Kamu Bankaları Kredi Destek Programı sonrası araç alımı,satımında izlenecek yollar



Arkadaşlar özellikle şu sıralar araç almak cidden hata geliyor bana. Piyasada hakim olan bu virüs durumları insanları araç almaya yönlendiriyor. Toplu taşıma riskli gelip de canı tatlı hisseden büyük bir kesim araç almanın peşinde. Binadaki komşularımdan birisi, 3 çocuğunun erkek olanında araç olduğunu ve kızlarına da virüs muhabbeti sebebiyle birer araç almak istediğini söyledi bana. Aradan çok zaman geçmedi ki ikisine de araç almış. Bu abimiz gibi, elinde maddi imkan olan ve virüs korkusundan toplu taşımadan uzak duran herkes genelde ergonomik ve ekonomik araçlar seçiyor. Tiguan vs araçların 2. elleri C segmentlerden daha az yükselmiş olmasını da buna bağlıyorum şahsen. 

 
Hiç bir zaman kredi olsun ötv teşviği olsun fiyatlar üzerinde rakamsal etki yaratmamış olup tamamen algı oluşturmuştur. Ötv indirimi deniyor tam niyetleniyorsun kur uçmuş. Kredi desteği deniyor bunu göre marka distiribütörleri şak araç fiyatına yansıtmış. Burada amaç alıcı yanlısı olmak değil tamamen sıfır araç üretice ve satıcılarını korumaya yönelik olduğunu düşünüyorum. Esasında araç size yine aynı maliyete gelecek ancak siz çoktan seçmeli bir ödeme imkanı gördüğünüz için içtahınız kabaracak. Bugün ihaleden bir galerici 65bin km de 3-4 parça boyalı cam tavanlı comfortline donanımlı bir golfü 168bin liraya satın almış. Sizce bu galerici tabiribi caizse bilmem napmadığı eşşeğe yem verir mi vermez. Kim bilir ne yazacak kaça satacak min 10-15bin koymadan bırakmaz yavruyu. Özetle piyasa uçar özellikle ş.arası yasakların kalkması ve tatil sezonu derken c sınıfı veya c plus dediğimiz 4-5 yaşında bir dizel otomatik araç ortalama 180-200 civarı bir rakama çıkar. Burası Türkiye nasıl altın ve döviz çıktığı yerden aşağa inmiyorsa aynısı araç piyasası içinde geçerlidir.

Edit: Açıklamamda sürçü lisan ettiysem af ola. Herkese saygılar.

 
Şuan sıfır araç almak 2.ele göre daha avantajlı ama sıfır araçlar ne zaman gelecek belli değil. Yeni A3 ve Golf 8 2021 ortasında gelecek gibi gözüküyor. İlk amaç yatırım ise ve sedan seviyorsanız Passat alınabilir. Golf A3'e göre daha iyi bir yatırım aracı. Galericilerin stokladığı sıfır araçlardan da bazen uygun fiyatlı denk gelebiliyor. @Savatage hocamızın arkadaşı geçen hafta Passat teslim almıştı sanırım. Yeni stoklar ne zaman gelecek bilgisi vardır belki. 
araç falan  yok bayilerde . 

bayram haftası yanaşan gemi yükünü boşaltmış gitmiş . hepsi kaporalı  galerici + düz vatandaş sahiplerine teslim 

arkadaş kaporadan sonra 2,5 ay  bekledi   

1 martta kapora verdiğinde  215 den tav olup  80 gün sonra  244  e razı  olursan  araç geliyor tabi 2-3 ayda . 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Güncel taşıt kredisi faizlerinin kredi çekmek için uygun olduğunu düşünüyorum. Ancak doğru fiyattan taşıt almak kaydıyla. Fiyatları iyi takip etmek lazım.

Sırf kampanya var diye 1 hafta içinde 10.000 TL zam gelmiş aracı almak da mantıklı değil. 

100.000 TL 4 yıl vadeli kredide aylık %1 ile %0.69 faiz oranları arasında yaklaşık 7.500 civarı fark vardır. Distribütör kredi paketini duyup 10.000 TL zam yapmışsa 0.69%'dan kredi kullanmanım bir anlami kalmaz.

 
Siyaset yapmiycam ama ulke ekonomisi boyle dalgali ve asagi yönlü gittigi surece . Ustunede algi yaratmak adina borclandirma araclari kullandirildigi surece . Yani “bundan sonra“ diyelim kisaca. Artik eski goreceli olarak “sabit” piyasayi ruyamizda goruruz. Sabit dedigimde hani bayramdan bayrama fiyatlar artardi kis sezonu gelince ufaktan asagi inerdi. Mahmut amcalar akil verirdi “arabayi kisin alican mayis gibi satican” derlerdi  :D  Hey gidi gunler diyecegiz bence  :'(

 
Ekonomiyi Biraz olsun Canlandırma Çabaları.

Daha önce Algı haberleri yayıldı şimdi Kredi oranları vs..

Yarında Yerli Üretim Otolarında 10-50 bin tl arasında indirim diye bir haber gelir vs vs vs..... Sonuç olarak bu ve buna benzer yüzlerce haberler durumlar yaşandı Her zaman için Vatandaş Kaybettiği gibi Yük yine Biz vatandaşlarda olacaktır. Hep Söylüyorum Yine Söylemek isterim.

''Üretmeden ve Çok  Çalışmadan , OLMAZ''.  Şayet Olsaydı; Dünyanın En gelişmiş Ülkesi ve En Büyük Ekonomisi Bizim Ülkemiz Olurdu.

 
Bugün teknomağazalar kapılarını vatandaşa açtı inanılmaz yoğunluk vardı sosyal mesafe hak getire ve satış rekorları kırıldı, tabiki vergi rekoru da kırılmış olabilir Türkiye genelinde, çünkü ortaya çıkan cironun yarıya yakını vergiydi...

Konuyla alakalı yorumumu da yazayım konu dışı kalmasın yorumum.

İkinci el Araçlara olan talebi artıracağı için bu durum (sıfır araç bulmak mümkün değil çünkü) üst segment alt segment farketmeyecek birçok aracın fiyatını artıracaktır.

Sıfır araç stoklarda artmaya başladı diyelim durdurulamayan döviz kurları artışı sebebiyle ve talep sebebiyle sıfır araç fiyatları artacaktır, ancak yine de bu kredi oranları sebebiyle insanlar alacak, çünkü herkes biliyor bugün ki 200 bin lira 3 sene sonra aynı değerde değil , ama o paraya alınan otomobil eminim 3 sene sonra 280 - 300 bin e denk gelecek. Herkes bunu biliyor. 3 sene önce 52 bin tl ye aldığım ikinci el aracımın değeri şuan 104 bin tl nin çok üzerinde. Hem işimizi görüyor hem yatırım, çoğunluk bunun farkında. 

Belki Altına yatırsak 2,5 katına çıkacaktı ama 30 bin km o altının üstünde gezemeyecektik. 

Para biriktirmekle bir araç sahibi olmak çok zor ve mutlaka hedef sürenin sonunda hayalinizin çok altında bir araç alacak olmanız büyük olasılık.

Kendimden örnek vereyim

52 bin = 16 nakit + 36 kredi çekerek 3 yılda aldım.

1314x36= 47 bin ödedim bankaya

3 yılın sonunda araç bana 47+16=63 bin tl ye mal oldu.

Diyelim ki almayıp biriktirse idim o tutarla şuan Golf 6 bile alamayacak durumda idim. 

O yüzden eğer ödeyebilecek durumunuz ve iş güvenceniz varsa kredi çekip model yükseltmek + sağlıyor.

Bunu ev için de eğer kirada oturuyorsanız kesinlikle tavsiye ederim. 5 sene önce çektiğim kredi taksitleri ilk yıl gözümü korkuturken enflasyon sebebiyle her geçen yıl mum gibi eriyerek cüzi rakamlara düşmekte. ve Kiradan kurtulmak gibisi yok

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
soru şu devlet neden kredi teşviki veriyor 

bence 

şahsım 

halk gitsin bir araba kendine bir araba bana alsın 

vergi gelsin 

elinizdeki parayı tutun derim 

 
@serkanhector Eldeki parayı hesaba katmayarak serkan hocam,dezavantajlı durum yatırım amaçlı bi nebze avantaja dönüşür mü ikilemindeyiz. Ayrıca model yılına göre 7 yaş sınırı var yani 2013 model olup 14 çıkışlıların 2.el değeri de düşüş yönünde etkilenebilir diye yorumluyorum

 
Devlet diyor ki: 

- Ben Üretmiyorum (Üretemiyorum değil tamamen tercih, üreticiden daha çok kazanıyor)

- Kur'u dengeleyemiyorum. Düşürmek zaten imkansız. Lokomatif gibi her yıl artıyor. TL değer kaybettikçe kaybediyor. 

- Ekonomi berbat, kısa vadede günü kurtarmam lazım. ÖTV ve ÖTV'nin KDV'sinden ödün veremem, o benim BUGÜN almam gereken vergiye ket vurur. 

- Devlet bankasından verelim düşük faiz, 4 yıl sonra devlet bankası için bu iş zararlı olacak ama bana BUGÜN lazım. 4 yıl sonra vergiyi arttırırız, birşeyler yapar kurtarırız. (Çünkü altın/dolar/eur olarak projeksiyon yaptığınızda bu faiz tam 3-4 yıllığa karşılık gelmiyor). 

Yani ne diyeyim, zaten araba almayı planlayan, kredi çekmeyi planlayan birileri var ise onlar mutlu olmuştur. Diğer türlü aracımı satayım hemen araba alayım, eldeki nakiti üstüne tamamlayayayım gibi senaryoların hepsi toptan zarardır bence. Elimizdekilerin kıymetini bilelim. 

 

Geri
Üst Alt