Zafer
Üye
Merhabalar,
Kaç zamandır dikkatimi çeken bir durum var, açıkcası herkeste durum aynımıdır yoksa bizim araçta bir sıkıntımı var merak ediyorum. Aracım 2016 model 1.6TDI 110Hp
Bilindiği üzere soğuk havalarda aracı çalıştırdığımızda rölanti 1000 devirin az üzerinde oluyor. Daha sonra motor ısınınca normal devrine ( 900 devirin altına, 880'ler civarına) düşmesi gerekiyor.
Soğuk havalarda karşılaştığım şu durmu geçen cumrtesi test etme fırsatım oldu. Aaracımı çalıştırdım ve hava soğuk olduğu için 1000 devirin üzerinde çalıştı, yaklaşık 2-3 km yol gidince tekrar kontrol ettiğimde devir 900 devrin az üzerine düştü ( ort. 925 devir diyebiliriz, aşağıda resimde de görünüyor), Sonrasında yaklaşık 60 km yol gittim ( %50 trafikte kaldım ve yaklaşık yolculuğum 2 saat sürdü, yani motor sıcaklığı hep 90 derecelerdeydi) yolculuk sırasında da sonrasında da baktığımda rölanti aynı 925 devirlerde duruyordu, hatta start stop devreye girse bile geri çalıştığında yine 925 devirlerde oluyordu ( klima veya kalörifer kapalı durumda da aynı) Yolculuk sonunda aracımı stop edip hemen geri çalıştırdım ve rolanti normale (880 devire) döndü.
Daha önceki tespitlerimde de; örneğin soğuk havada çalıştırdım 1000 devir üstü oldu, az yol gittim 925'e düştü. bu durumda aracımı kapatıp geri çalıştrıdığımda normal devire 880 devire düşüyor.
Kısacası böyle bir durumda 925 devirden normal devire ( 880 devirlere) kontağı kapayıp geri açmadığımız sürece ne kadar yol giderseniz gidin düşmüyor.
Dizel kullanıcısı olan arkadaşlardan bu durum ile karşılaşan varmıdır? veya soğuk havalarda araçları bu şekilmi davranıyor?
Yorum yazarlarsa sevinirim.
Yolculuk boyuncaki devir: 925d/dk:
Kontağı kapatıp geri açtığımda: 880D/dk:
Saygılar,
Kaç zamandır dikkatimi çeken bir durum var, açıkcası herkeste durum aynımıdır yoksa bizim araçta bir sıkıntımı var merak ediyorum. Aracım 2016 model 1.6TDI 110Hp
Bilindiği üzere soğuk havalarda aracı çalıştırdığımızda rölanti 1000 devirin az üzerinde oluyor. Daha sonra motor ısınınca normal devrine ( 900 devirin altına, 880'ler civarına) düşmesi gerekiyor.
Soğuk havalarda karşılaştığım şu durmu geçen cumrtesi test etme fırsatım oldu. Aaracımı çalıştırdım ve hava soğuk olduğu için 1000 devirin üzerinde çalıştı, yaklaşık 2-3 km yol gidince tekrar kontrol ettiğimde devir 900 devrin az üzerine düştü ( ort. 925 devir diyebiliriz, aşağıda resimde de görünüyor), Sonrasında yaklaşık 60 km yol gittim ( %50 trafikte kaldım ve yaklaşık yolculuğum 2 saat sürdü, yani motor sıcaklığı hep 90 derecelerdeydi) yolculuk sırasında da sonrasında da baktığımda rölanti aynı 925 devirlerde duruyordu, hatta start stop devreye girse bile geri çalıştığında yine 925 devirlerde oluyordu ( klima veya kalörifer kapalı durumda da aynı) Yolculuk sonunda aracımı stop edip hemen geri çalıştırdım ve rolanti normale (880 devire) döndü.
Daha önceki tespitlerimde de; örneğin soğuk havada çalıştırdım 1000 devir üstü oldu, az yol gittim 925'e düştü. bu durumda aracımı kapatıp geri çalıştrıdığımda normal devire 880 devire düşüyor.
Kısacası böyle bir durumda 925 devirden normal devire ( 880 devirlere) kontağı kapayıp geri açmadığımız sürece ne kadar yol giderseniz gidin düşmüyor.
Dizel kullanıcısı olan arkadaşlardan bu durum ile karşılaşan varmıdır? veya soğuk havalarda araçları bu şekilmi davranıyor?
Yorum yazarlarsa sevinirim.
Yolculuk boyuncaki devir: 925d/dk:
Kontağı kapatıp geri açtığımda: 880D/dk:
Saygılar,