XL LASTİK SORUNU


Arkadaşlar teşekkürler yorumlarınız için. Anladığım kadarıyla bu ebatta xl kaçınılmaz michelin veya continental alıp geçeceğiz sizce hangi marka daha konforlu olur?
Primacy 4 bu ebatta doğru tercih olmayacatır., primacy 4 ‘ten uzak durun., 

Bu ebatta 88 ve 92 olmak üzere 2 çeşit yük endeksi var., sizin araca uygun olan 92 ‘dir., 

88 yük endeksli lastik Golf için uygun değildir.

 

XL’ın normal lastiğe göre öyle aman aman bir konfor farkı yaratacağını düşünmüyorum. Hatta lastiğin korunaklı olması, direksiyon tepkisi ve viraj kabiliyetli anlamında tercih bile edilmeli. Hali hazırda Bmw f30 arabamda 225-50-17 Potenza s001 rft lastik var. Kış lastiği olarak rft olmayan sava 225 50 17 xl kullandım. Evet konfor arttı ama, ani manevra ve virajlarda ok gibi stabil olan araç tehlike yaratacak kadar batma dalma yapıp aşırı esner hale geldi ve yazlık lastik değişiminde rft yerine normal lastik kullanma fikrimden bu yüzden vazgeçtim. Şu an 50 yanak 17 jantlı rft bile etiket değeri olan ön 32 arka 35 havayla konforsuz gelmiyor ki potenza sert hamurlu bir lastik.
17 jantlı Golf7 highline’dan Leon fr’a geçtiğimde Leonda fabrika çıkışı 225 40 18 potenza s001 vardı, spor süspansiyona rağmen o bile ön 32 arka 29 havayla(konfor etiket değeri) golf7’ye göre tolere edilebilir konfora sahipti. Tabi ki bu durum biraz da beklenti ve alışmakla ilgili.

 
XL’ın normal lastiğe göre öyle aman aman bir konfor farkı yaratacağını düşünmüyorum. Hatta lastiğin korunaklı olması, direksiyon tepkisi ve viraj kabiliyetli anlamında tercih bile edilmeli. Hali hazırda Bmw f30 arabamda 225-50-17 Potenza s001 rft lastik var. Kış lastiği olarak rft olmayan sava 225 50 17 xl kullandım. Evet konfor arttı ama, ani manevra ve virajlarda ok gibi stabil olan araç tehlike yaratacak kadar batma dalma yapıp aşırı esner hale geldi ve yazlık lastik değişiminde rft yerine normal lastik kullanma fikrimden bu yüzden vazgeçtim. Şu an 50 yanak 17 jantlı rft bile etiket değeri olan ön 32 arka 35 havayla konforsuz gelmiyor ki potenza sert hamurlu bir lastik.
17 jantlı Golf7 highline’dan Leon fr’a geçtiğimde Leonda fabrika çıkışı 225 40 18 potenza s001 vardı, spor süspansiyona rağmen o bile ön 32 arka 29 havayla(konfor etiket değeri) golf7’ye göre tolere edilebilir konfora sahipti. Tabi ki bu durum biraz da beklenti ve alışmakla ilgili.
Teşekkürler. Cpc6 veya michelin pilot s4 ü deneyimlediniz mi peki hiç?

 
Arkadaşlar tekrar merhaba sizin de yorumlarınızdan yaralanarak michelin pilot sport 4 aldım. Konfordan hiç şikayetim yok ancak ses anormal derecede arttı. 
 

eski lastiğim 68db bu 71db olarak görünüyor verilerde ancak arabanın tekerlerinin dönmesiyle beraber ses duyulmaya başlıyor. 
 

balas ayarından veya lastik yeni olduğu için olabilir mi sizce?

not: lastik basıncım 40.

 
Benim aracım Stock R Line aldığımda 8.000 km idi ,üzerinde fabrikasyon bridgestonlar vardı. Lastik sesi ve sertliği çok rahatsız edici durumdaydı. Ancak 1 hafta dayanabildim. Onları satıp Michelin pilot 4 le değiştirdim ve dünya varmış dedim. 97 yılında Vectra GT ile başladığım Michelin yolculuğunda hiç mahçup olmadım.23 senedir başka hiç markayı deneme gereği duymadım.  Bu güne kadar Ne balonum oldu nede lastik yarılmam. Havalarınıda 32 vuruyorum. Bana göre yol tutuşu ve sessizliği gayet iyi. Kışlıklarımda Alpin 5 onlarda gayet iyiler. Sanki kış lastiği değiller. Sessizlik ve konfor olarak ikisinden de memnunum. 

 


Geri
Üst Alt