Elden geldiğince yıllardır temizlik görmemiş Golf7 TSI motorun temizliğini ve temizlik sonrası korumasını yaptım. Belki yapmak isteyen varsa fikir olması açısından bu işlemleri elimden geldiğince anlatmaya çalıştım.
Kullandığım malzemeler
- Koch Green Star(Koch GS) 1:10
- Ön Yıkama Köpüğü 1:2
- 3D Orange Degreaser 1:3
- Stargil 1.5 fırça
- 5li Bim bezi
- Dolphin nitril eldiven (kalın modeli)
-Bir miktar su (fırça ve bezi yıkamak gerekirse)
- Ve tabiki korumak için Koch Motorplast
Öncelikle motorun temizlik durumu gerçekten çok çok kötü. 5 sene boyunca belki de ilk kez bu şekilde detaylı bir işlem yapılıyor. Önceki sahibi topraklı yollarda kullanmış, biz de bahçeye gidip geliyoruz sık sık. Haliyle toza toprağa maruz kalıyor. Geçen yaz yine temizlemeye çalışmıştım. Üst kısımlarda göze ilk görünen plastikler temizlenmişti. Fakat kenarda köşede kalıplaşan kirler elimdeki yetersiz kimyasal nedeniyle çıkmamıştı
Öncelikle motorun durumu aşağıdaki gibi, fazla detaya gerek görmedim zira üst kısmının hali kıyı köşe detayların durumunu da ortaya koyuyor
Öncelikle yoğun kirler gitsin diye orange degreaser sıktım her yere. Bir miktar yumuşadı ama kirler çok çok fazla olunca istediğimi karşılamadı
Fırçaladığımda kirler çıkıyordu fakat yine de yüzeyde kalıyordu. Alttaki fotodaki gibi kirler ne kadar kimyasal görse de kalıplaştığı için kurur kurumaz bu hali alıyordu.
Fırça ile olmayacak diyerek yüzeyi sechoya koyduğum ön yıkama köpüğü ile komple gezdirdim yine. Daha sonra beze de Koch GS sıkarak nemlendirdim. Geniş alanlarda başarılı oldu bu yöntem. Kuruyunca sileceğim yere Koch GS sıktım, beze de bir iki fıs sıkıp sildim. Bu şekilde yapınca en başarılı sonuca ulaştım ve haliyle Koch GS ile devam ettim temizliğe. Kıyı köşe yerlerde bez girmedi, girse de yüzeydeki kalıplaşan kiri sökemedi. Fırçayı ıslatıp kullandım oralarda, sökemediği yerde fırçanın sapına bezi dolayıp öyle itekledim dar alanlara.
Akü tarafının ilk halini çekmişim fakat son hali yakından çekmemişim. Uzaktan fotosu var
(sağ taraftan başladım temizliğe, sola doğru ilerliyorum. Temizlik sürüyor )
Tabi acemilik olur da hata olmaz mı Motor içi kiri görüp girişince önce kaputu temizlemek aklımdan çıkmış. Öncelikle kaput üstünü temizleyip sonra motor içini temizlemenizi tavsiye ederim
Kaputta da bir hayli kir birikmişti. Yine Koch GS, fırça ve bez üçlüsü ile devam ettim. Gayet iyi iş çıkardı orada da
Motorun iç kısmının da motorplast öncesi bitmiş hali şu şekilde
Temizlik bitince motorplast vakti geldi artık. Malum bu kadar kirlenince, bir sonraki kirlenmesi mümkün olduğu kadar geciksin ve ürün değmedik yer kalmasın diye Koch Motorplast'ı bol uygulamaya çalıştım. Bu da ürünün üst üste binmesine ve bazı yerlerde beyaz beyaz kalmasına neden oldu. Fakat bu sorun teşkil etmiyor, zaten ürün yüzeyde yaklaşık 12 saat kadar bekledikten sonra silinecek.
Motorplast uygulaması
Yarın kürleşme sonrası silince yine foto atacağım. Bu işlem 3 saat civarı sürdü. Kimyasal olarak Koch GS çok rahatlattı beni ama belki de öncesinde sıktıklarımın da yumuşatmış olma ihtimali var %80 oranında ulaşabildim motorun görünen kısımlarına. Arada el girmeyen yerlere fırçanın da dönmediği yerlere ne yazıkki müdahale edemedim. Farın arka kısımları falan baya zorladı ama büyük çoğunluğu çıktı kalıplaşan kirlerin. Fırçayı sürdükçe bez ile temizlemek çok etkiliyor performansı ve fırçanın yetersiz kaldığı yerde bez ile ovalayarak çıkarmak ancak söküyor kirleri.
5 yıllık temizlik olduğu için yorucu ve zor geçti ama motorunuz bu kadar fazla kirlenmediyse tek bir temizleyici ürün +fırça+bez yetecektir. Tabi yaptığınız temizlik kalıcı olsun isterseniz bir de Koch motorplast fısfıslamak gerekecek.
Ek bir tavsiye olarak da bu işlem gibi kimyasal ürün kullanarak bir işlem yapacaksanız mutlaka ama mutlaka eldiven kullanın. Zira yukarıda koyduğum ürünler ve yoğunlukları gerçekten aşırı fazla. Motor aşırı kirli olduğu için kullandım. Ama bu oranları motor dışında özellikle araç içinde asla kullanmayın, mutlaka çok daha seyrek kullanın.
Kullandığım malzemeler
- Koch Green Star(Koch GS) 1:10
- Ön Yıkama Köpüğü 1:2
- 3D Orange Degreaser 1:3
- Stargil 1.5 fırça
- 5li Bim bezi
- Dolphin nitril eldiven (kalın modeli)
-Bir miktar su (fırça ve bezi yıkamak gerekirse)
- Ve tabiki korumak için Koch Motorplast
Öncelikle motorun temizlik durumu gerçekten çok çok kötü. 5 sene boyunca belki de ilk kez bu şekilde detaylı bir işlem yapılıyor. Önceki sahibi topraklı yollarda kullanmış, biz de bahçeye gidip geliyoruz sık sık. Haliyle toza toprağa maruz kalıyor. Geçen yaz yine temizlemeye çalışmıştım. Üst kısımlarda göze ilk görünen plastikler temizlenmişti. Fakat kenarda köşede kalıplaşan kirler elimdeki yetersiz kimyasal nedeniyle çıkmamıştı
Öncelikle motorun durumu aşağıdaki gibi, fazla detaya gerek görmedim zira üst kısmının hali kıyı köşe detayların durumunu da ortaya koyuyor
Öncelikle yoğun kirler gitsin diye orange degreaser sıktım her yere. Bir miktar yumuşadı ama kirler çok çok fazla olunca istediğimi karşılamadı
Fırçaladığımda kirler çıkıyordu fakat yine de yüzeyde kalıyordu. Alttaki fotodaki gibi kirler ne kadar kimyasal görse de kalıplaştığı için kurur kurumaz bu hali alıyordu.
Fırça ile olmayacak diyerek yüzeyi sechoya koyduğum ön yıkama köpüğü ile komple gezdirdim yine. Daha sonra beze de Koch GS sıkarak nemlendirdim. Geniş alanlarda başarılı oldu bu yöntem. Kuruyunca sileceğim yere Koch GS sıktım, beze de bir iki fıs sıkıp sildim. Bu şekilde yapınca en başarılı sonuca ulaştım ve haliyle Koch GS ile devam ettim temizliğe. Kıyı köşe yerlerde bez girmedi, girse de yüzeydeki kalıplaşan kiri sökemedi. Fırçayı ıslatıp kullandım oralarda, sökemediği yerde fırçanın sapına bezi dolayıp öyle itekledim dar alanlara.
Akü tarafının ilk halini çekmişim fakat son hali yakından çekmemişim. Uzaktan fotosu var
(sağ taraftan başladım temizliğe, sola doğru ilerliyorum. Temizlik sürüyor )
Tabi acemilik olur da hata olmaz mı Motor içi kiri görüp girişince önce kaputu temizlemek aklımdan çıkmış. Öncelikle kaput üstünü temizleyip sonra motor içini temizlemenizi tavsiye ederim
Kaputta da bir hayli kir birikmişti. Yine Koch GS, fırça ve bez üçlüsü ile devam ettim. Gayet iyi iş çıkardı orada da
Motorun iç kısmının da motorplast öncesi bitmiş hali şu şekilde
Temizlik bitince motorplast vakti geldi artık. Malum bu kadar kirlenince, bir sonraki kirlenmesi mümkün olduğu kadar geciksin ve ürün değmedik yer kalmasın diye Koch Motorplast'ı bol uygulamaya çalıştım. Bu da ürünün üst üste binmesine ve bazı yerlerde beyaz beyaz kalmasına neden oldu. Fakat bu sorun teşkil etmiyor, zaten ürün yüzeyde yaklaşık 12 saat kadar bekledikten sonra silinecek.
Motorplast uygulaması
Yarın kürleşme sonrası silince yine foto atacağım. Bu işlem 3 saat civarı sürdü. Kimyasal olarak Koch GS çok rahatlattı beni ama belki de öncesinde sıktıklarımın da yumuşatmış olma ihtimali var %80 oranında ulaşabildim motorun görünen kısımlarına. Arada el girmeyen yerlere fırçanın da dönmediği yerlere ne yazıkki müdahale edemedim. Farın arka kısımları falan baya zorladı ama büyük çoğunluğu çıktı kalıplaşan kirlerin. Fırçayı sürdükçe bez ile temizlemek çok etkiliyor performansı ve fırçanın yetersiz kaldığı yerde bez ile ovalayarak çıkarmak ancak söküyor kirleri.
5 yıllık temizlik olduğu için yorucu ve zor geçti ama motorunuz bu kadar fazla kirlenmediyse tek bir temizleyici ürün +fırça+bez yetecektir. Tabi yaptığınız temizlik kalıcı olsun isterseniz bir de Koch motorplast fısfıslamak gerekecek.
Ek bir tavsiye olarak da bu işlem gibi kimyasal ürün kullanarak bir işlem yapacaksanız mutlaka ama mutlaka eldiven kullanın. Zira yukarıda koyduğum ürünler ve yoğunlukları gerçekten aşırı fazla. Motor aşırı kirli olduğu için kullandım. Ama bu oranları motor dışında özellikle araç içinde asla kullanmayın, mutlaka çok daha seyrek kullanın.