (doğru ellerde yapılmış) tek bir şart ile Seramik kaplama sonrası dikkatli olunması kuralı ile. Bazik yıkamalardan uzak durulması kuralı ile. 

Biraz uzun oldu ama, genel bir bilgi amacı ile yazmak istedim. Yine sorunuz varsa dilim döndüğünce cevaplarım. 

------------

Ayrıca bu bilgilere ek olarak Stek Dynoshield, Venture shield gerçek kaput filmidir. Aslında PPF'dir yani Paint Protection Film (Boya Koruma Filmi). Başka PPF markalarıda olabilir tabiki. Diğer ürünler folyo pvc bazlıdır. oracle, kpmf, 3m in şeffaf folyoları kaput filmi olarak da kaplanıyor, uygulaması çok daha kolay ve ucuz. ama asla bir kaput filmi korumaz, ve sararır ve UV yi geçirmez. Premium PPF ürettilerse sonradan bilemiyorum, yakalayamıyorum güncellemeleri. Bu nedenle kaput koruma filmini PPF olmak kaydı ile net tavsiye ediyorum.
Ne güzel açıklamışsınız., stek bu işin zirvesidir., dynoshield ciddi pahalı ama dynoshield ‘ten biraz daha uygun fiyatlı serisi olan dynoLite (eski adı proshield) bile yeterli korumayı sağlayacaktır., tabii dediğiniz gibi uygulama öncesi temizlik polisajı şart.!! 

Bu arada PPF tip filmlerin UV geçirgenliği olduğunu bilmiyordum., ben tam tersi UV koruması var zannediyordum..?? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Haklısınız Ali hocam, UV belki doğru terim değil, üst tarafta da düzelteyim yanıltıcı olmasın. Demek istediğim, Güneş ışığını ve bu ışığın boya ağartıcı etkisinin geçirgenliği. Aksi halde 5 yıl sonra kaput filminizi söktükten sonra kaputunuz yeni boyanmış gibi, çamurluklarınız ve tamponlarınız ise eski gibi görünerek, ciddi bir rölyef oluşturacaktır. Bu etki UV geçirgenliği değil dediğiniz gibi, hatta dediğiniz gibi bir çok PPF UV protector olarak geçiyor. Düzeltme için teşekkür ederim.

 
Bu arada Stek Dynoshield için şöyle bir fiyat almışlığım var, ne kadar ciddi pahalı olduğunu açıklamak için. 

Fiyat tarihi: 07.12.2019

Kaplanacak Parçalar: Golf 7 Kaput, Ön iki çamurluk, Ön Tampon ve Aynalar. yani kabaca aracın kafası

Fiyat 4500 TL. 

10 Yıl Garanti veriyorlar. 

Ayrıca başka bir Detailing dostumdan, bir kutu Stek Dynoshield'ın 12.000 TL olduğunu biliyorum. 

@forzaGilles Ali hocamın dediği gibi DynoLite ile daha makul fiyatlar gelecektir tabiki. 

 
Merhaba hocam, daha önce de bir arkadaş aynı konuyu açmıştı.Ona da aynısını söylemiştim ama karar tabiki de sizin.2 yıl önce sıfır olarak aldığım aracıma yaptırdığım ilk işti kaput filmi.Ve hemen hemen her ilde şubesi olan kaliteli bir firmada yüksek maliyetle yaptırdım.Kesinlikle tavsiye etmiyorum.Hala çıkartırken sorunsuz çıkarmı diye aklımda soru işaretleri var.Belki taş izi için işe yarıyordur fakat  götürdüğü getirisinden çok, lüzumsuz diyebilirim.Seramik kullanmadım fakat kullanan arkadaşlarım belli bir yıkamadan sonra etkisinin kalmadığını ve tekrar yaptırmak gerektiğini söylüyor.İnsan araba alınca nasıl korurum diye telaşa giriyor ve bu işi yapan firmalarda insanların bu telaşını para kazanma fırsatına dönüştürüyor.Kazasız belasız güzel günlerde kullanın aracınızı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba hocam, daha önce de bir arkadaş aynı konuyu açmıştı.Ona da aynısını söylemiştim ama karar tabiki de sizin.2 yıl önce sıfır olarak aldığım aracıma yaptırdığım ilk işti kaput filmi.Ve hemen hemen her ilde şubesi olan kaliteli bir firmada yüksek maliyetle yaptırdım.Kesinlikle tavsiye etmiyorum.Hala çıkartırken sorunsuz çıkarmı diye aklımda soru işaretleri var.Belki taş izi için işe yarıyordur fakat  götürdüğü getirisinden çok, lüzumsuz diyebilirim.Seramik kullanmadım fakat kullanan arkadaşlarım belli bir yıkamadan sonra etkisinin kalmadığını ve tekrar yaptırmak gerektiğini söylüyor.İnsan araba alınca nasıl korurum diye telaşa giriyor ve bu işi yapan firmalarda insanların bu telaşını para kazanma fırsatına dönüştürüyor.Kazasız belasız güzel günlerde kullanın aracınızı.
Buradaki püf nokta film kaplamadan önce araca tek kat wax atıldığı zaman (piyasada satılan sonax bsd gibi bir hızlı cila bilee olur) bu sayede boya ile film’in temasını kesmiş oluyorsunuz., bu sayede sökerken tek hamlede fileto gibi kılçıksız çıkar.. zaten Stek gibi bir üründe sökerken sorun yaşanmıyor., Sıkıntı olan pvc tip filmlerde oluyor., PPF tip filimlerde böyle bir sorun yoktur.. 

 
@muhammedfatih çok teşekkür ederim kardeşim bilgilendirmen için ✋🏻 aracı uzun yolda kullanınca taş izi kalmasın istiyoruz. Ama dediğiniz gibi sökmesi ayrı bir dert

 
@Aliiii çok teşekkür ederim hocam çok bilgilendirici bir paylaşım oldu. Sağ olun ✋🏻

 
Bu arada Stek Dynoshield için şöyle bir fiyat almışlığım var, ne kadar ciddi pahalı olduğunu açıklamak için. 

Fiyat tarihi: 07.12.2019

Kaplanacak Parçalar: Golf 7 Kaput, Ön iki çamurluk, Ön Tampon ve Aynalar. yani kabaca aracın kafası

Fiyat 4500 TL. 

10 Yıl Garanti veriyorlar. 

Ayrıca başka bir Detailing dostumdan, bir kutu Stek Dynoshield'ın 12.000 TL olduğunu biliyorum. 

@forzaGilles Ali hocamın dediği gibi DynoLite ile daha makul fiyatlar gelecektir tabiki. 
Dynolite için fiyat almak lazım., eğer 3500 derlerse o zaman bi anlamı olmaz., zaten bu kadar pahalı olmasının sebebi aracı yıka sonra film kapla olmuyor., önce araca temizlik polisajı yapılıp boya kusursuz hale getirildiği için işlem bu kadar pahalı ama bunu insanlar bilmediğinden fiyatı pahalı buluyor.. ama iş aslında göründüğü gibi değil., seramikte bütün işlemler aynı şekilde film kaplama içinde uygulanıyor tek farkı son aşamada seramik yerine film kaplanıyor.. 

 

Geri
Üst Alt