1.5 TSI - Rölantide Sarsıntı


mysf

Üye
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
42
Tepkime puanı
15
İsim
mehmet yusuf
Arkadaşlar bu sıralar size çok soru sordum farkındayım. 1.5 tsi aracım rölantide çalışırken sarsıntısını ayaklarımda hissedebiliyorum. Aracınızda böylemidir. Benimkindemi sorun var. Daha önce kullandığım 1.2 tsi de bu kadar titreme olmuyordu

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bence katkıdan yada yakıt değişiminden değildir hocam. Onların hiçbirine inanmıyorum ben yakıt katkısı yada enjektör temizleyici kimyasal karışım vs tarzı hiç bir ürüne. Belki bir partikül tıkama yapmıştır yada başka bir geç,c, problemden kaynaklanmış olabılır. 
Benim başıma geldi hocam. Servise gittim Shell Nitro al düzelir dediler. Birkaç işlem yaptım ve düzeldi. İster İnan ister inanma.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Upvote 0

Benim başıma geldi hocam. Servise gittim Shell Nitro al düzelir dediler. Birkaç işlem yaptım ve düzeldi. İster İnan ister inanma.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Merhaba, birkaç işlemde ne yaptınız hocam

 
Upvote 0
@mysf Golf depo kapağının içinde, yanılmıyorsam önerilen yakıt olarak 95 süper yazıyordu. Aracımı aldığım günden beri shell nitro yada muadili yakıt tercih ettim. Araçlarımızın motoru farklı ama tevsiye ettiği yakıt tipi aynı olsa gerek, müsait olduğunuzda depo kapağının içindeki yazanları inceleyebilir misiniz?

saygılar.

 
Upvote 0
@ack937 hocam motor sıcakken bile ışıkta durduğumda aracımın motor sallantısını ben hissediyorum. Yanlız bayide arteon test aracı vardı ona bindim o da aynıydı ayaklarınız tabana tam bastığınızda motorun çalıştığını hissediyorsunuz. Normalde benzinli tsi bi araç bunu yapmazdı. Daha önce çok kullandım. 1.2 tsi sıfır almıştım ben devam edene kadar motorun çalıştığını bile anlamıyordum. Ya 1.5 tsi de bu böyle oldu. Ya da benim araçta motorun oturduğu iskelette bi sıkıntı var diye düşünmeye başladım. Motor soğukken deil sıcakken bile bu titreşimleri rahatlıkla hissediyorum. Kilometresi daha yeni 1000 e geliyor. Biraz daha mı km yapmalı ondan mıdır bilmiyorum. Yakıt konusunda ikinci depodayım ikisini de shellden fuel save aldım. Bu sarsıntılar olmasa araç gayet stabil. Yakıtı da fena deil dizel araç sorunlarına değecek kadar farkı yok. Sarsıntıları olmasa

@palsak Yakıtı da fena deil dizel araç sorunlarına değecek kadar farkı yok. Motorun çalıştığını hissettirmese yakıtı bu kış şartlarında bana iyi geldi. Kış bitince, 5 bin kmyi de bulunca biraz daha az yakmaya başlayacağını biliyorum. Bu yüzden şu an yakıtına sözüm yok. 
1.4 den 1.5 gecicem bi tedirgin oldum ama TSI'ın içinden geçerim bir kaç önerim olacak uygularsanız sorun değil aslıda ama yinede tamamen çözeceksiniz.

Yakıt çok önemli V power alın ama sürekli değil sürekli alırsanız sarsıntı asıl o zaman başlıyor. Rodaj yapmanın önemi büyük aracın parçaları yeni aşınma ve alışma sürecinde kesinlikle devirli kullanmanızı önermiyorum ilk 1000 km çok önemli.Ben her 5 binde bir Lqui Moly yada Würt yakıt katkısı atıyorum full depoya motordaki kurumları temizliyor.

Kısacası bunların yapılması hem motor ömrünü hemde motorun rafine çalışmasını olumlu yönde etkiler. Yazdıklarım tecrübeye sabittir :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@mysf  Hocam ben yıllardır tsi kullandım. 1.2tsi lerde bu titreme yok . yani yok denecek kadar azdır. kaputu açıp dikkat edince fark edebilirsin.1.4tsi lerde de var bu titreşim. 1.5tsi lerde de var. bunu sadece bizim gibi pimpirikli dikkatli kullanıcılar anlayabilir.  rolantide beklerken dikkat edince alltan hafiften bir 2 3 saniyede bir küçük küçük vurma gibi olur . tsi nin çalışma prensibinde vardır bu . ayrıca tsi leri biz çok sessiz motor sanıyoruz ama değil. bunu hondanın benzinli motoruna binince anlıyorsun. tsi çok sessiz olmadığını . sırf bu yüzden 1.6tdi aldım yeni arabamı  çünkü arıza olmasada ben kafamı ona takıyordum ve huzursuz oluyordum. Aslında kafaya takmaya gerek de yok.

 
Upvote 0
Merhaba. 2020 Temmuz ayında 1.5 act dsg golf aldım. Bayiden. Rölantideyken kıpır kıpır ses geliyor. Dönen bir şeyin vuruntusu gibi. Bu ses Kasım ayında başladı. WV çağrı merkezini aradım. beni en yakın bayi-servise yönlendirdiler. Gidecek zamanım olmadı. Ocak 2021 de iş nedeniyle Ankara'ya gittim. Gitmişken servis randevusu alıp Doğuş Oto Etimesgut'a gittim. Ustalar ses olduğunu kabul ettiler. Ancak böyle bir şikayeti ilk defa duyduklarını söylediler. Ne yapabiliriz dedim. Serviste olan 2020 1.5 act motor araç varsa birlikte bakalım dediler. Tamam dedim. o sırada bakım için teslim edilmiş iki tane Golf vardı. ikisi de aynı motor. İkisini de iki ustayla içine oturduk. Kapıları kapattık ve çalıştırdık. İkisinde de aynı tıkırtı sesi vardı. Onlar da şaşırdı. Bu sesin ancak aracından iyi anlayan bir şoför duyabilir dediler. Ne yapacağız dedim. Cevapları : Herhangi bir arıza lambası yanmıyor. Diğer araçlarda da aynı ses var. Bu motorlar şimdiye kadar hiç şikayet konusu olmadı. İçiniz rahat olsun. sürmeye devam edin. dediler. :)

İlk sıfır aracımda böyle bir sorun yaşamak hiç hoşuma gitmedi. Halen rölantide aynı sesi duyuyorum. Motor soğuk veya sıcak fark etmiyor. Aynı durumu yaşayan var mı?

 
Upvote 0
Aynı sarsıntı sebebiyle Adanada birkaç ustaya gösterdim ben ortak aldığım cevap v kayışı olabilir bir ihtimal de olsa volant olabilir dediler. Baktırmanızda fayda var benim aracım da 1.6 tdi 90bg

 
Upvote 0
Ufak obd cihazınız varsa baglayıp log alabilirsiniz. Orada dijital olarak devri görebilirsiniz rolanti devri 650-70 bandında ve anlık 590 lara düşüyorsa ateşlemede bir problem var demektir ve bu normal bir durum değildir.
Bende 1.4 tsi var rolantide beklerken ufak bir vuruntu hissediyordum ve devir saatimde en ufak oynama olmuyordu. Egimli yerlerde daha da artıyordu. Bir çok yerde araştırdım net bir çözüm yoktu aksi gibi motor hata da vermiyordu. Sadece bende ekstra olarak çıt çıt diye ses geliyordu ondan kıllanarak sırası ile bobin buji enjektör kontrolü yaparken bujide sorun çıktı porselen oynuyodu o esnada ateşlemeyi kesiyordu. 

Devre bindiginde kesiklik vs olmamıştı ama sadece rolantideyken oluyordu. 
Öncelikle para harcamadan eliniz anahtar tutuyorsa kendiniz ufak kontrollerle deneyin bence. Basitten giderek bobin-buji kontrolleri,yakıt kalitesi,obd cihaz baglayıp ateşlemeden olup olmadıgı,motor kulakları kontrolleri gibi kendimizin yapabilecegi ve bize ciddi oranda fikir verebilecek kontrollerimizi yapabiliriz. 

zira bu olay oksijen sensöründen motor şanzıman kulagına hatta volantına kadar çok fazla ihtimallerden dolayı olabilir. 

Çünkü sarsıntı yapabilecek ihtimallerin hepsini değiştirerek deneme yanılma yaparsak muhtemelen araç parasının yarısını tekrar harcarız. 
 

Bence ilk kontroller ateşlemeden yani motordan olup olmadıgının kontrolü olmalı ✋🏼✋🏼
 

 
Upvote 0
Bende 1.5 tsi 25 k da bazen rölanti 900-1000 oluyor ve hafif titreşim hissediyordum . Servis 15 k da soğuktan olur şanzıman kulaklarında vs bir şeyler dedi . Böyle şikayet hiç olmadı vs dedi. Ben de çok üstelemedim . Şimdi titreşim hissetmesem de araç çoğunlukla 900-1000 devir de çalışıyor. Ben yağdan olabilir mi diye düşündüm çünkü artık tsi da 0w 20 kullanılıyormuş ama servis 15 bin de 5w 30 koymuştu .
 
Upvote 0
Merhabalar, benzer sorunu birçok arkadaşlar beraber 1.4 tsi motorlardada yaşıyoruz. Genelde araç yakıt kalitesini beğenmediği için oluyor. Aracınızın km'si çok düşük haliyle en muhtemel sorun o.
 
Upvote 0
Bende 1.5 tsi 25 k da bazen rölanti 900-1000 oluyor ve hafif titreşim hissediyordum . Servis 15 k da soğuktan olur şanzıman kulaklarında vs bir şeyler dedi . Böyle şikayet hiç olmadı vs dedi. Ben de çok üstelemedim . Şimdi titreşim hissetmesem de araç çoğunlukla 900-1000 devir de çalışıyor. Ben yağdan olabilir mi diye düşündüm çünkü artık tsi da 0w 20 kullanılıyormuş ama servis 15 bin de 5w 30 koymuştu .
Merhabalar, benzer sorunu birçok arkadaşlar beraber 1.4 tsi motorlardada yaşıyoruz. Genelde araç yakıt kalitesini beğenmediği için oluyor. Aracınızın km'si çok düşük haliyle en muhtemel sorun o.
Genellikle bulunduğum yerde ki shell bp ya da opetten alıyorum . ama 95 oktan genelde 97 oktan bulmak zor .
 
Upvote 0
Genellikle bulunduğum yerde ki shell bp ya da opetten alıyorum . ama 95 oktan genelde 97 oktan bulmak zor .
Hocam 97 oktan yakıt yıllardır satılmıyor. Shell v-power, bp ultimate vb yakıtlarda ekstra katkılı 95 oktan yakıtlar. Nadirende olsa bazı istasyonlarda 97 etiketi kalmış fakat o çeşit bir yakıt mevccut değil zaten firmaların sitelerinde araştırırsanız görebilirsiniz. Önceden 97 oktan shell nitro yakıt mevcuttu. Keşke hala alabilsek. Akaryakıt markalarının ekstra katkılı benzinleri var sadece. Asıl meselede zaten 95 vaaadedilen benzinin 95'ten düşük olması. Bazı meraklı arkadaşlar zaman zaman istasyonlarda cihazla ölçüm yapıyorlar henüz 93 oktandan daha iyi çıkan yer paylaşmadılar :)
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt