@kara55 Spesifik bir dezavantajı yok, avantajı olmadığı gibi.
+ Lastiklerinizi spacer kadar dışarı aldığı için çamurluk lastik sınırını dışarı çekiyor ve tok bir duruş sunuyor.
+ Lastiklerinizi dışarı aldığı için, daha geniş bir yol çizgisine ulaşıyor aracınız ve ağırlık merkezini değiştirerek yol tutuşunu arttırıyor (Ben coilover ile kullandığım için iyileşmiş yol tutuşunun kaynağını belirleyemiyorum
)
Türkiye'de en çok bu iki nedenle kullanılıyor spacer, ayrıca
+ Bijon aralığı tutmayan jantları takmakta kullanılıyor,
+ Daha büyük fren kitlerini kullanmak amacı ile lastiği dışarı almada kullanılıyor vs.
Dezavantajları ile ilgili,
- Ne kadar çok ekstra malzeme takarsanız, o kadar bu malzemelerin bozulması durumunda yaşayacağınız durumlar ile karşılaşabilirsiniz deniyor,
- Direksiyon kutusunu zorlayabileceği söyleniyor, fakat ben hiç hissetmedim (kaç mm spacer taktığınız da önemli 10mm ile 32mm spacer aynı etkiyi yaratmayacaktır, ve ben bu durumun minör bir etki olduğunu düşünüyorum).
Bunların dışında özellikle farklı bijon aralığındaki jantları takan insanlar için bijonlar kısalacağı için problem olabileceği söyleniyor. Fakat zaten spacer setlerinden özel bijon setleri de çıktığı için bence bizim için uygulanabilir bir durum değil.
Yani uzun lafın kısası, 100km/h ile viraj testi yapmadığımız için yol tutuşu testini göremiyoruz. Biz günlük kullanıcılar için spacer sadece lastiklerin biraz dışarı çıkması ve daha tok bir görüntü elde etmekten başka birşey ifade etmiyor. Spacer'a ateş püsküren insanların bence spor yay'da takmaması lazım, çünkü mantık aynı yere çıkıyor.