ZF tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar içerisinde özellikle yüksek devirlerde neredeyse DSG kadar hızlı vites atabilen ve taş gibi şanzımandır. Sonrasında en az onun kadar meşhur üretici Aisin de şanzıman konusunda dünya devidir, Peugeot için ürettikleri EAT 6 ve EAT 8 şanzımanlar çok çok iyidir.
Dizel iş makinalarında düşük devirlerde (1500-2000dd) 1500-2000nm gibi devasa torku kaldırabilecek mekanik aktarımlı bir şanzıman olmamasından ötürü çok büyük avantaja sahiptir çünkü tork konvertör esasında mekanik değil hidrolik yağ üzerinden adı gibi tork çevirimi (dönüşümü) yaptığı için çok avantajlıdır. Tork dayanımının yanı sıra ve mekanik sürtünme esnasında oluşacak ısıdan da kaçınmayı sağlar.
Binek araçlarda eski tip 4 ileri tork konvertörlü şanzımanlar ciddi düzeyde performans kaybı ve yüksek yakıt tüketimine neden olurlar ancak yukarıda belirttiğim ZF, Aisin gibi üreticilerin bu şanzımanlar üzerinde ciddi düzeyde çalışmaları neticesinde, 5-6 yıl önce başlayan yarı otomatik şanzıman furyası tekrar tam otomatiğe doğru evrilmektedir. (volvo, ford, Peugeot, Citroën, opel vb firmalar tekrar tam otomatiğe dönmektedir)
CVT ise her ne kadar kasnak sistemi ile pürüzsüz bir sürüş vaad etsede, gerçekte yaşattığı sürüş hissi (hissizliği) insanı araçtan soğutmaya yetiyor. Tork dayanımı düşük olması nedeniyle japonların bir dönem turbosuz atmosferik araçlarında favori olan bu şanzıman, her ne kadar sürüş dinamikleri güncelleştirildiyse de (yazılım ile vites geçiş hissiyatı) yine de çok keyifsiz. Özellikle eski versiyonlarında aracı sürekli bağırarak 0 dan son hıza kadar aynı devirde götürmesi tam bir keyifsizlik abidesi.
Tek kavrama yarı otomatikler de bir dönem özellikle peugeot, Citroën, fiat, opel tarafında da kullanılan ancak vites geçiş süresinin uzunluğu ve aracı hacı yatmaz gibi özellikle 1. Vitesten 2. Vitese geçirmeye çalışması başlı başına kaçma nedeni.
Günümüz çift kavramaları hızlı vites geçişi, cvt ye yakın sarsıntısız sürüş konforu ve neredeyse kayıpsız güç aktarımı neticesinde daha verimli ve düşük yakıt tüketimi vaat etmekte. Ancak her ne kadar kullanıcısı olsam da DSG şanzıman benim nazarımda ZF ve EAT tam otomatiklerden sonra gelmektedir.