288 mm Disklerden 312 mm'ye Geçiş


barracuda

Üye
Katılım
12 Haz 2019
Mesajlar
477
Tepkime puanı
479
Konum
istanbul
2018 model golf 1.4 tsi Aracımı güçlendirdiğim için her nekadar frenlerden memnun olsam da  312mm lik diske geçmek istedim. Öncelikle aracınız 288 mm disklere sahip ise 312mm lik disklere sadece kaliper taşıyıcısı ve  disk alarak geçebilirsiniz.+ vag com ile 03-abs modülünde long coding kısmında byte4’te 24 olan değeri 34 olarak değiştirmeniz gereklidir...  böylece araca 312mm diski tanıtmış oluyoruz...

 Balatalarımız aynı ebatta ama yinede disk yeni olduğu için balatalarıda sıfır almak daha sağlıklı olur diye onlarıda sıfır aldım. 

Diskler için parça kodu : 5Q0 615 301 F fiyatı çifti 1000tl civarı

Balatalar için parça kodu:5Q0 698 151 F 600tl çifti

Kaliper taşıyıcı için parça kodu bulamadım ama B8 kasa passatların yada superblerin çıkması birebir uymakta, sıfır fiyatı hiç sormadım ama çiftinin çıkması 600/800arası.

Kısmet olursa haftaya montaj yapılıcak, montaj aşamasında da fotoğraf eklerim. 

Kaliper taşıyıcıları ilk aldığımda rezalet durumdaydı, biraz temizleyip boyayınca kendine geldiler

Ekli dosyayı görüntüle DSC_0094.JPG

Ekli dosyayı görüntüle DSC_0093.JPG

Screenshot_20200511-231414.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Öncelikle elinize sağlık.

Keşke eski diskleri sökmeden 100-0 km/h süre ve mesafe ölçümü yapabilme imkanınız olsaydı. Değişiklik sonrası yine aynı noktada karşılaştırmasını yapıp ne kadar performansa etki ettiğini gözlemleme fırsatı bulurduk. 

 
değişiklik büyük ihtimal daha cok dağ yolları gibi ya da pist için farkedilecek seviyede olur. disk yüzeyi genişlediği için daha hızlı soğuyup daha geç ısınacaktır.

belirli bir fren güçlenmesi için piston ve ya hidrolik kısma müdahale edilmeli yine de güzel bir çalışma tekrar hayırlı olsun  (y)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Vagcom ile yapacağınız kodlamayı burada paylaşabilir misiniz?

 
Cuma günü sabahtan fren işlerimi halettim, işlemler yaklaşık 1 saat civarı sürdü. Diskler 16 jantın içini tam olarak doldurdu, görüntüde iyi oldu, Şimdilik rodaj aşamasındayım, sokağa çıkabilirsek kullanmaya başlarım yeni frenlerimizi 😀

Ekli dosyayı görüntüle 32902

Ekli dosyayı görüntüle 32903
 
Son düzenleme:
@barracuda aracımı güçlendirdiğim için derken, aracınızı ne kadar güçlendirdiniz?

 
@Musaaksoy 125hp den 185hp oldu beyefendinin aracı bildiğim kadarıyla. net konusmamak lazım tabi civarı güclere ulasılmıs olması lazım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
😀 Teşekkürler,  şuan için ilk olarak  aracın orjinal süspansiyonları bana çok yumuşak geldiği için amortisör yay işi var, sonrası 18 jant kısmetse

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hayırlı olsun güzel bir ekleme çelik fren hortumu ve fren hidroliği değişimide yaptınız mı ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
😀sanırım bi sorun var bu gülücük her mesajımda çıkıyor, fren hidroliği de değişti evet, ate typ200 kullandık, çelik fren hortumuna şimdilik gerek duymadım ama ilerde araç dahada güçlenirse gerejebilir, 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Hayırlı Olsun Hocam. Sürüş deneyimlerinizi de bekliyoruz.

16 Jant içi dolu dolu olmuş maşallah. 19 Pretoria da düşünemiyorum Güzelliğini :)  

 

Geri
Üst Alt