Herkese Merhabalar - DSG garanti uzatımı


Garanti uzatmasını gereksiz bulanlardanım. Bakımlarınızı düzenli yetkili serviste yaptırmanız halinde ürün kalitesinden kaynaklanan arızalarda kurum politikası "iyi niyet" garantisi olarak da nitelendirilen kullanıcıyı mağdur etmeme yönünde. Yani diğer mesajlarda belirtildiği gibi parça masrafınız ya olmayacak ya da cüzi bir ödeme olacaktır. Tabii bundan faydalanmak için yetkili servisle olan evliliğinizi sürdürmeniz yerinde olur. Bir de ekstradan garanti uzatma parası ödemeye gerek yok. Zaten DSG dışında arızalanma olasılığı yüksek olan bir parça yok denilebilir. 

 

2016'da aldığım tdi dsg aracıma 2 yıl uzatılmış garanti almıştım,  o zaman tam hatırlamıyorum ama 2000TL civarı bişeydi, şimdi mayıs gibi garantim bitiyor, bitmeden genel kontrol için servise randevu almayı planlıyorum. En azından bu zamana kadar kafam daha rahattı.

Ayrıca bilindiği üzere uzatılmış garanti aslında sigorta şirketi tarafından yapılıyor. Şu malum 'aracı P konumda terkterkesin' hatası bende de oldu ve serviste para ödemedim, ama aracı teslim alırken sigorta şirketine kesilmiş bir fatura verdiler. Buda demek oluyor ki uzatılmış garanti sırasında araçdaki bir arızada, doğuş oto sigorta şirketinden para alacağı için problemler daha kolay çözülecektir diye tahmin ediyorum.

 
Dsg için garanti uzatmaya gerek yok. Şuan için dsg garanti kapsamı 5 sene zaten. 2 sene standart garanti + 1 sene iyi niyet fakat bu tüm aracı kapsıyor. Dsg için ekstra 5 sene garanti var.

 
Malum, DSG kronik sıkıntılı bir şanzuman ve arızası da ciddi maliyetli...ben sizin yerinizde olsam o garantiyi kesinlikle yaptırırdım, kafanız rahat eder

 
Tek dikkat etmeye çalıştığım dur-kalk trafikte aracı manuel moda alıp 1. Viteste tutuyorum. Bu konuda da şöyle bir fikir ayrılığı var o da

Bir kesim bu şekil kullanımın baskı balata ömrünü uzatacağı ancak şanzımanın ısınmasına neden olacağı ve en çok korkulan kenara çek bekle uyarısıyla karşılaşabileceğimiz.
yapmayın, gerek yok. frene sonuna kadar basmanız ve devrin en sona (8-8,5) indiğinden emin olmanız yeterli.

 
@Mert Y. Haklısınız ancak sorun şu ki dur kalk trafik dediğim her zaman gerçek anlamda durmak olmuyor. Araç yarı debraj pozisyonunda devam etmek gerekiyor yoksa hop önünüze bir araç dalıyor. 

İşte bu pozisyonda en azından aracı 2. Viteste kaldırmaya çalışmasın diye manuel 1 e çekiyorum ki kavramayı bir an önce bitirsin. (Biliyorsunuz 2.viteste istop etmemek ve düşük hızda devam etmek için yarı debrajı sürekli basması gerekiyor aracın belki 10km/h hıza kadar.) 

 
bence gerek yok, dışarıdaki bakım ile yetkili bakım arasında yıllık 600tl fark var desek o kadar paraya neredeyse 7-8 sene yetkili serviste bakım yaptırıp iyi niyet garantisinde olursunuz.

 
Bakımlarınızı sürekli yetkili serviste yaptıracaksanız, garanti uzatımına gerek yok. İyi niyet garantisi her türlü işinizi görür.

 
@tiesay katılıyorum ve malesef ki İstanbul'da bunu sürekli yaşıyorum. Ama bence manuel olarak kullanmakta çok bir kararlılık getirmiyor gibi şanzımanda. Ben de denedim bunu ama belki de benim beceriksizliğim yine otomatik moda geri döndüm.

 
@tiesay ben  dur  kalk ,sıkışık

trafikte  S  moduna  Kullanıyorum  1 viteste    gayet  güzel  Gidiyor,

sıkışık trafikte , yokuşta  D modunda  kullanma  2 vitesle  kalkıyor kavraman  çobuk gider

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@mardan1978 Doğru diyorsunuz, bazen S moda alıyorum en azından yüksek devire müsade etsin 2. Vitese hemen geçmesin diye. 

 
@Zafer o dsg arızası değil hocam, mikroşalterden kaynaklanıyo, maliyetli birşey değil 

 


Geri
Üst Alt