Golf 7 1.6 tdi Euro6 motor soğuk havalarda rolanti durumu


Zafer

Üye
Katılım
30 May 2016
Mesajlar
349
Tepkime puanı
272
Konum
İstanbul
İsim
Zafer
Araç
T-ROC R Line
Merhabalar,

Kaç zamandır dikkatimi çeken bir durum var, açıkcası herkeste durum aynımıdır yoksa bizim araçta bir sıkıntımı var merak ediyorum.  Aracım 2016 model 1.6TDI 110Hp

Bilindiği üzere soğuk havalarda aracı çalıştırdığımızda rölanti 1000 devirin az üzerinde oluyor. Daha sonra motor ısınınca normal devrine ( 900 devirin altına, 880'ler civarına) düşmesi gerekiyor.

Soğuk havalarda karşılaştığım şu durmu geçen cumrtesi  test etme fırsatım oldu. Aaracımı çalıştırdım ve hava soğuk olduğu için 1000 devirin üzerinde çalıştı, yaklaşık 2-3 km yol gidince tekrar kontrol ettiğimde devir 900 devrin az üzerine düştü ( ort. 925 devir diyebiliriz, aşağıda resimde de görünüyor), Sonrasında yaklaşık 60 km yol gittim ( %50 trafikte kaldım ve yaklaşık yolculuğum 2 saat sürdü, yani motor sıcaklığı hep 90 derecelerdeydi) yolculuk sırasında da sonrasında da baktığımda rölanti aynı 925 devirlerde duruyordu, hatta start stop devreye girse bile geri çalıştığında yine 925 devirlerde oluyordu ( klima veya kalörifer kapalı durumda da aynı) Yolculuk sonunda aracımı stop edip hemen geri çalıştırdım ve rolanti normale (880 devire) döndü.

Daha önceki tespitlerimde de;  örneğin soğuk havada çalıştırdım 1000 devir üstü oldu, az yol gittim 925'e düştü. bu durumda aracımı kapatıp geri çalıştrıdığımda normal devire 880 devire düşüyor. 

Kısacası böyle bir durumda  925 devirden normal devire ( 880 devirlere)  kontağı kapayıp geri açmadığımız sürece ne kadar yol giderseniz gidin düşmüyor.

Dizel kullanıcısı olan arkadaşlardan bu durum ile karşılaşan varmıdır? veya soğuk havalarda araçları bu şekilmi davranıyor?

Yorum yazarlarsa sevinirim.

Yolculuk boyuncaki devir: 925d/dk:

Golf_Rolanti_925ddk.jpg

Kontağı kapatıp geri açtığımda: 880D/dk:

Golf_Rolanti_880ddk.jpg

Saygılar,

 
Upvote 0
Üstteki resimde 826-830 civarı.

Alttaki resimde 776-780 arası.

Sonuç olarak normal diyebilirim. Bazen manevra yaparken de 1000 civarı oluyor. Yani motor hazırda bekliyor. Bir de klima gibi ya da akünün enerji gerektirdiği durumlarda yukselebilir. 
Ondan bahsetmiyor., arkadaşın dediği motor soğukken araç rolanti devrini yükseltiyor fakat motor ısındıktan rolanti  normal devrine düşmüyor demek istemiş.. 

@Zafer aynı durum bende de oluyor., aracı sıfır aldım aldığımdan beri böyle., çok önemsemiyorum motor ısındıktan sonra motoru stop edip tekradan çalıştırınca eski haline dönüyor..

 
Upvote 0
@forzaGilles teşekkürler,  bunu öğrenmek istemiştim. Bende takmıyorum ama acaba sadece bendemi böyle diye merakta etmiyor değildim.

Ayrıca, düşünsenize yakıt ekonomisi adına araç rölanti de bile çalışmasın diye start-start-stop koyuyorsunuz ama yukardaki durumda aracınız normal rölantiden yüksekte uzun süre çalışabiliyor. Eğer bu bir hata vb. değilse çelişkili geldi bana. Tabi dpf temizliği sırasında motorun yüksek devirde de çalışması cabası 😅

 
Upvote 0
Ankaranın bu havalarında bende de oluyor. Euro6 Cxxb motor. İşin ilginci beklesen bile düşmüyor o turda.

 
Upvote 0
Merhabalar,

Kaç zamandır dikkatimi çeken bir durum var, açıkcası herkeste durum aynımıdır yoksa bizim araçta bir sıkıntımı var merak ediyorum.  Aracım 2016 model 1.6TDI 110Hp

Bilindiği üzere soğuk havalarda aracı çalıştırdığımızda rölanti 1000 devirin az üzerinde oluyor. Daha sonra motor ısınınca normal devrine ( 900 devirin altına, 880'ler civarına) düşmesi gerekiyor.

Soğuk havalarda karşılaştığım şu durmu geçen cumrtesi  test etme fırsatım oldu. Aaracımı çalıştırdım ve hava soğuk olduğu için 1000 devirin üzerinde çalıştı, yaklaşık 2-3 km yol gidince tekrar kontrol ettiğimde devir 900 devrin az üzerine düştü ( ort. 925 devir diyebiliriz, aşağıda resimde de görünüyor), Sonrasında yaklaşık 60 km yol gittim ( %50 trafikte kaldım ve yaklaşık yolculuğum 2 saat sürdü, yani motor sıcaklığı hep 90 derecelerdeydi) yolculuk sırasında da sonrasında da baktığımda rölanti aynı 925 devirlerde duruyordu, hatta start stop devreye girse bile geri çalıştığında yine 925 devirlerde oluyordu ( klima veya kalörifer kapalı durumda da aynı) Yolculuk sonunda aracımı stop edip hemen geri çalıştırdım ve rolanti normale (880 devire) döndü.

Daha önceki tespitlerimde de;  örneğin soğuk havada çalıştırdım 1000 devir üstü oldu, az yol gittim 925'e düştü. bu durumda aracımı kapatıp geri çalıştrıdığımda normal devire 880 devire düşüyor. 

Kısacası böyle bir durumda  925 devirden normal devire ( 880 devirlere)  kontağı kapayıp geri açmadığımız sürece ne kadar yol giderseniz gidin düşmüyor.

Dizel kullanıcısı olan arkadaşlardan bu durum ile karşılaşan varmıdır? veya soğuk havalarda araçları bu şekilmi davranıyor?

Yorum yazarlarsa sevinirim.

Yolculuk boyuncaki devir: 925d/dk:

Ekli dosyayı görüntüle 27608

Kontağı kapatıp geri açtığımda: 880D/dk:

Ekli dosyayı görüntüle 27609

Saygılar,
Rölanti yüksekken ayarlar start stop menüsünden baktığınızda ekranda ne uyarısı çıkıyor aracın enerji ihtiyacı yüksek, motorun çalışması gerekli, klima için motorun çalışması gerekli vs

@forzaGilles o an aracın rölanti arttırmasının bir amacı olmalı vardır da zaten, kontağı kapatıp açmak o durumu yarıda kesmek demek.

 
Upvote 0
Rölanti yüksekken ayarlar start stop menüsünden baktığınızda ekranda ne uyarısı çıkıyor aracın enerji ihtiyacı yüksek, motorun çalışması gerekli, klima için motorun çalışması gerekli vs

@forzaGilles o an aracın rölanti arttırmasının bir amacı olmalı vardır da zaten, kontağı kapatıp açmak o durumu yarıda kesmek demek.
Hayır bu durum farklı., motor soğukken (araç park halinde 1-2) yatmışken, soğuk havalarda motor ilk çalıştırma anında oluyor.,

rolanti devri dpf rejenerasyonu gibi 990-1.000rpm yüksek değil..!! 850-900rpm 'de çalışıyor., O şekilde 500km'de gitseniz motoru stop etmediğiniz tktırde rolanti hep aynı kalıyor., Normal şartlarda tsi motor gibi rolanti motor ısınınca eski haline gelmesi gerekli ama nedense tdi da bu olmuyor., motoru stop edip tekrar çalıştırınca eski haline dönüyor..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Normal, kontak açıp kapatınca düzelir. TDI böyle çalışır. Anlık tüketim düşer zaten, devrin yüksekte devam etmesine takılmayın.

 
Upvote 0
Hayır bu durum farklı., motor soğukken (araç park halinde 1-2) yatmışken, soğuk havalarda motor ilk çalıştırma anında oluyor.,

rolanti devri dpf rejenerasyonu gibi 990-1.000rpm yüksek değil..!! 850-900rpm 'de çalışıyor., O şekilde 500km'de gitseniz motoru stop etmediğiniz tktırde rolanti hep aynı kalıyor., Normal şartlarda tsi motor gibi rolanti motor ısınınca eski haline gelmesi gerekli ama nedense tdi da bu olmuyor., motoru stop edip tekrar çalıştırınca eski haline dönüyor..
 @bf417,   @forzaGilles  yazdıklarına ilave olarak, bu durumda iken start stop devreye giriyor zaten, start stop sonrası çalışmada da devir düşmüyor malesef. 

 
Upvote 0
Bu durum benim aracımda'da var. Bir ara baya kafaya takıp uğraşmıştım, servise sorduğumda normal olduğunu söylediler. Araç ne kadar ısınır ise ısınsın devir düşmüyor, kapatıp tekrar çalıştırınca düzeliyor. Bu motorlarda normalmiş.

 
Upvote 0
@alemdar Bende de aynı durum söz konusu yeni bir kronik durum keşfedildi sanırım. Sorun olarak algılanır mı bilmiyorum.

 
Upvote 0
Selam forumda yeniyim aslında arabacılıkta da yeniyim 😀 

benim sizlere şöyle bi sorum olacak aracım golf7 1.6 TDI DSG şanzıman rölantideyken devir saatim düşük acaba neden olabilir veya bu bir sorun olurmu benim için 6AF3A6B1-FB12-413F-9B2E-BF7A4A80A6BE.jpeg

 
Upvote 0
Selam forumda yeniyim aslında arabacılıkta da yeniyim 😀 

benim sizlere şöyle bi sorum olacak aracım golf7 1.6 TDI DSG şanzıman rölantideyken devir saatim düşük acaba neden olabilir veya bu bir sorun olurmu benim için Ekli dosyayı görüntüle 42581
Yılların yorgunluğu çökmüş üstüne  :p

Şaka tabiki de, benim bir fikrim yok, ama hoşgeldiniz foruma.

Aşağıdaki konuda kendinizi ve aracınızı tanıtabilirsiniz.

http://www.golftutkusu.com/topic/178-ben-kimim-tanışma-konusu/page/119/#comments

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt