ANKET- Neden dizel neden benzin?


Kimde dizel kimde benzinli var?

  • Dizel

    Kullanılan: 41 25.2%
  • Benzin

    Kullanılan: 120 73.6%
  • Tüp taktım

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Dizel aldım pişmanım

    Kullanılan: 2 1.2%
  • Benzinli aldım pişmanım

    Kullanılan: 4 2.5%

  • Kullanılan toplam oy
    163
Katılım
28 Kas 2015
Mesajlar
395
Tepkime puanı
3
Kim dizeli neden tercıh eder yada benzini.. Km ye göremi secılmeli performansa göremi?  Yada ikinci elemi yoksa servis masrafına göremi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
muslumbingollu dedi:
Kim dizeli neden tercıh eder yada benzini.. Km ye göremi secılmeli performansa göremi?  Yada ikinci elemi yoksa servis masrafına göremi?
Hocam ben yılda 20-25 bin km yapan birisiyim. Sırf şehiriçi ayda 1200 km yol yapıyorum. Yılda iki kez tatile çıkıyorum. Her defasında 2.000-3.000 km yol yapıp dönüyorum. Bir de memlekete gidiş gelişlerim var her seferinde 1.000 km civarı artıyor. Yine de benim tercihim benzinli oldu çünkü bu TSI motorlar bir harika. Sessiz, hızlı ve tutumlu. Benzinli motor konusunda ön yargısı bulunan insanlar bana inanmak istemiyorlar. O yüzden bende kanıtlarla geziyorum :) Bu vakitten sonra dizel araç tercih etmem herhalde.

Başlangıçtan itibaren alınan ve 5.2 lt olan ortalamam TL hesabında 1 km'de 22,5 kuruşa tekabül ediyor

c7d0d3559b4254d9a6a973d4b005691b.jpg


Yakıt aldıktan sonraki ortalamam 5.6 litre ve bu da 24,5 kuruşa tekabül ediyor. (Menzilde 10km yazarken 50 TL'lik benzin almıştım)

5ac0aba0141e76e86b39156f218c05b9.jpg


İnanmayanların bir iddiası var. Vw hilekar, araba az gösteriyordur fazla yakıyordur şeklinde ancak 50 liralık yakıt alıyorum ve net 200km yol yapıyorum. Kısmetse bugün Adana'ya gideceğim bakalım depoyu doldurup çıkacağım Adana'ya varınca tekrar dolduracağım. Bizimki ne kadar benzin içmiş böylelikle ortaya çıkar :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@MSE bu kdr km yapıp benzinden memnunsan kimsenin itiraz etmemesi lazım cunku bnd dizele 10000 tl fark verme taraftari degilim adana sonucunu bekliyorum hocam
 
Bende tercihimi benzinliden yana kullandım.  Ayda maksimum 500 ile 1000 km arasında yapıyorum. @muslumbingollu Dediğiniz gibi hocam bu kadar buyuk bi fark ödemeye gerek yok boyle bir kullanim icin

 
Benim tercihim tsi motor yüzünden benzinli oldu dizele 12 bin lira fark vermektense donanımlı bir araç almak daha mantıklı ben şahsen böyle yaptım

 
Her araç alana özellikle soruyorum ben. Dizel alanları vazgeçirmeye çalışıyorum. 15.000km civarı yapanlar kesinlikle benzinli almalı.

Sessiz, konforlu ve daha performanslı ;)

 
Benzinli alacağım çünkü dizel farkı çok fazla verilen fark bugünün fiyatları ile neredeyse benim 5 yıllık benzin param ayrıca hem daha sessiz hem daha seri hemde bağımsız süspansiyona sahip araç alacağım.Eski nesil benzinli araçlar çok yakıyordu ama yeni nesil tsi motorlar düzgün kullanılırsa gayet ekonomik.

 
Bütçem dizele yetse bile yine dizel almam aradaki fark kadar araca opsiyon ekler daha keyifle kullanırım :)

 
Değerli Golf tutkunları biraz hesap yapacak olursak,

1.2 tsi motor da 110 hp gücünde ve 1.6 tdi motor da 110 hp gücünde, arada tork farkı var ki bunu hiçe saymak 1.6 litrelik dizel üniteye haksızlık etmek olur ancak birazdan yapacağımız hesapta alırken, kullanırken ve vergi verirken ödeyeceğimiz fark için bence kabul edilebilir.

Öncelikle tork farkını yazalım 1.2 modelde 175 mn tork varken 1.6 da 250nm tork bulunmakta burada TDİ kazandı :)

Manuel şanzımanlı bir Golf alacak olursanız, 1.2 TSI model 6 ileri, Dizel ünite 5 ileri orana sahip, 2016 yılına geldiğimiz şu günlerde keşke 6 ileri olsa demeden geçemeyeceğim.  Önemli bir not Bluemotion model alırsanız 6 ileri manuel şanzımanlı Golf sahibi olabiliyorsunuz.

0-100 km hızlanmada 1.2 TSI 9.9 saniye ile öde tamamlarken, 1.6 TDI 10.5 sn fabrika teknik değerlerini vermekte.

Her iki modelinde teknik bakımdan maximum hızı 195 km/sa verilmiş.

Şimdi gelelim madalyonun diğer yüzüne;

Standart comfortline araçlar üzerinden fiyat karşılaştırması yapacak olursak,

1.2 TSI BMT 110 ps Man.    ----------  65.000 TL

1.6 TDI BMT 110 ps Man.    ----------  81.700 TL 

Aradaki fiyat farkı  tam 16.700 TL

Normal bir kullanım şartında Dizel için uzun süreli kullanım ortalamasını 5 litre olarak hesaplayacak olursak yılda 15.000 km yapan bir kişi için hesaplama yapalım.

13.12.2015 günü Akaryakıt değerlerine göre 3,56 Tl Motorinin litre fiyatı        3.56*5= 17.8 TL 100 km deki tüketim miktarı olur.

15.000 km de  2670 TL yıllık dizel araç ile tüketim bedeli

Yine aynı tarih için 4,29 TL Benzinin litre fiyatı; TSI araç için de ortalama olarak uzun süreli değeri 6.5 Litre şeklinde düşünürsek

(Tüketimler iyimser düşünülmüş uzun yol ve şehir içi yarı yarıya olduğu varsayılarak değerlendirilmiştir, teknik verilere göre genel ortalama 4,9 ve 3,9 verilip fark 1 litre gözükmektedir.)

6,5*4,29= 27.8 TL 100 km tüketimi 15.000 km için toplam 4.170 TL yıllık tüketim olur.

4.170 - 2670 = 1500 TL fark ortaya çıkmakta

Motor silindir hacimleri göz önüne alınırsa 1.6 Dizel için yıllık 945 lira MTV ödenirken, 1.2 TSI için 591 lira MTV ödenmekte buradaki fark 354 TL

1500 liralık kardan bunu da çıkardığımızda Yıllık toplam kazancımız 1.146 TL olmaktadır.

Bu değeri Araçlar arasındaki fiyat farkına böldüğümüzde 16.700/ 1.146 = 14,5 yıl sonra Kâr edilmeye başlanıyor.

Ayrıca Dizel aracın bakım maliyetlerinin yüksekliği ve 16.700 TL kredi fazladan çekince verilecek faiz veya bu parayı 14.5 yıl boyunca vadeli hesapta tutarak alacağınız faiz göz önüne alınmadan hesaplandı.

Son olarak ikisi aynı fiyata satılmayacak ki dediğinizi duyar gibiyim, ancak 5 yıl kullanım sonucunda asla 16.700 lira fazlasına aracı satamıyorsunuz. Malum sitedeki ilanlar incelendiğinde daha genç yaştaki araçlar için dahi bu farkın alınamadığını görebilirsiniz.

Şu şekilde başımızdan geçen bir örnek ile açıklamak gerekirse 2004 yılında babam 1.4 HDI Peugeot 307 almıştı, aldığımız fiyat 32 Milyar idi o zamanın parasına göre, benzinli ve 1.6 daha kuvvetli olan modelse 27,5 milyar idi, aradaki fark fazla yok 4.5 milyar verilir düşüncesi ile dizeli tercih etmiştik. Ancak 68 hp gücünde dizel ünite 307 yi pek iyi kaldıramıyor performansta olabildiğince kötü ildi belirtmeden geçmek istemiyorum.

Aracı 2012 yılında satmak istediğimizde 54.000 km de nokta boya olmadan 21.500 liraya sattık ki o zaman boya ve km daha yüksek benzinli 307 ler 20.000 Tl civarında alıcı buluyordu.  Aradaki 4.5 milyarlık farkın 3 te 1 ini alarak sattık.

Biraz uzun oldu, özür dilerim ama iki araç arasında kalanlara bir nebze olsun yardımcı olmak adına uğraştım. Sevgi ve selamlarımla.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
enpisagor dedi:
Değerli Golf tutkunları biraz hesap yapacak olursak,

1.2 tsi motor da 110 hp gücünde ve 1.6 tdi motor da 110 hp gücünde, arada tork farkı var ki bunu hiçe saymak 1.6 litrelik dizel üniteye haksızlık etmek olur ancak birazdan yapacağımız hesapta alırken, kullanırken ve vergi verirken ödeyeceğimiz fark için bence kabul edilebilir.

Öncelikle tork farkını yazalım 1.2 modelde 175 mn tork varken 1.6 da 250nm tork bulunmakta burada TDİ kazandı :)

Manuel şanzımanlı bir Golf alacak olursanız, 1.2 TSI model 6 ileri, Dizel ünite 5 ileri orana sahip, 2016 yılına geldiğimiz şu günlerde keşke 6 ileri olsa demeden geçemeyeceğim.  Önemli bir not Bluemotion model alırsanız 6 ileri manuel şanzımanlı Golf sahibi olabiliyorsunuz.

0-100 km hızlanmada 1.2 TSI 9.9 saniye ile öde tamamlarken, 1.6 TDI 10.5 sn fabrika teknik değerlerini vermekte.

Her iki modelinde teknik bakımdan maximum hızı 195 km/sa verilmiş.

Şimdi gelelim madalyonun diğer yüzüne;

Standart comfortline araçlar üzerinden fiyat karşılaştırması yapacak olursak,

1.2 TSI BMT 110 ps Man.    ----------  65.000 TL

1.6 TDI BMT 110 ps Man.    ----------  81.700 TL 

Aradaki fiyat farkı  tam 16.700 TL

Normal bir kullanım şartında Dizel için uzun süreli kullanım ortalamasını 5 litre olarak hesaplayacak olursak yılda 15.000 km yapan bir kişi için hesaplama yapalım.

13.12.2015 günü Akaryakıt değerlerine göre 3,56 Tl Motorinin litre fiyatı        3.56*5= 17.8 TL 100 km deki tüketim miktarı olur.

15.000 km de  2670 TL yıllık dizel araç ile tüketim bedeli

Yine aynı tarih için 4,29 TL Benzinin litre fiyatı; TSI araç için de ortalama olarak uzun süreli değeri 6.5 Litre şeklinde düşünürsek

(Tüketimler iyimser düşünülmüş uzun yol ve şehir içi yarı yarıya olduğu varsayılarak değerlendirilmiştir, teknik verilere göre genel ortalama 4,9 ve 3,9 verilip fark 1 litre gözükmektedir.)

6,5*4,29= 27.8 TL 100 km tüketimi 15.000 km için toplam 4.170 TL yıllık tüketim olur.

4.170 - 2670 = 1500 TL fark ortaya çıkmakta

Motor silindir hacimleri göz önüne alınırsa 1.6 Dizel için yıllık 945 lira MTV ödenirken, 1.2 TSI için 591 lira MTV ödenmekte buradaki fark 354 TL

1500 liralık kardan bunu da çıkardığımızda Yıllık toplam kazancımız 1.146 TL olmaktadır.

Bu değeri Araçlar arasındaki fiyat farkına böldüğümüzde 16.700/ 1.146 = 14,5 yıl sonra Kâr edilmeye başlanıyor.

Ayrıca Dizel aracın bakım maliyetlerinin yüksekliği ve 16.700 TL kredi fazladan çekince verilecek faiz veya bu parayı 14.5 yıl boyunca vadeli hesapta tutarak alacağınız faiz göz önüne alınmadan hesaplandı.

Son olarak ikisi aynı fiyata satılmayacak ki dediğinizi duyar gibiyim, ancak 5 yıl kullanım sonucunda asla 16.700 lira fazlasına aracı satamıyorsunuz. Malum sitedeki ilanlar incelendiğinde daha genç yaştaki araçlar için dahi bu farkın alınamadığını görebilirsiniz.

Şu şekilde başımızdan geçen bir örnek ile açıklamak gerekirse 2004 yılında babam 1.4 HDI Peugeot 307 almıştı, aldığımız fiyat 32 Milyar idi o zamanın parasına göre, benzinli ve 1.6 daha kuvvetli olan modelse 27,5 milyar idi, aradaki fark fazla yok 4.5 milyar verilir düşüncesi ile dizeli tercih etmiştik. Ancak 68 hp gücünde dizel ünite 307 yi pek iyi kaldıramıyor performansta olabildiğince kötü ildi belirtmeden geçmek istemiyorum.

Aracı 2012 yılında satmak istediğimizde 54.000 km de nokta boya olmadan 21.500 liraya sattık ki o zaman boya ve km daha yüksek benzinli 307 ler 20.000 Tl civarında alıcı buluyordu.  Aradaki 4.5 milyarlık farkın 3 te 1 ini alarak sattık.

Biraz uzun oldu, özür dilerim ama iki araç arasında kalanlara bir nebze olsun yardımcı olmak adına uğraştım. Sevgi ve selamlarımla.
Cok doğru bir hesap olmus. Turbolu ve atmosferik benzinli ve dizelde kullandim.

Kendi tercihim ise aracla gidip geldigimden cok sikisik trafige girdigimden ve yilda 25k civari km yaptigimdan dolayi dizelden yana kullandim. Soyle bir durumda var benzinli aracla gazladigim zaman icim gidiyordu cunki tuketimler 10 lu seviyeleri cok rahat geciyordu. Dizelde ne kadar gazlarsaniz gazlayin belli bir esigi gecmiyor buda devamli gazlamaniza olanak sagliyor. Kullanim tarziylada alakali sakin kullanim sevmiyorsaniz dizel alin.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@enpisagor

Hocam hesabınız güzel. Buraya eklemeniz gereken şeyler var.

- Eğer alırken alan kişi kredi çekiyorsa faiz farkı

- Kasko fiyat farkı

 
yusuf dedi:
@enpisagor

Hocam hesabınız güzel. Buraya eklemeniz gereken şeyler var.

- Eğer alırken alan kişi kredi çekiyorsa faiz farkı

- Kasko fiyat farkı
"Ayrıca Dizel aracın bakım maliyetlerinin yüksekliği ve 16.700 TL kredi fazladan çekince verilecek faiz veya bu parayı 14.5 yıl boyunca vadeli hesapta tutarak alacağınız faiz göz önüne alınmadan hesaplandı."

Faiz konusunu yazdım ancak kaskoyu eklemeyi unutmuşum. bunlarda devreye girince zaten kimse dizele para vermeyecek :D

 

Hesaplama icin ayirdiginiz vakit icin ayrica tskler..

On numara bilgilendirme

 

Geri
Üst Alt