Golf 7.5 sıfır km şanzıman değişicek


ack937

Üye
Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
479
Tepkime puanı
352
Konum
Tr
İsim
Ahmet
1.5 tsi 150 hp highline dsg araç fabrikasyon çıkışlı  şanzıman arızası onaylandı ve değişimi garantiden yapılacak denildi. Onaylamadım. 1000km de verdi arızayı. Araç değişim istedim. Doğuş merkez, aralık 2019 çıkışlı aracımı değişemeyeceğini çünkü 2019 model araç kalmadığını fatura fiyatı iade veya şanzıman değişimi teklif etti. Mevcutta 2020 üretimlerinin olduğunu ve eşdeğer olarak 2019 aralık çıkışlı araç ile denk görülmeyeceğini söyledi. Yasal süreç başlatıyorum tüketici mahkemesine başvuru yapacağım. Sonuç ne olur? 

 
Arıza sebebi senkromeç denilen bi parçaymış arkadaşlar. Hep aynı vitese geçerken (2. Vites) arada bir dişli sürtme sesi geliyordu. Silkeleme sarsılma titreme asla olmadı. Sırf bu ufak parça için şanzıman değişiyor. İlk 1000 kmlerde bu arızayı vermeye başladı ve şanzıman hatası olarak vermedi araç hiç. Bilgi, tecrübe olsun diye paylaşıyorum. Bana geçmiş olsun tekrardan:) 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Arıza sebebi senkromeç denilen bi parçaymış arkadaşlar. Hep aynı vitese geçerken (2. Vites) arada bir dişli sürtme sesi geliyordu. Silkeleme sarsılma titreme asla olmadı. Sırf bu ufak parça için şanzıman değişiyor. İlk 1000 kmlerde bu arızayı vermeye başladı ve şanzıman hatası olarak vermedi araç hiç. Bilgi, tecrübe olsun diye paylaşıyorum. Bana geçmiş olsun tekrardan:) 
Mutlu son olmasına sevindim

Hayırlı olsun

Sizi baklava.xls excel ekledim
56e004c8a85e7c9176fd1fb3e733b7f0.jpg
 
Upvote 0
@ack937 çok geçmiş olsun hocam, şanzıman değişimine gittiğinize sevindim, şuanki ülke koşullarına göre mahkeme süreci çok çok uzayacaktır. 

 
Upvote 0
@33hasan33 teşekkürler hocam. şanzıman siparişi verildi almanyadan uçak kargo ile gelecekmiş. Coronadan dolayı biraz yavaş işleyiş olduğu için beklemedeyiz. Doğuş passat R line tahsis etti zaten aracım çıkana kadar:) 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
https://www.youtube.com/watch?v=YNeZDlWAXnQ

https://www.youtube.com/watch?v=0Cy12sNM3m4

vw.jpeg

Arkadaşlar merhabalar.  Belki de bu konuda forumun en en en şanssız üyesi olarak aralık 2019 sıfır km olarak aldığım  1.5 tsi highline DSG aracımın ve linklerden izleyebileceğiniz (hatalı kusurlu artık ne dersek)  şanzıman değişim süreci tamamlandı ve değişen şanzımanımla 1500 km civarı deneyimim oldu. Zaten yüklediğim videoda sesi az duyarsınız.  Süreçleri baştan kısaca madde madde tekrarlayım. 

- Öncelikle rödaj kurallarına harfiyen uymama rağmen bu sesi 1000 km de farkettim. (Şanzımanı zorlamadım demek istiyorum.)

-Park ederken önce N ye alıp el freni çekip öyle aracım stop ediyordum.Ki satış danışmanım devrederken öyle yapmanıza gerek yok araç otomatik boşa alıp kendisi el freni çekiyor demişti. DSG kullanımına ait her türlü kurallara uydum yani.

- Sesi ilk duyduğumda hemen doğuş servise gittim. Şikayetimi ilettim. Yönlendirildiğim usta 1-2 km kullandı ses gelmedi  kavrama olabilir ama aracınız çok yeni biraz daha kullanın 5000km vs olsun devam ederse getirin dedi. 

-2000 km oldu bu sürede ses çok az aralıklarla geldi ve özellikle araç ısınınca şehir içi 20-30 km yapınca (Ankara) dur kalklarda şiddetini arttırdı. Herhangi bir titreme, vites geç atma, sarsıntılı geçiş olmayıp sadece dişli sesi gelmesi vardı. 2.kez gittim doğuş servise. bu sefer başkası yönlendirildi. Bu kişi baştan olayı kabullenmedi. imkansız demeler bu araçta dsg değişti bu arızalar eskide kaldı golf 7.5 de bu arızayla bu km de gelen olmadı daha falan. müşteri ilişkilerinden sorumlu bir hanımefendiye gittim. O da kabul etmedi. Bana depodaki yakıt seslerinden şikayet edenlerden bahsetti ve sorunumu onlarla denk tuttu. Ses kaydı istedi. Linkteki sesleri ona da dinlettim "NORMAL OLABİLİR" dedi. Bu tepkiden sonra merkezi aradım şikayetimi oluşturdum. Başka bir usta yönlendirildi bu sefer. Murat usta doğuş Çankaya'da. Sesi dinlettim ve direkt aracımı aldı bana ikame araç verilmesini söyledi ve sorunu kendi de test edip ertesi gün bilgilendirildim. Çıkan sesi direkt ciddi olarak görmesinden sonra güvenimi kazandı şahsen. Sorunun fabrikasyon hatası olduğunu, kullanıcı hatası asla olamayacağını şanzımanın içinden sesin geldiğini büyük ihtimal "senkromeç" kaynaklı olduğunu ve "DSG nin blok şeklinde değişeceğini" söyledi.

-Ben başta kabullenemedim araç değişim hakkı vs mahkeme yolları denedim avukat savcı arkadaşlarıma durumu anlattım. açıkçası COVİD-19 pandemisinden dolayı süreci başlatamadım mahkemelerin adli tatili uzaktan çalışmalar ertelenen davalar var dediler. Doğuş merkez ile görüşmelerim oldu. Ellerinde muadil araç olsa değişim yapacaklarını söylediler. Ama olmadığı için 2020 model ile muadil sayılmadığını söylediler. ki 2019 aralık çıkışlı aracım. Fatura bedeli iade ya da şanzıman değişim önerdiler. 

- Servis danışmanım da değişecek şanzımanın sorunsuz ("0CW300050 00B" servis kodlu araştırabilirsiniz)  ve daha iyi olacağını yapılacak işlemin sadece civata söküp şanzıman takma işlemi olduğunu anlattı değer kaybı vs olmayacağından bahsetti. Zaten servis kaydını paylaştım orda da bu işlemler var sadece. Hepsi garanti kapsamında tek kuruş alınmadan yapıldı. Şanzıman Almanya'dan geldi. 3 hafta bekledim. Doğuş merkezden bir kişi süreç boyunca benimle iletişimde oldu bilgilendirme yaptı. Onarımdan sonra da arayıp herhangi bir şikayetim olup olmadığını bundan sonra herhangi bir şikayetimde kendisine ulaşmamı söyledi. Yani ilgi manyağı oldum şımartıldım sanki:)) Herhangi bir hasar kaydı tramer girilmiyor. Kafasında soru işareti olanlar için sadece servis kaydı oluşturuluyor. Aracı satarsam isteyin kayıtları:) 

-Şuan 1500 km kullandım. Herhangi bir sorun yaşamadım. Üstelik ACT modda hafif bir titreme olur forumda konusu var bilirsiniz. O titreme bile ortadan kalkmış durumda. Ha demiyorum ki DSG den oluyormuş. Ben farklı gelen bir durumu söyledim sadece. 

Tekrardan servis danışmanım ve ustaya da burdan teşekkürler. Forum ahalisine saygılar umarım kimse yaşamaz bu sorunu sıfır km araç alıp. Yaşarsa da bilgilendirme amaçlı burada süreci elimden geldiğince paylaştım tecrübe olarak faydası olur umarım.  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Geçmiş olsun o zaman diyelim. ilerde Audi A8 alır keyifle sorunsuz sürersin inşallah.

 
Upvote 0
https://www.youtube.com/watch?v=YNeZDlWAXnQ

https://www.youtube.com/watch?v=0Cy12sNM3m4

Ekli dosyayı görüntüle 33627

Arkadaşlar merhabalar.  Belki de bu konuda forumun en en en şanssız üyesi olarak aralık 2019 sıfır km olarak aldığım  1.5 tsi highline DSG aracımın ve linklerden izleyebileceğiniz (hatalı kusurlu artık ne dersek)  şanzıman değişim süreci tamamlandı ve değişen şanzımanımla 1500 km civarı deneyimim oldu. Zaten yüklediğim videoda sesi az duyarsınız.  Süreçleri baştan kısaca madde madde tekrarlayım. 

- Öncelikle rödaj kurallarına harfiyen uymama rağmen bu sesi 1000 km de farkettim. (Şanzımanı zorlamadım demek istiyorum.)

-Park ederken önce N ye alıp el freni çekip öyle aracım stop ediyordum.Ki satış danışmanım devrederken öyle yapmanıza gerek yok araç otomatik boşa alıp kendisi el freni çekiyor demişti. DSG kullanımına ait her türlü kurallara uydum yani.

- Sesi ilk duyduğumda hemen doğuş servise gittim. Şikayetimi ilettim. Yönlendirildiğim usta 1-2 km kullandı ses gelmedi  kavrama olabilir ama aracınız çok yeni biraz daha kullanın 5000km vs olsun devam ederse getirin dedi. 

-2000 km oldu bu sürede ses çok az aralıklarla geldi ve özellikle araç ısınınca şehir içi 20-30 km yapınca (Ankara) dur kalklarda şiddetini arttırdı. Herhangi bir titreme, vites geç atma, sarsıntılı geçiş olmayıp sadece dişli sesi gelmesi vardı. 2.kez gittim doğuş servise. bu sefer başkası yönlendirildi. Bu kişi baştan olayı kabullenmedi. imkansız demeler bu araçta dsg değişti bu arızalar eskide kaldı golf 7.5 de bu arızayla bu km de gelen olmadı daha falan. müşteri ilişkilerinden sorumlu bir hanımefendiye gittim. O da kabul etmedi. Bana depodaki yakıt seslerinden şikayet edenlerden bahsetti ve sorunumu onlarla denk tuttu. Ses kaydı istedi. Linkteki sesleri ona da dinlettim "NORMAL OLABİLİR" dedi. Bu tepkiden sonra merkezi aradım şikayetimi oluşturdum. Başka bir usta yönlendirildi bu sefer. Murat usta doğuş Çankaya'da. Sesi dinlettim ve direkt aracımı aldı bana ikame araç verilmesini söyledi ve sorunu kendi de test edip ertesi gün bilgilendirildim. Çıkan sesi direkt ciddi olarak görmesinden sonra güvenimi kazandı şahsen. Sorunun fabrikasyon hatası olduğunu, kullanıcı hatası asla olamayacağını şanzımanın içinden sesin geldiğini büyük ihtimal "senkromeç" kaynaklı olduğunu ve "DSG nin blok şeklinde değişeceğini" söyledi.

-Ben başta kabullenemedim araç değişim hakkı vs mahkeme yolları denedim avukat savcı arkadaşlarıma durumu anlattım. açıkçası COVİD-19 pandemisinden dolayı süreci başlatamadım mahkemelerin adli tatili uzaktan çalışmalar ertelenen davalar var dediler. Doğuş merkez ile görüşmelerim oldu. Ellerinde muadil araç olsa değişim yapacaklarını söylediler. Ama olmadığı için 2020 model ile muadil sayılmadığını söylediler. ki 2019 aralık çıkışlı aracım. Fatura bedeli iade ya da şanzıman değişim önerdiler. 

- Servis danışmanım da değişecek şanzımanın sorunsuz ("0CW300050 00B" servis kodlu araştırabilirsiniz)  ve daha iyi olacağını yapılacak işlemin sadece civata söküp şanzıman takma işlemi olduğunu anlattı değer kaybı vs olmayacağından bahsetti. Zaten servis kaydını paylaştım orda da bu işlemler var sadece. Hepsi garanti kapsamında tek kuruş alınmadan yapıldı. Şanzıman Almanya'dan geldi. 3 hafta bekledim. Doğuş merkezden bir kişi süreç boyunca benimle iletişimde oldu bilgilendirme yaptı. Onarımdan sonra da arayıp herhangi bir şikayetim olup olmadığını bundan sonra herhangi bir şikayetimde kendisine ulaşmamı söyledi. Yani ilgi manyağı oldum şımartıldım sanki:)) Herhangi bir hasar kaydı tramer girilmiyor. Kafasında soru işareti olanlar için sadece servis kaydı oluşturuluyor. Aracı satarsam isteyin kayıtları:) 

-Şuan 1500 km kullandım. Herhangi bir sorun yaşamadım. Üstelik ACT modda hafif bir titreme olur forumda konusu var bilirsiniz. O titreme bile ortadan kalkmış durumda. Ha demiyorum ki DSG den oluyormuş. Ben farklı gelen bir durumu söyledim sadece. 

Tekrardan servis danışmanım ve ustaya da burdan teşekkürler. Forum ahalisine saygılar umarım kimse yaşamaz bu sorunu sıfır km araç alıp. Yaşarsa da bilgilendirme amaçlı burada süreci elimden geldiğince paylaştım tecrübe olarak faydası olur umarım.  
Hocam öyle bir başlamışsın ki yazıya(en en en şanssız diye), yazının sonuna genele kadar sorunu tekrar yaşadın zannettim cidden üzüldüm. Mesajın sonunda gülücükler falan dedim noluyor, baştan okudum da öyle anladım. 

Hazır Ankara dayız buyur gel araçları, şanzımanları bir kontrol edelim belki sorun yoktur diyecektim, neyse ki geçmiş tecrübenden bahsetmişsin.  :)

 
Upvote 0
@tiesay bi sorun yok Erinç hocam çok şükür:) Ender abimin tavsiyesi üzerine süreci paylasmak istedim. Yine test edebiliriz buralardayız:)

 
Upvote 0
https://www.youtube.com/watch?v=YNeZDlWAXnQ

https://www.youtube.com/watch?v=0Cy12sNM3m4

Ekli dosyayı görüntüle 33627

Arkadaşlar merhabalar.  Belki de bu konuda forumun en en en şanssız üyesi olarak aralık 2019 sıfır km olarak aldığım  1.5 tsi highline DSG aracımın ve linklerden izleyebileceğiniz (hatalı kusurlu artık ne dersek)  şanzıman değişim süreci tamamlandı ve değişen şanzımanımla 1500 km civarı deneyimim oldu. Zaten yüklediğim videoda sesi az duyarsınız.  Süreçleri baştan kısaca madde madde tekrarlayım. 

- Öncelikle rödaj kurallarına harfiyen uymama rağmen bu sesi 1000 km de farkettim. (Şanzımanı zorlamadım demek istiyorum.)

-Park ederken önce N ye alıp el freni çekip öyle aracım stop ediyordum.Ki satış danışmanım devrederken öyle yapmanıza gerek yok araç otomatik boşa alıp kendisi el freni çekiyor demişti. DSG kullanımına ait her türlü kurallara uydum yani.

- Sesi ilk duyduğumda hemen doğuş servise gittim. Şikayetimi ilettim. Yönlendirildiğim usta 1-2 km kullandı ses gelmedi  kavrama olabilir ama aracınız çok yeni biraz daha kullanın 5000km vs olsun devam ederse getirin dedi. 

-2000 km oldu bu sürede ses çok az aralıklarla geldi ve özellikle araç ısınınca şehir içi 20-30 km yapınca (Ankara) dur kalklarda şiddetini arttırdı. Herhangi bir titreme, vites geç atma, sarsıntılı geçiş olmayıp sadece dişli sesi gelmesi vardı. 2.kez gittim doğuş servise. bu sefer başkası yönlendirildi. Bu kişi baştan olayı kabullenmedi. imkansız demeler bu araçta dsg değişti bu arızalar eskide kaldı golf 7.5 de bu arızayla bu km de gelen olmadı daha falan. müşteri ilişkilerinden sorumlu bir hanımefendiye gittim. O da kabul etmedi. Bana depodaki yakıt seslerinden şikayet edenlerden bahsetti ve sorunumu onlarla denk tuttu. Ses kaydı istedi. Linkteki sesleri ona da dinlettim "NORMAL OLABİLİR" dedi. Bu tepkiden sonra merkezi aradım şikayetimi oluşturdum. Başka bir usta yönlendirildi bu sefer. Murat usta doğuş Çankaya'da. Sesi dinlettim ve direkt aracımı aldı bana ikame araç verilmesini söyledi ve sorunu kendi de test edip ertesi gün bilgilendirildim. Çıkan sesi direkt ciddi olarak görmesinden sonra güvenimi kazandı şahsen. Sorunun fabrikasyon hatası olduğunu, kullanıcı hatası asla olamayacağını şanzımanın içinden sesin geldiğini büyük ihtimal "senkromeç" kaynaklı olduğunu ve "DSG nin blok şeklinde değişeceğini" söyledi.

-Ben başta kabullenemedim araç değişim hakkı vs mahkeme yolları denedim avukat savcı arkadaşlarıma durumu anlattım. açıkçası COVİD-19 pandemisinden dolayı süreci başlatamadım mahkemelerin adli tatili uzaktan çalışmalar ertelenen davalar var dediler. Doğuş merkez ile görüşmelerim oldu. Ellerinde muadil araç olsa değişim yapacaklarını söylediler. Ama olmadığı için 2020 model ile muadil sayılmadığını söylediler. ki 2019 aralık çıkışlı aracım. Fatura bedeli iade ya da şanzıman değişim önerdiler. 

- Servis danışmanım da değişecek şanzımanın sorunsuz ("0CW300050 00B" servis kodlu araştırabilirsiniz)  ve daha iyi olacağını yapılacak işlemin sadece civata söküp şanzıman takma işlemi olduğunu anlattı değer kaybı vs olmayacağından bahsetti. Zaten servis kaydını paylaştım orda da bu işlemler var sadece. Hepsi garanti kapsamında tek kuruş alınmadan yapıldı. Şanzıman Almanya'dan geldi. 3 hafta bekledim. Doğuş merkezden bir kişi süreç boyunca benimle iletişimde oldu bilgilendirme yaptı. Onarımdan sonra da arayıp herhangi bir şikayetim olup olmadığını bundan sonra herhangi bir şikayetimde kendisine ulaşmamı söyledi. Yani ilgi manyağı oldum şımartıldım sanki:)) Herhangi bir hasar kaydı tramer girilmiyor. Kafasında soru işareti olanlar için sadece servis kaydı oluşturuluyor. Aracı satarsam isteyin kayıtları:) 

-Şuan 1500 km kullandım. Herhangi bir sorun yaşamadım. Üstelik ACT modda hafif bir titreme olur forumda konusu var bilirsiniz. O titreme bile ortadan kalkmış durumda. Ha demiyorum ki DSG den oluyormuş. Ben farklı gelen bir durumu söyledim sadece. 

Tekrardan servis danışmanım ve ustaya da burdan teşekkürler. Forum ahalisine saygılar umarım kimse yaşamaz bu sorunu sıfır km araç alıp. Yaşarsa da bilgilendirme amaçlı burada süreci elimden geldiğince paylaştım tecrübe olarak faydası olur umarım.  
Hayırlı Olsun Ahmet @ack937  :masallah: (y)

Sürecin bu denli başarılı yönetilmesi çok güzel olmuş. Hakkını talep etmişsin ve yapılması gereken tüm prosedürler yerine getirilmiş. Çoğu zaman üzerine vurgu yapmak istediğim budur aslında. Kızarak bağırıp  çağırarak Servisle işlemler halledilmediği gibi hayatın diğer durumlarında da pek farklı değildir. Garanti kapsamında Aracının bedelinin ödenmesi teklifini de kabul etmeyişin ve Mahkeme yoluna başvurmamak ( pandemi süreci ) en mantıklı seçimlerin olmuş. Yetkili Servis de Aracının DSG nin Fabrikasyon arızasının Sorunsuz bir şekilde Değişimi Doğru tercih olmuş olup bundan sonra ki Süreçte de kafanda hiç bir soru işareti olmayacaktır. Aracın değer kaybı vb de asla olmaz hatta değer bile kazanmıştır :)  Yenilenmiş ve Servis Garantisi ötelenmiş  şekilde olması da avantaj sağlayacaktır.

        Burada Garantili olan; DSG şanzımana sahip araçların Yapılan Olumsuz ve haksız eleştirilerine Karşın Servisin ve Bilinçli Tüketicinin Ne denli Olumlu Sonuç alındığın en Güncel ve Güzel Örneği olmuş. Forum dostlarımız adına Gerçeğin ve belkide olması gerekenlerin bir yansıması olarak kabul edilebilir,Garantili olan araçlar için Korkusuzca DSG kullanılabilirdir. Ayrıca Aracınızın Garantisi bitmiş olsa dahi Yetkili Servis bakımına devam edenler içinde İyi Niyet  Garantisi adı altında , hemen hemen aynı muamele ( işçilik ücreti adı altında belli bir miktar ücret talebi olabilir) uygulandığı da bilinen bir gerçektir. Bir Nevi İyi Niyet Garantisi Aracınızın DSG vb durumları için ikincil bir Kasko Görevi üstlenmektedir.  Sorunu Tecrübesiyle tespit ve onarımının startını veren Yetkili Servis Ustası başta olmak üzere  Sürecin olumlu yürütülmesi ve sonuçlanmasında yardımcı olan tüm çalışanlara teşekkür eder aynı tavrın tüm yetkili servislerde olması temennisiyle , Tekrardan Hayırlı olsun Kazasız belasız Güzel Günlerde Keyifle Aracını Kullanman dileğiyle....

Herkese Keyifli Forumlar Dilerim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ack937 geçmiş olsun..dsg değişimi yapılması o araçta herhangi bir kayba sebeb olmaz diye düşünüyorum..burada bir arkadaşın golfu vardı yanlış hatılamıyorsam 5000km de dsg değişti (2017 yada 18de) ..adam aracını değerinde geçen ay sattı..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Ender Kesinlikle abi çok güzel açıklamışsınız. Servis müdürü araç teslimde ayrıca gelip garanti bitiminde de servis bakım şartı ile iyi niyet garantisinin devam edeceğini ve dsgnin ayrıca o gunden itibaren 2 yıl daha garantili olduğunu söylemişti.

 
Upvote 0

@Ender Kesinlikle abi çok güzel açıklamışsınız. Servis müdürü araç teslimde ayrıca gelip garanti bitiminde de servis bakım şartı ile iyi niyet garantisinin devam edeceğini ve dsgnin ayrıca o gunden itibaren 2 yıl daha garantili olduğunu söylemişti.
Aklın yolu birdir. Keyifli forumlar. 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt