Castrol yağ ve Kurum


Ayhan5353

Üye
Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
238
Tepkime puanı
79
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Arkadaşlar sizin de bildiğiniz gibi doğuş oto castrol yağ kullanıyor. Fakat çevrede tanıdığım bir çok usta ve forum sitelerinde castrolun  motorda kurum yaptığını söyleniyor.Bu konuda sizlerin düşüncesi nedir . Malum arabam daha 0 bakımı yetkili serviste yaptırcam . 

 
Arkadaşlar sizin de bildiğiniz gibi doğuş oto castrol yağ kullanıyor. Fakat çevrede tanıdığım bir çok usta ve forum sitelerinde castrolun  motorda kurum yaptığını söyleniyor.Bu konuda sizlerin düşüncesi nedir . Malum arabam daha 0 bakımı yetkili serviste yaptırcam . 
Malesef castrolden daha iyi yağlar olmasına rağmen şirketlerin anlaşmasının kurbanı servis bakımlı araçlar oluyor. Size şöyle söyleyim daha önce castrol yağ kullanıyordum ve 3 ay sonra aracın sesi artıyor ve 220 250 km arasında aracım rejenerasyona giriyordu, int izlediğim testler ve forumdaki tecrübelerden faydalanalarak liqui moly e geçtim aracın sesinde azalma yağın çabuk ısınması ve rejenerasyonda 30km daha geç giriyor. Şu an için yağ 4. ayda son bir aydır kullanmıyorum ama aracın sesinde bariz değişiklik var ve çabuk ısınıyor bu bile benim liquiye devam etmem için yeterli. Servisle konuşun kabul ederlerse garantinizin bozulmayacağına dek belge isteyin, etmezlerse yapacak bir şey yok malesef. Liqui, motul bunlar güzel yağlar fakat sahtesi özellikle motulün çok,  liquiyi direkt liqui türkiye sitesinden aldım biraz daha pahalı ama en azından içiniz rahat olur. 

Bu arada şunu da ekleyim kurum işinde yağ kadar filtreler ve kullanılan yakıt kalitesi de önemli, mümkün olduğunca katkılı mazot ve benzin alın ve aracınız dizel ise devirli kullanın yoksa dünyanın en iyi yağı bile kötü mazotla motorunuza zarar verir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@bf417 Haklısınız .Bazı yetkili servisler shell kullanıyor doğuş oto Castrol edge kullanıyor. Muğla fethiye servisi shell kullanıyor. liqui ve motulu biliyorum kaliteli yağlar. Shell içinde kaliteli yağ diyorlar. Castrol magnetti çok kurum yapıyormuş motorda . Servis edge kullanıyor. edge hakkında çok bilgim yok . En son çare araç 5 6 bin deyken fethiyede olucam orda bakıma sokcam sonra yazdan yaza orda yapıtcam artık. Bakım için dışardan yağ getirmeyi kabul edeceklerini pek sanmıyorum ama denerim şansımı .

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Slmlar arkadaslar Turkiye de bilmiyorum ama ben Fransada yasiyorum burada Audi Vw gurubu butun dizel araclarda castrol 5w30 kullaniyorlar benzinli araclarda bir fikrim yok

 
Slmlar arkadaslar Turkiye de bilmiyorum ama ben Fransada yasiyorum burada Audi Vw gurubu butun dizel araclarda castrol 5w30 kullaniyorlar benzinli araclarda bir fikrim yok
Aracınızın modeli ve servis bakım aralığınız ne ? Örneğin 15bin mi 30 mu ya da 1 yıl vs 

 
@bf417 1.6 tdi her 30bin km yada 2 senede degisiyor

 
@bf417 1.6 tdi her 30bin km yada 2 senede degisiyor
Evet tahmin etmiştim, türkiyede yetkili servisler kullanılan aynı yağ olmasına rağmen 15bin ya da 1 yıl hangisi erken dolarsa gelinmeli yoksa garantiniz biter bir de yi niyet garantisi olayı var forumu takip ediyorsanız şahit olmuştursunuz. Tek kelimeyle SOYGUN kullanılan yağlar long life yağlar aracına değer veren parası bol olan 6 ayda bir de değiştirir. İsveçte yaşayan bir üyemiz var aynı şekilde ona da sormuştum o da 2 yıl 30bin demişti. Yazıklar olsum diyorum başka bir şey demiyorum.

Peki diyelim aracınızın şanzımanı sorun çıkardı bu durumda süreç nasıl işliyor garanti vs ya da şöyle etrafınızda dsg arızasını çok sık duyuyor musunuz ? Bunu sormamdaki kasıt ülkeden ülkeye farklı şanzıman kullanma ihtimalleri.

 
@bf417 Genelde burada Fransiz modellerde (Renault, Citroën) dsg problemleri Alman markalarina gore daha fazla goruluyor BMW Audi Vw bu konuda daha guvenilir

Sifir alinan araclarda garantide pek problem cikmiyor ama 2. el bayiden bile alsaniz garanti 3 yada 6 ay oluyor oda cok kisitlamali sadece motor garantisi diger parcalari kapsamiyor

 
@bf417 Genelde burada Fransiz modellerde (Renault, Citroën) dsg problemleri Alman markalarina gore daha fazla goruluyor BMW Audi Vw bu konuda daha guvenilir

Sifir alinan araclarda garantide pek problem cikmiyor ama 2. el bayiden bile alsaniz garanti 3 yada 6 ay oluyor oda cok kisitlamali sadece motor garantisi diger parcalari kapsamiyor
Bilgi için teşekkür ederim 

 
Araç kitapçığında Q16 servis kodu 30bin ya da 2 yıl önce hangisi dolarsa araç etiketi de Q16. @Koc 

IMG_20200424_023523.jpg

IMG_20200424_023458.jpg

 
Dogus city aradim kendi yagimi getirebilirmiyim diye, tabiki getirebilirsiniz sorun olmaz ama mekanik arizada garanti disi kalir dediler :)   Ama sorun olmaz, getirebilirim

@bf417  30 bin km yag degisimi icin cok uzun, 15 bin km ideal (arac sifir alindiginda ilk 6 ayda degistirmek iyi olur) ama bunu mecburi yapmalari kabul edilemez

 
Dogus city aradim kendi yagimi getirebilirmiyim diye, tabiki getirebilirsiniz sorun olmaz ama mekanik arizada garanti disi kalir dediler :)   Ama sorun olmaz, getirebilirim

@bf417  30 bin km yag degisimi icin cok uzun, 15 bin km ideal (arac sifir alindiginda ilk 6 ayda degistirmek iyi olur) ama bunu mecburi yapmalari kabul edilemez
Şöyle düşünün avrupada binlerce araç 2 yıl ya da 30k ya göre bakıma giriyor ve şu an 300-400bine bu bakım periyodu ile gelmiş araçlar sokaklarda geziyor. Q16 kodu her araç için geçerli değil diğer kodlara sahip araçlar ona göre bakıma giriyor burada dönen parayı düşünebiliyor musunuz bu resmen nitelikli dolandırıcılık. Bakım olarak servise gitmiyorum ama korkardım 15 bini geçti acaba sıkıntı çıkar mı diye şimdi içim rahat 15bin de binsem 25 de binsem 1 yılda değiştiriyorum.

 

@bf417 Zengin Avrupa ülkelerinde araclar 5-6 yil kullanilip afrika veya dogu bloku gibi gelismemis ülkelere ihrac edilir, mesela almanyada  eski arac cok yoktur, cünkü vergisi yüksektir ve motor emisyonlarindan dolayi sehir iclerine giremezler, ayrica bu ülkelerde otomobil sanayisi cok önemli paya sahip oldugu icin eski arabalara hertürlü sorun cikartilirki yenisini alsin insanlar, tabiki servis ücretleri iscilik yüzünden pahali gelir orta sinif insanlara, bu sebepelerden dolayi 2 senedir bakimlar, ayrica orada kafasina göre kimse garanti disi kalir diyemez

Biz ekonomi olarak gerideyiz, bizim arablarimiz onlarinkinden daha degerli cünkü 12 aylik asgari ücrete sifir km  golf alamiyoruz, o yüzden avrupa ile kiyaslamak dogru olmaz, özellikle yag degisimi cok önemlidir, 15 bin km idealdir

Biz arabalarimiza daha cok deger veriyoruz (kaput kaplama-seramik kaplama vs avrupada hic görmedim) bu degeri yag degisiminde de göstermeliyiz

Ama dogus otonun bunu zorunlu yapmasi ve istedigimiz yagi bile koydurtmamasi- garanti ile tehdit edebilmesi, hukuk sistemininde de avrupaya oranla geri kaldigimiz icin, standartlari saglayan sertefikali yaglar yüzünden kafasina göre garantiyi iptal edebiliyor, bunu almanyada yapmaya cesaret edemezler

 

Geri
Üst Alt