AKÜ DEĞİŞİMİ


Egehan

Katılımcı Üye
 
Katılım
6 Mar 2020
Mesajlar
655
Tepkime puanı
1,251
Konum
İstanbul
İsim
Egehan
Herkese iyi günler dilerim ben aracımın aküsü %70 e geldi akü değiştirmeye karar verdim aracım golf7 midline plus ancak star-stoplu bir akü aracımdaki star-stopsuz bir akü taksam bir sıkıntı cıkarır mı acaba ?

 
Aracınızda start-stop olduğu için start-stoplu akü almak zorundasınız. Normal akülere göre yüksek şarj alma ve çevrim ömrü var start stoplu akülerin. 

 
Herkese iyi günler dilerim ben aracımın aküsü %70 e geldi akü değiştirmeye karar verdim aracım golf7 midline plus ancak star-stoplu bir akü aracımdaki star-stopsuz bir akü taksam bir sıkıntı cıkarır mı acaba ?
Takamazsınız., takarsanız bir süre sonra sıkıntı çıkaracaktır., araç benzinli ise EFB tip., dizel ise AGM tip akü almalısınız..

Benzinli araca EFB yerine AGM akü alınabilir ama dizel araca AGM almalısınız

 
@forzaGilles

Şimdi güçlendirilmiş (hormonlu) efb+ (plus) denen akü takılı bende 

Araç tdi 

+ Sını görmezden gelip fix piyasa efb akü taksam ? Yada ben öyle düşünüyorum  ? Yanlışmı yaparım ?

Birde bu dizel / benzinli golfte 

Efb/agm ayrımıda bende kuşku uyandırıyor?

High 1.0 tsi golfte efb 

High 1.6 tdi golfte agm (bende fabrikasyon efb+)

2 aracında elektrik çeken donanım tesisatı aynı ?

Led ön farlar / arka led stoplar/ klimalar eş değer güçte 

Hadi tdi da fazladan buzdolabı mikrodalga fırın falan olsa anlarım.

Düz Efb ? Takayımmı akü bitince?

 
@forzaGilles

Şimdi güçlendirilmiş (hormonlu) efb+ (plus) denen akü takılı bende 

Araç tdi 

+ Sını görmezden gelip fix piyasa efb akü taksam ? Yada ben öyle düşünüyorum  ? Yanlışmı yaparım ?

Birde bu dizel / benzinli golfte 

Efb/agm ayrımıda bende kuşku uyandırıyor?

High 1.0 tsi golfte efb 

High 1.6 tdi golfte agm (bende fabrikasyon efb+)

2 aracında elektrik çeken donanım tesisatı aynı ?

Led ön farlar / arka led stoplar/ klimalar eş değer güçte 

Hadi tdi da fazladan buzdolabı mikrodalga fırın falan olsa anlarım.

Düz Efb ? Takayımmı akü bitince?
Sen efb takabilirsin sıkıntı yok.,

varta teknik kataloğunda yazanı direk söylüyorum; 

fabrika EFB takmışsa ——> EFB 

fabrika AGM takmışsa ——> AGM 

Tek istisnai durum; fabrika EFB takmışsa üst modelini yani AGM takabilirsin diyor., fakat model düşüremezsin.!! diyee de yazmış.. benzer şeyler kullanım klavuzunda da yazıyor., 

EFB akü: bildiğin sulu akünün biraz geliştirilmiş hali 

AGM akü: emdirilmiş cam elyaf elekrolit seperatör kuru akü, daha uzun ömürlü., sıcak-soğuk farkından etkilenmiyorlar vs.. 

 
Birde bu motor suyu olayı var

Soğuk motordayken mi?  max / min çizgisini dikatte alıcaz 

Yoksa 10-15 km gittikten sonra motor hararet sıcaklığı 90 ı gösterirken mi kaputu açıp seviye durumuna bakılmalı

Bende 

Sabahları aracı çalıştırmadan soguk durumda motor suyu tam "min" çizgisi üzerinde (sonucta minimumda)

Akşam 35-40 km yol yapınca hararet(90 derece iken ) durum resimdeki gibi! 

Soğuk motorda max min arası tam orta olması gerekiyorsa saf su eklesek mi?

Resim sıcak yol yapmış motor

IMG_20200430_184350.jpg

 
Benim motor suyuda aynen yukarıdaki resimdeki gibi.
4 yıldır ne eksildi nede ben ekleme yaptım.
Serviste her yıl ölçüldüğü söyleniyor hep iyi çıkıyor.
Antifriz iyi çıktı kalsın,fren hidrolik iyi çıktı kalsın,buji değişelim abi 4 yıl olmuş.
Kardeşim desene bir kerede, abi araban bu yıl 6000 km yapmış yağ filtrede iyidir bu yıl bakım olmasın,araban patlarsa nasıl olsa servis bakımlısın iyi niyetten her türlü arızayı karşılarız olmaz mı yani.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Selamlar. Akümle ilgili şüphelerim var. Pandemi in ilk zamanında 3-4 gün araç yatınca takviye ile çalıştırmak zorunda kaldım. Sonrasında sorun olmadı ama 1 günden fazla calismadiginda aracı ilk calistirdigimda manevra park fonksiyonu devre dışı uyarısı veriyor. 

Benim araç 1.4 TSI Leon ama act ve start stop yok aşağıda akünün fotosunu ekliyorum. 

Küçük tip akü ve amper/ marş değerleri düşük. Bu aküden bulmak zor. Vartanin sitesinden baktığımda şu aküyü önerdi.

Blue Dynamic EFB 560 500 064 

60 Ah

640 A

Amper marş değerinin farklı+ olması sorun yaratır mı ?

@forzaGilles Hocam bu konuda yorumunuzu rica ederim.

IMG_20201203_131800.jpg

 
Küçük tip akü ve amper/ marş değerleri düşük. Bu aküden bulmak zor. Vartanin sitesinden baktığımda şu aküyü önerdi.

Blue Dynamic EFB 560 500 064 

60 Ah

640 A

Amper marş değerinin farklı+ olması sorun yaratır mı ?
Aküyü araca tanıtırsanız sorun olmaz. Tanıtmaz iseniz de akü tam şarj olmaz çünkü arada 9ah fark var.

 
Selamlar. Akümle ilgili şüphelerim var. Pandemi in ilk zamanında 3-4 gün araç yatınca takviye ile çalıştırmak zorunda kaldım. Sonrasında sorun olmadı ama 1 günden fazla calismadiginda aracı ilk calistirdigimda manevra park fonksiyonu devre dışı uyarısı veriyor. 

Benim araç 1.4 TSI Leon ama act ve start stop yok aşağıda akünün fotosunu ekliyorum. 

Küçük tip akü ve amper/ marş değerleri düşük. Bu aküden bulmak zor. Vartanin sitesinden baktığımda şu aküyü önerdi.

Blue Dynamic EFB 560 500 064 

60 Ah

640 A

Amper marş değerinin farklı+ olması sorun yaratır mı ?

@forzaGilles Hocam bu konuda yorumunuzu rica ederim.

Ekli dosyayı görüntüle 42941
Hocam öncelikle akünüzün ölçülerini bilmemiz lazım..?

Sitenin size önerdiği EFB tip N60 kodlu akü (560 500 064) ve D24 kodlu (560 408 054) aküyü takabilirsiniz ancak sizin akünün ölçüsü sanırım boy olarak 3-4 cm kısa.,

60 ah akü takmak için akünün montaj yerinde elbette müsait alan vardır fakat akü kılıfı uymayabilir., kılıf ile akü arasında yeterli boşluk (yaklaşık 3-4 cm) var mı..? kontrol ediniz.,

Kılıf benim için önemli değil diyorsanız ikisinden birini alabilirsiniz.,

Sitenin size önerdiği N60 kodlu EFB tip akü daha uzun ömürlüdür., EFB tip akü kullanmanızda herhangi bir sakınca yok fakat EFB tip akü standart aküye göre 200-250 tl. fiyat farkı olacaktır.,

Diğer sıkıntı yukarda @Termsarkadaşında dediği gibi 60 ah akü alacağınız için aküyü araca VCDS ile tanıtmanız lazım. tanıtmaz iseniz de akü tam şarj olmaz çünkü arada 9 ah fark var., tanıtmazsanız sistem aküyü 51 ah zannetiği için tam şarj yapamaz.

https://urun.n11.com/aku/varta-efb-n60-12-volt-60-amper-640a-startstop-aku-d53-kasim2020-P262398680

https://urun.n11.com/aku/12v-60-ah-amper-aku-540a-varta-aku-blue-dynamic-d24-ocak-2021-P262374620

Diğer seçeneğiniz servisten orjinal akü taktırmak olabilir., orjinal akü zaten birebir aynı değerde yani 51 ah olur., fiyat olarak indirimsiz hali 950 tl. civarı., FAKAT aracın yaşı 4 yaşını doldurduysa %25 zubizu indirimi uygulanır., araç 7 yaşını doldurduysa %30 indirim uygulanır..

Serviste eco seri akü seçeneğiniz de olur., eco seri akü 150-200 tl. daha uygundur., fakat eco seri akü almanızı önermem zaten %25-30 arası indirim yapacaklar., Eco seri akünün kullanım ömrü daha kısadır., olay bundan ibaret.. :)  

Alacağınız akünün üretim tarihine mutlaka dikkat edin 3-4 aydan daha eski akü almayınız., Orjinal servis malı aküde üretim tarihi eksi (-) kutup başına kazınmıştır.,

Dışarda satılan Varta akülerde ise akünün yan duvarına 14 haneli bir kod kazınmıştır (aynı kod garanti kartında da yazar)., bu kodu TR distribütörü olan Karat Güç firmasının sitesinden sorgulayarak üretim tarihini öğrenebilirsiniz; http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles

@Terms

Bilgiler için teşekkürler. Efb ile efb olmayan aküde ömür farkı dışında fark oluyormu ? Teknoloji ve çalışması açısından yani. 

Kodlamayi nasıl cozebilirim o konuda pek bilgim yok.

 
@forzaGilles

@Terms

Bilgiler için teşekkürler. Efb ile efb olmayan aküde ömür farkı dışında fark oluyormu ? Teknoloji ve çalışması açısından yani. 

Kodlamayi nasıl cozebilirim o konuda pek bilgim yok.
Farkı ömür bakımından biraz daha dayanıklı., soğuk hava gibi koşullara karşı mukavemeti daha fazla ve soğuk marş basma gücü (CCA değeri) bakımından daha iyi., EFB aküler standart akünün biraz daha teknojisi geliştirilmişi diyebiliriz., çalışması açısından bir fark yok.

AGM > EFB > Geleneksel Akü sıralama bu şekilde. ama sizin araç için AGM uygun değil.

 

Merhaba.

Hafta sonu benim arabamın da marşı ilk seferde almadı. Zaten uzun zamandır start-stop da çalışmıyordu. Galiba akü değişim zamanı geldi. Sanayide tanıdığım bir yere Varta akü sordum 1300 TL istedi. İnternetten Varta sitesinden araç bilgilerini girerek bakınca aşağıdaki akü çıktı. N11'de bu model akü 670 TL olarak satışta.

https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-blue-dynamic-efb/570-500-076

https://m.n11.com/varta-efb-n60-12-volt-60-amper-640a-startstop-aku-d53-kasim2020-P262398680

Sizce bu akü 1.4 TSI DSG 150 Hp araç için uygun olur mu? Ve taktıktan sonra kalibrasyonu nerde yaptırabilirim?

 

Geri
Üst Alt