Far ve sislerde Buğu Problemi


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Far ve sislerde Buğu Problemi



Değerli Hocam;

Öncelikle sizi dikkatiniz ve titizliğiniz için tebrik ve takdir ederim... Aslında herkesin başına gelen bu durumu pek az kişi tespit eder ve tespit edenlerden pek azı; ki o azınlığa ben de dahilim; dert eder.

Farlar yüksek enerjiyle çalıştıklarından yüksek ışık üretirken yüksek ısı  da üretmeleri doğaldır.

Oluşan yüksek ısının farın bileşenlerine zarar vermesini engellemek için mutlaka ısının çıkabileceği kanal veya ızgara bulunmalıdır.

İşte bu kanallardan içeriye hava sirküle olur ama ısınan havanın, yağış ya da soğuk hava nedeniyle sıcaklığı düşen ve nisbeten daha soğuk olan farın dış yüzeyine temas ettiği anda yoğuşuyor, yani buhardan sıvı hale geçerek yüzeyde buğu oluşturuyor....

Yani gerçekten de tabiat kuralları gereği ve zorunlulukla gerçekleşiyor.

Dolayısıyla kılavuz kitapçıkta da belirtildiği gici normal bir durum.

Fakat normal olmayan şey içerisine su alması. Eğer içinde su görürsek mutlaka servise başvurmalıyız.

Daha yüksek ısı üreten matrix led sisteminde hava soğutma yetmeyeceği için kendine özgü bir  soğutma sistemi bile var..

Benim de örneğini yaşadığım bu durumu göstermek için kırmızıyla işaretlediğim şekilde ve simetrik olarak oluşan buğulanma.....

Fotoğrafını çeksem iyi olurdu ama,o yağmurda bir an önce eve dönmek istediğimden vazgeçtim...

VVBnqv.jpg


yMja7k.jpg


Sis farlarında Buğu örneği

NqGBva.jpg


7vLNRl.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow

Sis farı için bir örnek de benden gelsin o zaman

6d5d95f9f88692a56928f6806b9e35b6.jpg


Not: Bundan dolayı sis farım değişti.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@silvershadow @MSE Yanlis hatirlamiyorsam seatcilarda bu problemden muzdarip. Cozum olarak silika jel torbasi koyanlar vardi.  Isimize yarayabilir mi ne dersiniz?
 
newspeed dedi:
@silvershadow @MSE Yanlis hatirlamiyorsam seatcilarda bu problemden muzdarip. Cozum olarak silika jel torbasi koyanlar vardi.  Isimize yarayabilir mi ne dersiniz?
Değerli Hocam;

O silika torbasını farlara koyuyor Seatçı dostlarımız.

Özellikle Full Ledli farlarda; gündüz ledleri su alma problemi son derece can sıkıcı boyutta ve kronik.

Bizdeki problem dönemseldir çok şükür.

Su alırsa hemen değiştiriyorlar kesinlikle ama buğu kaçınılmaz gerçekten..

Buğunun oluşması ancak özel bir havalandırma sistemi ile mümkündür.

Fakat bu da  ekstra maliyet demek.

Fabrikalar da buna normaldir diye kitapçıklarına yazıp geçiyorlar...

Matrix Led'li ve Lazer Ledlerde havalandırma sistemi konmuş mesela.

Keşke bizde de olsa.

 
buğu bende de sorundu. servis bana şöyle dedi resimlerle begeleyelim ve Garanti işlemleri için merkeze gönderelim. onay halinde değişim yapılıyor dedi. yani benım burdan anladığım Doğuş merkez garanti işlemi servislerindeki ustalarına pek güvenmeyeip kararı kendıleri belirliyor. neyse simdilik sıvı olmasada buğu var . sorun artarsa kayıt açtırdım serviste bununla ilgiliö şikayetimi en azından sonrasında işlemler daha hızlı olacak. herkese tavsiye ederim en azından şikayet talebinde bulunun ve kayıtlara girsin.



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
39ebda51aae65963e0d8ead9643437d7.jpg


f95feac7172e135c82fb84c1e25c4f65.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
yusuf dedi:
Seat işin kolayına kaçmış. Bizde birçok değişime şahit olduk.
Bu alman forumunda bilgilendirme amaçlı yapılmış bir resim aslında :) kışa giriyoruz böyle bir durumla karşılaşabilirsiniz gibisinden.

Golf ün kullanım klavuzunda da bilgi mevcuttur diye düşünüyorum.

Buğu oluştuktan sonra araçla biraz gezince geçmiyorsa ve zamanla damlacık halini alıp gölleniyorsa servis değiştiriyor zaten.

Ancak buğu geçici tipte bile olsa zamanla far camı içerden lekeleniyor. Buhar izleri oluşuyor.  Benim farlarım bu yüzden değişti[emoji106]

 
Bu sorunu 2 hafta önce Jettasını teslim alan arkadaş da yaşadı. Hemen servise götürdük söküp silip taktılar. Gün içinde yeniden buğulandı. Tekrar götürdük normal-soğuktan falan dediler. Israr edince söküp içindeki hava kanallarını genişlettik dediler ve sorun şimdilik düzeldi.

 
alper32 dedi:
Bu sorunu 2 hafta önce Jettasını teslim alan arkadaş da yaşadı. Hemen servise götürdük söküp silip taktılar. Gün içinde yeniden buğulandı. Tekrar götürdük normal-soğuktan falan dediler. Israr edince söküp içindeki hava kanallarını genişlettik dediler ve sorun şimdilik düzeldi.
Ben bu buğu işi ile çok uğraştım. Servis pratik çözümler üretmiş ancak hiç biri çözüm değil. Söküp silme işlemi aslında farı yerinden çıkarıp arka kapaktan sıcak hava tutma işlemi. Farın camı gövdesinden ayrılmaz. Açıp bezle silinecek bir mekanizma değil yani. İçeriyi sıcak hava ile kurutuyorlar.

Hava kanallarını genişletmeyi bana servis danışmanı söyledi ancak ustanın yanına gittiğimde usta abi yapmayalım dedi. Çünkü yapılan işlem fara arka kısımdan delik açılması. İklim koşulunu bağlı olarak, neme bağlı olarak yapılan işlem ters tepebilir dediler.

İnce ve gecici buğuya takılmamak lazım. VAG grubunun çoğu aracında var bu durum. Fabrika ve servis tarafından sorun olarak görülmüyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
junkerss dedi:
Bu sorunu 2 hafta önce Jettasını teslim alan arkadaş da yaşadı. Hemen servise götürdük söküp silip taktılar. Gün içinde yeniden buğulandı. Tekrar götürdük normal-soğuktan falan dediler. Israr edince söküp içindeki hava kanallarını genişlettik dediler ve sorun şimdilik düzeldi.
Ben bu buğu işi ile çok uğraştım. Servis pratik çözümler üretmiş ancak hiç biri çözüm değil. Söküp silme işlemi aslında farı yerinden çıkarıp arka kapaktan sıcak hava tutma işlemi. Farın camı gövdesinden ayrılmaz. Açıp bezle silinecek bir mekanizma değil yani. İçeriyi sıcak hava ile kurutuyorlar.

Hava kanallarını genişletmeyi bana servis danışmanı söyledi ancak ustanın yanına gittiğimde usta abi yapmayalım dedi. Çünkü yapılan işlem fara arka kısımdan delik açılması. İklim koşulunu bağlı olarak, neme bağlı olarak yapılan işlem ters tepebilir dediler.

İnce ve gecici buğuya takılmamak lazım. VAG grubunun çoğu aracında var bu durum. Fabrika ve servis tarafından sorun olarak görülmüyor.
Kesinlikle katılıyorum opelden forda fiata renaulta kadar onlarca araç kullandım hepsinde geçici buğu oluyordu takılmamak lazım. Aşırı sıkıntı olursa zaten değişim olur, ams her bir gözümüze çarpan olayda aracı elletmemek lazım

 
Arkadaşlar bende bu dertten muzdaribim servise söyledim soğuk ve yağmurlu havalarda olabilir diyerek başından savdı benim farlarım aşırı buharlanıyor ve merceklerde lekeler var bir arkadaşım buğu dan dolayı değişim yapmıyorlar fakat merceklerdeki lekelerden şikayetçi olursan değişim yaparlar dedi ne kadar doğru bilemiyorum fakat aracımı yıllık bakıma götürdüğümde söyleyeceğim bakalım servis ne diyecek bir yandan da elletmek istemiyorum kalsın diyorum böyle bana bir zararı yok sizin tavsiyelerinize ihtiyacım var sizce nasıl bir yol izleyeyim ?

20151128_183045.jpg

20151128_183022.jpg

 
En mantıklı çözüm, hatalı imal edilmiş bu farlara hiçbir şekilde su tahliyesine muhatap olmayan bir noktadan delik açmak yada mevcutta olanı genişleterek nem tahliyesini kolaylaştırmak gibi geliyor.Camlarda oluşan derdi iç sirkülasyonu kapatarak ve klimayı açarak çözüyoruz da farlara klima takmak mümkün görünmüyor  s=alsaa

 

Arkadaşlar bende dün akşam yıkamadan sonra farkettim ki sabahta halen vardı bir buğu problemi. Aracım henüz 1 aylık sıfır almıştım. Ayrıca farın üzerinde beyaz noktalar var sizin yorumlarınız neler?

image.jpeg

 

Geri
Üst Alt