Tüm VW modellerine ait periyodik bakım ve değişenler tablosu



Rica ederim.

Tablo da 1.0 şeklinde bir ayrım yok, benim yorumum üstteki mesajımda da belirttiğim gibi tüm 1/1.2/1.4 tsi motorların hepsi aynı grupta toplamışlar. Sadece bu grubun içerisinde bir motorun ağır bakım aralığı 60.000km ancak hangi motor olduğu yazmıyor maalesef. Eğer 60000km henüz gelmediyseniz sizin için önemi yok, ikinci fotodan hangi parçalara hangi km de değişim olacağı belirtiliyor. 
Bir örnek ile bağlantı kurmak gerekirse; BMW motor kayışı için Öbür Boyu demekte,  Lakin Ömür ise Genel olarak araçların ömrü ( avrupa da otomotiv sektörünün Genel görüşü 150 bin km  ) anlamına gelen 150 bin km olarak bilindiğinden 150 bin km demek yerine daha havalı olan ömür boyu denmesi kulağa daha hoş gelmekte.

Aracın Fabrika önerisi olarak Periyodik bakım cetveli Araçların kullanım şartlarına bağlı olarak değişebilir. Her zaman için bunu akılda tutmakta fayda vardır. Mesela Hava filtresi için 10-15 bin km bir değişim ön görülsede  Çok daha erken değişmesi gerektiği durumlarda da değişmelidir. 

 
ben trigerin ort 120binde değişiminden yanayım.. 120binden önce çok extrem bir olay olmadığı müddetce zincirin kopacagını sanmam..zaten yabancı forumlarda 1.6 tdi için bu kmler konuşuluyor..aynı durum benzinliler içinde geçerli..60-90 bin bana az gibi geldi..150-180 bin ise çok..ort 120 bin iyidir bence..diğer olay trigeri kayışlı olan motorlar için renault 1.5 dci lar eskiden kayışlı idi ve 60binde bir değişiyordu..sonradan zincirliye döndüler mi bilemem..benim eski araç corsa 1.3 cdti idi..zincirli idi ve araçı 173000de satmıştım motorda herhangi bir oynama triger değişimi yoktu.trigerin uzaması durumuda yoktu (sesten anlaşılıyor ve riske girip o şekil devam etmiştim)..1.3 ler tuaf bir motor 1 milyon km yi motor kapagı acmadan kullanan çok fazla kişi vardı..hatta bir site vardı aldıgı tüm yakıtı yazan bir abimiz vardı 1.3 cdti aracı..850 bin kmde idi..motor kapağı açılmamıştı..ama bu motorların en büyük sorunu V kayısının çok sık değişimi..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Benim bildiğim triger setinin değişimi 120.000 km'de bir (Bildiğim kadarıyla yıl şartı artık yok)

zincirlerde ise durum farklı, zincir şıngırdama sesi vererek bir yerde uyarıyı  veriyor. bunun dışında sese bakmaksızın 180.000 km. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Ne yazarlarsa yazsınlar sonuçta bölgesel hava iklimi ve yol şartları göz önüne alınmalı ve takım halinde 120 bin de bir değişmeli diye düşünüyorum...

Benim sanki kullandığım 1.2 tsi için 180 bin deniyor fakat kayışta olsa zincirde olsa dayanmasina dayanır da sistem bizim ülke koşullarına dayanır mı tartışılır...

İşi garantiye almakta fayda var sonuçlar çok agir olabilir...

Bakim içinde en mantıklısı 10 bin veya 6 ay şimdi nerden çıktı bu altı ay benim görüşüm...

Sonuçta araç yatsada kullanilsada yazın belli sıcaklık kışın bekli sıcaklık iklim farklılığı oluyor o yüzden özellik kaybı söz konusu olabiliyor genelde 6 ay da 10 bin yaparım yapmasamda 6 ayda bir degistiririm kısa girerken sağlıklı yag yaza girerken sağlıklı yağ...

Faydasını çok gördüm yakıtta çekişten motorun çalışmasından tavsiye ederim...

Tabi şimdiki aldığım yağ şaka gibi 50.000 km veya 2 yil belki yıllık periyoda dönerim daha deneyemedim ama :)

 
Bikac ay once ankara cankaya dogusa gittigimde 1.4 tsi icin triger degisiminin 180 bin km oldugunu soylediler. Bana da mantikli gelmiyor sahsen.

 

Geri
Üst Alt