1. Vitese zor geçme


reko dedi:
@yusuf dün servise gittim daha önce böyle bir sey duymamışlar..vitese ayar yaparız dediler yaptılarmı yapmadılarmı bilemem ..şimdilik sıkıntı yok..ayar nasıl yapılıyor onuda bilmiyorum..
İyiymiş. :) Geçişlerde farklılık hissettin mi hocam.

 

yusuf dedi:
5 agustostaki mesajıma ek çok önemli ve ciddi bir sorunla karsı karsıyayım..1. viteste bayırda araba geri kaydırıyor..auto hold acık ama araba ileri gitmiyor..sanzıman hatasımı yoksa başka seymı çözemedim..aynı hatayı diğer forumda eleman yazmış http://www.golfturkiye.net/atolye/golf-mk-7/tamirhane/3225-golf-7-high-line-duz-vites-%7C-1-vitesde-arabanin-geri-gitmesi.html

bire bir aynısı banada oldu eminim 1. vitese attıgıma ama araba geri gidiyor bir  tane trafıkte bir tanede dun evın onunde hafif bayırda oldu.. aracın onu bayır tarafında... vitese atıyorum ama arac gerı kayıyor..geri vitesemı geciyor yoksa bostamı araba onu cözedim.. manuelı olup buna benzer sorun yasayan varmı..
Hocam şöyle bir öneri ile geleyim belki bu olmuştur.

-Şimdi debriyajı ayarlarken bir noktada araç ileri hafif hareket ederse auto holdu bırakır. Devamında debriyaj ayarını kaçırırsanız bu sefer frene basmadığınız için araç geri kaymaya başlar.

Eğer böyle değilse servis yolu göründü hocam.
Değerli Yusuf HOcam.

Gözden kaçırmışım ama şimdi fark ettim harika bir yorum olmuş

 
yusuf dedi:
@yusuf dün servise gittim daha önce böyle bir sey duymamışlar..vitese ayar yaparız dediler yaptılarmı yapmadılarmı bilemem ..şimdilik sıkıntı yok..ayar nasıl yapılıyor onuda bilmiyorum..
İyiymiş. :) Geçişlerde farklılık hissettin mi hocam.
yok  8D

 
Aracınız geri virese geçmiyormu? Güç uygulamanıza gerek yok,birinci vitese geçirip sonra geri vitese geçirmeyi deneyin. Birinci vitese geçmiyormu? Geri vitese geçirip sonra birinci vitese geçirin. Buna bir isim bulmak lazım:)) şanzıman yarım sırt konumu. Bütün otomobillerde durum böyledir. Auto hold devreden çıkınca,gaza basılmazsa yolun eğimine göre araç haraket eder,frene basılınca auto hold aracı sabitler.

 
1. Vites ve geri vites 2 kademeli vites oturuyor sanıyorsunuz hatta park sensörü bile devreye giriyor gaza basınca cırlıyor zamanla arabanın dilinden anlayınca vites konumlarından işi çözüyorsunuz ama öyle şık şık vitesler maalesef geçmiyor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Newerdais dedi:
Aracınız geri virese geçmiyormu? Güç uygulamanıza gerek yok,birinci vitese geçirip sonra geri vitese geçirmeyi deneyin. Birinci vitese geçmiyormu? Geri vitese geçirip sonra birinci vitese geçirin. Buna bir isim bulmak lazım:)) şanzıman yarım sırt konumu. Bütün otomobillerde durum böyledir. Auto hold devreden çıkınca,gaza basılmazsa yolun eğimine göre araç haraket eder,frene basılınca auto hold aracı sabitler.
nasıl bir isim verilir bilemiyorum ancak benimde düşüncem 1. vites ile geri vites arasında bir karışıklık oldugu yönünde..peki autohold  nasıl devreden çıkıyor gaza basıncamı araç hareket edincemi?

 
@reko

autohold aracı kavrama noktasına getirdiğiniz anda devreden çıkıyor. gaz-debriyaj kombinasyonu sonrası.

 
Autohold direk debriyaja bağlı dik bir yokuşta gaza basmadan debriyajı kavrama noktasına getirince devreden çıkıyor viteste o sırada yerine oturmayıp boşa çıktığı için araç ilerliyemiyor

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@reko

peki autohold  nasıl devreden çıkıyor gaza basıncamı araç hareket edincemi?

Her ikisi de, dsg şanzıman için. Manuel vites için kavrama noktası

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bence Autohold çok mükemmel çalışıyor tam yerinde bırakıyor; bu vites işi çok ilginç ama. Son durum ne acaba

 
Diğer viteslerde sorun yokken bu 1. vites ve geri vitese geçmeme sorunu bende de mevcut X( özellikle soğuk havalarda oluyor.

Servise baktıracağım bakalım çözülecek mi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
bende başlarda olan bu sorun tam düzelmedi , azaldı yada ben artık dilinden anlıyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Diğer viteslerde sorun yokken bu 1. vites ve geri vitese geçmeme sorunu bende de mevcut X( özellikle soğuk havalarda oluyor.

Servise baktıracağım bakalım çözülecek mi?
Hocam boşuna arabanın orasını burasını kurcalatmayın., bu sorun tam bir problem olmamak ile birlikte pek çok golf te mevcut., hatta ve hatta daha önce kullandığım manuel vitesli opel corsa d, astra j, Mercedes W124 230E ve W210 E200 Kompressor, BMW E46 320i dahil pek çok araçta da aynı durum söz konusudur., Alman araçlarının karakteristik kemikli ve hisli vites geçişleri" nin bir sonucu/parçasıdır diyebiliriz ama tam kelime karşılığı bir manuel şanzımanlı alman aracı kullanıyorsanız., onun tarzına göre vites değiştirme alışkanlıklarınızı değiştirmeniz dilinden gerekli., bunun diğer sebebi ise araç motor ve şanzıman soğukken sabahleyin araç yeni çalıştırıldığında şanzıman yağlamayı daha tam yapmadığında genelde ortaya çıkar., diğer durumlarda yani motor ve şanzıman ideal sıcaklıktayken yapması ise araç tam durmadan geri vitese atılması esnasında, yine geri vitese atarken diğer vitesler (1'den 2'ye gibi) hemen hızlı şekilde değil de yavaşça ve biraz bekleyerek kademeli olarak usülce atılması bu sorunla karşılaşılmasını ortadan kaldırır., yüksek vitesten 1. vites 'e ataken bu sorunla karşılaşılması dediğim gibi özellikle alman araçlarının karakteristik "kemikli vites geçişleri" 'nin bir parçasıdır ., Reno tarzı kolay ama hissiz vites geçişleri alman arabalarında özgü bir özellik değildir.. Her ne kadar bu önlemleri alıpta aynı sorunu yani vites geçişte zorluk yaşadığınız anda vitesi boşa alıp ve debriyaj bırakıp tekrar debriyaj a basıp vitese geçirmek gerekli..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt