birde paketleri yazmışsınız, sonradan gördüm, eğer araçta ek paket varsa fiyat teklifi alırken ve almadan önce nette muadil araçlara bakın, ama muadil derken, aracınızda fabrika çıkışı ne varsa o şekilde, örneğin sürüş konfor paket vardır, bu paket olan muadillerine bakın. fabrika çıkışı dijon yoksa, ona bakmayın. evet hayır deme mevzusu da şöyle olacak. 6-7 ay önce fiesta aracımda benzeri durum başıma geldi oradan örneklerle size anlatayım. benim kazam tek taraflıydı ve refüje çıkmıştım. hatalı bendim. araç servise çekildi, servis başlamadı eksperi bekledi, eksper aracın fotolarını vs sisteme yükledi daha sonra araç açık artırmaya konuldu kasko şirketi tarafından, biz el altından araca gelen rayiç tutarı öğrendik. burada en önemli husus rayiç bedel. benim fiesta aracıma 36 bin civarı rayiç bedel çıkmış. bu arada rayiç bedel demek arabanın kazalı hali ile satılacağı fiyattır. önemli olan kısmı ise şurası; araç 36 bin rayiç bedeli çıktı, servis 46 bin lira masraf çıkardı araca, kasko da bana 60 bin lira teklif etti. kasko şirketi şuna bakar, aracı yaptırsa cebinden 46 bin lira çıkacak fakat bana 60 bin lira verse aracı 36 ya satacak cebinden 24 bin lira çıkacak. yani aracı perte çıkarmak kasko tarafından avantajlı. rayiç bedel işte burada pazarlık için elinizi güçlendirir. zira aracımın rayiç bedeli 36 bin değil de 15 bin çıksaydı daha az teklif alabilirdim ya da aracım perte çıkmazdı, ağır hasarlı aracım olurdu. bir örnekte yine benimle aynı zamanda kaza yapmış olan aynı yıl ve motor seçeneği olan fiesta vardı fakat benim fiestam boş paket iken arkadaşın fiestası full paketti ama o 58 bin lira alırken ben 61 bin lira aldım, çünkü ikimizin de rayiç bedelleri aynı çıkmıştı fakat arkadaşın hasarı serviste 22 bin lira civarı çıkmıştı bu sebepten kendisinin fazla pazarlık imkanı da olmadı ve düşük bir meblağ aldı. eğer teklifi kabul etmeseydi muhtemelen kasko aracı perte ayırmayıp tamir ettirecekti. kasko cebinden çıkana bakıyor çünkü