DSG' nin versiyonlarının farkı nedir ?


DH'da bir şanzımanlarla ilgili bir konu başlığı altında şöyle bir ifadeye rastladım.

"Mekatronik ünitesi 2013 civarlarında ayrı yere alındı. Yeni serilerde mekatronik bozulmuyor. Eskiden mekatronik direk şanzıman ünitesinin içinde yağdaydı. Yağın içindeki sülfür elementi korozoyona uğrayarak mekatronikte arızaya sebap oluyordu. Eski model araçlarda önce yağı sülfürsüz olanla değiştirdiler. 2013 sonrakilerde de mekatroniği ayrı kısma aldılar tamamen. "

Bu hususla ilgili somut bilginiz varsa paylaşabilir misiniz?

 

Honour81 dedi:
DH'da bir şanzımanlarla ilgili bir konu başlığı altında şöyle bir ifadeye rastladım.

"Mekatronik ünitesi 2013 civarlarında ayrı yere alındı. Yeni serilerde mekatronik bozulmuyor. Eskiden mekatronik direk şanzıman ünitesinin içinde yağdaydı. Yağın içindeki sülfür elementi korozoyona uğrayarak mekatronikte arızaya sebap oluyordu. Eski model araçlarda önce yağı sülfürsüz olanla değiştirdiler. 2013 sonrakilerde de mekatroniği ayrı kısma aldılar tamamen. "

Bu hususla ilgili somut bilginiz varsa paylaşabilir misiniz?
Değerli Hocam;

Yağın değişimi doğru.. Buradaki tek doğru da bu

Bu, DSG'de  arızalara neden olan sorun 2014 yılında "34F6" aksiyon kodu ile yağ değişimi ve yazılım güncellemesi biçiminde giderildi.

Bu yorumunu alıntıladığınız her kimse "sülfürsüz yağ" müthiş bir hayalgücünün eseri ancak hakkını vermeliyim. Kulaktan dolma bu bilgi maalesef tam tersi olarak doğrudur. Sülfürsüz sentetik yağdan, sülfürlü mineral yağa geçilmiştir.

Mekatronik (Şanzıman Kontrol Ünitesi) bazı (hız, güç, tork, devir v.s.) sensörlerden gelen bilgilere göre şanzıman davranışının nasıl olacağının yazılım ile belirlenmesinden sonra bu davranışı şanzımanda uygulamaya geçiren, yani şanzımanın nasıl davranacağını kontrol eden ünitedir.

Şanzıman beyni içindeki iletişim ve çalışma sisteminin temel kaynağı şanzıman yağıdır. Şanzıman yağının yeterli miktarda ve özelliklerde olması şanzıman beyninin ilk günkü performansı ile çalışmasını sağlar. Yağın azalması şanzıman beyni içindeki diğer unsurlarda basınç hesaplama ve diğer oksitlenme tarzı sonuçlara yol açar. Bunlar da  mekatronik veya kavramada hasarlar doğurabilir.  Isınmaya sebep veren aşırı dur kalklardan dolayı şanzımanın ısınması  ve özellikle soğuk havalarda çeperinin soğumasına bağlı olarak şanzıman içerisindeki su buharı ile yağda yoğuşmaya  ve yağ seviyesini düşürmek yanı sıra, yağ vizkozitesini bozmasıyla içerideki elektrik aksamın kısa devreye sebep vermesine de neden olmaktadır.

Sonuç: Teknoloji harikası diye sunulan sentetik yağlar çuvalladı bana kalırsa :)

Ne dersiniz Hüseyin Hocam? @theGenius

 
silvershadow dedi:
DH'da bir şanzımanlarla ilgili bir konu başlığı altında şöyle bir ifadeye rastladım.

"Mekatronik ünitesi 2013 civarlarında ayrı yere alındı. Yeni serilerde mekatronik bozulmuyor. Eskiden mekatronik direk şanzıman ünitesinin içinde yağdaydı. Yağın içindeki sülfür elementi korozoyona uğrayarak mekatronikte arızaya sebap oluyordu. Eski model araçlarda önce yağı sülfürsüz olanla değiştirdiler. 2013 sonrakilerde de mekatroniği ayrı kısma aldılar tamamen. "

Bu hususla ilgili somut bilginiz varsa paylaşabilir misiniz?
Değerli Hocam;

Yağın değişimi doğru.. Buradaki tek doğru da bu

Bu, DSG'de  arızalara neden olan sorun 2014 yılında "34F6" aksiyon kodu ile yağ değişimi ve yazılım güncellemesi biçiminde giderildi.

Bu yorumunu alıntıladığınız her kimse "sülfürsüz yağ" müthiş bir hayalgücünün eseri ancak hakkını vermeliyim. Kulaktan dolma bu bilgi maalesef tam tersi olarak doğrudur. Sülfürsüz sentetik yağdan, sülfürlü mineral yağa geçilmiştir.

Mekatronik (Şanzıman Kontrol Ünitesi) bazı (hız, güç, tork, devir v.s.) sensörlerden gelen bilgilere göre şanzıman davranışının nasıl olacağının yazılım ile belirlenmesinden sonra bu davranışı şanzımanda uygulamaya geçiren, yani şanzımanın nasıl davranacağını kontrol eden ünitedir.

Şanzıman beyni içindeki iletişim ve çalışma sisteminin temel kaynağı şanzıman yağıdır. Şanzıman yağının yeterli miktarda ve özelliklerde olması şanzıman beyninin ilk günkü performansı ile çalışmasını sağlar. Yağın azalması şanzıman beyni içindeki diğer unsurlarda basınç hesaplama ve diğer oksitlenme tarzı sonuçlara yol açar. Bunlar da  mekatronik veya kavramada hasarlar doğurabilir.  Isınmaya sebep veren aşırı dur kalklardan dolayı şanzımanın ısınması  ve özellikle soğuk havalarda çeperinin soğumasına bağlı olarak şanzıman içerisindeki su buharı ile yağda yoğuşmaya  ve yağ seviyesini düşürmek yanı sıra, yağ vizkozitesini bozmasıyla içerideki elektrik aksamın kısa devreye sebep vermesine de neden olmaktadır.

Sonuç: Teknoloji harikası diye sunulan sentetik yağlar çuvalladı bana kalırsa :)

Ne dersiniz Hüseyin Hocam? @theGenius
Değerli Hocam,

Yazıklarınıza harfiyen katılmakla birlikte şunu ekleyelim. Çuvallayan aslında sentetik yağlar değil. Bu sentetik yağların formuluzasyonlarını yapan dev yağ üreticilerinin ar-ge birimleri. Daha düşük viskoz etkiler, daha düşük sürtünme, daha uzun ömür gibi pazarlama teknikleri ile çıkmaya başladılar yola. Yalnız şöyle bir durum var ki, moleküler olarak, karbon zincirlerine kadar tasarlanan bu yağların farklı koşullardaki davranışlarını kestirmek kolay olmadı. Bunu genetiği değiştirilmiş gıdalara benzetebiliriz. Etkilerini görmek için biraz zaman geçmesi gerekti. Sentetik yağlar oldukça başarılı bir teknoloji. Tabiki daha da ileriye gidecek, zamanla geliştirmesi yapıldıkça mineral yağların kullanım alanları daha da daralacak. Bunu da kendi aracımızdan örneklemek gerekirse; start-stop teknolojisi gibi. Şu anda yokluğunu düşünemiyoruz çünkü çok alıştık ve oldukça pratik. Gelgelelim yine de hala eksik ve çok yolu var. Tam sentetikler için de durum henüz bu şekildedir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@silvershadow Bilgiler harika, iyi bir derleme olmuş.

Mercedes 7G-Tronic, 9G-Tronic DSG den teknik olarak kötü olamaz. Hem Mercedes, hem BMW, kuru kavramanın marka imajlarının güvenirliğine zarar vermeyecek şekilde "güvenilir yapılamayacağını" bildikleri için kuru çift kavramaya hiç girmediler. Ayrıca Mercedes kendi vites kutusunu yapan ender firmadır. BMW ZF den alır. VW nin kendi fabrikaları var ama kim geliştiriyor bilemiyorum.

Zaten yazının sonunda sizin de bahsettiğiniz gibi VW de ıslak kavrama DSG'ye geçiyor. Kuru kavramayı komple bırakmak istiyorlar.

VW peki neden BMW ve Mercedes gibi gidemedi, çünkü onlar kadar bilmiyor ve "acilen yakıt tüketimini aşağıya çekme" stratejisi üzerinden yürüdüler, bedeli normalin üzerinde arıza, bunu elbette biliyorlardı.

Normal çalışan bir DSG o kadar iyi ki, bir süre sonra bozulma ihtimali olsa da insan kullanmadan edemiyor :)

 
@fcsrn hosbulduk :)

kuru kavrama oldugunu biliyorum. kacinci nesil onu merak ettim..

 
Benim sipariş ettiğim 2016 golf de olucak olan dsg yeni mi ?

 
konuyu okudum. elinize.saglik hocam. hem@silvershadow hocam hemde@calik.hocam.detayli bilgilere.yer vermisler.

benim arac 2016 da alindi. acaba benimki 250nm.torklu olan version mu oluyor?

mobil cihazdan tapatalk ile gonderildi..yazim yanlisi icin kusura bakmayin.

 
Değerli Dostum;Böylece mantıksal çıkarımımın doğruluğu teyid edilmiş oldu deneyim ve bilgilerinizle.

Bilgilerin tamamı da düzenlendi yeniden ve yüksek olasılıklı dil kullanılarak yazılarak aynı zamanda bir kaç  hatadan arındırıldı.
hocam deneyimlerinizi aktardiginiz.icin tesekkur ederiz. biraz daha gonlume su serpildi yazdiklariniz sayesinde.

mobil cihazdan tapatalk ile gonderildi..yazim yanlisi icin kusura bakmayin.

 
konuyu okudum. elinize.saglik hocam. hem@silvershadow hocam hemde@calik.hocam.detayli bilgilere.yer vermisler.

benim arac 2016 da alindi. acaba benimki 250nm.torklu olan version mu oluyor?

mobil cihazdan tapatalk ile gonderildi..yazim yanlisi icin kusura bakmayin.
2015 modellerden itibaren Euro 6 motorlu gelmeye başladı Hocam.

Sizinkisi 250 Nm torba sahip

 
Benim sipariş ettiğim 2016 golf de olucak olan dsg yeni mi ?
Değerli Hocam;

Benim aktarımım yabancı kaynaklardan derleme biçimindedir. Dolayısıyla halen bu programın uygulanacağına dair basın bülteni ile karşılaşmadım.

Üretimi Planlanan Yeni versiyon da ıslak tiptir.

 Kuru tip DQ200 versiyonunun güçlü yönleri alınarak geliştirilmesiyle, ıslak tip 84.9 kg ağırlığındaki bu versiyon DSG'nin her daim sıkıntısı olan ısınma problemini çözmüş görünüyor ve 380 Nm.lik maksimum torka kadar kullanılabilecek.

 

Kazara yeni bir DSG türevi keşfettim. Şanzıman, Golf  GTE, Audi A3 e-tron ve Passat GTE'de kullanılan 6 ileri ıslak kavrama DQ400e. Elektrik + Benzinli motor kombinasyonuna adapte edilmiş özel bir DSG. Tork limiti ile bir bilgi bulamadım.

Edit : 400nm diye bir bilgi buldum ama kesin değil.

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/talks_and_presentations/2014/07/FM_04_07_14.bin.html/binarystorageitem/file/06_2014-07-04+Presentation+Barclays+London+Steiger+TOP+COPY.pdf

http://www.carsautoreview.com/2016/04/volkswagen-passat-gte-review.html

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt