XENON ÖNERİ


@Koraycam acaba ballastıda mı değişmek gerekiyor? Bnm de 2013 basic bi xenon var yetersiz kalıyor osram Night Breaker Laser düşünüyorum. Forumda bi arkadaş ballast değişince tam performans alabilmiş 

 

@semihcankaya Gerçekten böyle bir çözüm varsa uygulayalım konuyla ilgili daha açık bilgi verir misin?

 
@semihcankaya @Koraycamxenon ampülü nasıl kullandıkça performansı azalıp ve bir süre sonra ömrünü tamamlıyorsa., aynı şey ballast içinde geçerli., ampül /ballast değişimi ile ilk günkü performansı elde edilir fakat maliyet biraz artacaktır.,  ayrıca ampül ve ballast (xenon beyni) değişimi de tek başına sağlıklı bir sonuç vermeyecektir., mutlaka far ayarı (digital far ayar cihazı) ile far ayarı ve kalibrasyonu yaptırmak gerekli., en iyi ampülü de alsanız far ayarı yaptırmadıktan sonra sağlıklı bir aydınlatma almak güç..

(ballast/ xenon beyni) 8K0941597E

@lasttohit

 
xenon sıkıntı  merçek kirlenir kararır valeo mercekse bide hella olsa potansiyeli yüksek. replika d3s ampüller çok piyasada projeksiyonlarda olduğu gibi orjinal 3bin saat giderken replika 300 saat gitmiyor lamba:)

bu nedenle tüm firmalar lazer led  far sistemine dönüyor.  yeni golf üst paketler bu şekilde gelecek tabi led olmasının ciddi bedeli olacak :)   ben bekliyorum adam gibi  full led  45w far takımı  bulayım alırım. Osramın ürünü 35w led aydınlatması iyi değil diyenler var.  45w üstü led iyi aydınlatıyor. (Kısa mesafede Halojen lambayı özledim:)   

şeytan linkteki morimotodan al  fara uyarla diyo:) yapanlar var yurt dışında  


Bi led laser led vs.. ürünler 30.000 / 50.000 saat arası gidiyor. :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles basic bi xenon aydınlatma yetersiz kalıyor. Bi farcı kronik sorun dedi. Sizce doğru sıralama nedir nerden başlanmalı far ayarı yaptırdım bişey değişmedi 

 
Far lens temizliği dikkat edin farı açtırmayın keserek silikonla yapıştırırlar buğu ve su alması ile uğraşırsınız.   Genelde  yetkili servis komple yeniler.  Bazıları  beyin ve lambaları söküp su ile yıkayıp iyice kurumasını bekliyor. kuruduğu sürece sorun olmayacaktır.  Beyinleri lambaları sökün unutmayın ve sıcak ortamda 2 gün kadar kurumasını bekleyin peteğin üstünde içindeki su akacak şekilde kapaklar aşağıya baksın 

+

4300 K  standart lambalar beyaza yakın ama bence 5000/5500K  aralığı daha güzel aydınlatır. 6000k  yağmurlu havalarda siste memnun etmeyebilir.  osram intense 5500k  bulunabilir.  ömürleri 2bin/ 3bin saat



Balastlar eski ise ara ara kesebilir aldığınız lambanın ömründen gider 

farlar akşam yanıkken merceğin içini odaklayarak net resim çekip paylaşın ne durumda bakılması lazım. doğru kronik sorunları var valeo merceklerin  forumdaki bir çok arkadaşın farları değişti şikayet sayfalarında da çok . 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles basic bi xenon aydınlatma yetersiz kalıyor. Bi farcı kronik sorun dedi. Sizce doğru sıralama nedir nerden başlanmalı far ayarı yaptırdım bişey değişmedi 
bende de fabrikasyon bi-xenon basic var., ben aydınlatmasından memnunum.,

Doğru far ayarı nasıl yapılır; eski usül analog far ayar cihazları ile xenon far ayarı yapılması yanlıştır çünkü xenon 'nun analog cihazın perdesine düşen ışık demetini iyi süzemez., xenon ışığın analog cihazın perdesine yansıyan ışık saçak şeklinde dağılır., perdeye yansıyan ışık dağıldığı için ayar yapmak zorlaşır sağlıklı bir ayar mümkün olmaz., bu nedenle digital far ayar cihazı ile far ayarını yaptırmak gerekir.,

Far ayarı yapılırken bağajda aracın stepne-kriko gibi ekipmanları bulunmalı fakat bunun haricinde aracın ağırlığını etkileyecek çanta-bavul-eşya vs.. bulundurmamanız gerekir.

Yakıt deposu %70-80 oranında dolu olması gerekir.,

Farlar halojen ise far yükseklik ayarı 0 konumunda olmalıdır., far yüksekliğini 0 konumuna alırken farlar ve kontak açık olmalıdır.

Digital far ayar cihazı doğuş oto kartal veya maslakta vardı hangisiydi tam hatırlamıyorum., sanayide de vardır ama biraz sorup soruşturmanız gerekir..

Işığın renk tonu ayrı bi konu., mercedes bmw audi fabrika 4300 k kullanır., xenon da 4600-5000 kelvin sınır değer., daha üst kelvin değerli ampüllerde görüş zayıflar., aydınlatma performası düşer..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles hocam yeri gelmişken merakımı gidermek için soruyorum, bu günümüzde artık araçlarda led teknolojisiyle aydınlatma kullanıyorlar bildiğimiz üzere (bi led projektörler vs.) bu farların aydınlatma kelvin değeri kaç acaba. Mesela bakıyorum bir A marka araçta tam beyaz, bir b marka araçta soğuk beyaz sanırım ledde bu kelvin değeri daha yüksek oluyor, 5000-6500k arası bi değerde kullanıyorlar fabrikasyon. Doğru mu?  

 
@forzaGilles hocam yeri gelmişken merakımı gidermek için soruyorum, bu günümüzde artık araçlarda led teknolojisiyle aydınlatma kullanıyorlar bildiğimiz üzere (bi led projektörler vs.) bu farların aydınlatma kelvin değeri kaç acaba. Mesela bakıyorum bir A marka araçta tam beyaz, bir b marka araçta soğuk beyaz sanırım ledde bu kelvin değeri daha yüksek oluyor, 5000-6500k arası bi değerde kullanıyorlar fabrikasyon. Doğru mu?  
Led farların yapısı farklı, teknoloji ve çalışma mantığı farklı olduğundan üreticiler genelde 5500k kullanıyorlar. Led farlar aydınlatma olarak daha başarılı ama onarım/değişim vs.. maliyetleri çok ciddi pahalılar.. Xenon bu konuda avantajlı ampülü değiştir yoluna devam et..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
image.png
30 Kasım 2018 TÜV Değerleri.

image.png
30 Kasım 2020 TÜV Değerleri.

@forzaGilles Ali hocam. Daha önce de bir yerde sorum ama gözünüzden kaçtı sanırım.

Benim bi-xenon basic ampülleri değiştirmem, yenilemem gerekli mi?
Diğer bir deyişle ışık şiddeti kaç lux olmalı normal de?

 
Ekli dosyayı görüntüle 42267
30 Kasım 2018 TÜV Değerleri.

Ekli dosyayı görüntüle 42268
30 Kasım 2020 TÜV Değerleri.

@forzaGilles Ali hocam. Daha önce de bir yerde sorum ama gözünüzden kaçtı sanırım.

Benim bi-xenon basic ampülleri değiştirmem, yenilemem gerekli mi?
Diğer bir deyişle ışık şiddeti kaç lux olmalı normal de?
TÜV 'ün size verdiği evrakdaki değerlere bakarak yorum yapmak yanlış olur çünkü orada 19,6 / 27.7 diye yazılan değerlerin lux değeri ile pek bir alakası yok., saçma sapan neye göre bu değerleri yazmışlar anlamak güç.,

Tüv yanılmıyorsam farın kırılma açısına göre aydınlatma mesafesini yazmış., ki bunun da lux değeri ile yakından uzakdan alakası yok., 19,6 diye bir lux değeri olmaz

Bu değerleri ölçebilmek için lux metre ölçer cihazı gerekli.,

Gece farları açıp 30-40 sn.ye bekleyin., sonrasında 15-20m mesafeden farklı açılardan ışığın renk tonuna bakının., açık pembe (dikkatli baktığınızda açık pembe-beyaz arası) gibi bir renk görüyorsanız ampül performansı azalmaya başlamıştır., ilerki safhalarda renk tonu pembeye daha yakın bir hal alır bu ampülün ömrünü tamamladığı anlamına geliyor..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Teşekkür ederim detaylı cevap için Ali hocam.

Ek, Ben de gerçek lüx değeri sandım ve 2 yılda 6000km yol yaptım ve bunun en fazla 500km si gecedir. Hiç kullanmadığım ampul nasıl güc kaybediyor diye düşünüyordum. Tekrar sağolun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Konuyu hortlatayım cool blue intense siparişi geçtim cuma günü resim atarım bayaa kafam ağrıdı araştır araştır

 

Geri
Üst Alt