Araç 5 gün bendeydi. Sivas'a gittim 5 gün kaldım döndüm sınavlar için. Bu 5 günlük macerayı sırasıyla resimlerle anlatmaya çalışacağım.
1- Amasya Tokat arası, bol bol düzlük fazla rampa yok. Şehir içine girilmeden çekildi.
2- Tokat çevreyolu kapalıydı, şehiriçinden geçmek zorunda kaldım, şehiriçinden geçtikten sonra ki tüketim bu(ort hız düşük).
3- Tokat'tan sonra 2 adet geçit var birisi 1200 küsür rakım diğeri 1632 rakım olması lazım. TSI motorda yokuşlara bayıldığı için buralarda benzini içiyor sağolsun. Geçitlerden sonra ort tüketim 6.7 ye kadar çıkmıştı Sivas'a kadar anca bu kadar düşürebildim. Amasya-Sivas arası tüketim, klima 1 kademe hep açık. Tek kişi bagaj sadece bir valiz.
4- Sivas içinde ilk gün otomatik modda kullanınca gün sonunda 8.5 gibi bir tüketim olunca ve
@MSE Muhammed Abimin manuelde daha az yakıyor diyerek fikir vermesinden sonra, sonra ki gün manuel modda kullandım tamamen ve sonuç aşağı da.
Gelelim dönüş yoluna,
5- Amasya'dan Sivas'a giderken 390 rakımdan 1320 rakıma çıkıyorsunuz ve haliyle tüketim kasmanız pek bir sonuç vermiyor. Ama dönüş yolunda güzel değerler çıkıyor.
Sivas Tokat arası, bu sefer yukarı da yazdığım 2 geçidi çıkmak yerine iniyoruz.
6- Sivas-Amasya tam tüketim, yine Tokat içine girmek zorunda kaldım ve klima 1 kademe açık.
7- Amasya'ya vardıktan sonra şehiriçi ve evin önüne park ettikten sonra.
8- Amasya-Sivas-Amasya git gel total tüketim. 450 km şehir dışı kalanı şehir içi.
Sonuç, motorun sessizliği, performansı felan 10 numara 6 yıldız ama ben aracı biraz zorlayınca benzin ibresinin düşüşünü izleyeceksem sesli çalışsın daha iyi, şu 5 günde az yaksın diye çabaladığım kadar Focus'a çabalasam yakıt üretirdi herhalde.
Yakıtı düşünecekseniz, tüketim sizin için önemliyse ve yokuşu bol bir yerde yaşıyorsanız bence imkanı zorlayıp dizel alın.