İyiymiş.reko dedi:@yusuf dün servise gittim daha önce böyle bir sey duymamışlar..vitese ayar yaparız dediler yaptılarmı yapmadılarmı bilemem ..şimdilik sıkıntı yok..ayar nasıl yapılıyor onuda bilmiyorum..

İyiymiş.reko dedi:@yusuf dün servise gittim daha önce böyle bir sey duymamışlar..vitese ayar yaparız dediler yaptılarmı yapmadılarmı bilemem ..şimdilik sıkıntı yok..ayar nasıl yapılıyor onuda bilmiyorum..
Değerli Yusuf HOcam.yusuf dedi:Hocam şöyle bir öneri ile geleyim belki bu olmuştur.5 agustostaki mesajıma ek çok önemli ve ciddi bir sorunla karsı karsıyayım..1. viteste bayırda araba geri kaydırıyor..auto hold acık ama araba ileri gitmiyor..sanzıman hatasımı yoksa başka seymı çözemedim..aynı hatayı diğer forumda eleman yazmış http://www.golfturkiye.net/atolye/golf-mk-7/tamirhane/3225-golf-7-high-line-duz-vites-%7C-1-vitesde-arabanin-geri-gitmesi.html
bire bir aynısı banada oldu eminim 1. vitese attıgıma ama araba geri gidiyor bir tane trafıkte bir tanede dun evın onunde hafif bayırda oldu.. aracın onu bayır tarafında... vitese atıyorum ama arac gerı kayıyor..geri vitesemı geciyor yoksa bostamı araba onu cözedim.. manuelı olup buna benzer sorun yasayan varmı..
-Şimdi debriyajı ayarlarken bir noktada araç ileri hafif hareket ederse auto holdu bırakır. Devamında debriyaj ayarını kaçırırsanız bu sefer frene basmadığınız için araç geri kaymaya başlar.
Eğer böyle değilse servis yolu göründü hocam.
yok 8Dyusuf dedi:İyiymiş.@yusuf dün servise gittim daha önce böyle bir sey duymamışlar..vitese ayar yaparız dediler yaptılarmı yapmadılarmı bilemem ..şimdilik sıkıntı yok..ayar nasıl yapılıyor onuda bilmiyorum..Geçişlerde farklılık hissettin mi hocam.
nasıl bir isim verilir bilemiyorum ancak benimde düşüncem 1. vites ile geri vites arasında bir karışıklık oldugu yönünde..peki autohold nasıl devreden çıkıyor gaza basıncamı araç hareket edincemi?Newerdais dedi:Aracınız geri virese geçmiyormu? Güç uygulamanıza gerek yok,birinci vitese geçirip sonra geri vitese geçirmeyi deneyin. Birinci vitese geçmiyormu? Geri vitese geçirip sonra birinci vitese geçirin. Buna bir isim bulmak lazım) şanzıman yarım sırt konumu. Bütün otomobillerde durum böyledir. Auto hold devreden çıkınca,gaza basılmazsa yolun eğimine göre araç haraket eder,frene basılınca auto hold aracı sabitler.
Hocam boşuna arabanın orasını burasını kurcalatmayın., bu sorun tam bir problem olmamak ile birlikte pek çok golf te mevcut., hatta ve hatta daha önce kullandığım manuel vitesli opel corsa d, astra j, Mercedes W124 230E ve W210 E200 Kompressor, BMW E46 320i dahil pek çok araçta da aynı durum söz konusudur., Alman araçlarının karakteristik kemikli ve hisli vites geçişleri" nin bir sonucu/parçasıdır diyebiliriz ama tam kelime karşılığı bir manuel şanzımanlı alman aracı kullanıyorsanız., onun tarzına göre vites değiştirme alışkanlıklarınızı değiştirmeniz dilinden gerekli., bunun diğer sebebi ise araç motor ve şanzıman soğukken sabahleyin araç yeni çalıştırıldığında şanzıman yağlamayı daha tam yapmadığında genelde ortaya çıkar., diğer durumlarda yani motor ve şanzıman ideal sıcaklıktayken yapması ise araç tam durmadan geri vitese atılması esnasında, yine geri vitese atarken diğer vitesler (1'den 2'ye gibi) hemen hızlı şekilde değil de yavaşça ve biraz bekleyerek kademeli olarak usülce atılması bu sorunla karşılaşılmasını ortadan kaldırır., yüksek vitesten 1. vites 'e ataken bu sorunla karşılaşılması dediğim gibi özellikle alman araçlarının karakteristik "kemikli vites geçişleri" 'nin bir parçasıdır ., Reno tarzı kolay ama hissiz vites geçişleri alman arabalarında özgü bir özellik değildir.. Her ne kadar bu önlemleri alıpta aynı sorunu yani vites geçişte zorluk yaşadığınız anda vitesi boşa alıp ve debriyaj bırakıp tekrar debriyaj a basıp vitese geçirmek gerekli..Diğer viteslerde sorun yokken bu 1. vites ve geri vitese geçmeme sorunu bende de mevcut X( özellikle soğuk havalarda oluyor.
Servise baktıracağım bakalım çözülecek mi?