Soğuk havalarda araba nasıl çalıştırılmalı


Yarış araçlarına bakarsanız ısınma turu dahi atarlar ve iş bittikten sonra soğutma turu da atabilir ve en Son el freni çekmeden araç rolantide bekler. Başlamadan ve stop öncesi bir miktar beklemek iyidir. 
Ama 30 saniye yetmez mi 1.4 tsi icin mesela 

2 3 dk beklemek de ne ? :s

 

Bu konu çok aydınlatıcı bir konu olmuş doğru bildiğimiz yanlışlardan kurtulmak iyidir. 

Örn dsglerdeki hurafede aynı ışıklarda n konumuna getirmek vs gibi 

 
Bu konu çok aydınlatıcı bir konu olmuş doğru bildiğimiz yanlışlardan kurtulmak iyidir. 

Örn dsglerdeki hurafede aynı ışıklarda n konumuna getirmek vs gibi 
Artik yeni araclarda rodaj donemi yoktur ve dsg li araclarda kirmizi isikta beklerken N e almaya gerek yok..

Di mi siz de boyle biliosunuz..?

 
@anatolia28 @yusuf @Golf835 @Drunkestein @forzaGilles 

Rölantide hiç beklemeden hemen hareket etmek yanlış.

Rölantide çok beklemek, diğer arkadaşların dediği gibi ısınmayı geciktireceği için yanlış.

İlk hareket ettiğinizdeki yolun durumu (yokuş aşağı - düz - yokuş yukarı olması) çok belirleyici olmakla birlikte:

Çok manevra yapmadan ve motoru yüklemeden doğrudan düz veya yokuş aşağı gidilecekse 10 - 15 s bekledikten sonra hareket edilebilir. Ancak çok dik bir yokuştasınız ve park yerinden çıkmak için ciddi şekilde motoru yüklemeniz zorunlu ise en az 30 s beklemelisiniz.

Park yeri düz ama önünüzde ciddi bir yokuş çıkılacak ise yine en az 30 s bekleyip öyle harekete geçmek daha uygun. Çünkü yokuşta mecburen %50 yük (gaz pedalı pozisyonu diye düşünün) gibi yükleyeceksiniz motoru.

En uygunu 30 s kadar, yağın dolaşımı birkaç kez sağlandığından emin olunduktan sonra, bekleyip nazikce hareket etmek.

Daha önemlisi ve en önemlisi hareket ettikten sonra narin kullanmak %30 en fazla %50 yükü ve 2500 rpm gibi hızları ilk 2-3 dakika geçmemek.

1.6 TDI 0 C sıcaklıkta ilk marş yapıp, 30 s bekleyip, hemen %10-15 gibi bir yokuşu çıkarsa 2 dk  sonra, Start-Stop aktif hale gelebilecek kadar ısınabiliyor (bu sırada hem su hem yağ sıcaklıkları minimumu gösteriyor). Su sıcaklığı 15 dk sonra 90 C, yağ sıcaklığı ise 20 - 25 dakika sonra 90 C olabiliyor. 

Sıcak motorun rölantide uzun süre çalışması Rheinmetall dokümanında bahsedildiği gibi pek iyi bir durum değil.

 
@calik geçenlerde karın çok yağdığı gün yarım saat kırk dk falan klima açık olduğu için rölantide bekledim bu açıklamalara göre benim turbo büyük hasar almış, motor aşınmış😀 eyvahlar olsun.

 
@bf417 Öyle olsa idi İstanbul da sabah çalışan motorların yarısı akşam eve dönemez, 1 haftada ortada çalışan motor kalmazdı :))

O doküman da biraz abartı var. Sadece genel olarak rölantide çalışması iyi ve tercih edilir bir durum değil. Uygulamada ise yazın klima açmak kışın ısınmak vb. için rölanti çalışmasına mecburuz.

Sonuç olarak o kadar kolay bozulmuyor motor :)

 
@Golf835 hocam el kitabında 0-1500 km arası aracı resmen zorlamayın demeye getiren ibare var. Sanırım bu km aralığı rodaj için belirlenmiş.

 
@Golf835 hocam el kitabında 0-1500 km arası aracı resmen zorlamayın demeye getiren ibare var. Sanırım bu km aralığı rodaj için belirlenmiş.
St ve sd ler de bana oyle bir dey yok. Yalnizca aracinizi limitleri disinda zorlamayin diolar.. Rodaj ifadesi hic gecmio. Gerci ben ona gore kullandim hep zaten sakin kullanan biriyim ama bilmiorum yani bu rodaj meselesini. Muhtemelen yine sayfalarca lafi edilmistir yeniden hortlatip yer kaplamayalim :)

 
Arkadaşlar selam, yeni konu açmak istemedim buradan devam edeyim dedim. Bu akşam (karlı ve soğuk) arabayı (1.2 tsi, manuel) çalıştırdım, soğuk ilk çalıştırma sesi haricinde yaban arısı vızıldaması gibi bir ses geldi ilk etapda panikledim zira alerjim var arıya. Ses 45 saniye kadar sürdü. Normal bir durum mu? Daha önce karda, ayazda böyle ses gelmedi (Not: 2 hafta önce bakımları serviste yapıldı).

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Peki ;

Cold Start esnasında yaklaşık 200rmp artan devir ne sebeple tekrar normal seviyesine geri döner..

Biz zaten ısınmadan soğumadan vs. bahsetmedik Ali bey , amaç yağlama....
Motor çalıştığı andan itibaren yağ pompası zaten 2-3sn içinde motor yağını motorun her yerine ulaştırır., Soğuk yağ ile yapılan yağlama bir anlam ifade etmez., Yağ ısındıkça yağlamanın kalitesi artar., hareket halinde 3dk. da ısınacak yağı., siz rolantide bekleyerek 20dk. da zar zor ısıtırsınız.. 

 
Merhaba.Mevsim koşulları gereği geceleri sıcaklık sıfırın altına düşmekte.Sabah ilk çalıştırırken sizler motorun ısınmasını bekliyormusunuz.Rolenti'de kaç dakika beklemek gerek.Çalıştırdıktan sonra boşta ara gaz vermek aracın ısınmasını hızlandırırmı😆.Bu işin doğrusu nedir?Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

 

Uzmanlar motorun durduğu yerde ısınma süresinin yürüme halinden uzun olduğunu, beklemeye gerek olmadan (ben de çalıştırdıktan sonra jigle konumunda harekete hazırlanana kadar 20-30 saniye kadar bekliyorum ve jigle rölentiye düşmeden hareket ediyorum) 1-2 viteste 2000-2500 devirlerde bir kaç dakika içinde yol katederek ısınmasının daha uygun olduğunu söylüyorlar. Yani motor boşta değil zorlanarak daha çabuk ısınıyor.

 

Geri
Üst Alt