DSG' nin versiyonlarının farkı nedir ?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
DSG' nin versiyonlarının farkı nedir ?

http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/dsg-nedir-ve-diger-otomatik-viteslerden-farki-var-midir/msg1172/#msg1172

Ben özet geçeyim yine de:

DSG'nin versiyonları olduğu kesinlikle doğru. Tümü yanlamasına yerleştirilmiş motorla önden çekiş veya Haldex kavramaya sahip 4Motion ile kullanılmakta.

* İlk nesili:

6 ileri olan DQ250 isimli versiyonudur

2003 yılında piyasaya sürülen 6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında  Maksimum 350 NM torka dayanıyor.

Golf'ün tek turbolu benzinli ve dizel modellerinde ACT, 2.0 TDI 150Ps için kulllanılmakta

*İkinci nesil:

6 ileri olan DQ250 isimli versiyonun geliştirilmesiyle 400nm maksimum torka dayanacak biçimde revize edilmesiyle ortaya çıktı ve kullanılıyor. Seat Leon Cupra, Golf R, Audi S3 ve Vw Pass Ayrıca 500nm'ye kadar da  zorlanabileceği belirtiliyor.

*Üçüncü nesil:

7 ileri olan 2008 yılından itibaren piyasaya sürülen DQ200 isimli versiyonudur

7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında  Maksimum 250 NM torka dayanıyor.

*Dördüncü nesil:

7 ileri Eylül 2010'da 650 Nm. 'ye kadar torka dayanıklı bir DQ500 isimli versiyonunu  gerçekleştirdiğini duyurusa da Audi TT RS'ten başka bir modelde kullanmadı.

*Beşinci nesil:

Gururla sunduğum Tamamen benim keşfim:)olan  DQ501 isimli  bu versiyonu ise 2016 model Passat 2.0 TDI 240 PS 4Motion modelinde sunuldu 500 Nm.torka sahip bu canavara 6 ileri versiyonu bile dayanamazdı ve üçüncünün geliştirilmesiyle seri üretimi yapılan güçlü motorlu araçlar için ve daha yaygın kitlelere hitap edecek bir versiyona kavuştu.

Detaylar burada:

http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/yeni-nesil-dsg-sanziman'i-kesfettim-2016-model-dsg-sanziman/msg1173/#msg1173

*Altıncı nesil:

7 ileri olan 2018 yılından itibaren piyasaya sürülecek DQ380 isimli versiyonudur. Kuru tip DQ200 versiyonunun güçlü yönleri alınarak geliştirilmesiyle, ıslak tip 84.9 kg ağırlığındaki bu versiyon DSG'nin her daim sıkıntısı olan ısınma problemini çözmüş görünüyor ve 380 Nm.lik maksimum torka kadar kullanılabilecek.



Detayları burada mevcut:

http://auto.sina.com.cn/news/2014-11-06/15271355710.shtml

*Olası Yedinci nesil:

10 ileri olan 2013 yılından itibaren geliştirildiği duyurulan ve 2015'te geliştirilmesine son verilen  DQ511 isimli versiyonudur .

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Murat hocam çok güzel bir konu oldu. Sloganımızı hakediyoruz sayenizde :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Umut dedi:
@silvershadow

Benim dsg hiç birine uymuyor 6 ileri 380nm tork...
Değerli Umut HOcam;

Bölük pörçük ve darma dağınık bilgi parçalarından anlamlı bir bütün oluşturmaya çalışmak

Tıpkı kağıtları şeritler halinde keserek imha eden makineden çıkan milyonlarca sayfanın bölündüğü milyarlarca parça arasında bağıntı ve benzerlik aramaya benziyor. Sanki bu kağıt şeritleri bir de su dolu bir kazana atarak karıştırdıktan sonra önünüze koymuşlar sanki..

sanırım 4-5 saatlik araştırmanın sonucuydu.

Ancak daha iyi olmalıydı..

Sizin gibi keskin bir göz tespit edebilirdi ve ettiniz..

Tespit ettiğiniz önemli bir eksiklik ve en kısa sürede gidereceğim..

Teşekkür ederim hatayı fark ederk düzeltme fırsatı verdiğiniz için

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Peki hocam benim bir sorum olacak, beşinci nesil versiyon 2016 modellerle geliyor mu yoksa gelmesi planlanıyor mu? İşin özeti bizim gelecek arabalarda olacak mı [emoji848]

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Sefik dedi:
Peki hocam benim bir sorum olacak, beşinci nesil versiyon 2016 modellerle geliyor mu yoksa gelmesi planlanıyor mu? İşin özeti bizim gelecek arabalarda olacak mı [emoji848]

Sent from my iPhone using Tapatalk
2016 modellerde geleceği söyleniyor hocam.

Fakat bu yönde resmi bir açıklama görülmese de linkteki fabrika tüm dünyada üretilen araçlarda istenen DSG'yi karşılamaya yetecek ölçüde ve faaliyetlerine başlamış olmasından 2016 modellere uygulanacağını doğrular bir sonuç çıkıyor Hocam.

 
bildiğim kadarıyla güçlü motorlarda 6 ileri kullanılıyor.leon cupra kullanma şansım olmuştu o da 6 ileriydi.en risksiz sıkıntısız olanı 6 ileri sanırım. zaten 7 ileri tork olarak daha dayanıksız sebebi bu da olabilir.

 
@silvershadow

Yabancı forumlarda bulduğum bir bilgiydi. Ayrıca yeni 2.0TDI 190HP 400nm olan bütün araçlarda da revize edilmiş DQ250 kullanılıyor. Ayrıca 500nm'ye kadar da  zorlanabileceği belirtiliyor. Ancak uzun ömürlülük açısından 450nm'yi aşmamak doğru olacaktır. Golf R'ı olan arakadaşlar chip yaptıracaklarsa buna dikkat etmeliler.

"The upgraded DQ250 6 speed DSG fitted in the Cupra, Golf 7R and Audi S3 is the latest spec of this box with max torque limit of 450 Nm.

This means also when the torque exceeds 450 Nm the engine torque will be limited by the software.

Tuners like APR can put it up to 500Nm by raising the hydraulic oil pressure for the clutches and change the software setting the allowed torque limit higher.

All websites and Wiki's are still not updated with the new version info for this upgraded version.

Also the 184Hp TDI with DSG uses this spec version."

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
DSG almayı düşünenlere referans olabilecek bir konu..

2016 daki kullanılmayı düşünen DSG şimdiki versiyonundan biraz pahalı olabilir.

 
4 yıl garantim var !  4 yıl doğuş düşünsün 4 yıldan sonra 1 senede iyi niyet garantisini kaptıkmı ! Zaten 5 uılda aracım 75 bin olur ki satma vaktingelmiştir benim için  !

 
Barış26 dedi:
@silvershadow

Yabancı forumlarda bulduğum bir bilgiydi. Ayrıca yeni 2.0TDI 190HP 400nm olan bütün araçlarda da revize edilmiş DQ250 kullanılıyor. Ayrıca 500nm'ye kadar da  zorlanabileceği belirtiliyor. Ancak uzun ömürlülük açısından 450nm'yi aşmamak doğru olacaktır. Golf R'ı olan arakadaşlar chip yaptıracaklarsa buna dikkat etmeliler.

"The upgraded DQ250 6 speed DSG fitted in the Cupra, Golf 7R and Audi S3 is the latest spec of this box with max torque limit of 450 Nm.

This means also when the torque exceeds 450 Nm the engine torque will be limited by the software.

Tuners like APR can put it up to 500Nm by raising the hydraulic oil pressure for the clutches and change the software setting the allowed torque limit higher.

All websites and Wiki's are still not updated with the new version info for this upgraded version.

Also the 184Hp TDI with DSG uses this spec version."
Değerli Hocam;

Yabancı kaynakları takip eden birini daha bulunca altın bulmuş kadar sevindim.

Harikasınız  :'(

 

feriterk dedi:
Dsg, forumlarda özellikle dh'de yerin dibine sokuluyor. Normaldir, ama bunu yazanlar acaba bu dsg'yi tecrübe ettiler mi? Özellikle mercedes c forumunda dsg şöyle kötü, böyle kötü deniliyordu, dayanamadım daldım. Hiç bir şekilde tecrübe sahibi olmadan sadece katalog bilgilerini,  iyi okumuş bir kaç kişi kendilerini bu konuda usta görüyorlar ki yorum yapıyorlar. Ancak yaptıkları yorumlar, benim tecrübelerime göre çok ters yönde.

Bu dsg biraz dikkat edilmesi gereken bir şanzımandı. Hatta benimde tecrübe ettiğim bir olay başıma gelmişti, şanzıman yağı sıcak uyarısı aldım. Tabi kaç kişi bu şekilde aracı kullanır oda muamma. Diyarbakır'dan Ankara'ya dönüşte, 2,0 tdı passat ile minimum hız 180, bu şekilde sıkıştırarak, Kırşehir'e kadar gelebildik, daha sonra şanzıman yağı sıcak uyarısı aldık.

Bir diğer olay ise, Ankara'dan İstanbul'a giderken yasadık. Bizde a8, arkamızda koruma aracı 2 tane passat, bizim araç 4,2 quattro ve 8 ileri şanzımana sahip, arkamızdan gelenler ise 2,0 150 hp araçlar, arkamızdan bize yetişmeye çalışıyorlardı, bolu çıkışında koruma araçlarından birinden şanzıman yağı uyarısı aldıklarını duyduk, araç İstanbul girişinde gözden kayboldu, nerede diye sordukduğumuzda şanzıman bozulduğunu söylediler. 

Tabi geçtiğimiz hafta iki tane 240 hp'li passatların geldiğini duyduk. Kullanma şansım olmadı ancak, benim gibi araçlara ilgisi olan bir arkadaşım, şanzıman zf'den daha iyi, geçişleri takip etmek oldukça zor, yol tutuş ise mükemmel dedi. Şanzıman ne kadar dayanır dediğimde, doğuş Ankara müdürü, şanzımanların revize edildiğini söylemiş. 

Burada'da söyleyeyim, dsg 7g tronicten daha kaliteli, konforlu.  :D

** koruma araçları 60.000 km'nin üstünde ilk şanzıman arızısa aldı. Benim kullandığım passat ise 50,000 km'de uyarı verdi.
Değerli Dostum;

Böylece mantıksal çıkarımımın doğruluğu teyid edilmiş oldu deneyim ve bilgilerinizle.

Bilgilerin tamamı da düzenlendi yeniden ve yüksek olasılıklı dil kullanılarak yazılarak aynı zamanda bir kaç  hatadan arındırıldı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt