silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
DSG' nin versiyonlarının farkı nedir ?
http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/dsg-nedir-ve-diger-otomatik-viteslerden-farki-var-midir/msg1172/#msg1172
Ben özet geçeyim yine de:
DSG'nin versiyonları olduğu kesinlikle doğru. Tümü yanlamasına yerleştirilmiş motorla önden çekiş veya Haldex kavramaya sahip 4Motion ile kullanılmakta.
* İlk nesili:
6 ileri olan DQ250 isimli versiyonudur
2003 yılında piyasaya sürülen 6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
Golf'ün tek turbolu benzinli ve dizel modellerinde ACT, 2.0 TDI 150Ps için kulllanılmakta
*İkinci nesil:
6 ileri olan DQ250 isimli versiyonun geliştirilmesiyle 400nm maksimum torka dayanacak biçimde revize edilmesiyle ortaya çıktı ve kullanılıyor. Seat Leon Cupra, Golf R, Audi S3 ve Vw Pass Ayrıca 500nm'ye kadar da zorlanabileceği belirtiliyor.
*Üçüncü nesil:
7 ileri olan 2008 yılından itibaren piyasaya sürülen DQ200 isimli versiyonudur
7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
*Dördüncü nesil:
7 ileri Eylül 2010'da 650 Nm. 'ye kadar torka dayanıklı bir DQ500 isimli versiyonunu gerçekleştirdiğini duyurusa da Audi TT RS'ten başka bir modelde kullanmadı.
*Beşinci nesil:
Gururla sunduğum Tamamen benim keşfimolan DQ501 isimli bu versiyonu ise 2016 model Passat 2.0 TDI 240 PS 4Motion modelinde sunuldu 500 Nm.torka sahip bu canavara 6 ileri versiyonu bile dayanamazdı ve üçüncünün geliştirilmesiyle seri üretimi yapılan güçlü motorlu araçlar için ve daha yaygın kitlelere hitap edecek bir versiyona kavuştu.
Detaylar burada:
http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/yeni-nesil-dsg-sanziman'i-kesfettim-2016-model-dsg-sanziman/msg1173/#msg1173
*Altıncı nesil:
7 ileri olan 2018 yılından itibaren piyasaya sürülecek DQ380 isimli versiyonudur. Kuru tip DQ200 versiyonunun güçlü yönleri alınarak geliştirilmesiyle, ıslak tip 84.9 kg ağırlığındaki bu versiyon DSG'nin her daim sıkıntısı olan ısınma problemini çözmüş görünüyor ve 380 Nm.lik maksimum torka kadar kullanılabilecek.
Detayları burada mevcut:
http://auto.sina.com.cn/news/2014-11-06/15271355710.shtml
*Olası Yedinci nesil:
10 ileri olan 2013 yılından itibaren geliştirildiği duyurulan ve 2015'te geliştirilmesine son verilen DQ511 isimli versiyonudur .
http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/dsg-nedir-ve-diger-otomatik-viteslerden-farki-var-midir/msg1172/#msg1172
Ben özet geçeyim yine de:
DSG'nin versiyonları olduğu kesinlikle doğru. Tümü yanlamasına yerleştirilmiş motorla önden çekiş veya Haldex kavramaya sahip 4Motion ile kullanılmakta.
* İlk nesili:
6 ileri olan DQ250 isimli versiyonudur
2003 yılında piyasaya sürülen 6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
Golf'ün tek turbolu benzinli ve dizel modellerinde ACT, 2.0 TDI 150Ps için kulllanılmakta
*İkinci nesil:
6 ileri olan DQ250 isimli versiyonun geliştirilmesiyle 400nm maksimum torka dayanacak biçimde revize edilmesiyle ortaya çıktı ve kullanılıyor. Seat Leon Cupra, Golf R, Audi S3 ve Vw Pass Ayrıca 500nm'ye kadar da zorlanabileceği belirtiliyor.
*Üçüncü nesil:
7 ileri olan 2008 yılından itibaren piyasaya sürülen DQ200 isimli versiyonudur
7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
*Dördüncü nesil:
7 ileri Eylül 2010'da 650 Nm. 'ye kadar torka dayanıklı bir DQ500 isimli versiyonunu gerçekleştirdiğini duyurusa da Audi TT RS'ten başka bir modelde kullanmadı.
*Beşinci nesil:
Gururla sunduğum Tamamen benim keşfimolan DQ501 isimli bu versiyonu ise 2016 model Passat 2.0 TDI 240 PS 4Motion modelinde sunuldu 500 Nm.torka sahip bu canavara 6 ileri versiyonu bile dayanamazdı ve üçüncünün geliştirilmesiyle seri üretimi yapılan güçlü motorlu araçlar için ve daha yaygın kitlelere hitap edecek bir versiyona kavuştu.
Detaylar burada:
http://www.golftutkusu.com/dsg-veya-manuel-sanziman/yeni-nesil-dsg-sanziman'i-kesfettim-2016-model-dsg-sanziman/msg1173/#msg1173
*Altıncı nesil:
7 ileri olan 2018 yılından itibaren piyasaya sürülecek DQ380 isimli versiyonudur. Kuru tip DQ200 versiyonunun güçlü yönleri alınarak geliştirilmesiyle, ıslak tip 84.9 kg ağırlığındaki bu versiyon DSG'nin her daim sıkıntısı olan ısınma problemini çözmüş görünüyor ve 380 Nm.lik maksimum torka kadar kullanılabilecek.
Detayları burada mevcut:
http://auto.sina.com.cn/news/2014-11-06/15271355710.shtml
*Olası Yedinci nesil:
10 ileri olan 2013 yılından itibaren geliştirildiği duyurulan ve 2015'te geliştirilmesine son verilen DQ511 isimli versiyonudur .
Moderatör tarafında düzenlendi: