Soğuk havalarda araba nasıl çalıştırılmalı


anatolia28

Üye
Katılım
17 Tem 2017
Mesajlar
52
Tepkime puanı
20
İsim
halil
Merhabalar 2017 manuel dizel golf aracım var, buralarda kışın sabah soğuğu 2-3 derece civarında sabah arabayı rölantide minimum kaç dakika kadar çalıştırmamız lazım? İyi forumlar.

 
bende 1.4 tsi var sabah soğuk havalarda ilk çalıştormada rolantide anlık tüketim 3lt olarak baslıyo bi iki dk içinde 0.5 lt lere kadar düşüyor yağlama yaptı diye düşünüyorum ve hareket ediyorum ben

 
merhaba bende de 2018 1.0 tsi var aynı şekilde sabahları tüketim 0.5 e düştüğünde biraz daha bekliyorum sonra hareket ediyorum rolantide 1 in altına düşüyor zaten. malum araçlar değerlendi artık elimizdekinin kıymetini bilmemiz lazım artık sıfır araba almak imkansız olacak bu gidişle

 
@Yucelbro @anatolia28 @DoğanARABACI @golf1907 Motorda en fazla aşınma, motor yağının soğuk olduğu zamanlarda olur., Motor yağının en etkili ve en çabuk “ideal çalışma sıcaklığına” ulaşması aracın hareket ettirilmesi ile mümkündür., Siz eğer rolanti de bir süre beklerseniz bu süreyi uzatmış olursunuz ve rolantide bekleme ile motor yağının ideal sıcaklığa ulaşma süresi uzayacağından motorda ki aşınmalar da fazla olacaktır.,

Hava sıcaklığı 0°C derecenin altına düşmediği sürece rolantide beklemenizin yarardan çok zararı vardır., Sıcaklık 0°C derecenin altındaysa 2-3dk. rolantide beklenebilir ama diğer türlü aracı beklemeden hareket ettirmek gerekir ki motor yağı mümkün olan en kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşabilsin.. 

Özetlemek gerekirse motoru rolantide bekleterek, zaten soğuk motor yağının ısınma süresini uzatmış olursunuz ve  motorunuz daha fazla aşınacaktır.. -10°C -15°C derece gibi soğuklarda 2-3dk. rolantide beklenebilir., Diğer türlü aracı çalıştırın ve haraket ediniz.,

Burda esas önemli olan şey; motor sıcaklığı ve motor yağı sıcaklığının optimum/ideal sıcaklığına gelene kadar aracı çok zorlamadan düşük devirlerde vites değiştirerek sakin bir sürüş gerçekleştirmek gerekir..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Peki ;

Cold Start esnasında yaklaşık 200rmp artan devir ne sebeple tekrar normal seviyesine geri döner..

Biz zaten ısınmadan soğumadan vs. bahsetmedik Ali bey , amaç yağlama....

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim arabada hava çok soğukta olsa ilk çalıştırmada 1500 devri hiç geçmedi diyebilirim.1000in altına 30sn içinde düşüyor ve sonra sakin şekilde hareket ediyorum.500m içinde hararet 90 ibresine geliyor.

Şöylede bir durum var.Karlı havalarda arabayı binanın bahçesinde çalıştırıp 15dk kadar bekliyorum hararet ibresi hiç oynamıyor bile.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Eskidendi veya bilgiye erişimin kısıtlı olduğu dönemlerdi onlar. Bundan 15-20 yıl önce babalalarımız,abilerimiz aracı soguk havada çalıştırıp beklerlerdi. Ama artık yukarıda bahsedildiği üzere yağlama sıcaklığı için çalıştırıp direk hareket etmeli.

Mesela ben şöyle yapıyorum.Araca biner binmez ilk iş arabayı çalıştırıyorum sonra emniyet kemerini tak, montu çıkar, telefonu çıkar vs derken 30 saniye fln geçiyor rolantide bu arada normal seviyeye geliyor sonra da hareket ediyorum 

 
Eskide kalmis guncellenmemis bilgilere itibar etmemeli... Motor calistir bekle yok..

Ayni sey rodaj, otomatik viteste bosta bekleme gibi konularda da gecerli..

 
Eskide kalmis guncellenmemis bilgilere itibar etmemeli... Motor calistir bekle yok..

Ayni sey rodaj, otomatik viteste bosta bekleme gibi konularda da gecerli..
Yarış araçlarına bakarsanız ısınma turu dahi atarlar ve iş bittikten sonra soğutma turu da atabilir ve en Son el freni çekmeden araç rolantide bekler. Başlamadan ve stop öncesi bir miktar beklemek iyidir. 

 
Yarış araçlarına bakarsanız ısınma turu dahi atarlar ve iş bittikten sonra soğutma turu da atabilir ve en Son el freni çekmeden araç rolantide bekler. Başlamadan ve stop öncesi bir miktar beklemek iyidir. 
Hocam bu örnek oldu mu şimdi 😁 

 

Herkesin malumu olduğu üzere hareketli tüm motor parçaları metalden yapılmıştır ve motor çalışmaya başladığında bu hareketli parçalar birbirlerine sürterek ısınmaya başlar ve ani ısı değişimine maruz kalan metalde aşınmalar maximum seviyede olur ve bu ısı değişim oranları birbirine sürten iki farklı parçada farklı olacağından bu farkı minimumda tutmak en mantıklısıdır ancak, bu durum bu iki parça arasında yağlama yağı olmadığı durumlarda geçerlidir.

Yani sizin motorunuzda yağ olduğu sürece bu ısı değişimleri yağ tarafından absorbe edilecek ve parçalarınız zarar görmeyecektir. Konuyla kullanılan yağın viscositeside alakalı olduğundan, yaz kış mevsimleri arasında sıcaklık farkı çok olan yerlerde kullanıcıların viscosite aralığı daha yüksek yağ kullanması mantıklıdır ki kışın yağ sıcaklığı çok düşse bile viscositesi çok yükselmesin ya da yazın sıcaklık çok artsa dahi viscosite çok düşmesin, çünki motor için hem düşük hem de yüksek viscosite istenmeyen bir durumdur.

Sonuç olarak yakıt tipi fark etmez, yeni nesil yağlar ve yeni nesil motorlar sayesinde hiç bir dış hava sıcaklığında motorun rolanetide bekletilip yağ sıcaklığının artmasının sağlanmasının mantığı yoktur.

Ayrıca ilk startta motor devrinin yüksek olmasından dolayı sarfiyat yüksektir ve motor devrinin yüksek tutulmasının sebebi ise motor beyni tarafından dış hava sıcaklıklarının düşük olduğu zamanlarda, motor stop etmesin diye motora daha fazla yakıt gönderilmesidir. Herkese iyi forumlar...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

Geri
Üst Alt