@anatolia28 @yusuf @Golf835 @Drunkestein @forzaGilles
Rölantide hiç beklemeden hemen hareket etmek yanlış.
Rölantide çok beklemek, diğer arkadaşların dediği gibi ısınmayı geciktireceği için yanlış.
İlk hareket ettiğinizdeki yolun durumu (yokuş aşağı - düz - yokuş yukarı olması) çok belirleyici olmakla birlikte:
Çok manevra yapmadan ve motoru yüklemeden doğrudan düz veya yokuş aşağı gidilecekse 10 - 15 s bekledikten sonra hareket edilebilir. Ancak çok dik bir yokuştasınız ve park yerinden çıkmak için ciddi şekilde motoru yüklemeniz zorunlu ise en az 30 s beklemelisiniz.
Park yeri düz ama önünüzde ciddi bir yokuş çıkılacak ise yine en az 30 s bekleyip öyle harekete geçmek daha uygun. Çünkü yokuşta mecburen %50 yük (gaz pedalı pozisyonu diye düşünün) gibi yükleyeceksiniz motoru.
En uygunu 30 s kadar, yağın dolaşımı birkaç kez sağlandığından emin olunduktan sonra, bekleyip nazikce hareket etmek.
Daha önemlisi ve en önemlisi hareket ettikten sonra narin kullanmak %30 en fazla %50 yükü ve 2500 rpm gibi hızları ilk 2-3 dakika geçmemek.
1.6 TDI 0 C sıcaklıkta ilk marş yapıp, 30 s bekleyip, hemen %10-15 gibi bir yokuşu çıkarsa 2 dk sonra, Start-Stop aktif hale gelebilecek kadar ısınabiliyor (bu sırada hem su hem yağ sıcaklıkları minimumu gösteriyor). Su sıcaklığı 15 dk sonra 90 C, yağ sıcaklığı ise 20 - 25 dakika sonra 90 C olabiliyor.
Sıcak motorun rölantide uzun süre çalışması Rheinmetall dokümanında bahsedildiği gibi pek iyi bir durum değil.